Sziasztok!Új vagyok még itt.Sőt mindenféle tekintetben.1 hónapja vásároltam ezt a T22 Kombit ,2002ből,D4d motorral.Az első dízel és első Japán autó.A pótkulcs-kérdés megoldódott,mint olvashattátok.Van még pár bosszantó dolog az autóval kapcsolatban.Tudom,hogy van megengedett olajfogyasztása a turbódízeleknek ,de nem számítottam erre.5W40-es Total olaj volt benne.600Km-t mentem és a két nivó közötti szintről leesett az olajszint a min. szint alá...Volt benne város és 450km autópálya is.Normálisan vezetek,beindítás után járatom, leállítás elött is.Ilyen olajfogysztással kell számolni ezeknél?A hulladéknak"nevezett francia autóimból 10000Km alatt se fogyott semmi olaj.Szóval számomra zavaró ez.Mivel 9000km körül volt az olajban,így lecseréltem a gyári előírásra (5W30).Liqui Molly olaj került bele.Kérdeztem a Toyota szervízbe ,aztmondták valamelyik jobban eszi... Köszi
Én is egy ilyen autót hajtok, amiben szerintem nagyjából 300.000 km lehet, esetleg kicsit kevesebb.
Először is, igazából 5W-30-a olajat ajánl bele mindenki (mondjuk a használatiból kiindulva jó az 5W-40 és a 10W-40 is), én is azzal használom már több, mint 40.000 km óta (ami azért nem nagy merítés, ezt tegyük hozzá.). 10.000 km-enként cserélem az olajat, ami nekem kicsivel kevesebb, mint egy év, de eddig még nem kellett egyszer sem utántöltenem, csak kevés szintcsökkenést tapasztaltam. Most is esedékes lesz a csere, de jóval az alsó nívó felett van a szint.
(Itt megjegyezném, hogy lehet, hogy nekem is ugyanúgy eszi az olajat a motor, csak gázolajjal pótlódik, de ezt a kutya nem mondja meg sajnos...)
Mindenesetre, ha jól vettem ki az elmúlt majdnem 4 éve alatti fórumolvasásomból, ezek a motorok nem hajlamosak különösebben az olajfogyasztásra (nem úgy a VVTi benzinesek T25 fészliftig!).
Valami ott nem kerek, mérd meg pontosan a fogyás ütemét!
Üdv:
BF