Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1382903 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1965 Dátum: 2013.03.07 21:58:37 »
Hali...Ismételten probléma van a 2.2-es D-cat avensisel... :wacko: nem sikerűlt eladni a motor és porlasztó csere óta...:S
Szóval...: Néha ha alapjáraton járt le állt az autó....(semmi hibakód) Azt mondták csak a gázolajszűrőt kell cserélni....tegnap este már minden kerszteződésbe leállt.nehezen is indúlt be...
Mára érkezett meg a szűrő,kicseréltük mostmár be se indúl...fel punpáltuk a szűrő tetejen a kézi szivattyút indiítóztuk megint pumpáltuk stb. egészen míg nem let kemény a gomb(nem szakadt átt a mebrán ésszel csináltuk)
néha olyan mintha be akarna indúlni aztán mégse....
Nagyon elegem van....:(
Valami tanács...???Ötlet???

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1966 Dátum: 2013.03.07 22:26:02 »

Avensis I-et nézve mára már nincs, vagy csak nagyon csekély a különbség a dízel és a benzines verziók árai között. (Azért nagy átlagban 50-100e Ft talán látszik.)
Használt autónál az árkülönbség elhanyagolható, fiatalabbnál is. Ahogy mondod csekély.
Akkor meg miről beszélünk? Nem kell semminek megtérülni :D
Viszont minden km-en sokat  lehet sporolni. (Én tapasztalatom, gyakorlatom szerint 50%-ot)
Uj kocsinál pedig kfmfelni és bőrkormány meg 1-2 flanc helyett inkább a diesel felárast fizetem meg és ugyan ott vagyok.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1967 Dátum: 2013.03.07 22:33:31 »
Hali...Ismételten probléma van a 2.2-es D-cat avensisel... :wacko: nem sikerűlt eladni a motor és porlasztó csere óta...:S
Szóval...: Néha ha alapjáraton járt le állt az autó....(semmi hibakód) Azt mondták csak a gázolajszűrőt kell cserélni....tegnap este már minden kerszteződésbe leállt.nehezen is indúlt be...
Mára érkezett meg a szűrő,kicseréltük mostmár be se indúl...fel punpáltuk a szűrő tetejen a kézi szivattyút indiítóztuk megint pumpáltuk stb. egészen míg nem let kemény a gomb(nem szakadt átt a mebrán ésszel csináltuk)
néha olyan mintha be akarna indúlni aztán mégse....
Nagyon elegem van....:(
Valami tanács...???Ötlet???
Tippem sajnos nincs, de szakszervizben nem mered megnézetni? Max ha sokat mondanak a javitásra piackutatsz :hmmmm:

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1968 Dátum: 2013.03.08 07:49:47 »
Többet nem szívesen viszem...a nyáron volt hozzájuk szerencsém..egy sima motorvezérlő frissítésből,motorvezérlő csere lett és majdnem kifizettetk velem 137ezer ft(+áfa)ot....sikerűlt találni bele egy motorvezérlőt 20db ezresért...mind1..
Oda nem.szeretném vinni....
Egyébként ez utalhat porlaszto problémára..??
Legutob mikor porlaszto beszart...csak aklor nem.indùlt be mikor sokat állt a kocsi és fokozatosan rosszab lett...most alapjáraton álllt le mindíg,eleinte be is indùlt egyből,a végén szűrő csere előtt indùlt be nehezen 2x...szal ne. Értem...:(:S

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1969 Dátum: 2013.03.08 08:30:10 »
Többet nem szívesen viszem...a nyáron volt hozzájuk szerencsém..egy sima motorvezérlő frissítésből,motorvezérlő csere lett és majdnem kifizettetk velem 137ezer ft(+áfa)ot....sikerűlt találni bele egy motorvezérlőt 20db ezresért...mind1..
Oda nem.szeretném vinni....
Egyébként ez utalhat porlaszto problémára..??
Legutob mikor porlaszto beszart...csak aklor nem.indùlt be mikor sokat állt a kocsi és fokozatosan rosszab lett...most alapjáraton álllt le mindíg,eleinte be is indùlt egyből,a végén szűrő csere előtt indùlt be nehezen 2x...szal ne. Értem...:(:S
Azért, mert egy darab márkaszervizzel nem voltál megelégedve, még nem kell leírni, ugyanis a szükséges eszközök és műszerek, amivel szakszerűen lehet az autóhoz hozzányúlni, itt állnak rendelkezésre. Ha ez a szerviz csalódás, akkor keresni kell egy olyat, mint, ahova én is járok és amíg ez a márkaszerviz működik, nem is fogom máshova vinni az autómat.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy számtalan autót láttam már a szervizben, amiket előzőleg elvittek mindenféle maszek szervizbe és végül a márkaszervizben kötött ki az autó. (nyilván van fordított helyzet is, de az én esetemben nem is kísérleteznék maszek szervizzel...)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1970 Dátum: 2013.03.08 11:39:15 »
Most nekem kellene a segítségetek!

Érdekelne az 1CD-FTV motorkódú 110 Le-s D-4D motoroknál minden, amit szíj hajt, vagy köze van hozzá, úgy mint:
- komplett vezérlés: szíj, vezető- és feszítőgörgő, hidraulikus rezgéscsillapító
- vízpumpa
- hosszbordás szíj és feszítője (ha jól látom itt a feszítőgörgő csak egyben kapható a hidraulikus elemmel nem úgy, mint a vezérműszíjnál)
- ékszíj

Milyen márkájú szíjakat, görgőket preferáltok? Milyen időközönként cserélitek? Azt tudom például, hogy a vezérműszíjra gyári előírás 105e km, de utángyártott esetében ezt csökkenteni szokták. Szíjjal együtt miket illik még cserélni? Csak a görgőket? Vagy a rezgéscsillapítót is? Vízpumpa mikor adja be a kulcsot? Van rá csereperiódus meghatározva? Milyen márka javasolt? Stb...
Nagyon nagy a szórás árban a forgalmazók/gyártók között, de egy gyártó két különböző terméke között is.

Minden érdekel ezekkel kapcsolatban.
Például, Protko! A közel 200e vezetett km alatt, te miket cseréltél ezek közül? Milyen márkákat használtál?

Előre is köszönöm!

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1971 Dátum: 2013.03.08 12:12:40 »
Azért, mert egy darab márkaszervizzel nem voltál megelégedve, még nem kell leírni, ugyanis a szükséges eszközök és műszerek, amivel szakszerűen lehet az autóhoz hozzányúlni, itt állnak rendelkezésre. Ha ez a szerviz csalódás, akkor keresni kell egy olyat, mint, ahova én is járok és amíg ez a márkaszerviz működik, nem is fogom máshova vinni az autómat.
Csak mellékesen jegyzem meg, hogy számtalan autót láttam már a szervizben, amiket előzőleg elvittek mindenféle maszek szervizbe és végül a márkaszervizben kötött ki az autó. (nyilván van fordított helyzet is, de az én esetemben nem is kísérleteznék maszek szervizzel...)
Egyetértek veled! és a márkakereskedők és szervizek se egyformák. A Mayer pl nem csak segitőkész, de igyekeznek olcsóbban kihozni a javítást, egyáltalán nem lehúzósak. Más kérdés hogy sajna vannak alkatrészek amikért horrórt kell kérniűk. Egy gumigyűrű 20 eFt az E-15-be ,ami az E-12-be 2300Ft(márkás utángyártott)
Szóval még a márkaszervizek között is érdemes piackutatni.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1972 Dátum: 2013.03.08 12:26:10 »
Most nekem kellene a segítségetek!

Érdekelne az 1CD-FTV motorkódú 110 Le-s D-4D motoroknál minden, amit szíj hajt, vagy köze van hozzá, úgy mint:
- komplett vezérlés: szíj, vezető- és feszítőgörgő, hidraulikus rezgéscsillapító
- vízpumpa
- hosszbordás szíj és feszítője (ha jól látom itt a feszítőgörgő csak egyben kapható a hidraulikus elemmel nem úgy, mint a vezérműszíjnál)
- ékszíj

Milyen márkájú szíjakat, görgőket preferáltok? Milyen időközönként cserélitek? Azt tudom például, hogy a vezérműszíjra gyári előírás 105e km, de utángyártott esetében ezt csökkenteni szokták. Szíjjal együtt miket illik még cserélni? Csak a görgőket? Vagy a rezgéscsillapítót is? Vízpumpa mikor adja be a kulcsot? Van rá csereperiódus meghatározva? Milyen márka javasolt? Stb...
Nagyon nagy a szórás árban a forgalmazók/gyártók között, de egy gyártó két különböző terméke között is.

Minden érdekel ezekkel kapcsolatban.
Például, Protko! A közel 200e vezetett km alatt, te miket cseréltél ezek közül? Milyen márkákat használtál?

Előre is köszönöm!

100ezrenke'nt vezérműszíj mindennel incl. vízpumpa. (talán a pöckös, hidraulikus feszítő amit csak minden 2. na'l)
Gates, Contitech, SKF; olcsó gagyit semmiképp.

Ékszíj, hosszbordás szíj: ha nagyon repedezett kicsere'ltettem. Ma's dimenzió - vezérműszíjhoz ke'pest- csere költse'gben is, meg akkor is ha esetleg szakad

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1973 Dátum: 2013.03.08 16:38:55 »
Próbáltam finoman fogalmazni....nem illetem semmilyen szavakkal a szervizet,se a márkát...nem szeretném oda vinni az autómat,és ezt egy élő példával indokoltam ennyi az egész.elhiszem h. vannak jóó márkaszervizek.Mindennek ellenére szeretem a toyotát,tudom h. kifogtam a kocsit,ugyan úgy lehet szar autót venni mint jót.
Segítség ,tanács kérés gyanánt fordúltam a forumhoz nem ócsárolni bármit és bárkit is....(csak a félreértések elkerülése végett jegyzem meg.)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1974 Dátum: 2013.03.08 18:00:36 »
Hali...Ismételten probléma van a 2.2-es D-cat avensisel... :wacko: nem sikerűlt eladni a motor és porlasztó csere óta...:S
Szóval...: Néha ha alapjáraton járt le állt az autó....(semmi hibakód) Azt mondták csak a gázolajszűrőt kell cserélni....tegnap este már minden kerszteződésbe leállt.nehezen is indúlt be...
Mára érkezett meg a szűrő,kicseréltük mostmár be se indúl...fel punpáltuk a szűrő tetejen a kézi szivattyút indiítóztuk megint pumpáltuk stb. egészen míg nem let kemény a gomb(nem szakadt átt a mebrán ésszel csináltuk)
néha olyan mintha be akarna indúlni aztán mégse....
Nagyon elegem van....:(
Valami tanács...???Ötlet???

Féktisztítóval elindul?
Xanyi

klacka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 34
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1975 Dátum: 2013.03.08 18:01:41 »
Nem ....Nem indúl azzal se...:(:S

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1976 Dátum: 2013.03.08 18:45:25 »
Nem ....Nem indúl azzal se...:(:S

kompresszió ???

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

irdatlan

  • Vendég
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1977 Dátum: 2013.03.08 21:31:22 »
Hali Mindenkinek!
Új vagyok a fórumon! Másfél éve nyúzok egy 2006-os d-cat-et, és mondhatom, nagyon meg vagyok elégedve.
Egyszer kaptam hibaüzenetet, egyik németországi utamon, amit töröltem az akkusaru 10 perces levételével,
utána nem jelentkezett többé. Egy dolog van amit hiányolok, egy olajnyomás mérő óra. Nem tudom lehetséges-e
utólag beépíteni.Ja és akinek hiányzik avensis kezelési útmutató, annak lehet tudok segíteni priviben a szerzői
jogok tiszteletben tartása mellet.

Apaszive

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 115
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1978 Dátum: 2013.03.08 22:26:48 »
Próbáltam finoman fogalmazni....nem illetem semmilyen szavakkal a szervizet,se a márkát...nem szeretném oda vinni az autómat,és ezt egy élő példával indokoltam ennyi az egész.elhiszem h. vannak jóó márkaszervizek.Mindennek ellenére szeretem a toyotát,tudom h. kifogtam a kocsit,ugyan úgy lehet szar autót venni mint jót.
Segítség ,tanács kérés gyanánt fordúltam a forumhoz nem ócsárolni bármit és bárkit is....(csak a félreértések elkerülése végett jegyzem meg.)

Az index toyota forumon (itt: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9007452) van egy srác ..."Frinyi" becenévre hallgat. Amennyiben jól gondolom, Ő Toyota szakszervizben dolgozik, lehet találkozott is ilyen jellegű problémával, javított is már. Ha megkeresed és segítségét kéred, biztosan nem fog visszautasítani.
Egy biztos. Nem a gazolajszűrő csere okozza a leállásokat. Attól, hogy kicserélted -főleg,hogy le is légtelenítetted- nem szabad leállnia ... más gond lehet ott, amit tényleg szakszervizben kellene megnézetni, mert ott van hozzá megfelelő műszerezettség.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D & D-CAT
« Válasz #1979 Dátum: 2013.03.09 18:16:26 »
Azért, mert egy darab márkaszervizzel nem voltál megelégedve, még nem kell leírni, ugyanis a szükséges eszközök és műszerek, amivel szakszerűen lehet az autóhoz hozzányúlni, itt állnak rendelkezésre.
Ez sokszor nem így van..... mikor a RAV4 et vittem be tavaly nyáron csak találgattak, és sorba cserélgettek volna mindent az üzemanyag ellátó rendszeren keresztül a turboig, persze  a mi költségünkre, és mikor mondtam hogy szerintem mivel lesz  a gond, (mert PZS segítségével angol forumokat is átböngésztünk) szinte hülyének néztek..... maszek szaki meg egyből tudta mivel lesz a gond, találgatás nélkül.

Kevés a jó szakember a márkaszervizekben is :eek:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)