Ismét csak azt tapasztalom a T22 Avensisszel kapcsolatban, hogy, amennyiben odafigyelnek rá, rendszeresen alánéznek (pl. téli-nyári kerékcsere alkalmával, vagy csak úgy mosás közben-után), időben el lehet csípni az induló felületi korróziót és megfelelő kezeléssel könnyedén megállítható az idő vas-oxidos foga:
Szerencsés volt az autóm az első - német - gazdájánál is, mert nem sokkal az újkori megvásárlása után kapott egy alapos alváz-üregvédelmet jó féle, vastag, rücskös anyaggal. Ennek következtében eléggé extrémnek nevezhető a kasztni korrózió elleni védelme. Amikor hozzám került - ekkor 12 éves volt az autó -, a hátsó kerékdobban, 2-3 helyen apró felületi rozsdát találtam. Ezt otthon megcsiszoltam, RO55 rozsdaátalakítóval kentem le 2 rtg-ben, rozsdagátló alapozóból is kapott 2 réteget, majd 3 réteg bitumenes alvázvédővel fújtam be nemcsak a javított helyeket, hanem kompletten az egész kerékdob belsejét. A két oldalra 2db nagy flakon alvázvédőt fújtam el, szóval, nem sajnáltam. Mindez 9 évvel ezelőtt volt...
Az elmúlt hetekben találtam egy újabb kezdődő foltot: a hátsó kerék előtti küszöb aljának visszahajtásánál a kerékdobban. a szükséges alapos tisztítást követően, ugyanezt a csiszolást és rétegzett kezelési módot kapta meg, alvázvédővel, pedig, újra kifújtam mindkét oldalon a kerékdob belsejét, egészen a futómű felső bekötési pontjaival bezáróan. Mivel az autó meg volt emelve a munka idejére, minden oldalról át tudtam nézni a lemezek illesztését. Szemrevételezéssel azt tudtam megállapítani, hogy vélhetően belül sincs még nagy gond, mert semmiféle alak-, vagy térfogatváltozás nem látszik a felületeken. A futómű alkatrészeinek felületén vannak barnulások, de az sem vészesek és csak felületi elszíneződések, amik abból származhatnak, hogy mosáskor egyszerűen képtelenség ennyire alaposan tisztítani az autó alját.
Az oké, hogy figyelek rá, meg elvégzem ezeket a kisebb beavatkozásokat néhány évente, de mégis jó érzés, hogy egy 21 éves (közel 290 ezret futott) autóról azt mondhatom el, hogy nem rohad sehol.
Azért is érdemes most, a nyár végén elvégezni az ilyesféle állagmegóvási műveleteket, mert lassacskán jönnek az esős idők, utána a tél és a só. Ha most megfelelően fel van rá készítve az autó, évekkel kitolható a korrózió megjelenésének ideje.