Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779629 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2460 Dátum: 2015.05.04 16:09:19 »
Szép lett!

"Irigylem" a szép felniidet, a bőr kormányt (az enyém műanyag és "ragyásra" kopott), a törésmentes első lököst, a színét... :flowers:
A beltere az enyémnek szinte ugyanilyen (kormányt kivéve)... az ugye Terra... :whistling:
Nálam egy mosás is sokat jelent... :innocent:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

András1980

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2274
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2461 Dátum: 2015.05.04 16:26:31 »
Bepi!

Nagyon szép lett! Az autó pedig kitűnően néz ki, megértem hogy a múltkor rendbe rakattad. Grat, büszke lehetsz rá!

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:Waxolás 2015 tavasz
« Válasz #2462 Dátum: 2015.05.04 19:52:52 »
Ma délben elhoztam az autót a szokásos tavaszi leápolásból. Igazából, nincs változás, a polírozó srác szokásához híven jól dolgozott, az eredmény sem maradt el.

Külön tetszett, hogy nem is kellett mondanom, automatikusan úgy csinálta, hogy az idő (és főleg használat) közben keletkezett kis lakksérüléseket, karcokat megpolírozta, majd csak ezután ment rá wax-szal. Ismeri az igényeimet, hiszen, visszajáró vagyok már évek óta.  ::) Az autó belseje most "csak" kis lett takarítva, kárpittisztítást nem igényelt. A szélvédő és a két első oldalablak egy újabb réteg nanobevonatot is kapott, ennek létjogosultsága engem meggyőzött az elmúlt 2 év alatt.

A wax, ami rákerült egy igen jó minőségű, profinak mondható típus, Wolfgang Füzion.
Már önmagában a csomagolása sem hétköznapi:



Ez már többedjére kerül az autóra, előtte volt Autoglym HD wax is, az is ugyanúgy kiváló termék, sőt, talán picit tartósabb is ennél. Mostanra (szeptemberben volt utoljára kezelve a fényezés) elfogyott a lakkról, de, igazából ritka az a kifejezetten wax termék, ami ennél jelentősen többet bírna. Persze, létezik.
Lényeg, hogy ősszel valószínűleg nanobevonatot kap az egész kasztni. Ez sokkal tovább tart. Egyszerű példával élve, olyan a két féle termék közötti különbség, mintha egy elsőosztályú testápolót használnánk a bőrünkre (wax), vagy egy hasonlóan vékony, speciális "páncélt". Árban picit a mostani felett lesz, de ez főleg azért van, mert a mester szerint a nano bevonat iszonyú munkaigényes. 3 rétegnyi utómunkát igényel. Tehát, az árkülönbséget igazából csak az élőmunka többlet adja.

Mit fizettem? 12k.

És ilyen lett:




Több kép, illetve, a beltérről készültek ITT találhatók.

Nagyon szép lett a dög! Nagyon rendben van kívül-belül.
Kimondottan tetszik!

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2463 Dátum: 2015.05.04 20:18:50 »
Üdv!

Cserélt valaki T22 vvt-i-ben mostanában fagyállót? Ténylegesen mennyit kell visszatölteni a leengedés után? A manual 7...8 l-t ír, de gondolom kevesebb "jön le". :hmmmm:
Szóval mennyit vegyek?
köszi.
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2464 Dátum: 2015.05.04 20:46:38 »
Én is mist akarok cserélni T25 1.8-on. Úgy tudom 5 liter elég,mert 4.7-4.8l körül jön le.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2465 Dátum: 2015.05.04 21:10:28 »

Üdv!

Cserélt valaki T22 vvt-i-ben mostanában fagyállót? Ténylegesen mennyit kell visszatölteni a leengedés után? A manual 7...8 l-t ír, de gondolom kevesebb "jön le". :hmmmm:
Szóval mennyit vegyek?
köszi.
én márka szervizben cseréltettem. 5 litert vettem, 5,6-ot írt a könyv.
Amikor már nem is csepegett a leengedéskor, akkor kezdte el feltölteni a szervizes. 4 litert úgy kellett beleimádkozni a végére, legalább 8-10-szeri csőpumpálás alkalmával.

Szerintem 5 liternél nem kell többet vegyél, maradni fog tarcsiban is...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2466 Dátum: 2015.05.04 21:32:22 »
én márka szervizben cseréltettem. 5 litert vettem, 5,6-ot írt a könyv.
Amikor már nem is csepegett a leengedéskor, akkor kezdte el feltölteni a szervizes. 4 litert úgy kellett beleimádkozni a végére, legalább 8-10-szeri csőpumpálás alkalmával.

Szerintem 5 liternél nem kell többet vegyél, maradni fog tarcsiban is...

Örülök, hogy 4 liter elég... :yes: :yes:
De az én manualom 7,4 litert ír :eek:
Nem vitatkozni akarok, csak furcsállom... lehet, hogy ilyen sok marad benne...:hmmmm:
Még jó hogy megkérdeztem... biztos vettem volna vagy 6 litert... :wacko:
No mindegy...
köszi mindkettőtöknek. :)

Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2467 Dátum: 2015.05.04 21:45:32 »
Van aki meglazítja a vízpumpa alsó csavarját és ott engedi le.Én ezt nem merném így.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2468 Dátum: 2015.05.04 21:56:52 »

Örülök, hogy 4 liter elég... :yes: :yes:
De az én manualom 7,4 litert ír :eek:
Nem vitatkozni akarok, csak furcsállom... lehet, hogy ilyen sok marad benne...:hmmmm:
Még jó hogy megkérdeztem... biztos vettem volna vagy 6 litert... :wacko:
No mindegy...
köszi mindkettőtöknek. :)
Soha nem fogsz a száraz toltesnek megfelelő mennyiséget bele önteni az autóba.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2469 Dátum: 2015.05.05 07:23:48 »
Valamennyi mindíg marad a rendszerben (fűtőradiátor, stb.) de 1.5-2 liter kicsit sok maradéknak...nem? A motorblokk hátulján is van egy leeresztő csavar, ott még szokott kijönni egy kevés, a többi helyről meg egy kis levegő befújásával lehet kicsikarni valamennyit. Egy tisztességes leűrítés után azért nem marad benne 1,5 liter...szerintem. Azért majd megnézem a számlán, hogy amikor szétment a vízcsövem, akkor Toyotáék mennyit tölöttek bele.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2470 Dátum: 2015.05.05 08:30:49 »
Szerintem egyszerűen nem 7 liter van benne.  :sorcerer: Nem is értem, miért írnak ennyit. kb 5,5-5,6 liter ezekben a vvt-i-kben a hűtővíz mennyisége. Ebből kb 4,5 liter lejön, a többi marad. A maradékot leengedni gyakorlatilag a motor alapos megdöntésével, fejre állításával lehetne, ami nyilván kivitelezhetetlen.
Ha az autóban újkorától számítva először - az előírás szerint - 6 évesen cserélnek hűtőfolyadékot (lehetőleg gyárira, vagy azzal egyenértékűre), majd ezt követően 4 évente (60.000km), akkor az életben nem lesz semmiféle lerakódás a rendszerben. Pont emiatt lényegtelen az a fél-1 liter, ami benne marad. Ha tojnak a cserére, akkor lehet később gond.
Ugyanez vonatkozik a fékfolyadék cserére is. Hiába zárt a rendszer, használódik, gyengülnek a kémiai jellemzői.

Erről a témáról kismillió cikk és tanulmány, szakértői vélemény íródott már...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Sipi87

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2471 Dátum: 2015.05.05 09:08:33 »
Sziasztok, kérlek segítsetek, 2001-es ráncfelvarrot D4D Avensis-em van és az olajnyomás miatt aggódom. ha néhány óra állás után indítom a kocsit akkor már 2-3 másodpercet is jár a motor mire elalszik az olajnyomás lámpa. Ha leállítom és néhány perc múlva újraindítom akkor azonnal elalszik. Van benne állófűtés és kipróbáltam tök hideg motornál és állófűtéssel bemelegített motornál is ugyan ezt produkálja. 5W40 CASTROL és 10w40ELF olajjal is ugyan ez.
Ez normális vagy kezdhetem a sírást?


Sziasztok, a fent olvasható gondot orvosolta az olajszűrőcsere. Este beáltam a kocsival és reggel beindítás nélkül csak lecsavartam az olajszűrőt és a várakozásnak megfelelően csont üres volt a szűrő, SCT német szűrő volt, és elhihetitek hogy több mint fél liter olaj megy abba a szűrőbe, így nem csoda hogy akár 5-6 másodpercig sem volt olajnyomásom reggelente! De most egy MANN szűrő van benne így ahogy indul a motor úgy alszik is el a lámpa!

Üdv
Sipi

Ricardo

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:Waxolás 2015 tavasz
« Válasz #2472 Dátum: 2015.05.05 09:12:05 »
Ma délben elhoztam az autót a szokásos tavaszi leápolásból. Igazából, nincs változás, a polírozó srác szokásához híven jól dolgozott, az eredmény sem maradt el.

Külön tetszett, hogy nem is kellett mondanom, automatikusan úgy csinálta, hogy az idő (és főleg használat) közben keletkezett kis lakksérüléseket, karcokat megpolírozta, majd csak ezután ment rá wax-szal. Ismeri az igényeimet, hiszen, visszajáró vagyok már évek óta.  ::) Az autó belseje most "csak" kis lett takarítva, kárpittisztítást nem igényelt. A szélvédő és a két első oldalablak egy újabb réteg nanobevonatot is kapott, ennek létjogosultsága engem meggyőzött az elmúlt 2 év alatt.

A wax, ami rákerült egy igen jó minőségű, profinak mondható típus, Wolfgang Füzion.
Már önmagában a csomagolása sem hétköznapi:



Ez már többedjére kerül az autóra, előtte volt Autoglym HD wax is, az is ugyanúgy kiváló termék, sőt, talán picit tartósabb is ennél. Mostanra (szeptemberben volt utoljára kezelve a fényezés) elfogyott a lakkról, de, igazából ritka az a kifejezetten wax termék, ami ennél jelentősen többet bírna. Persze, létezik.
Lényeg, hogy ősszel valószínűleg nanobevonatot kap az egész kasztni. Ez sokkal tovább tart. Egyszerű példával élve, olyan a két féle termék közötti különbség, mintha egy elsőosztályú testápolót használnánk a bőrünkre (wax), vagy egy hasonlóan vékony, speciális "páncélt". Árban picit a mostani felett lesz, de ez főleg azért van, mert a mester szerint a nano bevonat iszonyú munkaigényes. 3 rétegnyi utómunkát igényel. Tehát, az árkülönbséget igazából csak az élőmunka többlet adja.

Mit fizettem? 12k.

És ilyen lett:




Több kép, illetve, a beltérről készültek ITT találhatók.

Nagyon szép az autó!  :clap: Az enyém is pont ez a szín. Terveim szerint 1 éven belül az enyém is hasonlóan néz majd ki, bár sajnos egy polírnál több kell majd.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2473 Dátum: 2015.05.05 09:18:46 »

Sipi, ez remek hír! Köszi, hogy megosztottad. Elképzelhető, hogy nem volt az SCT szűrőben visszacsapó szelep? A MANN ilyen szempontból közel atombiztos! Én évek óta ezt használom.  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2474 Dátum: 2015.05.08 11:23:38 »
Múlt heti sztori:

Éppen segítettem alkatrész beszerzésben az egyik ismerősömnek a helyi Szakál-Metál boltban, amikor megkértek, hogy álljak arrébb az autómmal, hogy kiférjenek a parkolóból. Persze, ugrottam, kiengedtem az autót, majd, beálltam a helyére. A boltos ismerősöm mosolyogva csak annyit mondott:
- Te, Pisti, kéne ebbe az autóba valami "német"...
Nézek rá bután...
- Hát, annyira halk... nem megszokott, kéne bele valami német, hogy legyen hangja... - mondja nevetve.

 :lol: :cool2: :tc:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i