Szia!
"Magas kéntartalom miatt nem lesz egy széria rossz" de lehet, motorfejlesztesben is kutato ismeros megerositette, hogy ma mar tudjuk, hogy ha nem keszulnek a magas kenre a gyuruk beragadasa es a hengerfal tonkretetele az eredemny /Ot kerdeztem elosszor./
"ne félj egy kicsit se" nem felek, azert ez az auto lett:- )
"Benzin adalékot a szervízben szoktál venni? Mi a márkája? " mivel fel eve van nalunk az auto es meg nem jott el az egy kanyarral kiautozom a tankot ezert meg nem kerult bele, markat nem tudok, de ahol eddig megkerdeztem egybol tudtak, hogy mit keresek es mondtak a 4ezer-parszaz forintos arat. /erre irtam, hogy van felaru is/
"Mikortól vezették be a 10ppm-es benzint egyébként? 2005? 2006-ban? " kenmentes uzemanaygra /10ppm alatt/ azota van szukseg nagy mennyisegben, miota megjelentek a kozvetlen befecskendezesi benzinmotorok /az egyik fecske a vw fsi aki a shellel lepet szovetsegre es szuletett meg a 90es evek vegen- 2000es evekelejen a shell kenmetes uzemanyaga aminek mar nem tom a nevet es a pontos datumat sem, ha vki tugya kerem ossza meg (ezek a kenmentes benzinek lettek premium uzemanaygok kesobb mindenkinel ilyen-olyan nevvel)/, ugyansi ezek a motorok a jelentos legfelesleg mitt specialis un. NOx puffer katalizatrokkal tugyak csak teljesiteni az emisszios normakat , mert a uzemanyag kentartalma megmergezi ezket a katalizatorokat. /emleszik meg vki a 1az-fse kornyeki balhekre?:- )/. az hogy mi a helyzet a toyoa 4a-fe szegenykeverekesevel, merthogy annak is spec katja volt, kaptam olyan infot, hogy azt igyekeztek csak azon a piacokon tomegevel teritei, ahol mar eleve alacsony kentartalmu koolajbol finomitottak az uzemanyagot /pl. japan/, de ezt meg jobban ki kene tisztazni,
amugy msz en 228:2004ben mar bene van kenmemtes uzemanyagkent a 10ppm kentartalom alatti benzin /teremszetesen az alacsony 50ppm-es mellet/, amugy ha jok az infok a kentartalom 100>50>20>10[ppm] -es utat jart be, de az evszamokat nem tom hozza sajnos /ha van vki tudja legyszi irja meg/
udv
toroksultan