Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779769 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2685 Dátum: 2015.12.01 19:47:14 »
Sziasztok!

Egy olyan kérdésnek szeretnék végre a végére járni, hogy az általánosság szerint ugyebár dízel autó inkább való hosszú távokra, és nem városi környezetbe. No de szerintem senki nem használja úgy a dízel üzemű autóját, hogy beleül, és sosem megy vele kevesebbet, mint 100 km. El kell menni a helyi bevásárlóközpontba, óvodába, iskolába, gyerekekért stb. Tehát rövid távokra is kell használni nem is olyan keveset. Ez ugye hideg indításokat, és hidegen használó motort jelent. Biztos nem ez a legeslegjobb a dízel motor számára, de szerintem azért nem olyan szörnyű a helyzet ahogy néha leírják a dízel "ellenesek". Nos ti mit gondoltok mennyire fontos kérdés ez ezeknél a D4D motoroknál?

A másik kérdésem, hogy ennek a motornak kb. mennyi távra van szüksége, hogy teljesen bemelegedjen normál városi használat mellett? kb 15 km-re van a munkahelyem, vajon be tud melegedni ilyen távon? Persze indítás után melegítem, s nem azonnal indulok neki, és nem is nyélgázon. No meg azért 1-2 havonta használjuk városon kívül is, hosszabb távra. Úgy érzem ilyen használat mellett hosszú távon hű társam lehet ez a 2003-as T22-es. Mit gondoltok?

Üdv,
Ádám

Amennyiben eladod, akkó' neeem, de egyébként ;) ;) ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2686 Dátum: 2015.12.01 19:48:10 »
Sziasztok!

Egy olyan kérdésnek szeretnék végre a végére járni, hogy az általánosság szerint ugyebár dízel autó inkább való hosszú távokra, és nem városi környezetbe. No de szerintem senki nem használja úgy a dízel üzemű autóját, hogy beleül, és sosem megy vele kevesebbet, mint 100 km. El kell menni a helyi bevásárlóközpontba, óvodába, iskolába, gyerekekért stb. Tehát rövid távokra is kell használni nem is olyan keveset. Ez ugye hideg indításokat, és hidegen használó motort jelent. Biztos nem ez a legeslegjobb a dízel motor számára, de szerintem azért nem olyan szörnyű a helyzet ahogy néha leírják a dízel "ellenesek". Nos ti mit gondoltok mennyire fontos kérdés ez ezeknél a D4D motoroknál?

A másik kérdésem, hogy ennek a motornak kb. mennyi távra van szüksége, hogy teljesen bemelegedjen normál városi használat mellett? kb 15 km-re van a munkahelyem, vajon be tud melegedni ilyen távon? Persze indítás után melegítem, s nem azonnal indulok neki, és nem is nyélgázon. No meg azért 1-2 havonta használjuk városon kívül is, hosszabb távra. Úgy érzem ilyen használat mellett hosszú távon hű társam lehet ez a 2003-as T22-es. Mit gondoltok?

Üdv,
Ádám
Ez még km-ben is inkább városi használatnak számít.- szerintem.
Csak gondolj bele : az első 3-4km-t hideg motorral teszed meg. Az mondjuk egy nap 4 hidegindítás. Annyival megvan a 2db vidéki hosszú út is.
Viszont a dieselt messze nem pörgetjük annyira mint egy benzinest, általában 1,5-3 e fordulaton járunk, ez inkább kíméli a motort.


Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2687 Dátum: 2015.12.01 20:19:47 »
Sziasztok!

Egy olyan kérdésnek szeretnék végre a végére járni, hogy az általánosság szerint ugyebár dízel autó inkább való hosszú távokra, és nem városi környezetbe. No de szerintem senki nem használja úgy a dízel üzemű autóját, hogy beleül, és sosem megy vele kevesebbet, mint 100 km. El kell menni a helyi bevásárlóközpontba, óvodába, iskolába, gyerekekért stb. Tehát rövid távokra is kell használni nem is olyan keveset. Ez ugye hideg indításokat, és hidegen használó motort jelent. Biztos nem ez a legeslegjobb a dízel motor számára, de szerintem azért nem olyan szörnyű a helyzet ahogy néha leírják a dízel "ellenesek". Nos ti mit gondoltok mennyire fontos kérdés ez ezeknél a D4D motoroknál?

A másik kérdésem, hogy ennek a motornak kb. mennyi távra van szüksége, hogy teljesen bemelegedjen normál városi használat mellett? kb 15 km-re van a munkahelyem, vajon be tud melegedni ilyen távon? Persze indítás után melegítem, s nem azonnal indulok neki, és nem is nyélgázon. No meg azért 1-2 havonta használjuk városon kívül is, hosszabb távra. Úgy érzem ilyen használat mellett hosszú távon hű társam lehet ez a 2003-as T22-es. Mit gondoltok?

Üdv,
Ádám
Hidegben városon belül, még az üzemi hőfokot sem fogja elérni. ;)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2688 Dátum: 2015.12.01 20:29:38 »
Hidegben városon belül, még az üzemi hőfokot sem fogja elérni. ;)
15km azért nem kell, hogy bemelegedjen :no:
Nekem  cca 4km kell, pedig szinte csak lefele gurulok ;)

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2689 Dátum: 2015.12.01 21:24:13 »
Az, hogy a hűtővíz eléri az üzemi hőfokot, nem jelenti azt, hogy a motorolaj is ~90 fokos már. Egyébként beletettem kb 140 ezret egy PDTDI Octaviába pár éve, az nem melegedett be rendesen 10 km alatt sem (-5-10-es hidegekben).

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2690 Dátum: 2015.12.01 22:03:54 »
Az, hogy a hűtővíz eléri az üzemi hőfokot, nem jelenti azt, hogy a motorolaj is ~90 fokos már. Egyébként beletettem kb 140 ezret egy PDTDI Octaviába pár éve, az nem melegedett be rendesen 10 km alatt sem (-5-10-es hidegekben).
Nem vagyok műszaki ember, de a logikám szerint ha a víz üzemi hőfokon van (mondjuk 90 fokon) akkor a motorban ennél csak több lehet :hmmmm:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2691 Dátum: 2015.12.01 23:41:16 »
Sziasztok!

Egy olyan kérdésnek szeretnék végre a végére járni, hogy az általánosság szerint ugyebár dízel autó inkább való hosszú távokra, és nem városi környezetbe. No de szerintem senki nem használja úgy a dízel üzemű autóját, hogy beleül, és sosem megy vele kevesebbet, mint 100 km. El kell menni a helyi bevásárlóközpontba, óvodába, iskolába, gyerekekért stb. Tehát rövid távokra is kell használni nem is olyan keveset. Ez ugye hideg indításokat, és hidegen használó motort jelent. Biztos nem ez a legeslegjobb a dízel motor számára, de szerintem azért nem olyan szörnyű a helyzet ahogy néha leírják a dízel "ellenesek". Nos ti mit gondoltok mennyire fontos kérdés ez ezeknél a D4D motoroknál?
Minden, de főleg a modern (CR) dízeleknél alapvető fontosságú, amit leírsz. Ha ez téged nem rémiszt, az a te dolgod, de a d4d motorokat ezzel lehet módzseresen kinyírni.
Ti dízel tulajok - szerintem - abban tévedtek, hogy a dízelségnek kizárólag az alacsonyabb üzemanyagfogyasztásból eredő előnyét tartjátok szem előtt, a költségek számolgatásánál. Tudni kell, hogy egy szívó benzines biztosan többet fogyaszt, ugyan, napi szinten városban használva és ennek sem tesz jót a sok hideg járat, de sokkal jobban tűri, mint a dízel. Gondolj bele, egy Toyota benzinmotorban mennyivel kevesebb potenciális alkatrész van, ami a benzinesekben nincs? Ebben az esetben nagyon is igaz, hogy, ami nincs, az nem romlik el. A többletfogyasztással (benzines) napi szinten lehet számolni, a váratlan nagyösszegű kiadásokkal (dízel) nem. Vagy jön, vagy nem. Ha jön, rendelkezik a tulaj annyi anyagi háttérrel, ami a megfelelő műszaki állapotba tudja hozni az autót, vagy nem? Egy benzinesnél egy gyűrűzés max 150 000Ft, egy lambdaszonda (gyári új) 30 000 Ft listaáron. Nem mindegy, hogy újonnan vetted-e az autót, vagy már x-edik tulajként, használtan. Milyen előélete volt az autónak? Sok tényezős probléma...

Egy biztos: egy dízel motor érzékenyebb manapság mindenre (körülmények), mint egy szívó benzin motor. Dízelőrült tesómat is pár hét "vita" után sikerült meggyőzzem, hogy ne a d4d Yarisokat nézegesse, hanem az 1,0, vagy 1,3-as benyásokat, mert ők napi pár km-t mennek az autóval összesen, többnyire nem üzemmeleg hűtővízzel. Nem bánta meg, mert az ő felhasználási körülményei nem indokolták a dízel kisautó használatát.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2692 Dátum: 2015.12.01 23:42:09 »
Nem vagyok műszaki ember, de a logikám szerint ha a víz üzemi hőfokon van (mondjuk 90 fokon) akkor a motorban ennél csak több lehet :hmmmm:
Szerintem nem. Pl. az Avémnál közvetlenül a blokk oldalában van a hőmérséklet érzékelő egység.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2693 Dátum: 2015.12.01 23:43:58 »
Az, hogy a hűtővíz eléri az üzemi hőfokot, nem jelenti azt, hogy a motorolaj is ~90 fokos már. Egyébként beletettem kb 140 ezret egy PDTDI Octaviába pár éve, az nem melegedett be rendesen 10 km alatt sem (-5-10-es hidegekben).
Nagyon fontos szempontot írtál! IGAZ! Ezért lenne jó, ha a vízhőfokmérő mellett gyárilag is lehetőség lenne az olajhőfokot, de méginkább annak nyomását is figyelemmel kísérni. :excl:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

tomszechy

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 42
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2694 Dátum: 2015.12.02 06:01:21 »
Egy másik (benzines) autómban volt olajhőfokmérő is. Ott világosan látszott, hogy az olajnak kellett kb 1,5-2szeres idő (a hűtőfolyadékhoz képest), míg elerte a 90 celsiust.

banda

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2695 Dátum: 2015.12.02 22:47:23 »
Sziasztok!

Az rendben van, hogy a lökhárító színre fújt, az ajtókon a díszléc pedig nem vagy érdemes gyanakodni? A km gondolom, hogy nem valós...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_linea_sol-9606150

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2696 Dátum: 2015.12.03 01:02:00 »
Sziasztok!

Az rendben van, hogy a lökhárító színre fújt, az ajtókon a díszléc pedig nem vagy érdemes gyanakodni? A km gondolom, hogy nem valós...

http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_2.0_d-4d_linea_sol-9606150
A lökösök nem gyári fényezésűek. a felső ívük fényezetlen volt, a többi (kb 80%) fényezett.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2697 Dátum: 2015.12.03 07:23:14 »
Minden, de főleg a modern (CR) dízeleknél alapvető fontosságú, amit leírsz. Ha ez téged nem rémiszt, az a te dolgod, de a d4d motorokat ezzel lehet módzseresen kinyírni.
Ti dízel tulajok - szerintem - abban tévedtek, hogy a dízelségnek kizárólag az alacsonyabb üzemanyagfogyasztásból eredő előnyét tartjátok szem előtt, a költségek számolgatásánál. Tudni kell, hogy egy szívó benzines biztosan többet fogyaszt, ugyan, napi szinten városban használva és ennek sem tesz jót a sok hideg járat, de sokkal jobban tűri, mint a dízel. Gondolj bele, egy Toyota benzinmotorban mennyivel kevesebb potenciális alkatrész van, ami a benzinesekben nincs? Ebben az esetben nagyon is igaz, hogy, ami nincs, az nem romlik el. A többletfogyasztással (benzines) napi szinten lehet számolni, a váratlan nagyösszegű kiadásokkal (dízel) nem. Vagy jön, vagy nem. Ha jön, rendelkezik a tulaj annyi anyagi háttérrel, ami a megfelelő műszaki állapotba tudja hozni az autót, vagy nem? Egy benzinesnél egy gyűrűzés max 150 000Ft, egy lambdaszonda (gyári új) 30 000 Ft listaáron. Nem mindegy, hogy újonnan vetted-e az autót, vagy már x-edik tulajként, használtan. Milyen előélete volt az autónak? Sok tényezős probléma...

Egy biztos: egy dízel motor érzékenyebb manapság mindenre (körülmények), mint egy szívó benzin motor. Dízelőrült tesómat is pár hét "vita" után sikerült meggyőzzem, hogy ne a d4d Yarisokat nézegesse, hanem az 1,0, vagy 1,3-as benyásokat, mert ők napi pár km-t mennek az autóval összesen, többnyire nem üzemmeleg hűtővízzel. Nem bánta meg, mert az ő felhasználási körülményei nem indokolták a dízel kisautó használatát.

 :yes:
A gázolajasom, kinti +5°C-nál, 15 perc alatt ér el normál üzemi hőfokra (mértem). Ezen már én is elgondolkodtam, hogy lehet meg kellene tartanom a benzines avét, itthoni futkározásra. :hmmmm:
Én egyébként attól félek a dízelnél, hogy még hideg motornál, 1500-1600 körül megjön a nyomaték, és ilyenkor károsodik a legjobban a motor. Hideg motornál úgy használom, mintha egyesgolfban ülnék. Mit mondjak? Nem nagy élmény...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2698 Dátum: 2015.12.03 07:25:44 »

:yes:
A gázolajasom, kinti +5°C-nál, 15 perc alatt ér el normál üzemi hőfokra (mértem). Ezen már én is elgondolkodtam, hogy lehet meg kellene tartanom a benzines avét, itthoni futkározásra. :hmmmm:
Én egyébként attól félek a dízelnél, hogy még hideg motornál, 1500-1600 körül megjön a nyomaték, és ilyenkor károsodik a legjobban a motor. Hideg motornál úgy használom, mintha egyesgolfban ülnék. Mit mondjak? Nem nagy élmény...
Te nagyon sokat mész a dízellel, és jó stílusban vezetsz. Nem hinném, hogy gondod lesz a dízellel. Sztem annyi bőven elég, hogy hidegen nem adsz neki kövér gázt. Finoman, óvatosan kell vele gyorsítani és nem terheli feleslegesen. [emoji6]
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

banda

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2699 Dátum: 2015.12.03 08:40:51 »
A lökösök nem gyári fényezésűek. a felső ívük fényezetlen volt, a többi (kb 80%) fényezett.
Vannak telibe fényezett modellek (ez nem tudom mitől függ), de ennél furcsa, hogy a lökhárító ilyen, az ajtó pedig nem. Szokatlan volt a látvány, egyébként tetszene.