Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779558 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2985 Dátum: 2016.09.18 10:00:30 »
Fervill. X. kerületben van, a Népligethez közel. Nekem ott anno indítómotort újítottak fel 49.000-ért.
music     

djyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2986 Dátum: 2016.09.18 12:38:35 »
Fervill. X. kerületben van, a Népligethez közel. Nekem ott anno indítómotort újítottak fel 49.000-ért.


Köszönöm!  A google nekem is őket dobja ki elsőnek. Jövőhéten felveszem a kapcsolatot velük.

Koviszabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2987 Dátum: 2016.09.25 13:21:46 »
Sziasztok!2 kérdéssel fordulnék a T22 tulajokhoz.:
1.Kiegészítő fűtés van az autómban.A visszajelző szerint működik,de különben nem.Hogyan működik ez a kályha?Mi lehet a baja?

2.A klíma ereszti a gázt.Kevesebb mint 1 év alatt csak az ötödrésze van meg a gáznak.Nézegettük a klímásokkal,de nem találtuk műszerrel se ,hogy hol ereszt.Most festett gáz van benne.Keresgélem ,hogy hol ereszthet.Esetleg van valami tipp,hogy hol jelentkezhet ilyen tömítetlenségi probléma?(2.0 D4d,2002)

Köszönöm előre is

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2988 Dátum: 2016.09.26 10:24:32 »
Papp Tibi karambolja egy meg nem adott jobbkezes után - videóval. http://auto.indavideo.hu/video/Avensis_utkozes
Azért ebből egy nepper még képes lenne törésentes, nemdohányzó idős hölgy tulajdonos-os autót varázsolni...  ::)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2989 Dátum: 2016.09.26 10:50:41 »
Motordonornak vette meg egy magánember 140k-ért. Szerintem el lesz bontva...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2990 Dátum: 2016.09.27 12:25:01 »
Egy kis aktuális tapasztalat, hátha másnak is hasznos lehet (Avensis T22 Sedan facelift, 2000 gyártási év, 2.0 D-4D, 1CD-FTV):

1. Vezérlés és vízpumpa cseréje (gyári szett volt az autóban, még az előző tulaj cseréltette márkaszervizben):
Nipparts csomagolású készletet vettem (görgők + szíj), mert volt infóm a beltartalomró: 1 darab NSK Made is Japan vez. görgő, 1 darab MGB feszítőgörgő (szintén japán márka, de konkrét Made in Japan jelzés nélkül) és 1 darab Mitsuboshi ismét csak Made in Japan vez.szíj. (Nem elírás: ez nem Mitsubishi, hanem Mitsuboshi, ami egy japán cég, akik közel száz éve gyártanak például szíjakat is.)
A kiszerelt gyár szettben mindkét görgő NSK Made in Japan volt, a szíj természetesen gyári TOYOTA.
Szíjfeszítő patronból szintén Nipparts csomagolásút vettem, melynek tartalma NTN öntvényű, a látható gumi alkatrészen NOK feliratot viselő darab volt és milyen érdekes, a kiszerelt gyári is pontosan ugyanilyen volt.
AISIN vízpumpát vettem, melynek öntvényéből egy adott helyen két sor felirat ki volt köszörülve és csak egy AISIN matrica jelezte a márkát. Milyen érdekes a kiszerelt gyári Toyota alkatrészen a "TOYOTA" és az "AISIN" feliratok szerepelnek egymás felett pontosan ott, ahol a másikból kiköszörülték. Az öntvény már biztosan gyári...
A vezérlés cseréjével egy időben a vez. és a főtengely szimeringjeit is cseréltettem. Szintén belsős infó volt, hogy a CORTECO márka alatt általában NOK szimeringet csomagol a dobozaiba, és ez valóban így is volt.

2. Kuplungszett cseréje
Bő 4 éve, közvetlenül a vásárlás előtt volt cserélve a kettőstömegű lendkerék az autóban. Márkáról vagy a kuplungszett többi részéről nem volt információ, de azóta egyre erősödő mértékben rázott/rángatott a kuplung a csúszási határ környékén. Nagyon zavaró volt induláskor, hátramenetben és visszaváltáskor is.
Nem bíztam a véletlenre, vittem egy AISIN és egy LUK szettet is a szerelőhöz és abban maradtunk, hogy amikor meglátja, hogy melyik volt beszerelve, akkor egy MÁSIK márkára fogjuk most cserélni. Alapból az AISIN-t favorizáltam, mert az ára is jóval barátságosabb volt a LUK-hoz képest (31e vs. 51e Ft), illetve mert csak egy japán márka. Végül kiderült, hogy AISIN volt az autóban (különösebb látható kopás nélkül, tehát tényleg 50e km-rel ezelőtt cserélték) és a szerelőm is megerősítette, hogy nem nálam tapasztalta egyedül, hogy az AISIN szettek ráznak, ezért végül a LUK ment fel. Jelentem, végre újra van kuplungom!! Sima indulás, visszaváltás! Már teljesen elszoktam tőle:)

3. Első féknyergek felújítása, hátsó fék kopó dolgai
Év elején cseréltem az első tárcsákat a betétekkel együtt és már előtte is tapasztaltam időnként, hogy a jobb első fék melegszik. Kicsit később ki is derült, hogy a kétdugattyús nyereg egyik dugattyújának porvédője pici helyen kiszakad, gyűjtötte magába a port és vizet. Egy alapos megjáratás után sokáig tünetmentes maradt a fék, de nem halogattam tovább a dolgot. Néztem, hogy kaphatóak mindenféle névtelen gumis felújítókészletek, de ezekben nem igazán bíztam, vettem gyári felújítót, mely mind a két oldal összes gumialkatrészét (porvédő, porvédő feszítő rugós gyűrű, karmantyú, fékcső tömítőalátét, légtelenítősapka) tartalmazza. Ha nem gyárit vettem volna, akkor szerintem a FEBEST lett volna a nyerő, amit még az AMAYAMA katalógusa is hozz, mint nem gyári cserealkatrész. Így most kompletten új/felújított az első fék.
Hátulra is megvettem a TEXTAR tárcsákat, de TRW betéttel, mert az állítólag halkabb lesz az első TEXTAR-TEXTAR kombónál. Hátul egyelőre maradtak a gumicuccok, mert nincs bajuk. Egyúttal rögzítőfék pofákat is cseréltük. Eddig rendben vagyunk.

4. Bal első stab. pálca
Lassan két éve, hogy a még gyári stab. pálcákat lecserélt (Nipparts). Azóta már bánom, mert szerintem a gyári sem csattogott volna még annyira, mint a bal első az utóbbi időben. Szóval elkezdtem a kísérletezést a jóval drágább kategóriával (most éppen egy 3-szoros árú TRW), hátha valamelyik beválik hosszútávon is. A lányeg: nekem Nipparts stab. pálca kb. 15-18.000 km.

Szerintem érdekesek ezek az átcsomagolási és egyéb stratégiák az utángyártói piacon és örülök, hogy néha tudok egy kis bennfentes információra is szert tenni. Remélem, másoknak is tudtam segíteni.

nyirog

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2991 Dátum: 2016.09.28 12:35:52 »
Sziasztok,

T22 Avensist szeretnék venni, 1.6-os benzinest. Kinéztem néhányat, és közülük ez elég szimpatikusnak tűnik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-10477604
A hirdetésben az 5. képen látható a beltér, és azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a képen látható kb 1200-as alapjárati fordulatszám nem magas egy kicsit? Vagy ennek ennyinek kell lennie? (utolsó benzines autóm egy 99es Mitsubishi Lancer volt, annál 800 volt az alapjárat, most meg dízel Focusom van, annál 700)

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10684
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2992 Dátum: 2016.09.28 13:05:50 »
Még nem melegedett be a motorja, szóval ilyen körülmények mellett talán nem sok a fordulatszám. Üzemmeleg motornál majd leesik valahol 800-600 közötti értékre.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2993 Dátum: 2016.09.28 13:18:10 »
Sziasztok,

T22 Avensist szeretnék venni, 1.6-os benzinest. Kinéztem néhányat, és közülük ez elég szimpatikusnak tűnik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-10477604
A hirdetésben az 5. képen látható a beltér, és azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a képen látható kb 1200-as alapjárati fordulatszám nem magas egy kicsit? Vagy ennek ennyinek kell lennie? (utolsó benzines autóm egy 99es Mitsubishi Lancer volt, annál 800 volt az alapjárat, most meg dízel Focusom van, annál 700)

A fordulat szerintem sem gond, mert a C-n áll a hőmérő- ahogy már írták.
DE a km óra állás nekem sántít! A váltó szoknya rongyosra van kopva!!! A pedálgumikon látszik kopás!
Az enyémben 250 000 km van , de ezek kevésbé kopottak! ;) A kormányról nem tudok mit mondani, mert az enyém műanyag, ami jobban kopik!

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2994 Dátum: 2016.09.28 13:55:06 »
Sziasztok,

T22 Avensist szeretnék venni, 1.6-os benzinest. Kinéztem néhányat, és közülük ez elég szimpatikusnak tűnik: http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_1.6_linea_sol-10477604
A hirdetésben az 5. képen látható a beltér, és azt szeretném kérdezni tőletek, hogy a képen látható kb 1200-as alapjárati fordulatszám nem magas egy kicsit? Vagy ennek ennyinek kell lennie? (utolsó benzines autóm egy 99es Mitsubishi Lancer volt, annál 800 volt az alapjárat, most meg dízel Focusom van, annál 700)

Van egy-két esztétikai hiba, ami feltűnő már a képeken (mondjuk az induló ára is mutatja, hogy nem az egy gazdás svájciorvospap tulajos autó):
- a váltószoknya tényleg gyalázatos, de ez ilyen tud lenni már 150+e km-től, ha sokat városoznak vele.
- kormány már újra lett bőrözve (elég igénytelenül, csak ráhúztak egy plusz réteget)
- kuplungpedál széle elég kopottas, az én kb. 300+e km-es dízelemben sem ilyen tükör még a széle.
- jobb első küszöbvég. bal közép küszöb sérült
- jobb oldalon a hátsó kerék és a hátsó lámpa közötti részen éppen a lökhárító felett a fém horpadva, vagy a hátsó lámpatest alatti kis kasztnielem áll ki túlságosan (alig látszik a képen, de határozottan ott van), bal hátul lóg a lökös, a vonóhorognál megtörve a műanyag: valami volt itt hátulról
- furán áll az egész első lökhárító+bal első lámpa+bal első index hármas is. Az index már talán be is ázik és penészedik, azért olyan sötét (ilyen nekem is volt, könnyen elpattan a műanyag és víz tud bekerülni.)
- hiányzik az antenna
- fényszóró magasságállító gombja beszakadva
- vezetőülés háttámlájának ajtó felőli oldala lyukasra kopva, gyűrve.

Ezeket csak így képről.

Jah, a fordulatszám: hideg motornál normális :)

De az egyéb gépészet elég nagy kérdés...
« Utoljára szerkesztve: 2016.09.28 13:56:52 írta keeper83 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2995 Dátum: 2016.09.28 15:17:27 »
keeper83, melyik az a cég, amelyik a Denso befecsik javításával foglalkozik és készülnek azok felprogramozására is évek óta, csak a Denso nem adta ki a kódokat hozzá...  :?: :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2996 Dátum: 2016.09.28 15:57:48 »
keeper83, melyik az a cég, amelyik a Denso befecsik javításával foglalkozik és készülnek azok felprogramozására is évek óta, csak a Denso nem adta ki a kódokat hozzá...  :?: :hmmmm:

Kicsit zavaros a kérdés, de ma Magyarországon egy hivatalos, Denso által is elismert és minden gyári támogatással rendelkező injektor felújító cég van (tavaly októberi állapot szerint):
Benedeczki Műhely Kft. Kecel.
https://www.dropbox.com/sh/znb5t56ivpoovj2/AABCL6L-eddPtwSA9YNHnQ1oa?dl=0

Porlasztócsúcsot cserélnek az injektorban, vegyszeres UH tisztítás, bemérés, és ha jól tudom, akkor talán még kódot is generálnak, ha olyan fajta az injektor.
De sajnos a T22-hőz még nem a kódos injektorok valók (ezek még a régebbi 4 pólusú, kompenzálóellenállásosak) és ahhoz nem is létezik DENSO által kidolgozott (csak a Benedeczkiék által kidolgozott, tesztelt és a DENSO által végül nekik engedélyezett) felújítási eljárás.
Egy telefon és elmondanak mindent.

Üdv:
BF

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2997 Dátum: 2016.09.28 16:08:38 »
Köszi, 2005-ös d4-4 Previához kellenek, nem T22-höz. A 116 lovas motor...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Myko

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1993
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2998 Dátum: 2016.09.28 18:44:03 »
Egy kis aktuális tapasztalat, hátha másnak is hasznos lehet (Avensis T22 Sedan facelift, 2000 gyártási év, 2.0 D-4D, 1CD-FTV):


4. Bal első stab. pálca
Lassan két éve, hogy a még gyári stab. pálcákat lecserélt (Nipparts). Azóta már bánom, mert szerintem a gyári sem csattogott volna még annyira, mint a bal első az utóbbi időben. Szóval elkezdtem a kísérletezést a jóval drágább kategóriával (most éppen egy 3-szoros árú TRW), hátha valamelyik beválik hosszútávon is. A lányeg: nekem Nipparts stab. pálca kb. 15-18.000 km.

Szerintem érdekesek ezek az átcsomagolási és egyéb stratégiák az utángyártói piacon és örülök, hogy néha tudok egy kis bennfentes információra is szert tenni. Remélem, másoknak is tudtam segíteni.
Nekem stabilizátor pálcák közül a Meyle vált be. Vettem Febi/Bilsteint ketté törött a rudazat középen. A gyárinál hangosabb volt vele. A Mazda-mba TRW pálcák kerültek,azok sem bírták sokat,így abba is Meyle került. Szintén jó volt vele.
Toyota Corolla '02 1.4VVT-i Linea Terra Plus

progihouse

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2999 Dátum: 2016.09.29 12:45:41 »
Üdv!

Féltengellyel volt már valakinek dolga? Kormány szitál, kisebb elmozdulásra pedig fura érzete van, teljesen kitekert kormánynál, kattan is néha. Megrángattam a féltengelyt kotyog rendesen, két külső jónak tűnik, de a belső váltó oldali az gyalázatos. Tudtok valakit aki felújítással foglalkozik? Áruházakban nem találok belsőt, csak külső van, meg komplett.