Pár kérdés felmerült bennem a 3ZZ-FE motoros T22-esemmel kapcsolatban. Elnézést a lüke kérdésekért, autó(motorok)hoz nem értek, nem vagyok képben ezekkel a dolgokkal, csak tudni szeretném kb. mire számítsak majd.
Most járok 116e km-nél. A gépköny a segédhajtószíjra csak ellenőrzést ír 105e km-nél és utána 15e km-enként / évente. Bízom benne, hogy a szokásos éves karbantartásnál tényleg rendesen megnézik és szólnak ha már csereérett...
Gyakorlatban mégis kb. mikorra szokott csereérett lenni és milyen egyéb dolgok cseréjét hozza magával? Más autóknál szoktam olvasni görgők meg vízpumpa és egyebek cseréjét, ez itt is kell / érdemes és kb. milyen költség szokott lenni?
A másik ilyen a váltóolaj, amire csak ellenőrzést írnak, de nem hiszem, hogy ténylegesen valaha is ellenőriznék a szervízben. Elvileg élettartam töltésű, persze ki tudja, hogy a gyártó hány éves élettartamra tervezte az autót...
Múlt csütörtökön dugóban araszolva egyszercsak egy érdekes jelenség jött elő: az alapjárat lefulladásközeli és kb ezres fordulatszám között ugrált oda-vissza. Ha rápöccintettem a gázpedálra, akkor kb. 10 másodpercig jó volt, aztán megint kezdte. Hibajelző lámpa nem világított. Csak alapjáraton csinálta, magasabb fordulaton rendben ment a motor. Ezt 3-4 percig csinálta, aztán amilyen hirtelen jött, olyan hirtelenséggel el is múlt a dolog és azóta sem fordult elő. Mi a túró lehetett ez? Talán csak valami kis szennyeződés került valahol a rendszerbe, ami pár perc alatt kitisztult?
A motorháztetőn sajnos már van három pici, gombostűfejnyi felverődés, egészen a lemezig. Ezért az egész motorháztetőt nyílván nem fényeztetem újra
Mit szoktatok ezekkel csinálni? Arra gondoltam, hogy egyelőre alapos tisztítás után ilyen hibákra ajánlott színtelen lakkot (festéket? franc tudja, hogy mi ez) kenek rá.