Injektoros motornál nincs ilyen probléma, ha nincs szükség benzinre, akkor nem fecskendez be...
Van az üzemanyag elosztó cső az injektorokkal a szívócső mellett, ebben szabályozott nyomás van.
Egyes rendszereknél konstans üzemanyagnyomás van. Más rendszernél a szívócső vákuum függvényében változhat. Magyarul az injektor két vége között konstans a nyomáskülönbség, a betáplált benzin nyomását úgy szabályozza a nyomásszabályzó, hogy a szívócső vákuum és az üzemanyag nyomás különbsége konstans legyen, pl 3,5 Bar.
Két megoldás van:
-a benzinpumpában/tankban van a nyomásszabályzó és egy üzemanyag cső megy előre az elosztó csőhöz az egész rendszerben ugyanaz a nyomás van, amikor nem fecskendeznek be az injektorok, akkor az összes benzin a tankban kering, a pumpa beszívja a nyomásszabályzó visszaengedi a tankba.
-az elosztócső végén van a nyomásszabályzó, ilyenkor van egy előremenő cső a pumpától az elosztócsőig és van egy visszatérő cső a nyomásszabályzótól a tankig. Motorfék esetén az összes benzin ami a pumpától jön visszamegy a tankba.
Ha az injektorokon keresztül üzemanyag elvétel van, akkor annyival kevesebb cirkulál vissza a tankba.
Nézd meg, hogy 3/4 tank és az alatt elmúlik e a benzinszag. Utána tankold tele (elég egy kattanásig, nem kell csurig tölteni.) Ha pár perc után újra előjön a szag, akkor nagy valószínűséggel a tank tetejénél szivárog a benzinpumpa tömítésnél, jól látható, ha tényleg ott a gond.
Ha tankolásnál és utána nincsenek üzemanyag cseppek a kocsi alatt, akkor 99%, hogy a tank tetejénél szivárog és a tank tetején megáll, azért nem látod sehol.
Ha tele a tank, akkor a tömítés szintjénél magasabban áll a benzin és lassan szivárog kifelé. 3/4 tank alatt már nem éri el a tömítést a benzin szintje.
tipp: fékezésnél a tank tetejéről az eleje felé löttyent végig folyt rajta és nagyobb felületről gyorsabban párologva erősebbnek érezhetted a szagot.