Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779612 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Koviszabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2865 Dátum: 2016.05.14 19:52:07 »
Budakeszin voltál? Mi lett a megoldás?
Nem,itt Nagykanizsán ahol a kulcsot is rendeltem.Igazából nemtudom ,de 10 perc alatt kész volt 2. nekifutásra.Munkadíjat nem kértek szerencsére.  :whistling:

Koviszabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2866 Dátum: 2016.05.14 20:19:49 »
Sziasztok!Új vagyok még itt.Sőt mindenféle tekintetben.1 hónapja vásároltam ezt a T22 Kombit ,2002ből,D4d motorral.Az első dízel és első Japán autó.A pótkulcs-kérdés megoldódott,mint olvashattátok.Van még pár bosszantó dolog az autóval kapcsolatban.Tudom,hogy van megengedett olajfogyasztása a turbódízeleknek ,de nem számítottam erre.5W40-es Total olaj volt benne.600Km-t mentem és a két nivó közötti szintről leesett az olajszint a min. szint alá...Volt benne város és 450km autópálya is.Normálisan vezetek,beindítás után járatom, leállítás elött is.Ilyen olajfogysztással kell számolni ezeknél?A hulladéknak"nevezett francia autóimból 10000Km alatt se fogyott semmi olaj.Szóval számomra zavaró ez.Mivel 9000km körül volt az olajban,így lecseréltem a gyári előírásra (5W30).Liqui Molly olaj került bele.Kérdeztem a Toyota szervízbe ,aztmondták valamelyik jobban eszi... Köszi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2867 Dátum: 2016.05.14 22:43:24 »
Sziasztok!Új vagyok még itt.Sőt mindenféle tekintetben.1 hónapja vásároltam ezt a T22 Kombit ,2002ből,D4d motorral.Az első dízel és első Japán autó.A pótkulcs-kérdés megoldódott,mint olvashattátok.Van még pár bosszantó dolog az autóval kapcsolatban.Tudom,hogy van megengedett olajfogyasztása a turbódízeleknek ,de nem számítottam erre.5W40-es Total olaj volt benne.600Km-t mentem és a két nivó közötti szintről leesett az olajszint a min. szint alá...Volt benne város és 450km autópálya is.Normálisan vezetek,beindítás után járatom, leállítás elött is.Ilyen olajfogysztással kell számolni ezeknél?A hulladéknak"nevezett francia autóimból 10000Km alatt se fogyott semmi olaj.Szóval számomra zavaró ez.Mivel 9000km körül volt az olajban,így lecseréltem a gyári előírásra (5W30).Liqui Molly olaj került bele.Kérdeztem a Toyota szervízbe ,aztmondták valamelyik jobban eszi... Köszi
600km-en több, mint 1 liter olajfogyas kóros kategória.

Vízszintesen állt az autó? Leállítást követően vártál pár percet, hogy az olaj visszafolyjon az olajteknőbe?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2868 Dátum: 2016.05.14 23:00:49 »
600km-en több, mint 1 liter olajfogyas kóros kategória.

Vízszintesen állt az autó? Leállítást követően vártál pár percet, hogy az olaj visszafolyjon az olajteknőbe?
"600Km-t mentem és a két nivó közötti szintről leesett az olajszint a min. szint alá."
Azt nem írta hol volt a két nivó között :no:
Márpedig a max. és min. között van 1 liter különbség, nemde?
Max.-ra kell tölteni és figyelni :yes:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2869 Dátum: 2016.05.15 07:48:37 »
"600Km-t mentem és a két nivó közötti szintről leesett az olajszint a min. szint alá."
Azt nem írta hol volt a két nivó között :no:
Márpedig a max. és min. között van 1 liter különbség, nemde?
Max.-ra kell tölteni és figyelni :yes:
600km alatt bármennyit mozdul lefelé az olaj szint, az nem jó, jelentős olajfogyasztást jelent.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2870 Dátum: 2016.05.15 08:10:51 »
600km alatt bármennyit mozdul lefelé az olaj szint, az nem jó, jelentős olajfogyasztást jelent.
Az biztos :yes:
Most már csak azt kell neki kideríteni, mennyi az annyi ;)

Koviszabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2871 Dátum: 2016.05.15 11:51:47 »
600km-en több, mint 1 liter olajfogyas kóros kategória.

Vízszintesen állt az autó? Leállítást követően vártál pár percet, hogy az olaj visszafolyjon az olajteknőbe?
Természetesen vízszintesen állt a kocsi,és hideg motornál néztem a szintet.Most pont maximumon van,figyelem pontosan mennyi fogy.A kulcsügybe vártam a márkaszervízbe ,1 tulaj ugyanezzel a problémával faggatta a munkafelvevőt...  :hmmmm:

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2872 Dátum: 2016.05.18 09:44:37 »
Sziasztok!

Tudnátok segíteni?! 2003-as dízel t22-es tehát a 81 kW-os avensisemen cserélnék komplett vezérlést. Szerelőmtől kértem is árajánlatot de úgy érzem túl sokat mondott, hogy tudjátok ehhez a típushoz valóban 100 000 Ft feletti összeg lenne egy komplett vezérlés csere, vagy megpróbálnak átverni? Persze mondta hogy nem érdemes a legolcsóbb alkatrészt választani amit érték de valóban munkadíjjal együtt súrolná a 140 000 Ft-ot?

Köszönöm a segítséget!

Egy ilyen ár sok mindentől függ.
Az adott autóban a vezérlés elemei: egy vezető görgő, egy feszítő görgő, egy feszítő-rezgéscsillapító patron, maga a szíj, esetleg vízpumpa és akkor már hűtőfolyadék, esetleg vízkör kimosása, kiöblítése.
Ez így együtt, autószerelői kedvezménnyel az alaktrészboltban, márkás utángyártott alkatrészekkel (INA, SKF (márkás?), AISIN,  stb.) anyagáron 50.000 körül van + munkadíj. Elég macerás a csere, le kell bontani a fél motort hozzá, ez nem a legdrágább helyen 10 és 20.000 között megvan.
A 140.000 Ft-os ár az összes felsorolt alkatrész gyárira történő cseréjekor munkadíjjal együtt reális, egyébként nettó lehúzás.

Üdv
BF

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2873 Dátum: 2016.05.18 09:53:33 »
Sziasztok!Új vagyok még itt.Sőt mindenféle tekintetben.1 hónapja vásároltam ezt a T22 Kombit ,2002ből,D4d motorral.Az első dízel és első Japán autó.A pótkulcs-kérdés megoldódott,mint olvashattátok.Van még pár bosszantó dolog az autóval kapcsolatban.Tudom,hogy van megengedett olajfogyasztása a turbódízeleknek ,de nem számítottam erre.5W40-es Total olaj volt benne.600Km-t mentem és a két nivó közötti szintről leesett az olajszint a min. szint alá...Volt benne város és 450km autópálya is.Normálisan vezetek,beindítás után járatom, leállítás elött is.Ilyen olajfogysztással kell számolni ezeknél?A hulladéknak"nevezett francia autóimból 10000Km alatt se fogyott semmi olaj.Szóval számomra zavaró ez.Mivel 9000km körül volt az olajban,így lecseréltem a gyári előírásra (5W30).Liqui Molly olaj került bele.Kérdeztem a Toyota szervízbe ,aztmondták valamelyik jobban eszi... Köszi

Én is egy ilyen autót hajtok, amiben szerintem nagyjából 300.000 km lehet, esetleg kicsit kevesebb.
Először is, igazából 5W-30-a olajat ajánl bele mindenki (mondjuk a használatiból kiindulva jó az 5W-40 és a 10W-40 is), én is azzal használom már több, mint 40.000 km óta (ami azért nem nagy merítés, ezt tegyük hozzá.). 10.000 km-enként cserélem az olajat, ami nekem kicsivel kevesebb, mint egy év, de eddig még nem kellett egyszer sem utántöltenem, csak kevés szintcsökkenést tapasztaltam. Most is esedékes lesz a csere, de jóval az alsó nívó felett van a szint.
(Itt megjegyezném, hogy lehet, hogy nekem is ugyanúgy eszi az olajat a motor, csak gázolajjal pótlódik, de ezt a kutya nem mondja meg sajnos...)
Mindenesetre, ha jól vettem ki az elmúlt majdnem 4 éve alatti fórumolvasásomból, ezek a motorok nem hajlamosak különösebben az olajfogyasztásra (nem úgy a VVTi benzinesek T25 fészliftig!).
Valami ott nem kerek, mérd meg pontosan a fogyás ütemét!

Üdv:
BF

rr

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2874 Dátum: 2016.05.19 15:24:18 »
Sziasztok!

2002-es 1.8-as vvti Avensisem tipikusan kettesben "szitál" - azt értem ez alatt, hogy oldal irányban rázkódik az eleje. Küszöbön áll a kuplung cseréje - lehetségest, hogy ezt is megoldja?
 

Koviszabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2875 Dátum: 2016.05.21 14:39:09 »
Én is egy ilyen autót hajtok, amiben szerintem nagyjából 300.000 km lehet, esetleg kicsit kevesebb.
Először is, igazából 5W-30-a olajat ajánl bele mindenki (mondjuk a használatiból kiindulva jó az 5W-40 és a 10W-40 is), én is azzal használom már több, mint 40.000 km óta (ami azért nem nagy merítés, ezt tegyük hozzá.). 10.000 km-enként cserélem az olajat, ami nekem kicsivel kevesebb, mint egy év, de eddig még nem kellett egyszer sem utántöltenem, csak kevés szintcsökkenést tapasztaltam. Most is esedékes lesz a csere, de jóval az alsó nívó felett van a szint.
(Itt megjegyezném, hogy lehet, hogy nekem is ugyanúgy eszi az olajat a motor, csak gázolajjal pótlódik, de ezt a kutya nem mondja meg sajnos...)
Mindenesetre, ha jól vettem ki az elmúlt majdnem 4 éve alatti fórumolvasásomból, ezek a motorok nem hajlamosak különösebben az olajfogyasztásra (nem úgy a VVTi benzinesek T25 fészliftig!).
Valami ott nem kerek, mérd meg pontosan a fogyás ütemét!

Üdv:
BF
Az olajcsere után mentem kb. 700 km-t.Ebben nemvolt autópálya és nem hiányzik olaj.Remélem így marad.  :clap:

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2876 Dátum: 2016.05.26 18:16:22 »
Sziasztok.Elmesénék egy sztorit .  2002 -1.6 vvti ave  mikor megvettem castrol magnatec 5w40 el ment. Eszegette azért de azt gondoltam normális jelenség Sokat informálódva it lecseréltem Fuchs titan 5w30 gt1 pro flex re. 8000km alatt bevett ebből is 1.5 -2litert.  Eljött újabb 8e km, közben  olajcsere megint. Mobil1 esp 5w30 mann W68/3 plusz egy szelepfedél tömìtés csere. Mikor szétszedtük jött a meglepi. Ennyire patika tiszta belsővel még nem találkoztam mostanában. Fényképek megvannak fel is tölthetem valahova ha gonsdoljátok. Egy szò mint 100 ezzel a dologgal megoldódott az olajfogyasztásos gondom,peedig szegény autó a wallisnál bmw nél volt céges kocsi. 15e kmenként volt olajcsere benne. Szinte csak városban nyúztaák. A mostani olajjal 2e km et mentem és nulla fogyi van eddig,pedig szinte csak pálya van vele átlag 140es tempóval.(Vagy már a módosított dugók vannak benne) Ez szerintem nem fog már kiderülni. 650 volt az autó és kb eddig 950 nél tartok vele az átìráson kívül. Most előjött egy újabb hiba. Ha 1 ben 3ezer fölé hajtom akor a 2.at kidobja vagy nem veszi be. Tippem szerint szinkrongyűrű a hibás.. Mennyi ennek kb a javìtása és az alkatrész hozzá??? Még vagy 200e és teljesen körbeértem az autón.. Soha ne hallgassatok ismerősre haverra autóvásárlás ügyben ☺  Sajnos beleestem ebbe pedig nem az első autóm..

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2877 Dátum: 2016.05.26 19:54:48 »
Nem károgni akarok, de nézegesd ettől függetlenül 2-3e km-ként azt az olajszintet! Az a 2e km még kevés olajcsere után, hogy végleges következtetést vonj le.

De neked legyen igazad!  :yes:

Gmatyi88

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 58
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2878 Dátum: 2016.05.26 23:42:46 »
Ezrenként mindig szoktam. Reméljük a legjobbakat. ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2879 Dátum: 2016.05.27 06:41:58 »
Ezrenként mindig szoktam. Reméljük a legjobbakat. ::)
Mindenképpen jól teszed, ha rendszeresen figyeled a szintet, mert ennyi beavatkozás biztosan nem oldotta meg az olajfogyasztást. Nem érintette a tényleges okait, nevezetesen, a dugattyúk és a szelepszárszimeringek problémáját. A tömítések mentén nem fogy mérhető mennyiség. Az olaj, amit használsz, jó, es az olajszűrő is az egyik legjobbnak mondott.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i