Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779594 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2175 Dátum: 2015.02.02 19:27:19 »
Bossery, nem lehet, hogy a lengéscsilik porvédője adja a hangot? Elő szokott fordulni.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2176 Dátum: 2015.02.02 19:28:43 »
Friss olaj jobban "söpör" mint a fáradt-) ez miatt nem írnám le a Castrolt.

Lehet pontatlanul fogalmaztam. Sokkal kezesebb az autó alacsony fordulaton, mint eddig bármikor az együtt töltött 38k km alatt. Most van benne először LM olaj...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2177 Dátum: 2015.02.02 19:38:47 »

Lehet pontatlanul fogalmaztam. Sokkal kezesebb az autó alacsony fordulaton, mint eddig bármikor az együtt töltött 38k km alatt. Most van benne először LM olaj...
tesom off autója is dízel, abban az 5-40-es 4100 volt. Előtte Castrol. Az LM olajjal hallhatóan, érezhetően finomabban járt a pdtdi, csak 15000 km alatt lement a minimumra az olaj szint. Ennyi nem tetszett neki, de menet közben nagyon jó.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2178 Dátum: 2015.02.02 21:28:42 »
Apa, kezdődik...  :clap: ::)



Végül a szelepfedéltömítés is Elring lett Reinz helyett, szebbnek találtam eldolgozásra a széleit. Az egész pakk 48.400Ft volt, úgy, ahogy a képen látjátok. Igen vastagon akciós.  :)
A most benne lévő olaj kuka, Eneos PH 5W-30 Multi megy bele "járatósnak". Pár ezer km és csere LM TT 4300-ra. Így lesz a tuti. Akár mennyire is nem akarom elhinni, hogy a konkrét hibát a Xado 1 Stage adalék okozta, sajnos nem bízom a jelenleg a motorban lévő olaj jelenlegi kémiai tulajdonságaiban. Így láttam biztosnak és legszakszerűbbnek a javítást. Jelenlegi olaj színe 3000km után (ezt nem töltöm vissza):


Érdekes, hogy a Mann olajszűrő oldalán ott vannak a más gyártók referencia típusai erre a szűrő méretre. Lehet, hogy ez csak nekem újdonság, de érdekesnek találom...


És íme az NPR gyűrűszett dobozán az eredetiséget igazoló ferforáció (ez takarja a kódot, amit az NPR webes felületén begépelve megtudhatjuk, hogy biztosan eredeti-e a vásárolt termék):


Miért nem Sustina lesz végül ? Én nem tennék bele mást gyűrűzés után, mivel ez konstrukciós hiba, tuti olajjal lehet kivédeni.
Hogy érted hogy az adalék is okozhatta a hibát ? Előtte is ette az olajat. Vagy utána megugrott ?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2179 Dátum: 2015.02.02 21:51:32 »
Azért, mert a Sustinát nem akartam 2-3000km után kidobni ("bejáratás"). Ahhoz túl jó és túl drága, de gyűrűzés után, elővigyázatosságból mégsem merem 10.000km-t benne hagyni még ezt a kiváló olajat sem. A PH-t nem sajnálom, mégis, addig is nagyon jó olaj, ezzel sem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm.

Az olajfogyasztást a szerelő szerint gyakorlatilag nem lehet kivédeni az érintett típusokkal, max késleltetni lehet. Szar a gyári gyűrű mindben (2000-2005).
Ő márkaszervizben dolgozott, és százas nagyságrendben gyűrűzött meg vvt-i motorokat. Azt mondta, amelyik autót inkább rövid távon, esetleg hidegüzemben használtak gyakrabban, annál 150e km körül jön elő, amelyiket hosszabb távon (pl. autópályán), annál 200.000km körül/után. Az enyémben 231.000km van. Az olajfogyi most gyorsult fel. Valami biztosan nem stimmel a gyűrűkkel, más hibára nem tudunk gondolni, rengeteg dolgot átvizsgáltunk, mire erre a döntésre jutottam.
Ha egy vvt-i elkezdte enni az olajat, onnan tök mindegy, mit raksz bele, az eredmény ugyanaz lesz: gyűrűzés. És minél hamarabb, annál kevésbé kockáztatja az ember az esetleges gyűrűtörést és az ebből fakadó komolyabb hengerfal sérülést. Ekkor a motor javíthatatlanul kuka, nem lehet sem megfelelően hónolni, fúrni, aztán főleg nem. Kuka.

Lehet számolgatni: ha megfelelően karbantartott a motorod (nyilván az!), akkor csak gyűrűket és szelepszárszimeringeket kell cserélni. Ezekkel együtt járnak a tömítések és az elülső főtengely szimering. Hengerfejcsavarokat ki lehet spórolni, a szerelő szerint egy szerelést a benzinmotoroknál kibír, nem kap akkora terhelést, mint a dízelnél, ahol kötelező cserélni hasonló munkánál.
Gyűrűszett 13.000Ft, hf tömítés 11500Ft, szf tömítés 4500Ft, szsz szimering kb 450Ft/db x 16, főtengely szim 1500Ft. Ehhez jön kb 50.000Ft munkadíj, amely tartalmazza a belső tisztítást, vezérműlánc nyúlás mérést, szelephézagmérést. Plusz a síkolás és nyomáspróba, mert csak így érdemes, ez nekem 9000Ft.
Ez kb 35.000Ft anyagdíj és 60.000Ft munkadíj. Ennyiből 4db Kyb lengéscsillapító nem biztos, hogy kijön... és a motor a szerelő szerint örök élet + 1 nap.

Szóval, nem kell ettől annyira félni, mert minden forintját megéri, nyilván csak akkor, ha hosszabb távon is megtartja az ember.

Lényeg, hogy az Eneos olaj lesz most a bejáratós olaj 2-3000km-en, majd ezután kapja a "nagy" olajcserét a szokásos LM TT 4300 5W-30 olajjal. :)

Adalék: Nem gondolom, hogy az adalék rontotta el a motort, de az új olajjal együtt, lehet, hogy nem kedvelték egymást. Nem tudom, ez már nem fog kiderülni... De adalékolni sem fogom az autó motorját. Semmivel.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.02 21:54:17 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2180 Dátum: 2015.02.02 22:04:35 »
Azért, mert a Sustinát nem akartam 2-3000km után kidobni ("bejáratás"). Ahhoz túl jó és túl drága, de gyűrűzés után, elővigyázatosságból mégsem merem 10.000km-t benne hagyni még ezt a kiváló olajat sem. A PH-t nem sajnálom, mégis, addig is nagyon jó olaj, ezzel sem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm.

Az olajfogyasztást a szerelő szerint gyakorlatilag nem lehet kivédeni az érintett típusokkal, max késleltetni lehet. Szar a gyári gyűrű mindben (2000-2005).
Ő márkaszervizben dolgozott, és százas nagyságrendben gyűrűzött meg vvt-i motorokat. Azt mondta, amelyik autót inkább rövid távon, esetleg hidegüzemben használtak gyakrabban, annál 150e km körül jön elő, amelyiket hosszabb távon (pl. autópályán), annál 200.000km körül/után. Az enyémben 231.000km van. Az olajfogyi most gyorsult fel. Valami biztosan nem stimmel a gyűrűkkel, más hibára nem tudunk gondolni, rengeteg dolgot átvizsgáltunk, mire erre a döntésre jutottam.
Ha egy vvt-i elkezdte enni az olajat, onnan tök mindegy, mit raksz bele, az eredmény ugyanaz lesz: gyűrűzés. És minél hamarabb, annál kevésbé kockáztatja az ember az esetleges gyűrűtörést és az ebből fakadó komolyabb hengerfal sérülést. Ekkor a motor javíthatatlanul kuka, nem lehet sem megfelelően hónolni, fúrni, aztán főleg nem. Kuka.

Lehet számolgatni: ha megfelelően karbantartott a motorod (nyilván az!), akkor csak gyűrűket és szelepszárszimeringeket kell cserélni. Ezekkel együtt járnak a tömítések és az elülső főtengely szimering. Hengerfejcsavarokat ki lehet spórolni, a szerelő szerint egy szerelést a benzinmotoroknál kibír, nem kap akkora terhelést, mint a dízelnél, ahol kötelező cserélni hasonló munkánál.
Gyűrűszett 13.000Ft, hf tömítés 11500Ft, szf tömítés 4500Ft, szsz szimering kb 450Ft/db x 16, főtengely szim 1500Ft. Ehhez jön kb 50.000Ft munkadíj, amely tartalmazza a belső tisztítást, vezérműlánc nyúlás mérést, szelephézagmérést. Plusz a síkolás és nyomáspróba, mert csak így érdemes, ez nekem 9000Ft.
Ez kb 35.000Ft anyagdíj és 60.000Ft munkadíj. Ennyiből 4db Kyb lengéscsillapító nem biztos, hogy kijön... és a motor a szerelő szerint örök élet + 1 nap.

Szóval, nem kell ettől annyira félni, mert minden forintját megéri, nyilván csak akkor, ha hosszabb távon is megtartja az ember.

Lényeg, hogy az Eneos olaj lesz most a bejáratós olaj 2-3000km-en, majd ezután kapja a "nagy" olajcserét a szokásos LM TT 4300 5W-30 olajjal. :)

Adalék: Nem gondolom, hogy az adalék rontotta el a motort, de az új olajjal együtt, lehet, hogy nem kedvelték egymást. Nem tudom, ez már nem fog kiderülni... De adalékolni sem fogom az autó motorját. Semmivel.


Én azt nem értem, hogy a PH után miért LM megy bele, és nem Sustina ?  :?:
Egyébként nem kellett ezeknek 100e km sem hogy egyék az olajat..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2181 Dátum: 2015.02.02 22:09:05 »

Én azt nem értem, hogy a PH után miért LM megy bele, és nem Sustina ?  :?:
Egyébként nem kellett ezeknek 100e km sem hogy egyék az olajat..
Maradjunk annyiban, hogy igen változó...

Az olajról nem akarok váltani. LM megy bele igen régóta, egyedül, amikor megvettem, akkor kapott gyári Toyota olajat. Azóta 10e-ként csak LM-et. Nem mindegy, hogy prémium olajból 4l-t kapok 12.000-ért, vagy másik prémium olajból 5+1 litert, ugyanannyiért. Pár olajcsere és van egy grátisz mennyiségem...  :sorcerer: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2182 Dátum: 2015.02.03 00:13:15 »
Azért nehogy már csak a Sustina legyen a vállalható olaj. Sima Eneos PH-val is tökéletesen kell működnie a motornak gyűrűzés után is.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2183 Dátum: 2015.02.03 07:05:02 »

Azért nehogy már csak a Sustina legyen a vállalható olaj. Sima Eneos PH-val is tökéletesen kell működnie a motornak gyűrűzés után is.
persze. [emoji6] Azert, bejáratós olajnak használni, majd pár ezer km után kidobni a Sustinát kissé luxus lenne. [emoji1]
Nem lesznek az LM olajjal sem álmatlan ejszakáim...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2184 Dátum: 2015.02.03 08:21:17 »
persze. [emoji6] Azert, bejáratós olajnak használni, majd pár ezer km után kidobni a Sustinát kissé luxus lenne. [emoji1]
Nem lesznek az LM olajjal sem álmatlan ejszakáim...

Ilyenre sztem senki sem gondolt, hogy a Sustina legyen a "bejáratós" olaj, szal nem tudom most ezt honnan szedted  ::) Arról volt szó, hpgy a Sustina előtt beletenni egy olcsóbb PH-t.
NEm tudom, lehet hogy csak az én mániám, de én csak Sustinát tennák bele, mivel ez egy újabb generációs olaj, ami ki tudja védeni a dzsuvásodást-kokszosodást, ennél a motornál meg ez különösen fontos, ráadásul nem lesz fúrva a dugattyúd sem, tehát maga a konstrukciós alapfelállás megmarad. Meg én nem kevergetném akkor már az olajokat, persze tudom, nem lesz gondja, de ha már LM, akkor előtte egy olcsóbb LM(á lá MEguin..) bele ? ::)

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2185 Dátum: 2015.02.03 08:22:35 »
persze. [emoji6] Azert, bejáratós olajnak használni, majd pár ezer km után kidobni a Sustinát kissé luxus lenne. [emoji1]
Nem lesznek az LM olajjal sem álmatlan ejszakáim...

Egyébként mennyi olajat is evett neked konkrétan ? Az olajfogyi is megugrott, vagy csak a CH ? Azt nem okozhatta más ?

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2186 Dátum: 2015.02.03 08:27:05 »


Adalék: Nem gondolom, hogy az adalék rontotta el a motort, de az új olajjal együtt, lehet, hogy nem kedvelték egymást. Nem tudom, ez már nem fog kiderülni... De adalékolni sem fogom az autó motorját. Semmivel.

Ezt már akkor sem értettem, miért tetted bele..  ::)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2187 Dátum: 2015.02.03 08:40:24 »
Ilyenre sztem senki sem gondolt, hogy a Sustina legyen a "bejáratós" olaj, szal nem tudom most ezt honnan szedted  ::) Arról volt szó, hpgy a Sustina előtt beletenni egy olcsóbb PH-t.
NEm tudom, lehet hogy csak az én mániám, de én csak Sustinát tennák bele, mivel ez egy újabb generációs olaj, ami ki tudja védeni a dzsuvásodást-kokszosodást, ennél a motornál meg ez különösen fontos, ráadásul nem lesz fúrva a dugattyúd sem, tehát maga a konstrukciós alapfelállás megmarad. Meg én nem kevergetném akkor már az olajokat, persze tudom, nem lesz gondja, de ha már LM, akkor előtte egy olcsóbb LM(á lá MEguin..) bele ? ::)
Szerintem alapvetően hibásan gondolkodsz ebben: Az alapvető konstrukciós hiba NEM az, hogy a dugókon kevés furat van. A hiba az, hogy a gyár egy lengyel gyártmányú, szar gyűrűt szerelt be, ami kilágyult. Az, hogy a dugókon a furatok eldugultak, csak egy következménye a gyűrűk anyaghibájából fakadó olajtöbbletnek a hengerben. Ha a furatok nagyobbak lettek volna, netán több lett volna a horonyban, a dugulás akkor is fennállt volna, csak nem 150.000km-nél, hanem pár tízezerrel később. De a lényeg ugyanaz lenne.
A szerelő nagyon tapasztalt a témában. Szakembere a Toyotáknak, főleg ennek a vvt-i motornak. Mint mondtam, százas nagyságrendben újított fel ilyen motorokat. Elmondása szerint az összesnél pontosan ugyanaz volt a hiba, ponotsan ugyanazok a gyűrűk voltak beégve a horonyba (az alsók). Az esetleges karbantartás hiánya csak annyival bonyolított a dolgon, hogy a vezérműlánc is megnyúlhat abban az esetben, ha nem megfelelő olajjal van használva, illetőleg, nincs pótolva az elégett olaj, netán, a kitolt olajcsere periódusok miatt nem megfelelő a kenőképesség.
Mindezek mellett, a hengerfallal nem szokott gond lenni, az jellemzően sértetlen marad, hacsak egy gyűrűtörés következtében nem sérül. De ez ritka.
Azt is mondta, hogy maga motor úgy van tervezve, hogy egy ásványi olajjal is jól működjön, nem szükséges bele a hiper-szuper fajta, persze, ez használat és egyéni ízlés-pénztárca függvénye is. A full szintetikus olajokkal már jelentősen túl van biztosítva a megfelelő működés, de a gyári hibás gyűrű ettől még ki fog lágyulni, mert nem bírja a gyári hónolást.
Egyébként a legtöbb felújított motorba 5W-40-es olajat használnak, ezek közül is jól bevált a Total Quartz 9000 típus. Jelzem, Charlie is az 5W-40-et tölti bele és ő azért főleg elismert szaki, nyilván nem beszél badarságot.

A Sustina kiváló olaj, de szerintem túlmisztifikálod a többivel szemben. Az LM, Mobil1, Total Ineo, és még sok más márka is bőven a szükséges feletti minőségű olaj ebbe a motorcsaládba.
Én továbbra is azt sérelmezem a vvt-i motorokkal kapcsolatban, hogy a gyárilag viszonylag kis (3,7l) olajtöltet mellől miért vették el az olajhűtőt...?

Még valami: A szerelő szerint, a gyári dugókhoz nem nyúl, nem fúr, nem bővít furatot. Nem szabad. Azt kizárólag csak megtisztítani kell, szabaddá tenni a furatokat és az új gyűrűkkel, valamint jó olajjal használni tovább az autót. Nem fog eldugulni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.03 08:53:09 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2188 Dátum: 2015.02.03 08:46:10 »
Egyébként mennyi olajat is evett neked konkrétan ? Az olajfogyi is megugrott, vagy csak a CH ? Azt nem okozhatta más ?
Eddigi vizsgálataink során úgy tűnik, nem okozhatta más. A szakik egyértelmű véleménye szerint a CO érték növekedését a kipufogógázban lévő elégett olaj jelenléte okozza. A HC értékét hasonlóan.
Ahogy írtam is, korábban, a kipufogó le volt szedve, szét lett részeire csavarozva és szemmel vizsgálva a katalizátor teljesen egészséges. Sohol nincs nyoma lerakódásnak, gyakorlatilag száraz és fehéres, világos szürkés (egészségesen kiégett) színű. Külsérelmi nyom sincs rajta (hogy esetleg valami megütötte volna). Persze, a márkaszervizes ismerősöm szerint ez még mindig nem 100%, mert 15 éves Toyotás pályafutása során találkozott már egy olyan Yarissal, aminek ránézésre egészségesnek tűnt a katalizátora, de, mint utólag kiderült, mégis hibás volt. El is rakta magának...

Az olajfogyasztás jelenelg úgy állt, hogy kb 3000km alatt lement a nyívó minimum értéke alá kb 2-3mm-re. Ebből lehet saccolni...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2189 Dátum: 2015.02.03 08:50:59 »
Ezt már akkor sem értettem, miért tetted bele..  ::)
Azért, mert körülöttem mindenki pozitív tapasztalatokkal járt vele kapcsolatban. Nem olvastam ezeket, hanem konkrét ismerőseim számoltak be róla. Ezek között volt E10 2.0 dízel, aminek kb felére-harmadára csökkent a Xado-s kezeléstől az olajfogyasztása, kisimult a motor járása, csendesebb lett. Tesóm off autójában is jól vizsgázott, bár ő megelőző jelleggel használta és a Yarisában sincs gond, nincs olajfogyasztás.

Van még több is, nem írom le mindet. Lényeg, hogy kizártnak tartom, hogy ez az adalék okozta a problémát...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i