Azért, mert a Sustinát nem akartam 2-3000km után kidobni ("bejáratás"). Ahhoz túl jó és túl drága, de gyűrűzés után, elővigyázatosságból mégsem merem 10.000km-t benne hagyni még ezt a kiváló olajat sem. A PH-t nem sajnálom, mégis, addig is nagyon jó olaj, ezzel sem kell semmilyen kompromisszumot kötnöm.
Az olajfogyasztást a szerelő szerint gyakorlatilag nem lehet kivédeni az érintett típusokkal, max késleltetni lehet. Szar a gyári gyűrű mindben (2000-2005).
Ő márkaszervizben dolgozott, és százas nagyságrendben gyűrűzött meg vvt-i motorokat. Azt mondta, amelyik autót inkább rövid távon, esetleg hidegüzemben használtak gyakrabban, annál 150e km körül jön elő, amelyiket hosszabb távon (pl. autópályán), annál 200.000km körül/után. Az enyémben 231.000km van. Az olajfogyi most gyorsult fel. Valami biztosan nem stimmel a gyűrűkkel, más hibára nem tudunk gondolni, rengeteg dolgot átvizsgáltunk, mire erre a döntésre jutottam.
Ha egy vvt-i elkezdte enni az olajat, onnan tök mindegy, mit raksz bele, az eredmény ugyanaz lesz: gyűrűzés. És minél hamarabb, annál kevésbé kockáztatja az ember az esetleges gyűrűtörést és az ebből fakadó komolyabb hengerfal sérülést. Ekkor a motor javíthatatlanul kuka, nem lehet sem megfelelően hónolni, fúrni, aztán főleg nem. Kuka.
Lehet számolgatni: ha megfelelően karbantartott a motorod (nyilván az!), akkor csak gyűrűket és szelepszárszimeringeket kell cserélni. Ezekkel együtt járnak a tömítések és az elülső főtengely szimering. Hengerfejcsavarokat ki lehet spórolni, a szerelő szerint egy szerelést a benzinmotoroknál kibír, nem kap akkora terhelést, mint a dízelnél, ahol kötelező cserélni hasonló munkánál.
Gyűrűszett 13.000Ft, hf tömítés 11500Ft, szf tömítés 4500Ft, szsz szimering kb 450Ft/db x 16, főtengely szim 1500Ft. Ehhez jön kb 50.000Ft munkadíj, amely tartalmazza a belső tisztítást, vezérműlánc nyúlás mérést, szelephézagmérést. Plusz a síkolás és nyomáspróba, mert csak így érdemes, ez nekem 9000Ft.
Ez kb 35.000Ft anyagdíj és 60.000Ft munkadíj. Ennyiből 4db Kyb lengéscsillapító nem biztos, hogy kijön... és a motor a szerelő szerint örök élet + 1 nap.
Szóval, nem kell ettől annyira félni, mert minden forintját megéri, nyilván csak akkor, ha hosszabb távon is megtartja az ember.
Lényeg, hogy az Eneos olaj lesz most a bejáratós olaj 2-3000km-en, majd ezután kapja a "nagy" olajcserét a szokásos LM TT 4300 5W-30 olajjal.
Adalék: Nem gondolom, hogy az adalék rontotta el a motort, de az új olajjal együtt, lehet, hogy nem kedvelték egymást. Nem tudom, ez már nem fog kiderülni... De adalékolni sem fogom az autó motorját. Semmivel.