Izé lehet nem volt egyértelmű, a 10 ezret futott tárcsa üt. Amúgy igen, az a csúszka volt berohadva. Amúgy minden pöpec, a szerelőm megnézett mindent és semmi se koszos, nem szakadt, nem poros, nem semmi. Ja és meg volt zsírozva a csúszka.
Csak fékezésnél ráz a kormány, de akkor cefetül. 140-ről meg aztán egyenes élethalál harc megtartani a kormányt. Musspici küzdött is vele erősen. A csúszka helyrerakásával ez azért mérséklődött.
Nekem egyértelmű volt, amit mondtál. Van egy ütős tárcsád és van egy berohadt féknyerged, amit közben "megcsináltak".
A féktárcsák attól ütnek, hogy meg lettek melegítve, aztán megvetemedtek, ezért is rázza a kormányt. A berohadt féknyereg állandóan foghatott kicsit, mikor beragadt, így az is simán túlmelegíthette a tárcsádat.
Az E11 féke amúgy is alul van méretezve, nem kell hozzá nagy tehetség, hogy túlhevítsed. Nálam a gyári tárcsák is hullámosak, mikor szabályoztatva voltak, akkor jók lettek, de azóta megint hullámosak sajnos és ráznak. És nálam nem csak fékezéskor ráznak, hanem amúgy is 120 körül.
Azt, hogy nálad a tárcsa hullámosságát (túlmelegedését) a gyenge anyagminőség, a túlerőltetett fékhasználat vagy a beragadt fék okozta vagy ezek együttesen, azt nem tudom innen megmondani. Ha csak az egyik tárcsa üt -- a hibás fék oldalán -- akkor valszeg a hibás fék által keltett túl sok hő okozta a hullámosságot. Ha mindegyik oldal ráz, akkor vagy a tárcsa rossz minőségű vagy a fék lett nagyon keményen küldve (ezt az esetedben kétlem).
Miután a hullámosodás egyértelműen a túlmelegedés eredménye (az, hogy hol a túlmelegedés határa, az más kérdés), ezért nem fogják neked garanciában ezeket cserélni, ez tuti. Egy márkaszerviz egy gyári tárcsát még cserélne, de egy utángyártottat egy kereskedő hálózat sosem fog cserélni, ugyanis Te leszel a hibás, mert túlmelegítetted.
El lehet menni vele a fogyasztóvédelemhez, amennyiben nem cserélik ki gariban, a kérdés csupán az, hogy érdemes-e. Szerintem nem, hiszen ez nem is tartós fogyasztási cikk, hanem egy kopó alkatrész, nem fognak ebből egyértelműen téged győztesnek kihozni. Amit csinálhatsz, az a féktárcsák felszabályoztatása, ez elvileg kiszedi 100%-osan belőlük a merőleges ütést, amely a kormányrázást okozza. Ezután idő kérdése, hogy mikor jön elő megint a rázás.
Az igazi hosszútávú megoldás a minőségi=drága tárcsák vásárlása, azonban ez nem két Forint. Én nem használtam Japanparts tárcsákat (csak az ismerőseim, de ők nem szidták), csak betéteket, eddig meg voltam vele elégedve. Tény, hogy nem egy Ferodo vagy EBC minőség, de fele annyiba is kerül. Akkoriban olcsóért kellett neked venni valamit, sajnos ez nem igazán jött össze, utólag láthatólag.