Utólagosat nem ajánl az én emberem, igazából azt én gondoltam volna. Emberem a felújításkor mondta, hogy rögtön az elején már tegyünk bele. Én akkor mondtam neki, hogy nem hiszek benne, hagyjuk, illetve - sok-sok rossz tapasztalattal - meghagytam, hogy először tiszta olajjal nézzünk meg pár hónapot, hogyan muzsikál a felújított váltónk. Jól muzsikált, és akkor felhívtam, hogy ha leszívok belőle, és Prolongot öntök be helyére, az úgy jó-e, mondta igen, és megcsináltam. Na a turbina, vagy bármi, ami korábban zajt adott, vagy pl. 1-ből 2-be kissé sírt váltáskor, az elmúlt kb. 3km megtétele után. Alig hittem a fülemnek, de muszáj volt félre tennem az adalékos előítéletemet. Ez egyébként egy Chrysler Town&Country...
Amúgy már csak a Chrysler tavaszra esedékes váltóolajcseréjéhez most szereztem be újabb adag Prolongot, de úgy tűnik, várok még azzal, hogy a Camryba beöntsem. Egyrészt inkább olajcserekor tenném. Másrészt tegnap nagy felfedezést tettem! Megtanultam a Chryslernél, hogy a gyújtással, TPS-sel, IAC motorral nagyon minőségi motorállapot kell ahhoz, hogy a váltó jól dolgozhasson. Ha a motor által leadott teljesítmény ingadozik valami miatt, akkor megbolondul a váltó.
Ugye a Camry-val két gondom volt: egyrészt már vásárláskor kiszúrtam, hogy ingadozik az alapjárata, és mindenféle szuszogó hangokat produkál, ahogy próbál utánszabályozni valaminek... Másrészt ettől pl. piros lámpánál állva, taposva a féket D-ben rázott a motor, rángatott is. Továbbá ahogy írtam, a 2000f/p alatti tartományban elváltások néha rántottak.
Előző tulajnál rákérdeztem még egyet, hogy tudja-e, milyen gyertyák vannak a motorban, és mikoriak, mert hogy az LPG üzem miatt nem árt komolyabb hőtűrésűt alkalmazni. Mivel nem tudta megmondani, ezért kivettem a jobb szélsőt, aminek a leghosszabb a gyújtáskábele. HAHA. tt jött a meglepetés, a gyertya kézzel forgatható volt, olyan bő egész fordulat kellett meghúzás irányba még. Hát látom, hogy a gyújtáskábele is kicsit meg van olvadva, na mondom, itt szökött ki a hő és a teljesítmény is. Mind a 4 gyertyát leellenőriztem ezek után, még a mellette levő volt kissé lazán bent, a másik kettő jó volt. Akkusaru le jó 10 percre (álljanak be alapra a komputerek), összerak, indít, és láss csodát, betonkemény alapjárat, nem szuszog, nem szabályozgat, és reagensebb a motor, talán picit erősebb is. Váltások kisimultak, most már kétszer mentem vele felforrósodva is, szóval egyértelmű, hogy a laza gyertya okozta kompresszió- és teljesítmény vesztés okozta a zavarokat alapjáratban is, és szegény automata váltó működésében is. Így az automata váltóolajat cserélni, és a Prolongot betölteni most nincs miért.
De az előző szerelő gányolását centiméterről centiméterre tapasztalom. Nincs olyan kárpit, vagy műszerfal elem, ami jól lenne összerakva. Patentdepoból a hét elején elhozott 10 patent már elfogyott, de meg is lett az eredmény, végre a kárpitok jól állnak, és teljesen zajtalanok hidegben is, nincs zörgés, a sofőrajtó becsapása is tök halk lett. Le a kóklerekkel!
Ui: keresek a két jobbos ajtókra a belső kilincsnél található csavarfedőt sötétszürke színben...
Ja, és a Kerepesen található bontó a főúton nagyon jó, két első biztonsági öv visszatekerő rugót adtak nagyon jó áron, és még pár apróságot is ingyen, le a kalappal.