Sajnos nem találtam konkrét gyári értékeket, de
itt vannak jellemző primer és szekunder ellenállásértékek, a 4-es pontnál, ahol szerintem az utolsót érdemes alapul venni:
Single-spark or dual-spark ignition coil (fully electronic ignition system)
Primary: 0.3 Ω–1.0 Ω/Secondary: 8.0 kΩ–15.0 kΩ
Az enyémnél a primer 1,1-1,7 Ohm, a szekuder 9 kOhm-15 kOhm a javítási szerint. A fenti weblapon ezeket 0,5 Ohm-2,0 Ohm illetve 8 kOhm-15 kOhm-ra lövi be, ami végülis stimmel... a semminél több, de jó lenne, ha valaki meg tudná szerezni a megfelelő adatokat.
Az ábrák sokat segítenek, hogy mit és hogyan érdemes mérni.
Emlékszem, amikor az enyémben leégett a gyújtótrafó (menyét elrágta a kábeleket és úgy indítottam rá), akkor a gyári leírás alapján egyértelműen ki tudtam mérni sima multiméterrel, hogy rossz.
arra kell figyelni, hogy a primer tekercs mérésénél (kis ellenállásérték, akár 1 Ohm alatt) a mért értékből le kell vonni a műszer saját belső ellenállását. Ezt úgy lehet megtudni, hogy legalacsonyabb méréshatárnál erősen össze kell nyomni a mérőzsinór csúcsait, és amit kiír, annyi a belső ellenállás (pár tized Ohm általában). A méréskor is mindig figyelni kell a határozott kontaktusra.
Itt pedig egy otthoni mérés, ahol az emberünk a tekercsek összehasonlító mérése alapján próbálja kiszűrni a rossz alkatrészt, gondolom mivel pontos értékeket ő sem ismer:
https://www.youtube.com/watch?v=wy0VHkWjqSMA trafót rögzítő csavar meghúzási nyomatékára egy másik videójában 10 Nm értéket emleget (érzéssel kell, szerintem ennyi
)
Én azt tenném, hogy megmérném őket, össze is lehet hasonlítani egymással a tekercseket és a fenti értékeket is lehet figyelni, aztán ha kijön valamelyikre, hogy gázos, akkor csere.