Sziasztok!
Egy olyan kérdésnek szeretnék végre a végére járni, hogy az általánosság szerint ugyebár dízel autó inkább való hosszú távokra, és nem városi környezetbe. No de szerintem senki nem használja úgy a dízel üzemű autóját, hogy beleül, és sosem megy vele kevesebbet, mint 100 km. El kell menni a helyi bevásárlóközpontba, óvodába, iskolába, gyerekekért stb. Tehát rövid távokra is kell használni nem is olyan keveset. Ez ugye hideg indításokat, és hidegen használó motort jelent. Biztos nem ez a legeslegjobb a dízel motor számára, de szerintem azért nem olyan szörnyű a helyzet ahogy néha leírják a dízel "ellenesek". Nos ti mit gondoltok mennyire fontos kérdés ez ezeknél a D4D motoroknál?
Minden, de főleg a modern (CR) dízeleknél alapvető fontosságú, amit leírsz. Ha ez téged nem rémiszt, az a te dolgod, de a d4d motorokat ezzel lehet módzseresen kinyírni.
Ti dízel tulajok - szerintem - abban tévedtek, hogy a dízelségnek kizárólag az alacsonyabb üzemanyagfogyasztásból eredő előnyét tartjátok szem előtt, a költségek számolgatásánál. Tudni kell, hogy egy szívó benzines biztosan többet fogyaszt, ugyan, napi szinten városban használva és ennek sem tesz jót a sok hideg járat, de sokkal jobban tűri, mint a dízel. Gondolj bele, egy Toyota benzinmotorban mennyivel kevesebb potenciális alkatrész van, ami a benzinesekben nincs? Ebben az esetben nagyon is igaz, hogy, ami nincs, az nem romlik el. A többletfogyasztással (benzines) napi szinten lehet számolni, a váratlan nagyösszegű kiadásokkal (dízel) nem. Vagy jön, vagy nem. Ha jön, rendelkezik a tulaj annyi anyagi háttérrel, ami a megfelelő műszaki állapotba tudja hozni az autót, vagy nem? Egy benzinesnél egy gyűrűzés max 150 000Ft, egy lambdaszonda (gyári új) 30 000 Ft listaáron. Nem mindegy, hogy újonnan vetted-e az autót, vagy már x-edik tulajként, használtan. Milyen előélete volt az autónak? Sok tényezős probléma...
Egy biztos: egy dízel motor érzékenyebb manapság mindenre (körülmények), mint egy szívó benzin motor. Dízelőrült tesómat is pár hét "vita" után sikerült meggyőzzem, hogy ne a d4d Yarisokat nézegesse, hanem az 1,0, vagy 1,3-as benyásokat, mert ők napi pár km-t mennek az autóval összesen, többnyire nem üzemmeleg hűtővízzel. Nem bánta meg, mert az ő felhasználási körülményei nem indokolták a dízel kisautó használatát.