Szia!
"meleg oldali 40-essel volt, hanem a hideg oldali 10W-ssel" fel sem merult bennem, hogy 5w-tol felfel terjek, el, ellenben mikor rakerrdeztem, hogy akkor 0w? kifejezetten tiltakoztak a szervizesek, hasonloan ahhoz amikor a1/a5 fele kerdezoskodtem
"Igenis, egy jó minőségű API SM 5W-30-as olajjal ez elkerülhető lett volna" ugye megint a szokasos zsolozsmam, a kapott info nem errol szol, sot hatarozottan tiltakoztak mikor erre kulon rakerdeztem
"Érdemes használni a minél modernebb olajakat" hat nem en akarok a3-08-at hasznalni?:- ) /erdekes volt Kertaynak az a mondata, hogy hiaba a edge a csucsszeria a magnatec ebben most magasabb kovetelmenyeknek felel meg/
udv
toroksultan
Figyu már, Te ezeket az infókat honnan kapod? Márkaszervizből? Vagy honnan?
Visszatérve a viszkozitásra: Én meg sem említettem a 0W-s kategóriát, csakis az előírt 5W-30 viszkozitást preferálom (igaz, magam részére a meglévő kis mértékű olajfogyásom miatt én 5W-40-es olajat használok, de az objektív adatlapokon szereplő jellemzőkben nincs jelentős eltérés, csak picit sűrűbb a 40-es oldal miatt). Szóval, az, hogy egy márkaszerviz(?) tiltakozik számomra természetes, mert ezzel kvázi beismernék a hibájukat, hogy a nagy spórolásban az Ők 10W-40-es hulladékuk nyírt ki több motort (nem mellesleg ismerünk olyan eseteket, ahol ez az ugrásszerű olajfogyasztás már 60.000km-nél jelentkezett!!!). Nyilván, hogy ők azt mondják, hogy áááá, az nem az olajtól hibásodott meg... Ajánlom figyelmedbe a Celica topicban celicCás fórumtársunk monológját egy olajfogyasztós Celica 1,8 vvt-i motorjának felújítását új gyűrűkkel, dugattyúkkal, összehasonlítva a régi és új dugattyúk kialakításáról készült fényképeket. Nem kell hozzá mérnöki diploma, hogy belássa az ember, hogy igenis, a tervezéskor alulméretezett furatok, illetve a nem megfelelő olaj okozta a motor károsodását.
Szóval, én meghallgatom, amit egy márkaszerviz mond, csak MINDENT NEM hiszek el neki.
Végül a Castrollal kapcsolatban: Érdekes, hogy én is kipróbáltam a Magnatec C3 5W-40 olajat (az Edge-t még nem), és én kifejezetten jónak éreztem, nem biztos, hogy Edge-t raknék helyette a kocsimba, mert mindkettőből van 5W-40-es viszokzitás, de a Magnatec kedvezőbb árú, mindamellett szinte ugyanazokat a jellemzőkkel rendelkezik.
A véleményemet, miszerint érdemes a modern olajakat használni, fenntartom, ebben nem igazán tudnak olyan ellenérvet nekem mondani, ami megingatna. Persze, most én csak a vvt-i motorokról beszélek, egy régebbi, pl. 80-as, 90-es években készült motorhoz nyugodtan használnám akár a 10W-s olajakat is, sőt, bizonyos motoroknál még jobb is a sűrű olaj. De a vvt-i nem ez a kategória!