Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 784805 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2715 Dátum: 2015.12.15 14:07:05 »
Sziasztok!


Elhalálozott az akksim a Toyotámban. 1999-es évjáratú, 2.0 benzin, t22 sedan. 3S-FE a motorkód. Úgy néztem jobb +-os kell bele. A kérdésem az volna, hogy mekkora teljesítményű és milyen márkájút javasoltok. Nem szeretnék sokat költeni rá most ünnepek előtt. Szóval nem tudom mi van, ha kisebb teljesítményűt rakok bele, mint most van. Lehet gáz belőle? Most asszem 64Ah-s van és olyan 600mAh körüli - HA jól láttam.
Előre is köszi! Üdv.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2716 Dátum: 2015.12.15 15:14:43 »
Szia!
Mondjuk ha itt megnézem... http://www.bardiauto.hu/webshop/autoalkatresz/szemelygepjarmu/TOYOTA/AVENSIS/2002/2_0/BENZIN/elektromos-rendszer/akkumulatorok/akkumulator
akár 45 Ah-sat is ajánlanak hozzá... :whistling:
Én azért 55 Ah-nál lejjebb nem mennék... mégis csak 2000 ccm. :innocent:
A Banner biztos, hogy jó aksi... :yes:
szvsz.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2717 Dátum: 2015.12.15 16:26:07 »
Elhalálozott az akksim a Toyotámban. 1999-es évjáratú, 2.0 benzin, t22 sedan. 3S-FE a motorkód. Úgy néztem jobb +-os kell bele. A kérdésem az volna, hogy mekkora teljesítményű és milyen márkájút javasoltok. Nem szeretnék sokat költeni rá most ünnepek előtt. Szóval nem tudom mi van, ha kisebb teljesítményűt rakok bele, mint most van. Lehet gáz belőle? Most asszem 64Ah-s van és olyan 600mAh körüli - HA jól láttam.
Előre is köszi! Üdv.
Nagyon nem lehet sok, 1.9-es OFF dízelbe a 74Ah-s Varta 27k körül megállt 2 év garival, házhoz szállítva. Ave T25-nél sajnos a tálca mérete korlátoz, egyébként szívesen tettem volna abba is ilyen nagy akksit.
Benzines T25-be 60Ah-s Exide 20k körül volt két hete, valami ilyesmi fog kelleni neked is. Nem a kis teljesítmény lesz a baj, hanem az, hogy a kisebb teljesítményhez szignifikánsan alacsonyabb indítóáram társul. Minél alacsonyabb az indítóáram amit az akksi ad, annál hamarabb "romlik le" olyan szintre, hogy cserés lesz. Ezért van az, hogy egy alacsony kapacitású akksi 2-3 év múlva kuka, míg egy túlméretezett elmegy 5-8 évet.
Egy 60Ah-s Exide(21.000 ft) indítóárama az életciklusa elején 540A EN szabvány szerint. Eközben egy olcsó 40Ah-s akku(11-13.000ft) 300A EN szabvány szerinti indítóáramot biztosít. Ha mondjuk neked kell 250A (EN) indítóáram és az akku évenkénti 5%-os teljesítményromlásával kalkulálsz(hasra ütöttem), számold ki, hogy melyik akku számodra a rentábilisebb.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2718 Dátum: 2015.12.15 19:33:14 »
Nagyon köszönöm Urak! Profi válaszokat kaptam!
Én is utánajártam kicsit a dolognak, elvileg 52-65 Ah-s akksi kell bele, 420-610 A indítóárammal társítva.
Most 2 között vacillálok hirtelen.
1: nevesebb, de kicsivel kisebb teljesítményű: Bosch 56Ah/480 A


2: Nem annyira nagy márkanév, de jobb paraméterek: Electric Power 60Ah/500 A




Árban közel azonosak, 15 ezer Ft körül kapom Szegeden. Most hirtelen ez a dilemma...
Üdv.


andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2719 Dátum: 2015.12.15 19:43:49 »
Meg van ez is:https://alkatreszek.hu/banner_starting_bull_12v_55ah_450a_j_akkumulator_55ah_450a/ban55519_ko

De biztos a másik kettő is jó lesz. :yes:

p.s. Egyébként ez az üzlet azért szimpatikus nekem is, mert MINDENKINEK kedvezménnyel adják a portékát...nem csak a "szerelőknek"...mint a Bárdi/Unix/Láng/stb. :yes: (persze van más hasonló webshop is...)
« Utoljára szerkesztve: 2015.12.15 20:03:51 írta andras69 »
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2720 Dátum: 2015.12.15 20:14:21 »
Néztem ezt a bannert is,de a Bosch nak 480A az indító árama és olcsóbb. Varta is egy árban van a Bosch-al. Szóval a Banner emiatt esett ki! Most azt hiszem 600 körüli van benne. Vagyis ez már lehet 100-at sem tud :) De új korában az volt. ;)
15nel többet most nem szeretnék kiadni rá. Vagy Bosch lesz, mint eddig sokszor, vagy kipróbáljuk a kevésbé neveset. Ha holnapig jön valami infó, az alapján döntök. Köszi!

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2721 Dátum: 2015.12.15 20:21:31 »
Árban közel azonosak, 15 ezer Ft körül kapom Szegeden. Most hirtelen ez a dilemma...
Üdv.
Jó kérdés... Mióta az első Varta akksim 6 évig ment, azóta Vartát veszek. Fogalmam sincs, hogy a márkát találtam el, vagy az a dolog kulcsa, hogy túlméretezem, de azóta is 6-10 év közt kell csak cserélgetni. Ha tippelnem kéne, akkor elsődlegesen a túlméretezésre mennék indítóáramban, aztán meg Ah-ra. Aztán persze majd meséld el, hogy mi volt a tapasztalat, hagy okuljunk.

Még egy dolog ami segíthet a tél elején, ha főleg városban mászkálsz kis utakat: szezon elején tedd töltőre az akksit és biztosan töltsd fel maxra, így kevésbé lesz gyilkolva.

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2722 Dátum: 2015.12.15 20:37:51 »
Nekem ha 4-5 évet kibír, akkor már elégedett lennék. Ha minden jól megy, addig marad az autó. Az Avensis csak hosszú távon van használva és száraz, meleg panel garázsban áll. Viszont éppen emiatt csak hétvégén használjuk, ha utazunk valamerre. Télen eltelik 1-2 hét úgy, hogy be sincs indítva. Rövid távra van egy kis Suzuki, sajnos az is kezd nehezen indulni, lehet, hogy abba is kell vennem valamit. Most én is inkább a jobb paraméter felé húzok, mert nem szempont, hogy 6-8 évig bírja. De persze az is lehet, hogy fogja, nem tudni előre. Hirtelen az is eszembe jutott, hogy a Bosch 480A, de akár lehet 485-490 is. Míg a másikból a rá írt 500 lehet, hogy csak 480-490. Vagy ne gyartsak összeesküvés elméleteket? :) Nem ismerem a technológiát, nagyon nem ez a szakmám...
Mindenképpen beszámolok a fejleményekről.
Köszi!

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2723 Dátum: 2015.12.15 21:23:12 »
4...5 évet nekem a gagyi Monbat is kibírt napi használat mellett...
Egyébként szerintem nem releváns, hogy 450...480...500 A az indítóáram ... Sokkal fontosabb, hogy évek múlva mennyi lesz... :otlet:
Inkább a minőségre (márka) kellene hajazni... (persze kinek melyik jön be)
szvsz. :flowers:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2724 Dátum: 2015.12.16 07:36:40 »
Én is a márkásabbat venném. Az első lehetséges darab, amit Imi írt, is tökéletes. Én személy szerint az Exide-ot favorizálom, de ha jó áron elérhető lenne az Optifit aksi, akkor azt vennem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2725 Dátum: 2015.12.16 14:18:40 »
Egyébként, ha már aksi: én évente egyszer rárakom legalább 24 órára a töltőt, regenerálás céljából. Az autó januárban lesz nálunk 3 éve és az aksi kb 5 éves. Valami AB márkájú (még a német tulaj tetette bele), ami sztem elég noname, de jelenleg még jól bírja, úgy tűnik, elég neki ennyi karbantartás. A jelzése minden esetre még zöld színű.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2726 Dátum: 2015.12.16 14:27:16 »
Picit más: Megtörtént az éves - pontosabban most 10 000km-es - olajcsere. Kivételesen a gyári Toyota levegőszűrőt kértem bele. Aki érdekel, annak írom a cikkszámot.Tehát:
Avensis T22 2000/11 Wagon 1,8 vvt-i gyári levegőszűrő 17801-02050
Ára elég húzós, 5766 (br 7325) Ft. (Made in Germany)

Eddig A Nipparts és Japanparts szűrőket vettem, ezek olyan 1700Ft körül mozogtak kedvezménnyel.

Olajból az Eneos Sustina 5W-30 mellett döntöttem, olajszűrőből a szokásos Mann W68/3-at kapta. 243 526 km-nél tartunk (vagyis, az olajcserekori állás szerint) és újabb hibákról nem tudok beszámolni. Jó kis autó, szeretjük.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

molnarir

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 68
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2727 Dátum: 2015.12.16 15:32:19 »
Végül a Bosch mellett döntöttem, 56Ah / 480A. Beraktam, pöcc-röff. Majd hosszú távon kiderül milyen lesz!
Köszi mindenkinek a tanácsokat!

Hajrá BePi, csak így tovább ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2728 Dátum: 2015.12.16 15:37:56 »
Egyébként, ha már aksi: én évente egyszer rárakom legalább 24 órára a töltőt, regenerálás céljából. Az autó januárban lesz nálunk 3 éve és az aksi kb 5 éves. Valami AB márkájú (még a német tulaj tetette bele), ami sztem elég noname, de jelenleg még jól bírja, úgy tűnik, elég neki ennyi karbantartás. A jelzése minden esetre még zöld színű.
Ez egy varázsszem? :hmmmm: Mert az enyém kék (ha fehér, akkor tölteni kell, ha piros akkor cserre)

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2729 Dátum: 2015.12.16 15:41:32 »
Ára elég húzós, 5766 (br 7325) Ft. (Made in Germany)
Nem tudom mennyire ismert, Toyota 4+ programban gyári anyagokkal a motorolaj és olajszűrő csere, levegőszűrő csere, pollenszűrő csere, gyújtógyertyák cseréje,
fékfolyadék csere munkadíjjal ~ 50.000 ft volt a Mayernél két hete. Plusz 12 év alatti kocsiknak egy év Toyota assistance-t is adnak.
A 180.000-es szervízt csináltattam. Amit kellett csinálni, az szinte mind szerepelt a 4+ programban, úgyhogy szétbontották a számlát és amit lehetett azt arra számoltak el. Márkaszervízhez és gyári alkatrészekhez képest nagyon barátságos árak.