Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779573 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2760 Dátum: 2016.01.11 22:34:16 »
Probléma:

A minap az akkumulátor le volt kötve ....
Ilyesmi volt nálam is, nem is néztem mikor jött rendbe, talán 200-300km/2-3 hét után. Kétszer volt rövid időn belül akkusaru lekötés akkucsere meg 180-as szervíz miatt, mindkettőnél előfordult, de mindkét esetben elmúlt, nem érdemes túlaggódni. Engem sokkal jobban idegesít, hogy az összes felprogramozott állomás elszáll ilyenkor lekötésnél. El is kezdtem nézegetni, hátha létezik olyan cucc ami standby tápot ad ilyenkor átmenetileg a rádiónak, de nem táplál vissza a kocsi felé. Valami megoldás csak van. Vagy ha nincs akkor építhető. :P

Mikibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2761 Dátum: 2016.01.12 07:56:58 »
Ilyesmi volt nálam is, nem is néztem mikor jött rendbe, talán 200-300km/2-3 hét után. Kétszer volt rövid időn belül akkusaru lekötés akkucsere meg 180-as szervíz miatt, mindkettőnél előfordult, de mindkét esetben elmúlt, nem érdemes túlaggódni. Engem sokkal jobban idegesít, hogy az összes felprogramozott állomás elszáll ilyenkor lekötésnél. El is kezdtem nézegetni, hátha létezik olyan cucc ami standby tápot ad ilyenkor átmenetileg a rádiónak, de nem táplál vissza a kocsi felé. Valami megoldás csak van. Vagy ha nincs akkor építhető. :P

Üdv Silent!

Köszönöm, mindenképpen megpróbálom és meglátjuk mi lesz. Egyenlőre csak 60km mentem idáig.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2762 Dátum: 2016.01.12 08:38:33 »
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni alapjárat kérdésben.

Alap esetben alapjárat indítás után felment 1500 körül re és onnan melegedés közben szépen le 900ig.

Probléma:

A minap az akkumulátor le volt kötve kb 30percre más okból, és azóta nagyon alacsony lett az alapjárat. (hidegen 1000, melegen pedig leesik 600 és 550 közé.
Hibakód nincs.

Segítséget, ötletet előre is köszönöm!
Ez a 550-600 nekem picit alacsony. OBDII-n keresztül nézted már, mennyi pontosan? Gyárilag 680 körül kellene lennie. Légtömegmérő tisztítás, fojtószelepház tisztítás mikor volt?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2763 Dátum: 2016.01.12 09:09:02 »
Nekem a VVTi 600-ig simán leesett aksicsere után. Eleinte odapöcögtettem a pedálnak, hogy pörögjön feljebb, mert nagyon hidegekben művelte, amikor 1800-2000 körül szokott kezdeni, olyankor meg a 600rpm nem épp szívet melengető.

Mikibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2764 Dátum: 2016.01.12 09:36:11 »
570-580 között ingázot (géppel nézve)

Márciusban vettem az autót, még nem volt takarítva. Logikusan erre gondoltam én is először csak mivel a hiba közvetlen a akku levétel után jött elő így nem gondoltam hogy az esetleges elkoszolódás lenne az ok.
De amint időm engedi kitakarítom az egységeket.

Köszönöm bepi81

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2765 Dátum: 2016.01.12 09:37:57 »
Igazán nincs mit.  ;)
A légtömegmérő sima ügy, a fojtószelepház picit ügyeskedősebb, mert célszerű levenni a csonkról az egész egységet, hogy rendesen hozzáférj elől-hátul. De megoldható, én sem vagyok gépész és sikerült...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Mikibácsi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2766 Dátum: 2016.01.12 09:46:26 »
Igazán nincs mit.  ;)
A légtömegmérő sima ügy, a fojtószelepház picit ügyeskedősebb, mert célszerű levenni a csonkról az egész egységet, hogy rendesen hozzáférj elől-hátul. De megoldható, én sem vagyok gépész és sikerült...  ;)

Okés, Köszi.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26328
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2767 Dátum: 2016.01.14 13:52:10 »
Nekem a VVTi 600-ig simán leesett aksicsere után. Eleinte odapöcögtettem a pedálnak, hogy pörögjön feljebb, mert nagyon hidegekben művelte, amikor 1800-2000 körül szokott kezdeni, olyankor meg a 600rpm nem épp szívet melengető.
Minden akksisaru levétel után az elektronika újratanulja önmagát. Ilyenkor az első pár percben bőven előfordul, hogy nagyon leejti az alapjáratot, de aztán hamarosan beáll, és olyan lesz, mint annak előtte.
music     

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2768 Dátum: 2016.01.14 13:59:14 »
Minden akksisaru levétel után az elektronika újratanulja önmagát. Ilyenkor az első pár percben bőven előfordul, hogy nagyon leejti az alapjáratot, de aztán hamarosan beáll, és olyan lesz, mint annak előtte.
Igen, erre rájöttem, csak azt nem tudom még, hogy mennyi az az idő. De lehet hogy most justforfun lehúzom. Úgyis épp öltözök, mert életemben először izzót kell rajta cserélnem. Még a motortérburkolatot se bontottam le korábban.  :whistling:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2769 Dátum: 2016.01.14 14:49:23 »
izzót kell rajta cserélnem.
Remélem csuklik az a csodás mérnök elme aki kitalálta, hogy egy 4x5 centis résen nyúljon be az ember és jöjjön rá, hogy nem jön le az a tetves fedél... :censored:

szerk.
Létezik, hogy csak a teljes lámpatest kiszerelésével lehet H7-es izzót kicserélni?
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 14:54:28 írta Silent »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2770 Dátum: 2016.01.14 15:02:52 »

Remélem csuklik az a csodás mérnök elme aki kitalálta, hogy egy 4x5 centis résen nyúljon be az ember és jöjjön rá, hogy nem jön le az a tetves fedél... :censored:

szerk.
Létezik, hogy csak a teljes lámpatest kiszerelésével lehet H7-es izzót kicserélni?
T25-nélkül mókás az izzó csere. Könnyebb, ha kiveszed a burát és úgy cseréled az izzót. T22-nél necces, de megoldható a csere szerelés nelkul, de az E11 Corimnál én is ki szereltem a lámpaburát az izzócseréhez.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2771 Dátum: 2016.01.14 15:09:58 »
A lámpa viszont csak úgy jön ki,ha leveszi az egész első lökhárítót...

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2772 Dátum: 2016.01.14 15:17:43 »
Ez annak fényében mókás, hogy gondoltam beteszek sima H7-et, mert nem rendeltem még meg a NightBreakert...
szerk.
Na mindegy, veszek egy nagy levegőt meg egy 10-es csőkulcsot:

Azért nem gondoltam volna, hogy normális dolog lehet, hogy a fél kocsit lebontom egy izzó kicseréléséhez.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 15:35:02 írta Silent »

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2773 Dátum: 2016.01.14 15:54:51 »
Én cseréltem már kb 2x,de nem vettem ki a lámpát. A vezető oldalán még hozzáférhetőbb,mert az akku leszorítót levettem,kicsit arrébb toltam az akkut és hozzá fértem,de a másik oldalon...le kell venni a nagy vastag csatit az abs kockáról és akkor ki lehet játszani a fedelet.Azután meg az izzókat. A fedeleket visszarakni viszont... :cry: :cry:

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2774 Dátum: 2016.01.14 16:37:57 »
A bal oldali H7-t kicseréltem. A jobb oldalim égett ki, a bal oldali csak simán halvány volt. Most legalább a jobboldali rendes fényt ad. Mondjuk ennél is csuklott egypárat Yamamoto Kuraszaki amíg szereltem.
Szóval a bal oldali (akku oldali) fedelet levarázsoltam, úgyhogy értem végre, hogyan lehet leszedni a fedelet(eddig halvány lövésem se volt). Innentől már legalább azt tudtam, hogy mitől részesülök orálszexben. Jobb persze ettől nem lett. Láttam, hogy hátra kell billenteni a fedelet és akkor  kiakasztható a fül és kijön a fedél egy kis játékkal. Eddig hurrá. Megnéztem hol áll az izzó és kihúztam. Félig kihúzva is megnéztem a poziciót biztos ami biztos. Kicseréltem másik H7-re, betettem. Nem megy rá a zárómechanizmus. Anyád. Közdöttem 10 percet, közben asszony érdeklődött, hogy menne a gyerekért. Zsír, pont jókor álltam neki. Na mindegy, fokonként forgatva elkezdtem próbálkozni. Bement. Bajonett rá. Eltűnt a kábel amit rá kéne dugni. *!#<!&*@#€ .... Ok, valahogy bekerült a bedugott izzó alá. Kábel rádug, lámpa kipróbál, nehogy a fedél rászerelése után derüljön ki, hogy még mindig nem megy. Fedél megfog. Nem megy be. OBMG. Namégegyszer. Negyedszerre, oldalt billentve becsúszik. Na itt még következett 10 perc küzdelem, de miután lehoztam egy elemlámpát javultak az esélyek. Fogok tenni egy foszforeszkáló festékes pöttyöt a házra meg a fedélre is, hogy látszódjon hova kell illeszteni.

Na ezek után, a fedél leszedésének boldogságos ismeretében átmentem a jobb oldalra(ablakmosó tartály oldala). És rájöttem, hogy az ablakmosó tartálya nem engedi hátrébb a fedelet. Úgyhogy nem fogom tudni leszedni. Segond, videón ott a technológia, 10-es dugókulcs és nyertem. Aha... A videón szereplő 10-es csavar sehol. Ja, mert a kerékjáratnak van egy remek védőburkolata. Szervízben mondták, hogy vigyázzak, mert a patentje sokszor elpattan. Akkor nem értettem mit mondanak. Hagytamn a francba. Gondolom ha leszedem, de nem sikerül a védelmet visszatenni, akkor a felverődő kavicsok leverik a fényezést alatta és idővel elkezd rohadni. Az meg hogy bőven lesz kavics ziher, mert így is állandóan hallom mikor indulok, hogy pattognak ki a lamellákból a járati ívben. Még nem tudom mi lesz, de simán lehet, hogy égő pofával de begurulok a márkaszervízbe.

UI: Hogyhogy nincs "T25 Avensis és minden mi róla szól" topic?


Én cseréltem már kb 2x,de nem vettem ki a lámpát.   (...)  de a másik oldalon...le kell venni a nagy vastag csatit az abs kockáról és akkor ki lehet játszani a fedelet.Azután meg az izzókat. A fedeleket visszarakni viszont... :cry: :cry:
Ezt hogy követted el? Én koppanok a fedélfelhajtás közben az ablakmosó tartályon.

« Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 16:41:09 írta Silent »