Szia(sztok)!
Hát, sok minden történt.
1. Volt gond a sárga injektorral - megoldódott
2 ette az olajat. Hengerfej felújítás volt, mint később kiderült árvágtak. Erre akkor rá kellett volna jönnöm, amikor a szerelő azt mondta, hogy hidrotőkés a hengerfej.
3. aztán mégjobban ette az olajat (1,2 l/1000km), megint szervíz, gyűrűzzük meg. Itt jött az, hogy kértem a szerelőmet, hogy ő csinálja, de az alkalmazott rakta össze. Ekkor derült ki, hogy az előző 50E-ért csak szelepszár szimmeringet cserélt felújításként. De hát szegény fiam elindult a kocsival, nem vette észre a hőfkot, ismét felforrt. megint hengerfej tömítés csere. Nem takarították át az álló kocsin a hűtőrendszert. eltömődött a hűtő teteje és a sapka. azért forrt fel.
Feújítás (gyűrűzés és teljes hengerfej) után az olaj fogyás kicsit kevesebb lett, de nem igazán voltam elégedett. Viszont rohadt gyenge lett a motor.
Hát erre szegény gyerek felhív, hogy kicsit csörögni kezdett valami. Hajtókarcsapágy!!!!!
Gondolhatod.
Sehol nem volt motor hozzá. Vettem egy 2l-est donornak. jó ötletnek látszott. Hát, aki nem unatkozik, annak ajánlom a cserét.
De végül is sikerült. Annak ellenére, hogy a donor gazdája teljesen átb....t. gyakorlatilag egy szemétdombot vettem a motor köré. A motor jónak tünt.
5 hónap után, hajtókarcsapágy.
Azért mentünk bele a fenti herce-hurcába, mert a kocsi kilakatolva, amúgy szép, minden működik, gyerek is imádja. gondoltuk még mindíg jobb mint egy ismeretlen vacakot venni.
Hát ekkor tettem le a Carináról.
Erre mit ad isten, valaki felrakott egy automata kombit, rossz váltóval.
Gondoltam veszek újabb motort.
Elmentünk, gyerek a haverjával (kezdő autoszerelő). 50E-vettem meg.
gyári DLR, ülésfőtés, lámpamosó. Északról behozott. 94es Wagon.
Gondoltuk váltónk van legfeljebb mechanikus lesz, vagy megy a motor a már átalakított régibe.
Excel tábla pro és kontra érvek. Maradt a wagon kéziváltózása.
Ez se volt egyszerű, de ezt saját kezűleg az udvaron Én és a gyerek csináltuk meg.
Hát ez is egy fullos munka.
Váltó motor ki, mechanikus váltó rá. Kábelköteg-computer csere. kuplung pedál és hidraulika beszerelése, gázpedál csere. fojtószelep csere.
Minden lepucolva, tömítve, motortér kifestve, ahol felületi rozsda. Több tonna olajsár kitakarítva (ugye a szerelő ilyennel nem foglalkozik)
Ugy, hogy maradtun Carinások elég fáradságos munkával, sok keserűséggel.
De most már egy éve fut a bordo 2l es wagon.
Most kapot új fékeket elölre (a kékből)
Hátulra zsír újat.
Kicseréltük az injektor tömítést (nyomta a benzint), visszaeset a fogyasztás is.
Tegnap kapott új 15"-os gomikat alu felnin. Örül a gyerek.
Erős, kényelmes, szerintem ez most stabil jó motor.
Nincs kettőstömegű, turbo és egyéb sz..rok.
Egyszer azt mondták nekem, hogy lessz drágább, ujjabb autóm, de jobb nem.
Ezeknek a kocsinak csak az a baja, hogy ki a gazdája és ki szervizeli.
A dilettáns szerelőkből elegem lett. Vagy viszi őket a biznis és nem fér bele az aprolékos munka. Azt mindíg magadnak kell megcsinálni.
Az lett a vége hogy ott állt az udvaron 3 carina. Eldurrant az agyam és Hegylakót játszottam. Csak egy maradhat!
3 nap alatt raktam rendet.
"Röviden" ennyi.
És köszönöm a kérdés és az érdeklődést. Jól esett!