Szerző Téma: Avensis, mi más?:)  (Megtekintve 4318014 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23190 Dátum: 2015.04.02 20:13:09 »
andrew82!

Örülök, hogy tetszik az Avensis, tényleg jó nagy autó!
Évi 4...5000 km-re senki nem fog dízelt ajánlani :no: Pláne, hogy ÖSSZESEN 30 000 km-t akarsz vele menni. Egyszerűen nagyobb a kockázat anyagilag. o.k., hogy egy új dízel kibír sok százezer km-t, és a javítás árát behozza az üzemanyagon spórolással.
DE mi van akkor, ha PONT ebben a 30 000 km-ben lesz esedékes egy több százezres javítás... ekkor nem tudod visszahozni a költséget az üzemanyagon... mert egyszerűen nem mész ANNYIT!
Ennyire kevés futásra érdemes EGYÁLTALÁN másik autót venni? Kevesebb csomaggal/személlyel ott a Yaris...Ha nagyobb kellene... BÉRLÉS! ;)
Érdemes számolgatni...(az amortizációt ne hagy ki!)
Persze, ha nem anyagi kérdés, akkor tekintsd tárgytalannak a hozzászólásomat! :whistling:
 :surrender:
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.02 20:32:30 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23191 Dátum: 2015.04.02 20:32:23 »
andrew82!

Örülök, hogy tetszik az Avensis, tényleg jó nagy autó!
Évi 4...5000 km-re senki nem fog dízelt ajánlani :no: Pláne, hogy ÖSSZESEN 30 000 km-t akarsz vele menni. Egyszerűen nagyobb a kockázat anyagilag. o.k., hogy egy új dízel kibír sok százezer km-t, és a javítás árát behozza az üzemanyagon spórolással.
DE mi van akkor, ha PONT ebben a 30 000 km-ben lesz esedékes egy több százezres javítás... ekkor nem tudod visszahozni a költséget az üzemanyagon... mert egyszerűen nem mész ANNYIT!
Ennyire kevés futásra érdemes EGYÁLTALÁN másik autót venni? Kevesebb csomaggal/személlyel ott a Yaris...Ha nagyobb kellene... BÉRLÉS! ;)
Érdemes számolgatni...
Persze, ha nem anyagi kérdés, akkor tekintsd tárgytalannak a hozzászólásomat! :whistling:
 :surrender:
Dízel fóbiád van?  :szemez:
Fery

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23192 Dátum: 2015.04.02 20:34:10 »
Nincs dízel fóbiám, csak pusztán anyagi és kockázat oldalról közelítettem meg... :innocent:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

andrew82

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 410
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23193 Dátum: 2015.04.02 20:36:14 »
andrew82!

Örülök, hogy tetszik az Avensis, tényleg jó nagy autó!
Évi 4...5000 km-re senki nem fog dízelt ajánlani :no: Pláne, hogy ÖSSZESEN 30 000 km-t akarsz vele menni. Egyszerűen nagyobb a kockázat anyagilag. o.k., hogy egy új dízel kibír sok százezer km-t, és a javítás árát behozza az üzemanyagon spórolással.
DE mi van akkor, ha PONT ebben a 30 000 km-ben lesz esedékes egy több százezres javítás... ekkor nem tudod visszahozni a költséget az üzemanyagon... mert egyszerűen nem mész ANNYIT!
Ennyire kevés futásra érdemes EGYÁLTALÁN másik autót venni? Kevesebb csomaggal/személlyel ott a Yaris...Ha nagyobb kellene... BÉRLÉS! ;)
Érdemes számolgatni...
Persze, ha nem anyagi kérdés, akkor tekintsd tárgytalannak a hozzászólásomat! :whistling:
 :surrender:

Yarisba már nem férünk el... Mindenképpen akarok egy nagyobbat, kényelmesebbet. A dízel avensishez lenne egy donor autó amúgy, ha valami meghibásodna esetleg... Kicsit ezért is hajlok afelé, de alapból a benzines lenne.
Bérelni nem szeretnék, a saját autó az igazi :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23194 Dátum: 2015.04.02 20:39:05 »

Nincs dízel fóbiám, csak pusztán anyagi és kockázat oldalról közelítettem meg... :innocent:
Tokeletesen egyetértek. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23195 Dátum: 2015.04.02 20:42:45 »
Yarisba már nem férünk el... Mindenképpen akarok egy nagyobbat, kényelmesebbet. A dízel avensishez lenne egy donor autó amúgy, ha valami meghibásodna esetleg... Kicsit ezért is hajlok afelé, de alapból a benzines lenne.
Bérelni nem szeretnék, a saját autó az igazi :)

Persze jobb a saját...
Belegondolva ilyen kis futásnál kicsi a valószínűsége, hogy BÁRMI is elromoljon 30 000 km alatt.
Itt még a benzines vvt-i olajfogyasztás sem "probléma", hiszen annyi olajat utána lehet önteni, amennyit ezidő alatt esetleg elfogyasztana... :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23196 Dátum: 2015.04.02 20:43:27 »
Sziasztok!

Jövőre most már mindenképpen le akarjuk cserélni a yarist, nekem T25-ös avensis kéne, nagyon sokat nézelődtem, de végül ez nyert.

Nem használnánk túl sokat, évi 4-5 ezer km lenne, de 90%-ban budapest-győr-balaton távok sok csomaggal. A maradék 10% város. Egész egész héten állna az utcán, mivel biciklivel járok munkába, csak hétvégén tennénk meg nagyobb távokat vele. Maximum 5-6 évre venném, viszont csak 7-8 éveset kapnék. Ennyi idősen melyik érné meg jobban? 1.8 benzin vagy 2.0 alapdízel? Van a családban több mint 350 ezret futott dízel, sosem volt vele gond, esetleg kifoghatnék egy jobban gondozott példányt, 5 év alatt max 30 ezret raknék bele, úgy gondolom, hogy ki kéne bírnia nem? Fogyasztásban jobb lenne a dízel, nem vagyok gyorshajtó. Szerintetek?
Kiindulásként akár azonos áron megkaphatod a benzinest meg a dieselt :hmmmm: Ha keveset használod, pláne hosszabb utakon, akkor a dieselel se valószínű sok meghibásodás. És még minden km-en is  spórolsz.

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23197 Dátum: 2015.04.02 20:48:45 »
Lehet elkerülte figyelmemet a sok sok fórum topik miatt, de tudnátok erre az anyagi kockázatra például itt a fórumon belül leírt tapasztalatokkal alá támasztani konkrétan dízel problémát? Amire fel kéne kapni fejünket, hogy ez notórius jelenség és megalapozza a fokozott "kockázat" tényét, de tényleg, komolyan érdekel, hogy fórum társak közül dízelesek
200-300ezer km környékén (vagy utána mindegy előtte is lehet) milyen horror összeget jelent egy dízel autó? Toyotáról beszéljünk  :yes:
 :flowers:
 
Fery

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23198 Dátum: 2015.04.02 21:01:02 »
Khm. Persze hogy van. :)

Pl. a 2.2.-esek elég nagy számban hengerfejesek. A Denso injektorok ha megmakkannak, nehéz/költséges/lehetetlen felújítani őket (forrása válogatja). Aztán a nagynyomású pumpa meg az SCV szelep (vagy mi) is hibaforrás. Nekem most van is valami gond a nagynyomású rendszerben, majd vizsga (jövő héten) után kiderítjük, hogy pontosan micsoda. A kocsi szépen jár mindig, nem dadog, viszont néha nincs elég nyomás, vészüzemre kapcsol, és elerőtlenedik. 215k km-nél járok. Igaz nem újkorától van nálam, de a német márkaszerviz igazolta a futásteljesítményt.

Na szóval ha szerencsém van, csak az SCV szelep a ludas, ha nincs, akkor a pumpa, vagy valamelyik injektor.

Mindettől függetlenül ha most lecserélném, akkor nem vennék benzinest helyette (családi kocsi kell, 5 főnek). Elsősorban hibridet vennék (ha lenne elérhető árban), másodsorban újra dízelt.

andrew82

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 410
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23199 Dátum: 2015.04.02 22:24:37 »
2.2-esről nem olvastam valami jókat, nekem a sima alapdízel bőven jó lenne, többször vezettem két típusban is, nem kell jobb. Tisztában vagyok vele, hogy ekkora futásteljesítménynél alapból nem ajánlott a dízel, de ha netán sikerülne hozzá jutnom egy jobb állapotúhoz és csak hosszabb távokra mennénk vele, akkor szerintem nem lehet komoly probléma vele, elég megbízható motor. 150 ezer km körül megvenném és tennék bele még 30-at, nem lehet olyan veszélyes nem?
1.8-as benzinest nem próbáltam még, nem tudom milyen, szimpatikus a motor, kérdés mennyit fogyasztana. Valaki, akinek ilyen van mennyit fogyaszt mondjuk 90-nél? Most az 1,5ös yarissal budapest-győr 4,7-5 között van szépen normális tempóval haladva, 1-2 nagyobb kigyorsítással. Nem rossz érték, de pl egy mazda 3 skyactive 2 literes benzin motorral kevesebbet is tud.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23200 Dátum: 2015.04.02 23:05:27 »
2.2-esről nem olvastam valami jókat, nekem a sima alapdízel bőven jó lenne, többször vezettem két típusban is, nem kell jobb. Tisztában vagyok vele, hogy ekkora futásteljesítménynél alapból nem ajánlott a dízel, de ha netán sikerülne hozzá jutnom egy jobb állapotúhoz és csak hosszabb távokra mennénk vele, akkor szerintem nem lehet komoly probléma vele, elég megbízható motor. 150 ezer km körül megvenném és tennék bele még 30-at, nem lehet olyan veszélyes nem?
1.8-as benzinest nem próbáltam még, nem tudom milyen, szimpatikus a motor, kérdés mennyit fogyasztana. Valaki, akinek ilyen van mennyit fogyaszt mondjuk 90-nél? Most az 1,5ös yarissal budapest-győr 4,7-5 között van szépen normális tempóval haladva, 1-2 nagyobb kigyorsítással. Nem rossz érték, de pl egy mazda 3 skyactive 2 literes benzin motorral kevesebbet is tud.

Számolj!
A benzines fogyasztana 6...7 litert, a dízel 5...6-ot!
Az amortizáción többet vesztesz mint a 30 000km-en a fogyasztás.
Én inkább azon gondolkodnék, hogy olyat vegyek, amit 5 év múlva kisebb amortizációval tudok majd eladni.Mert a km költségedet ez jobban befolyásolja mint a fogyasztás különbség! :yes:
Az üzemanyag költség csak egy költség elem a sok közül! :whistling:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23201 Dátum: 2015.04.03 01:13:04 »
2.2-esről nem olvastam valami jókat, nekem a sima alapdíze...

Szvsz ne foglalkozz vele, hogy benzines, vagy dízel! Vegyél egy JÓ!!!! Avensist, oszt cső. 30ezer km alatt 100-150ezer forint az üa különbség a dízel és a benzin között. Ha kiválasztasz egy rossz autót, simán ráköltesz ennyit. Koncentrálj a jóságra! Egyébként ha takarékosan vezetsz, az 1.8-cal is elpöföghetsz 6 liter körül. Nekem is ilyen van, és megtettem vele már pár kilométert.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23202 Dátum: 2015.04.03 06:53:33 »
Számolj!
A benzines fogyasztana 6...7 litert, a dízel 5...6-ot!
Az amortizáción többet vesztesz mint a 30 000km-en a fogyasztás.
Én inkább azon gondolkodnék, hogy olyat vegyek, amit 5 év múlva kisebb amortizációval tudok majd eladni.Mert a km költségedet ez jobban befolyásolja mint a fogyasztás különbség! :yes:
Az üzemanyag költség csak egy költség elem a sok közül! :whistling:

A fogyasztáskülönbség nem egy liter, hanem kettő. Tudom, mert nekem volt 1.8-as is. És pont emiatt nem vennék benzinest. Ugyanis a két év alatt megtett 40k alatt minimum 300 pénzt fogtam az üzemanyagon...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23203 Dátum: 2015.04.03 08:15:41 »
A fogyasztáskülönbség nem egy liter, hanem kettő. Tudom, mert nekem volt 1.8-as is. És pont emiatt nem vennék benzinest. Ugyanis a két év alatt megtett 40k alatt minimum 300 pénzt fogtam az üzemanyagon...
Az a 300 pénznyi különbség nem pont a Te dízeledre ment rá a gyűrűtörés miatt?  :?:

Használtan a kockázat nagyobb a dízelnél, ami nem azt jelenti, hogy biztosan rá is kell majd költeni. Lehet, nem biztos. Mivel összetettebb egység a dízel, ezért nagyobb a meghibásodás kockázata, pláne, hogy a dízelek nagy része (is) bőven 200k feletti futású. Itt, ha egy prolasztócsúcs cserés lesz, mert gyakran van ilyen, már zsebbe nyúlós a munkadíjjal együtt. Egy kettőstömegű lendkerék hiba, ha csak egytömegűre is alakítják át, az is bőven 100k feletti összeg. Nem beszélve arról, hogy ha a nagynyomású rendszer kotlik meg, megint csak vakarhatja a fejét a gazda. Egy benzinesnél 120-130e-ből megvan a komplett gyűrűzés, más hibalehetősége nincs. A benzines fogyasztása jószerint a tulaj vezetési stílusától függ.
Teljesen indifferens, hogy csak 30.000km-t tervez menni vele az ember, ha éppen egy olyan autót fog ki dízelben, ami pont abban a km-tartományban hibásodik meg. Márpedig, urabocsá, a Toyota a megbízhatósági hírnevét nem a mai, modern dízeleiről kapta, sajnos. Nem rosszak, de az EU beszállítók miatt pontosan ugyanazok a kockázatos alkatrészei, mint bármelyik egyéb EU-i autónak. Én pontosan emiatt nem vennék használtan dízelt! Én nem vállalnám azt a kockázatot, hogy olyankor ne induljon az autóm, amikor pont nagyon kellene sietnem valahova. Attól, hogy egy benzines eszi az olajat, még be fog indulni -20 fokban is és ugyanúgy el fog vinni a célomhoz.

Mindezt kizárólag a saját autóhasználati szokásaimból kiindulva írom, nem jelent senki számára kötelező érvényű tanácsot. Mindenkinek a saját körülményeit figyelembe véve kell eldönteni, hogy miben vállal és főleg, mekkora kockázatot.
Ha újonnan tehetném meg, hogy autót vásárolok és maradna a mostani használati körülményem, benzinest vennék. Ha mindennapi munkahelyi ingázásra kellene 2x30km-re, akkor dízelt, vagy használtan hibridet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Fery

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2052
Re:Avensis, mi más?:)
« Válasz #23204 Dátum: 2015.04.03 09:50:40 »
Attól, hogy egy benzines eszi az olajat, még be fog indulni -20 fokban is és ugyanúgy el fog vinni a célomhoz.
Ez tetszett!  :lol:
Fery