Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3760979 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13050 Dátum: 2017.03.19 19:41:47 »
Mennyi a km az autódba Kika? Egyik ismerősömnek is csapágyas lett a Versoja, 1.8 benzines moci van benne..ja és a km130.000 az autoba..Kezdem azt hinni h ez a váltóprobléma igencsak nagy betegsége a toyotáknak....
Nekem még 60e km-s korában, gariba cserélték, és utána 580e km-nél jött elő ismét ez a probléma. (De én ezt a "gyakoriságot"tudtam tolerálni... ;) )

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13051 Dátum: 2017.03.20 01:53:14 »
Két dologra lettem figyelmes az autón:

1) Vettem egy fm transzmittert, ami kikapcsolt állapotában a feszültség értéket írja ki a kijelzőjére. Gyújtást ráadva, 11.9V
Beindítva hidegen, 14.4V, majd egy rövid 100km-es pályás út után városba beérve először leesett 14.3-ra majd 14.2...egészen 13.9V-ig amikor leparkoltam már. A motor fordulattól nem függ a fesz értéke. Akksi Exedi premium a nagyobbik, pöccre indít még hidegben egy hét állás után is. Aggódjak esetleg a generátor miatt?? Netán a transzmitter kijelzése gagyi? Mérjem meg multiméterrel is? Hasonló tapasztalat esetleg?

2) Tolatás után egyesben indulva ritkán olyan hangot hallok alig egy másodpercre, mintha valami műanyag ropogna. Néztem a takaróműanyagokat, semmi nem ér hozzá semmihez. Kormányállástól független a hang, csak tolatás majd előre indulás, illetve néha hosszabb parkolás utáni induláskor hallom. Aztán útközben már semmit. Kanyarokban úton nincs kopogás, kormány nem ráz, semmi egyéb rendellenes hang. Mi lehet ez? Féltengelycsukló esetleg? Belső/külső? Vagy motor/váltó felfogatás?
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13052 Dátum: 2017.03.20 10:53:08 »
Tegnap este leparkoltam, ma reggel gondoltam meghalgatom az előző hozzászólásomban leírt ropogó hangot induláskor, és ismét hallható volt. Csak az első elinduláskor csinálja, utána már nem hallani, csak induláskor alig egy másodpercre. Inkább jobb oldalról talán.
Esetleg még arra gondoltam, hogy a fékbetét ragad hozzá a tárcsához? De azok most lettek cserélve márkaszervízben, ATE tárcsák Bocsh fékbetéttel, szerelékkel..
Tapasztalt már hasonlót valaki? Nem hangos ropogás, csak jó lenne kideríteni, hogy mitől is van ez a napi első induláskori ropogó hang...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13053 Dátum: 2017.03.20 10:54:48 »
Nem inkább egy pattanó hangra hasonlító hangot hallasz? Ha azt,akkor az normális. A menetstabilizátor/kipörgésgátló "tesztje".

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13054 Dátum: 2017.03.20 11:53:12 »
Aggódjak esetleg a generátor miatt?? Netán a transzmitter kijelzése gagyi? Mérjem meg multiméterrel is?
Az utólagos kijelződről nem tudok nyilatkozni, pontosságát egy referencia feszültséggel ellenőrzött, vagy hitelesített multimeterrel tudod megállapítani.

A mért értékek alapján nincs töltési problémád, egy teli pohárba sem lehet még önteni. A teljesen feltöltött akkut ezért kisebb feszültséggel ( és áramerősséggel) tartja szinten az autód, ezzel csökkentve a folyadékvesztést.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13055 Dátum: 2017.03.20 12:35:24 »
Nem inkább egy pattanó hangra hasonlító hangot hallasz? Ha azt,akkor az normális. A menetstabilizátor/kipörgésgátló "tesztje".

Igen, olyan, mintha valami faágra vagy egy dióra mennék rá a kerékkel, és az elreccsenne alatta finoman, talán ehhez tudom legjobban hasonlítani. Nem folyamatos ropogás, egy pillanat az egész, csak kattan egyet, és utána semmi, később sem. Ezt is csak hosszas parkolás után. Annyiban pontosítok, hogy nem feltétlen tolatás után, inkább a hosszas állás utáni indulás után, és tényleg csak elinduláskor. Mindenesetre jó hír, ha tényleg van ilyen hang, ami tesztel, mert akkor lehet azt hallom.


Az utólagos kijelződről nem tudok nyilatkozni, pontosságát egy referencia feszültséggel ellenőrzött, vagy hitelesített multimeterrel tudod megállapítani.

A mért értékek alapján nincs töltési problémád, egy teli pohárba sem lehet még önteni. A teljesen feltöltött akkut ezért kisebb feszültséggel ( és áramerősséggel) tartja szinten az autód, ezzel csökkentve a folyadékvesztést.

Köszi az infót! Multiméterrel még ránézek majd hétvégén. A generátorom Bosch 90 A -es. A szívósor levételénél viszont láttam, hogy már volt buherálva. Van rajta két nagy csavar a hátulján, illetve két kisebb fém négyzetlap egymás mellett, ami gondolom valami teszt pont lehet, vagy nem tudom. Ott az egyiknél oxidációt, és mintha kicsit olvadást is láttam volna. Ezért aggódtam picit.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13056 Dátum: 2017.03.20 14:11:15 »
Igen, olyan, mintha valami faágra vagy egy dióra mennék rá a kerékkel, és az elreccsenne alatta finoman, talán ehhez tudom legjobban hasonlítani. Nem folyamatos ropogás, egy pillanat az egész, csak kattan egyet, és utána semmi, később sem. Ezt is csak hosszas parkolás után. Annyiban pontosítok, hogy nem feltétlen tolatás után, inkább a hosszas állás utáni indulás után, és tényleg csak elinduláskor. Mindenesetre jó hír, ha tényleg van ilyen hang, ami tesztel, mert akkor lehet azt hallom.

Amikor ezt a hangot hallod, előtte a megállások alkalmával használtad a rögzítő féket?
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13057 Dátum: 2017.03.20 14:17:17 »
Amikor ezt a hangot hallod, előtte a megállások alkalmával használtad a rögzítő féket?

Nem, először én is arra gondoltam, hogy beragadt. Egyébként elől hátul komplett fék (tárcsa+betétek+szerelék) vadi új, alig 2e km-t ment eddig. Beépítés márkaszervizben volt, gondolom nem szúrtak el semmit. Tárcsák ATE, betétek Bosch, szerelék ATE.
A hang egyébként elölről jobbról hallható leginkább. Olyan tompa mogyoró/dió reccsenés, de kicsit műanyagos, és csak hoisszabb parkolás után egyszer hallható elinduláskor.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

gergolabs

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 393
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13058 Dátum: 2017.03.20 14:24:46 »
Az ABS-tesztet hallhatod, vagy egy kis berozsdásodás az állástól.
'08 RX400h
'09 Prius 3

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13059 Dátum: 2017.03.20 14:47:36 »
Az ABS-tesztet hallhatod, vagy egy kis berozsdásodás az állástól.

Berozsdásodás kizárt, heti egyszer mindig használom az autót, ráadásul tegnap este leparkoltam, ma reggel már megvolt megint a hang. Az ABS teszt lehet, csak nem tudtam, hogy van ilyen, és ennyire behallani az utastérbe. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13060 Dátum: 2017.03.20 15:20:20 »
Ez pár méter gurulás után jön.

A rozsda miatti az első mozduláskor. Ez utóbbi függhet sok mindentől. Nekem gyakori. Pl.: szombaton esőben mentünk egy 70 km-t, majd betettem a garázsba, ami egy régi vegyes falú - talán kicsit nyirkos melléképület: ma reggelre volt kicsi összerozsdálás. Mivel nem akarom a hátsó falat kiütni beálláskor, így fékezve állok meg, valószínű utána annyira rajta marad a betét a tárcsán, hogy könnyen beindul akár pár óra alatt is. Pedig szemmel láthatóan nem barnul a tárcsa, mint pl egy mosáskor... amikor percek alatt megbarnul kicsit.
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13061 Dátum: 2017.03.20 15:49:41 »
A töltést ne méregesd az úgy jó ahogy van .
Ha baj lesz vele azt jelzi majd a kis aksi piktogramm.

A zaj a kerekektől lehetne a betétek rátapadása a tárcsára de ezzel sem érdemes foglalkozni mert igazán nem tudsz vele mit kezdeni.
Használd az autót és ennyi ne aggódj ez egy Toyota !!! :clap: [rohog] :D :lol: :hug:

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13062 Dátum: 2017.03.20 16:08:52 »
Ez pár méter gurulás után jön.

A rozsda miatti az első mozduláskor. Ez utóbbi függhet sok mindentől. Nekem gyakori. Pl.: szombaton esőben mentünk egy 70 km-t, majd betettem a garázsba, ami egy régi vegyes falú - talán kicsit nyirkos melléképület: ma reggelre volt kicsi összerozsdálás. Mivel nem akarom a hátsó falat kiütni beálláskor, így fékezve állok meg, valószínű utána annyira rajta marad a betét a tárcsán, hogy könnyen beindul akár pár óra alatt is. Pedig szemmel láthatóan nem barnul a tárcsa, mint pl egy mosáskor... amikor percek alatt megbarnul kicsit.

Pár méter gurulás után nekem semmi hangja nincs. Viszont a recsegő hang részben emlékeztet az ABS kerregésre, de ugye ez egy rövid egyszeri hang. Tárcsa-betét összetapadás lehet, ehhez viszont majd szárazabb idő kellene, mint ami most van, mert mostanában szinte minden nap esik az eső.. régebben ilyen nem volt, most meg..elég hülye az időjárás..Tegnap is elindultam, sütött a nap, Gödöllőnél zuhogott az eső, majd Bp-n meg már elállt, és csak a szél fújt..csodás..

A töltést ne méregesd az úgy jó ahogy van .
Ha baj lesz vele azt jelzi majd a kis aksi piktogramm.

A zaj a kerekektől lehetne a betétek rátapadása a tárcsára de ezzel sem érdemes foglalkozni mert igazán nem tudsz vele mit kezdeni.
Használd az autót és ennyi ne aggódj ez egy Toyota !!! :clap: [rohog] :D :lol: :hug:

Nem méregetem én, csak a generátor hátán feltűnt az a kis bibi, és mivel láthatóan már cserés volt vagy felújították, így furcsálltam, hogy azt nem javították. A transzmittert most vettem, és mivel kijelzi a feszültséget, a 11.9 V álló helyzetben gyújtással elég soványkának tűnt. Az autó meg elektromos szervós, így ha elmegy a delej, akkor lehet ám tekergetni a kormányt gondolom. :)
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13063 Dátum: 2017.03.20 19:33:47 »
Bakker, úgy beszéltek, mintha senkinek sem lenne itt T25-öse....

Kika mondja jól, és már máskor is megbeszéltük, hogy az ABS/VSC öntesztjét lehet hallani a leállítások utáni első elindulás után.

Üdv.:
Spet

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #13064 Dátum: 2017.03.21 10:38:19 »
Bakker, úgy beszéltek, mintha senkinek sem lenne itt T25-öse....

Kika mondja jól, és már máskor is megbeszéltük, hogy az ABS/VSC öntesztjét lehet hallani a leállítások utáni első elindulás után.

Üdv.:
Spet

Köszi az infót!! :)
Amennyiben ebben a típusban van ilyen funkció, akkor ez az autó megmozdulása utáni kis roppanás, lehet tényleg ez, és ezt hallom. Jó hír, ha ez rendeltetésszerű működés :) Egyébként ABS/VSC és TRC is van az autóban, ha ez számít. 

Más:
Többször esett már ki a kesztyűtartóm lenyitás után.. A hétvégén nekiálltam megjavítani, amit elég egyszerűen végrehajtható. Ha az anyósülésen vagyunk, a kesztyűtartó bal oldalán lévő kis fül, ami a kinyitás végén meg kell hogy akassza, az egy kicsit rövid. Én kivettem a kesztyűtartót, és mivel az említett fül belül üreges, belehajtottam egy csavart. Pont jó bele egy sima 6-os csavar, olyan 3-3,5 cm hosszú kell hozzá, és annyira bele kell csavarni, hogy csak 1 cm maradjon ki a fejével együtt. Azóta nem esik le a kesztyűtartó, de ki is szedhető, ha esetleg kellene. :) Gondoltam megosztom, ha másnak is van hasonló gondja, hogy az a fül kiugrik néha a helyéről.
« Utoljára szerkesztve: 2017.03.21 10:55:15 írta mh197 »
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)