Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779558 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

pdave

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2895 Dátum: 2016.06.19 20:54:32 »
Sziasztok!

2 dologban szeretnék tőletek segítséget kérni.

1. tetőcsomagtartó - van egy gyárim, az autóhoz kaptam, viszont hiányzik az egyik gumitappancs, illetve a kulcsot kidobta a feleségem, nem tudta hogy mihez van, azt hitte nem kell..  :censored:
Ezek pótolható dolgok (itt a kulcs a kérdéses inkább)? Vagy nem érdemes foglalkozni velük, mert olcsón kapok másikat?

2. olajfogyasztás - 2000.es évjáratú sedan avensisem van, 4A-FE motorral, 3-3500 km-n megevett1 liter olajat. A szerelőm szerint ez határeset, azt mondta, figyeljem, nem füstöl-e erőteljes gyorsításkor, de én ilyet nem vettem észre. Az autóban elvileg 254e km van. Mi a tapasztalat, készüljek a motorfelújításra, vagy ez normál ennél a motortípusnál, ilyen idősen/km-el?

Előre is köszönöm

Dávid

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2896 Dátum: 2016.06.20 08:41:23 »
Sziasztok!

2 dologban szeretnék tőletek segítséget kérni.

1. tetőcsomagtartó - van egy gyárim, az autóhoz kaptam, viszont hiányzik az egyik gumitappancs, illetve a kulcsot kidobta a feleségem, nem tudta hogy mihez van, azt hitte nem kell..  :censored:
Ezek pótolható dolgok (itt a kulcs a kérdéses inkább)? Vagy nem érdemes foglalkozni velük, mert olcsón kapok másikat?

2. olajfogyasztás - 2000.es évjáratú sedan avensisem van, 4A-FE motorral, 3-3500 km-n megevett1 liter olajat. A szerelőm szerint ez határeset, azt mondta, figyeljem, nem füstöl-e erőteljes gyorsításkor, de én ilyet nem vettem észre. Az autóban elvileg 254e km van. Mi a tapasztalat, készüljek a motorfelújításra, vagy ez normál ennél a motortípusnál, ilyen idősen/km-el?

Előre is köszönöm

Dávid
Kedves Dávid!

Alapvetően 2 lehetőség merül fel az olajfogyasztással kapcsolatban:
1. Amennyiben több évre tervezed megtartani az autót, úgy szerintem érdemes rendbetenni a motorját. Igen, valszeg gyűrűzni kellhet, ez az olajfogyasztás, bár nem kóros, de azért nem is kevés.
2. Ha nem tervezed sokáig megtartani, mert pl. kombit/újabbat/jobbat/stb. szeretnél, akkor rendszeresen ellenőrizni kell az olajszintet és lehetőség szerint mindig a maximum szinten tartani. A rendszeres, 10 000km-kénti olajcsere ugyanennyire fontos, az tévedés, hogy az olaj pótlásával mindig frissül a töltet. Jó minőségű 5W-40-es olajat raknék bele, pl. egy Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40-et és természetesen, új szűrőket is.

Jómagam is az első lehetőséget választottam 1,5 éve, nem is bántam meg a döntést.  ;)

A tetőcsomagtartóval kapcsolatban nem tudok segíteni.
« Utoljára szerkesztve: 2016.06.20 08:44:20 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Mikibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2897 Dátum: 2016.06.20 20:14:41 »
Nálam bekapcsolást követően és kikapcsolást követően volt némi állott mocsárszag... ózongenerátor pihent az anyósülésen egy 1/4 órát, utána azt kellett kiszellőztetni ("hegesztésszaga" volt) azóta csak a Wonderbaum-ot érezni, bármit nyomkodok a műszerfalon :)

Szia!

Köszönöm, szerencsére egyik ismerősöm vett egy generátort, megpróbálom vele hátha segít mint neked.

Üdv

pdave

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2898 Dátum: 2016.06.20 21:19:55 »
Kedves Dávid!

Alapvetően 2 lehetőség merül fel az olajfogyasztással kapcsolatban:
1. Amennyiben több évre tervezed megtartani az autót, úgy szerintem érdemes rendbetenni a motorját. Igen, valszeg gyűrűzni kellhet, ez az olajfogyasztás, bár nem kóros, de azért nem is kevés.
2. Ha nem tervezed sokáig megtartani, mert pl. kombit/újabbat/jobbat/stb. szeretnél, akkor rendszeresen ellenőrizni kell az olajszintet és lehetőség szerint mindig a maximum szinten tartani. A rendszeres, 10 000km-kénti olajcsere ugyanennyire fontos, az tévedés, hogy az olaj pótlásával mindig frissül a töltet. Jó minőségű 5W-40-es olajat raknék bele, pl. egy Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40-et és természetesen, új szűrőket is.

Jómagam is az első lehetőséget választottam 1,5 éve, nem is bántam meg a döntést.  ;)

A tetőcsomagtartóval kapcsolatban nem tudok segíteni.

Szia

Köszi a választ,  akkor utánanézek hogy ez mennyibe kerül, mert még pár évig szeretném használni az autót.

Mongi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2899 Dátum: 2016.06.21 20:43:17 »
Szevasztok t22es 2002 2.0 d4d faceliftes ave generátorát hogy lehet kibányászni?
Csak úgy hogy féltengely meg minden le?

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2900 Dátum: 2016.06.22 19:17:01 »
Sokat látott szerelő vagyok de ebből a generátort csak úgy lehet ahogy mondod . Ki kell venni a féltengelyt sajnos csak úgy fér ki a generátor. :devil: :ph34r: :censored:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2901 Dátum: 2016.06.24 20:33:34 »
Szevasztok t22es 2002 2.0 d4d faceliftes ave generátorát hogy lehet kibányászni?
Csak úgy hogy féltengely meg minden le?

Így van. Féltengely ki. Ez van.

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2902 Dátum: 2016.07.04 10:00:09 »
Sziasztok!
2001 végi, 1ZZ-FE (1.8 VVT) motoros Avensis kombim van, kb 270e km-rel az órában, és az utóbbi időben furcsa, zörgő (tompán csörömpölő) hangot kezdtem hallani, a következő feltételekkel:
- csak zárt kuplungnál hallatszik, kiemelt állapotban semennyire
- bizonyos sebességfokozatokban jobban hallom (4-5 leginkább)
- meleg motornál (és meleg időben) jobban hallatszik
- pár hónapja kezdődött a jelenség, de abban az időben elsősorban akkor hallatszódott (és sokkal gyengébben), amikor a kuplungot épp kinyomtam/visszaengedtem. Azóta meg romlott a helyzet (ld fent).

Feltételezem, hogy a motor nem lehet ludas (mert csak zárt kuplungnál hallom a zörgést).
Mi lehet ez? Kuplung, váltó? Hallottam, hogy ezek az Avensisek hajlamosak elfogyasztani a nyelestengely csapágyat, az tud ilyet?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2903 Dátum: 2016.07.04 10:12:36 »
Sziasztok!
2001 végi, 1ZZ-FE (1.8 VVT) motoros Avensis kombim van, kb 270e km-rel az órában, és az utóbbi időben furcsa, zörgő (tompán csörömpölő) hangot kezdtem hallani, a következő feltételekkel:
- csak zárt kuplungnál hallatszik, kiemelt állapotban semennyire
- bizonyos sebességfokozatokban jobban hallom (4-5 leginkább)
- meleg motornál (és meleg időben) jobban hallatszik
- pár hónapja kezdődött a jelenség, de abban az időben elsősorban akkor hallatszódott (és sokkal gyengébben), amikor a kuplungot épp kinyomtam/visszaengedtem. Azóta meg romlott a helyzet (ld fent).

Feltételezem, hogy a motor nem lehet ludas (mert csak zárt kuplungnál hallom a zörgést).
Mi lehet ez? Kuplung, váltó? Hallottam, hogy ezek az Avensisek hajlamosak elfogyasztani a nyelestengely csapágyat, az tud ilyet?
A leírtak alapján sanszos, hogy a kuplung szett valamelyik részegysége kezd megfáradni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2904 Dátum: 2016.07.13 11:19:49 »
Egy év elteltével elérkezett az idő, hogy folytassam a hangszigetelési munkákat az autómon. Sok időbe és gondolkodásba telt, mire összeszedtem a pontos anyagtípusokat, amikkel dolgozni fogok, de bízom benne, hogy az eredmény alapján megéri majd a ráfordított idő és energia.

3 féle anyag mellett döntöttem:

1. Alukasírozott öntapadós bitumenes lap: Hanno Protecto PF830. 5200Ft
Ebből 1m2 mennyiséget rendeltem a két első ajtó belső oldalának szerelőnyílásának lezárásához. Ami ebből megmarad, az megy a csomagtartó padlólemezére. Ehhez nagyon hasonló anyaggal (Soudal Soudaband) dolgoztam tavaly, amikor elkezdtem az ajtókat és a hátsó oldallemez belsejét, valamint a hátsó kerékjárati ív belsejét szigetelni. Elég jó kis gyakorlatra tettem szert, volt lehetőségem kitapasztalni, hogy hogyan lehet esztétikusan és gazdaságosan elvégezni a feladatot. EZ az anyag a Soudal-nál kicsit jobb, hatékonyabb rezgéscsillapítással bír, noha, előbbivel sem volt bajom. PiciPeti ajánlotta, hallgattam rá.

2. Öntapadós bitumenes polietilén paplan: STP Hybrid 4. kb 20k Ft
Ebből 1,87 m2 van egy csomagban, PiciPeti segítségében bízva, holnap talán meglesz... Ez az anyag megy a tetőkárpit fölé a plafonra, kimerevítendő a karosszéria talán legnagyobb összefüggő (ezáltal nem kívánt zajt keltő) felületét. Óriási előnye, hogy a rezgéscsillapítást és hangelnyelést egyben tudja, ráadásul igen szerény, nem egészen 3 kg-os m2 tömeggel és rendkívül vékony keresztmetszettel. Kifejezetten tetőkárpitok fölé ajánlott. Nagyok a várakozásaim ezzel az anyaggal kapcsolatban zajcsillapítás terén...

3. Hangelnyelő szivacs (Sinuslive) a Conradból. 3690 Ft
Ez picit több, mint 1 m2 kiszerelésű, 3 darabból álló (3db X 900mm X 400mm) csomag. Ebből kettő pontosan méret lesz a két első ajtó burkolata alá, a lezárt szerelőnyílások fölé. Ami marad belőle, az megy a tetőkárpit és szigetelt tetőlemez közé.

Ezzel a projekttel egyrészt érezhető zaj komfort javulást várok, másrészt, megágyazok a hifi jövőbeni komponensenkénti fejlesztéséhez. Sajnos, jelenleg is úgy érzem, a gyári fejegység miatt megrekedt egy bizonyos - alacsony - minőségi szinten a hangtechnika, a szigetelést követően sorra kell, hogy kerüljön a fejlesztése.

OFF A szar-szutyok céges Gastrámba beszereltem a 15 éves Blau CD-s fejegységet és olyat szól a gyári hangszórókon keresztül, a szigeteletlen ajtókkal, hogy az Avéban csak álmodok ilyen minőségről... ON

PiciPetinek ezúton is köszönöm a tanácsokat, közbenjárásokat a témával kapcsolatban az érdekemben...

A beépítés valszeg a tetőkárpit bontás miatt érdekes és nem unalmas lesz... ::)

Tőlem elvárhatóan a munkát dokumentálni fogom képekkel, ugyanúgy, ahogy tavaly is tettem.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2905 Dátum: 2016.07.13 16:05:13 »
Vegyél T27-et, abban gyárilag is korrekt, nem kell barkácskodni, én a tank-projektet is kihagyom 😜 ;-)

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről


bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2906 Dátum: 2016.07.13 16:45:29 »
A T27 jelenleg minimum 2,5 millió Ft távolságra van, ami számomra kezelhetetlen összeg. Még a jelenlegi autónkat sem használjuk ki (céges vas RLZ!), így biztosan nem fogunk autót cserélni. A jelenleginek ennyi a feladata, hogy túlélje a hülyeségeimet.
Amúgy, a T27-et is ki kellene szigetelni ugyanígy a hifihez, ezt egyetlen autó sem úszhatja meg hifizés előtt. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2907 Dátum: 2016.07.13 21:12:05 »
A T27 jelenleg minimum 2,5 millió Ft távolságra van, ami számomra kezelhetetlen összeg. Még a jelenlegi autónkat sem használjuk ki (céges vas RLZ!), így biztosan nem fogunk autót cserélni. A jelenleginek ennyi a feladata, hogy túlélje a hülyeségeimet.
Amúgy, a T27-et is ki kellene szigetelni ugyanígy a hifihez, ezt egyetlen autó sem úszhatja meg hifizés előtt. [emoji6]
Persze, mindent lehet jobbá teni, de ez alapból normálisabban szól, tehát nincs kényszer, hogy szétszedjem az autót.

Természetesen nem gondoltam, hogy ezért cserélj autót. [emoji6]

Tapatalkkal küldve az én SM-N910C eszközömről


zolikj

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2908 Dátum: 2016.07.17 10:33:24 »
Sziasztok,

1998 -as 1.6 4AFE motorhoz keresek kormányszervó szivattyút (Budapest és környékén).
Ha valakinél lenne. Kérem írjon.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2909 Dátum: 2016.07.20 16:21:50 »
Az elmúlt napokban megcsináltam a tervezett rezgéscsillapító lapok beszerelését, hangszigetelést.
Íme egy pár kép róla:

A tető kezdetben, egy lemezként, keresztben láthatók a tetőmerevítők...


Itt a tetőkárpit gyári textilpaplan zajszigetelése (ami sajnos nem rezgéscsillapított):


STP Hybrid 4 rezgés- és hangcsillapító lapokkal bevonva a tető:


Itt, pedig, már az ajtók "lezárása" látható előtte-utána:






A tank-feeling megvan, az ajtók zsírosan, cuppanva csukódnak. Még magas zenehangerő mellett sem rezeg semmilyen lemez, a motor alapjárati remegés is csökkent, de még érezhető. Fogok még zajszintet mérni, van egy videóm az előtte-utána összehasonlításhoz. iPad Mini szolgál a zajmérés eszközeként és a decibel 10th nevű appot töltöttem le hozzá.

A tetőre az STP Hybrid 4 anyag ment fel, az ajtókra a Hanno Protecto PF830. Utóbbiból megmaradt kb 0,4 m2, amit megkap következő alkalommal a csomagtartó ajtó belső felülete.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i