Tegnap kisebb szerviz volt az autóval. Hátul cseréltem lengőkar silenteket (2 darabot), de amit megküzködtünk a szerelőmmel... Minden gyári volt benne, minden csavar törik, rohad. A lengéscsillapító is kezd csereérett lenni, de mikor kiszedtük az üléseket és a kárpitot, rozsdás látvány fogadott, idő hiányában bele sem kezdtünk. Komolyan, akár mihez ér az ember, azzal mindig van valami baj.
Jó autó ez az Avensis, de érdemes csak újonnan venni. Kész szenvedés javítani.
Nem voltak hiú ábrándjaim amikor lengőkar szilenteket cseréltettem a saját autómban hátul. Előre megvettem a gyári csavarokat anyával együtt és eleve így mentem a szerelőhöz, hogy ha flexelni kell, hát rajta, és az új csavarok pici kenéssel mentek a helyükre.
A lengéscsillapító felső bekötésénél a toronyszilent ezek szerint már nálad is átszakadt és beengedi a vizet felfelé. Ha lengéscsillapítóval együtt cserélitek, akkor nagyon könnyű a dolgotok, de ha lengéscsillapítóról le akarod műteni a toronyszilentet, az jó móka tud lenni.
Az anya rárohad, a lengéscsillapító szára elforog a szilentben, mert a gyári sliccelés a rohadás miatt rögtön megszűnik létezni az első lazítási próbálkozáskor.
Jó ha tudod, hogy a toronyszilent és a lengéscsillapító között van egy távtartó (
90387-15027), amit nem kapsz egyik alkatrészhez sem és ilyen rohadt állapotban roncsolás nélkül nem szedhető ki.
Én anno csak a toronyszilentet cseréltem, ezért nem kis műtét volt a berohadt anya ledarálása úgy, hogy a lengéscsillapító nyaka és menete használható maradjon. Én eleve úgy indultam neki, hogy a toronyszilenten kívül megvolt ez a gyári linkelt távtartó és a gyári csavar a lengéscsillapító végére. Így 2-3 óra alatt meg is voltam egy oldallal
Az új szilentet vastagon kinyomtam tömítővel az illeszkedéseknél, hogy víz semmiképpen ne tudjon felfelé közlekedni tovább a kabinba.
Kis
illusztráció.
Jó szórakozást!
Ha még ilyen új vagy a berohadásokat illetően, akkor a hátsó stabilizátor szilent leszorító csavarjaival is finoman bánj, mert azok anyái a bölcsőbe vannak behegesztve belülről és könnyen elfordulnak, letörnek és így lesz az egyszerű szilentcseréből komplett hátsó bölcső lebontás furkálás, hegesztés és minden visszaépítés. Én ezt anno tapasztalt Toyota-s szerelőre bíztam magánban és neki beletörés nélkül sikerült kigyógyítania 4-ből 3 csavart, míg a negyediknél inkább kihajtotta a szilent rögzítőlemezét, hogy ne kelljen beleszakítani. Kicsit erőltetve, de belement az új gyári szilent és simán ment minden vissza. Ez is egy jó móka
Másik szerelő, aki pedig az első futóművet bontotta meg pár évre rá dicsérte, hogy minden egyből, könnyen lazult, nem volt rohadás, pedig látszott, hogy ő turkál ott először. Szóval ez is érdekes.