Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779635 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1425 Dátum: 2014.06.03 11:16:03 »
Tisztíttatni kellene, nem cserélni.   ;) ...első körben.

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1426 Dátum: 2014.06.04 14:46:24 »
Péntekre kivettem egy nap szabit.  :clap:

Hátha az asszonyka sem szül meg még addig és be tudom fejezni a szigetelős mókát. Tegnap beültem hátra a párom mögé és füleltem a zajokra. Bizony, most már hallhatóak az "egyéb" helyekről jövő hangok és a csomagtérroló is nyiszeg. A szabim alatt, tehát, ki fogom bontani a hátsó oldalkárpitokat és a karosszéria lemezt, valamint a kerékjáratok felületét is leragasztom. A mélyláda projektből maradt vatelint, pedig betömöm a kárpit alá, megszüntetendő a zörgéseket. Képek természetesen ismét készülnek majd, szemléltetendő a folyamatot.

A Soudabandomból most kb egy 2-2,1m x 30cm-es tekercs maradt, ha valami miatt nem lesz elég, fogok még venni.

Fura, de hátul utazva a tető felől nem hallatszik zaj, feltételezem, hogy a hifi rezegtetné meg annyira, hogy hallhatóan berezonáljon...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1427 Dátum: 2014.06.04 14:57:21 »
ki vezetett,ha beültél hátra a Zasszony mellé?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1428 Dátum: 2014.06.04 14:59:31 »
ki vezetett,ha beültél hátra a Zasszony mellé?
Vaksi... MÖGÉ(je)!!!  :excl: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1429 Dátum: 2014.06.04 15:04:20 »
ja,tényleg. bocs. kikell slagozni a csipát az optikámból;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1430 Dátum: 2014.06.04 15:06:04 »
ja,tényleg. bocs. kikell slagozni a csipát az optikámból;)
:) :) ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Stefan0402

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1431 Dátum: 2014.06.05 20:14:06 »
Sziasztok
Épp most néztem a hiradót és ha jol láttam eltávozott az élök sorábol egy T22 Avensis sajnos a tujdonosa is elhunyt :cry:  :cry:  :cry:

bb

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1432 Dátum: 2014.06.06 09:56:47 »
Sziasztok!

Szeretném lecserélni a 2002-es Avensisem magnós fejegységét, gyári CD-s fejegységre.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Csatlakozókat kell alakítani?
Van valakinek esetleg eladó? Ebay-en találtam sokat, de ha lenne valakinek elfekvőben (mert kicserélte jobb nem gyárira) és tuti működik akkor vevő lennék rá.

Üdv.: bb

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1433 Dátum: 2014.06.06 18:29:16 »
Sziasztok!

Szeretném lecserélni a 2002-es Avensisem magnós fejegységét, gyári CD-s fejegységre.
Van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata?
Csatlakozókat kell alakítani?
Van valakinek esetleg eladó? Ebay-en találtam sokat, de ha lenne valakinek elfekvőben (mert kicserélte jobb nem gyárira) és tuti működik akkor vevő lennék rá.

Üdv.: bb

Kiveszed a magnós egységet, beteszed a CD-s egységet, összedugod a csatlakozókat és örülsz :).
Ennyi.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1434 Dátum: 2014.06.06 23:23:13 »
A mai napot arra szántam, hogy a csomagteret és a hátsó kerékívet is kiszigeteljem.  :sorcerer:
Ezzel egyelőre megálltam az ilyen jellegű munkákkal, mert ennyit terveztem.  ::)
A tető végül kimaradt, de nem is érzem szükségét, hogy szigeteljem...

Íme néhány werk fotó...

A szétszedés menete:

1. mindent kipakolsz a csomagtartóból, teljesen a fém kasztniig. (pótkereket, elakadásjelző háromszöget és dobozát, csomagtérrolót, csomagtérhálót, mindent!)


2. egy csavarhúzóval óvatosan alányúlva kipattintod a csomagtér roló befogadó egységének felső burkolatát, és - a biztonsági övvel együtt előre vezeted a hátsó ülésre, hogy ne legyen útban. Vigyázol a burkolat alján lévő préselt pamut paplanra, nehogy elhagyd!


3. Az autó végében a rakdóperem műanyag burkolatát kell levenni. Ezt jobb esetben (gyárilag) 4db patent tartja, nálam sajnos 2db hiányzik, így csak 2db-ot kellett kiszednem (1db kis, lapos csavarhúzó kell hozzá), majd az egész burkolatot fölfelé megrántod, hogy engedjen a 4db bepattanó patent (tehát, ezt a burkolatot összesen 8db patent rögzíti)
4. A rakodó perem szélén van még oldalanként 1-1db patent, ami az oldalsó csomagtérkárpitot rögzíti, ezt is eltávolítod.
5. Az autó végében, ahol a csomagtér roló kis fülét rögzíted elhúzáskor, a lyukban van 1 db csavar, azt kihajtod, majd az egész burkolatot kihajtod. Vigyázni kell, mert oldalt 2db rejtett patent is szolgálja a rögzítést, óvatosan, de határozott mozdulattal érdemes eltávolítani.
6. Célszerű előre dönteni a hátsó ülés támlákat és ülőlapot is...
7. A hátsó ülések két szélén van 1-1db, majd' függőlegesen (valójában az üléstámla nyugalmi síkjában elhelyezkedő) kárpitozott "hurka". Ezeket is ki kell szedni. Ehhez, a támla aljánál, egészen lent van egy 12-es csavar, ezt kioldod. Ezután az egész "hurkát" saját síkjában fölfelé nyomod, amíg megy, majd magad felé húzod, így jön ki a fenti "kampós" rögzítési módja miatt. Ezt azért kell kivenni, hogy jobban hozzáférj az alatta lévő kerékív-résznek, valamint, a támlák előre döntésével együtt sokkal kevésbé kell feszegetni a kihajtandó oldalsó burkolatot (melynek hátlapját szintén 2cm vastag szigetelő paplan borítja végig).
8. Szigetelsz, ahol gondolod...




9. Összeszereléskor és még vágtam az oldalsó csomagtér burkolat és a "hurka" alá is 1 rétegben vatelint, így az összeszerelés sem volt egy hú de gyors.


10. Röviden ennyi...  :)

Hatása: Érdekes, mert 100km/h felett én nem hallok olyan eszeveszett különbséget (igaz, nem is ültem most hátul), viszont városi 50-60 km/s- tempónál határozottan csendesebb az utastér, a zene sokkal hallgathatóbb. A fejegység gyárilag levágja a torz basszust kb 2/3-ad hangerőnél. Ha ezen a határon hallgatom a zenét (ami mellett már kiabálni kell az autóban), akkor a legszembeötlőbb dolog, meglepő módon, hogy a külső visszapillantó tükrök nem rezegnek, ellenben a belsővel, amiből ilyenkor az ütem és egyéb basszus-effektek idején elmosódottan látok csak hátra. Tehát, az ajtókat biztosan hatásosan merevíti a Soudaband és még mindig nincs, ugye lezárva, mint hangdoboz...  :whistling:
Zenei hangminőségtől függően tud igen kellemesen szólni, értem ezalatt, hogy az eddigi mélyek inkább "kongósabbak" voltak, most mintha "betapadna" a zene az utastérbe, teljesebbek a mélyek, kellemesebbek a fülnek. És, hogy semmi nem rezonál, csak a zenét hallom, az nagy feeling ám!  :yes:

Összesen kb 10-15kg plusz tömeget raktam az autóba a szigeteléssel, nem bátnam meg.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1435 Dátum: 2014.06.07 01:22:37 »
Jut eszembe, a múltkori beesett csavart sikerült kibányászni és visszacsavarni bele a csavart.  :clap: :cool2:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1436 Dátum: 2014.06.07 06:23:18 »
a csavarba a csavart? ammeg milyen? matrjóóóska csavar?;) ;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1437 Dátum: 2014.06.07 07:49:07 »

a csavarba a csavart? ammeg milyen? matrjóóóska csavar?;) ;)
Akartam mondani, az anyát sikerült kibanyaszni. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1438 Dátum: 2014.06.07 09:53:24 »
ja,vagy úgy;)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1439 Dátum: 2014.06.09 07:55:25 »
Az időjárás végig szakadó esős volt, ennek ellenére a fed. comp. stabilan 6 liter (+- fél liter) körül mutatott, az átlag is 6,0-6,1 volt, átlagsebességünk közelítette a 80 km/h-t.
Az M1-esen kleingy-vel "konvojban" (  :clap: ) továbbra is 110-120 volt az utazó, de itt már többször felkúszott a mutató 130-140 közé a megszaporodott előzések miatt, továbbra is szakadó esőben. Mosonmagyaróvárra érve 82km/h és 6,1 fogyasztási értéket mutatott a kijelző.
Sopronig ez mérséklődött 79km/h-ra és 6,1-re.

Ma hazafelé már eső nélkül, szikrázó napsütésben jöttünk, de végig srégen szembeszélben, amit igyekeztem az M1-esen valamelyest kompenzálni azzal, hogy beálltam egy cseh dízel Corolla Verso és egy Mazda 323f mögé szélárnyékba és szépen vonatoztunk 120-szal az M0-ig, ahol elváltunk. Innentől M5 és 44-es út volt végig, a pálya Kecskeméti szakaszán volt tartósan 150km/h is, mert feleségem már nagyon fészkelődött mellettem. Végül, Bcsabára érve tankoltam és a végeredmény 77km/h mellett 6,26 (számolt!) l/100km átlagfogyasztás lett a teljes tankra nézve. Ez 913km átlaga úgy, hogy ma Kecskemét-Bcsaba között klímáztunk is kicsit több, mint 100km-t.
Nem, nem cseréltem motort, autót, még mindig a 14 éves 224.000-et futott 1,8 vvt-i a maga 1300kg-jával.  :lol:

Sikerült hasonlóan jól fogyasztanom a géppel. 285km átlaga 59 km/h-s átlagsebességgel 4.0-t mutat a komputer (a valóságban ez inkább 4,5). Volt benne némi városi tekergés is, de a nagyja országút. 30 km után még 5,2 volt, aztán 40 km országút levitte 4,5-re, majd a maradék bő 200 km 4.0-ra.