Sziasztok!
Buék!
Én is rendszeresen benéztem, de mivel semmi semmi történt, és nálam is csak most állt össze minden, így bánatomban a nagy topicot nézegettem, ahol az üzemanyag és SUV savazás/dicséret zajlott.
Tökéltesen ellentétben zajlanak Kalapos és az én fejlesztéseim, minél nagyobb zajra vágyom a teljesítmény javára
Na de akkor ami eddig történt.
A fillérekért vett , és hihetetlen büszkeséggel viselt gyári resonator csövem kevesebb mint 200km alatt szétesett. Én is beléptem a flexi klubba ezzel. Hogy ennek poénja is legyen, természetesen a műszaki vizsga előtt pár órával történt, de még aznap késedelem nélkül minden összeállt. Sajnálom, de nagy illúzió volt, hogy a legnagyobb jóindulattal is 25 éves, feleslegesen túlbonyolított alkatrész ki tudja hány km után bontásból még engem is szolgáljon.
A májusi tali óta két dolog foglalkoztat, mindegyik Kalapos gördülő ( vagy száguldó ) laborjához kötődik. Az egyik a front splitter, amire fél éve nem tudok időpontot egyeztetni az eladóval....
, a másik, a többletlevegő bejuttatása. Három hete szántam rá magam, hogy belevágok, és tökéletes bizonyitéka, hogy a telefon hallgatózik, a youtube feldobott egy Pistiszerel c. videót. Ebben egy kb kortárs svéd acélba, de nem Saab-ba kerül a lehető legnagyobb lazasággal egy valóban gombokért beszerezhető csőkészlet, amiről csak a + vélemények jöttek.
Ha emlékeztek, tudjátok, hogy nem szeretek, és szerintem nem is tudok mérni. Sajnos ezen már nem tudok változtatni, minden azonnal kell, és így is, úgy is sikerülni fog elven működöm. Belenéztem a motortérbe, kacagva bólintottam, berendeltem, elhoztam, kibontottam, zokogtam.
Ezt megelőzte ismételten az összes Toyota bontó zaklatása, hogy agggyáááá légszűrőházat, mert nyilván a sajátomat rakom el hermetikus vitrinbe, nem fogom vagdorászni
Meglepődve tapasztaltam, hogy ez is hiánycikk
Rövidre zárva 3útból sikerült 1,5-et szereznem. 3 különböző méretben
. Cikkszámok stimmelnek.
Én nem tudom milyen elszeretkezett bankimennyországos 4nyelvű országspecifikus modellem van, de azért vicces pillanatok ezek. Még mielőtt ezek kiderültek, olyan iparos kört vágtam az egyik ház aljára, hogy az nem gyárinak, hanem prototípusnak hatott. Itt persze még mindig nem tudtam, hogy kb felesleges volt minden. Kezemben a házzal és a csővel mentem a garázsba, hogy 5perc meló és próbakarika, majd élménybeszámoló. A ház tetejét rögtön rápróbáltam a proto-ra, nem volt jó. Nem baj, vegyük ki az autóból a gyárit.
Ajjajj!!!!!!! Ott egy tartóbak, amin a cső akkor sem fér át, ha fele akkora. Vegyek egy másikat, és vágjam szemből? Nem jó, mert ahova terveztem, ott a duda. Úgy is utálom, leszerelem és felrakom majd máshova. Nem jó, sehogyan nem lehet kivezetni. Itt kellett volna úgy dönteni, hogy nézzük kisebbet, de nem erre sodort az elmebaj.
Az itthoni leggyorsabb 1.6-osban cold air van, ebbe próbáltam kutakodni, de csak 4AFE Corolla, és távolkeleti beszámolók voltak elérhetőek, Carina nem.
Itt már azért nézegettem, és csak vágással lehet helyet csinálni, amit semmi képen sem szerettem volna és árban is már sok lett volna, nem beszélve a pucoválás nehézségéről. Úgy alakult, hogy nagyon ,,beteg" Hondásokkal vagyok jóba, és ott született meg egy ötlet. Itt találkozik Kalapos hangszigetelése és az én bömbölésem. Ezekbe a régi autókba elég nagy doboz van elrejtve, ami rezonátorként üzemel, csökkenti a szívózajt alul, és a fojtószelephez csatlakozó tömlőn is van egy picike. Nyilván mínuszok vannak, nyilván semmi sincsen raktáron ami kellene, így mire minden kezemben volt, már órák, napok mentek el a farigcsálásra, illesztésre, próbálásra, újabb beszerzésre stb. Másik szívócső is kellett, mert a gyárimat nem bántom.
Így legalább a bontós gyermeke idén is mehet síelni
A szét és összeszerelés mindent egybevetve szerintem fél nap kőkemény fújós hangszer. Ha van hely, meleg, folyamatos villany, lehet hogy kevesebb.
Sok szilikon csati, egy alu cső, bilincsek hada és ez a gégecső végre összeállt, és tegnap elég jól működött. Nem lett több paci, de váltásnál éreztem, hogy semmi torpanás nincs, mintha úgy váltanék, hogy nem veszem el a gázt, nem tudom jól leírni az élményt. Nem lett hangosabb, nem az van. hogy egy nyitott V8 mellett állsz, egyszerűen a szívás minden pillanata halható ha nyitva van a géptető. Belülről semmivel sem zavaróbb. Vmax továbbra sincs, de amivel pályázni lehet, bőven elég. Városban pedig tökéletes ezekkel a beállításokkal. Fogyasztásról még (mindig) nincs releváns infom, ha kifogy a tavalyi tank, jelzem.
Szóval 2db rezonátor kiiktatva, a gégecső levezetve a gyári légszívóból a lehető legközelebb lökhárítóhoz ( ez sajnos a mérete miatt csak a hűtő belső sarkáig ér) . Ha lesz még1x ennyi szabadidőm, meg talán jó idő, lehet, hogy megcsinálom, hogy oda érjen, ahova tervezve van, bár szerintem itt lent hidegebb van, mint a maszknál.
Fáradságom miatt sajnos a tökéletesre fényezett hátsó fekete díszcsíkot lehúztam a beállásnál, így azt majd javítani kell, valamit új váltógombra vadászom, de lehet, csak bőrözve lesz. Már van elképzelés
Nagyon örülök Villanó, hogy az eddig is NonPlusUltra autód többet tud pihikézni, és így még tovább örvendhet annak az állapotnak!
Felkerült ide egy szegény kombi
, már tudom, hogy másnak is van
Balesetmentes élvezetes autózást Mindenkinek!