A frissítés kész, ahogy látjátok a kinézet "alaphelyzetbe" állt, de szépen átalakítjuk
0 Felhasználó és 7 vendég van a témában
Idézetet írta: Kisfiatal - 2010.01.27 18:59:27Nekem ugyanilyen használatnál 9.5-9.6-on áll most. 1.6 sedan. Mondjuk én nem járatom, egyből indulok. Amúgy szvsz tényleg nem hátrány járatni kicsit, hisz addig sincs terhelve a motor, és kicsit csak melegszik. Esetleg dugóban is álltok sokat?3-4 km alatt nem sok dugóban állhatnak. A motor csak kopik, ráadásul rengeteg idő kell ahhoz, hogy üzemmeleg legyen terhelés nélkül, míg terhelés alatt - hogy vigyázva elindulsz vele szinte azonnal - sokkal hamarabb eléri a neki megfelelő üzemmeleg szintet, tehát a legoptimálisabb állapotot. Nekem 15 perc alatt pont annyira melegedett fel a víz (és akkor hol van még az olaj valódi bemelegedése, ahol nem kopik annyira a motor!), hogy az utastérben már langyi idő volt, de közel sem meleg. Szóval hidegen ne koptassuk a motort.
Nekem ugyanilyen használatnál 9.5-9.6-on áll most. 1.6 sedan. Mondjuk én nem járatom, egyből indulok. Amúgy szvsz tényleg nem hátrány járatni kicsit, hisz addig sincs terhelve a motor, és kicsit csak melegszik. Esetleg dugóban is álltok sokat?
Adót, pénzügyet tanítok.
Példa faktosoknak: milyen messze kell, hogy lakjon Józsi ahhoz, hogy az autója élete során kétszer annyit járjon a motor hidegen a melegítés miatt, mint amennyi feltétlenül elkerülhetetlen?
Adót, pénzügyet tanítok.Példa faktosoknak: milyen messze kell, hogy lakjon Józsi ahhoz, hogy az autója élete során kétszer annyit járjon a motor hidegen a melegítés miatt, mint amennyi feltétlenül elkerülhetetlen?
Idézetet írta: Kisfiatal - 2010.01.27 19:26:05Ha alapjáraton jár, nincs megterhelve a főtengely, dugattyúk stb, és sztem csak jobb úgy terhelni, ha már előmelegedett kicsit az olaj, meg a motor, tehát elméletileg nem hülyeség.Elméletileg nem hülyeség, de gyakorlatilag az. Ha úgy teszed fel a kérdést, hogy jobb-e hidegen terhelni a motort, vagy célszerű előmelegíteni az olajat (mondjuk állófűtéssel vagy elektronyos kieg.melegítéssel), akkor természetesen utóbbi a helyes válasz. Viszont ha úgy teszed fel a kérdést, hogy jobb-e a hideg motort helyben járatva, egy centit sem haladva minimális hatékonysággal melegítgetni az olajat, vagy inkább el kéne indulni és eközben jóval hatékonyabban üzemmelegre melegíteni a motort, az egy másik helyzet.Gondolkozzunk. Józsi 3 km-re lakik a munkahelyétől, max. 5 perc alatt beér. Két lehetősége van: 3 percig járatja a motort, majd bemegy dolgozni, vagy egyből elindul. Mikor kap kevesebb terhelést a hideg motor, ha Józsinak van annyi esze, hogy amíg nem üzemmeleg az autó, nem pörgeti cirka 2000 rpm fölé?Egyértelmű a helyzet, nem kell ezt túlbeszélni.
Ha alapjáraton jár, nincs megterhelve a főtengely, dugattyúk stb, és sztem csak jobb úgy terhelni, ha már előmelegedett kicsit az olaj, meg a motor, tehát elméletileg nem hülyeség.
Mi van akkor ha Józsinak eszébe jut,hogy van biciklije is és inkább azzal megy a munkahelyére?
Idézetet írta: sanya77 - 2010.01.27 19:47:37Mi van akkor ha Józsinak eszébe jut,hogy van biciklije is és inkább azzal megy a munkahelyére?Mikor jut eszébe: mikor már kiállt a garázsból, mikor a kávé+cigi utáni megérdemelt jutalmát tölti, vagy mikor épp beáll a cég udvarára?
Idézetet írta: istvanf - 2010.01.27 19:27:25Ezek a tanácsok dízelmotorokra is igazak?Nem, a dízelmotorokban légpárnákon siklanak a főtengelycsapágyak és a dugattyúk, szóval a kenésnek ott semmi jelentősége. Viccet félretéve: természetesen igen.
Ezek a tanácsok dízelmotorokra is igazak?
Dízelre különösen igaz, ugyanis nagy hidegben a dízel, ha nem terheled, tehát csak alapjáraton ketyeg, visszahűl! gyakorlatilag alapjáraton járatva (legalábbis az 1,4 d-4d) a motor nem melegszik...