Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 786075 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1995 Dátum: 2014.11.28 08:25:36 »

Köszi, már én is gondolkodtam rajta, de így hogy te felkutattad helyettünk a piacot lehet, hogy én is benevezek :)!
Szívesen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1996 Dátum: 2014.11.28 09:03:02 »
Érdemes azért ráguglizni a lehetőségekre, mert az én preferenciáim nem biztos, hogy passzol a másokéval. Volt pl lengyel gyártmány is (Autohut), csak annál a levehető típus 2 csavaros volt, amihez szükséges minden le-felszerelésnél csavarkulcs. Mindez 35-37000 Ft-ért van...
A fix horgok jóval 30000 Ft alattiak, akinek az kellene, de ezek közül is ez a Prizma Kft-s termék van igazán jó árban.
Nekem műszakilag a BOSAL tetszett a legjobban, frankó az egy karos oldhatóság, rendkívül könnyű a szerelése. Csak van két negatívum, az ára és, hogy ki kell vágni hozzá a lököst. Szóval, lehet válogatni, kinek mi a fontos.
Ja, és a BOSAL, meg a többi árához még hozzájön a kábel szett, meg a szállitás díja is.
« Utoljára szerkesztve: 2014.11.28 09:05:11 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1997 Dátum: 2014.11.28 09:15:55 »
Nem vagyok képbe nagyon, de rosszul tudom hogy valamikor a biztosítóknak nem volt mindegy, hogy egy autón leszerelhető, vagy fix vonóhorog volt? Úgy tudom hogy ragaszkodnak a leszerelhetőhöz, mert a fix nagyobb kárt okoz ha beletolatunk valakibe. Én hogy őszinte legyek egész idáig azt gondoltam hogy nem is lehet fix vonóhorgot felszerelni, csak levehetősset.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1998 Dátum: 2014.11.28 10:04:32 »
Nem vagyok képbe nagyon, de rosszul tudom hogy valamikor a biztosítóknak nem volt mindegy, hogy egy autón leszerelhető, vagy fix vonóhorog volt? Úgy tudom hogy ragaszkodnak a leszerelhetőhöz, mert a fix nagyobb kárt okoz ha beletolatunk valakibe. Én hogy őszinte legyek egész idáig azt gondoltam hogy nem is lehet fix vonóhorgot felszerelni, csak levehetősset.

A levehető vonóhorog abban az a esetben válik kötelezővé, ha a horog belelóg a rendszámtáblába (rendszámtábla kialakítás a lökhárítóban például).
Ezen kívül csak egy opció, aminek preferálását egyébként nem igazán értem. Miért jó az? Szerintem a csonk pont ugyanannyira nem esztétikus, mint a fix horog.

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1999 Dátum: 2014.11.28 18:04:58 »
Nekem 1 év múlva lesz a műszaki, de én is gondolkodom vonóhorgon.
Ilyet találtam. http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/kulso_autofelszereles/vonohorog/vonohorog_toyota_avensis_kombi_fix_fekete_uj_1974851639.html

Ez már lejárt, de azt írja, hogy minden típushoz tud szállítani. :hmmmm:
Nem tudom, hogy érdemes-e "ilyen" helyről rendelni. Végül is van személyes átvételi lehetőség is, tehát megtekinthető.
Nagyon jó az ár !!! :yes:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2000 Dátum: 2014.11.28 19:11:16 »

Nekem 1 év múlva lesz a műszaki, de én is gondolkodom vonóhorgon.
Ilyet találtam. http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/kulso_autofelszereles/vonohorog/vonohorog_toyota_avensis_kombi_fix_fekete_uj_1974851639.html

Ez már lejárt, de azt írja, hogy minden típushoz tud szállítani. :hmmmm:
Nem tudom, hogy érdemes-e "ilyen" helyről rendelni. Végül is van személyes átvételi lehetőség is, tehát megtekinthető.
Nagyon jó az ár !!! :yes:
ez az ár a legolcsóbb, csak festett fix horogra vonatkozik...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2001 Dátum: 2014.11.28 21:08:18 »
A levehető vonóhorog abban az a esetben válik kötelezővé, ha a horog belelóg a rendszámtáblába (rendszámtábla kialakítás a lökhárítóban például).
Ezen kívül csak egy opció, aminek preferálását egyébként nem igazán értem. Miért jó az? Szerintem a csonk pont ugyanannyira nem esztétikus, mint a fix horog.
Néha van olyan szűk parkoló, ill. rövid garzs, hogy számíthat az a plusz 10...15 cm is.  :)
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2002 Dátum: 2014.11.28 21:38:44 »
Néha van olyan szűk parkoló, ill. rövid garzs, hogy számíthat az a plusz 10...15 cm is.  :)
Jaja, nem beszélve arról, hogy én hányszor ba**tam bele a lábszáram a horogba az elmúlt 15 évben, pakolás közben, és/vagy koszoltam össze a lábam, nadrágom miatta...  :wacko: :devil: Leszerelve ezek az esetek nem történnek meg.  :cool2:

És, sztem pont, hogy egy fokkal ízlésesebb, ha nincs a kocsi hátulján állandóan egy gömbben végződő vasdarab...  :whistling: :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
szervó olaj és szilent csere
« Válasz #2003 Dátum: 2014.12.01 23:10:37 »
Ma megtörtént a szervó olaj csere is. Jelentem, alapos, pepecselős légtelenítést követően 7 deci olaj ment bele a rendszerbe.
Az eredmény a TUDAT.  :clap: Semmi nem érződik a kormány mozgatása közben.  ::)

Ki lettek cserélve a szilentek is az első lengőkar hátsó részén. Eredmény szintén a TUDAT.  :clap:
Vagyis, nem egészen. Készítettem néhány illusztrációs fotót a cserélt darabokról. Asszem, ideje volt, annak ellenére is, hogy még nem voltak kiszakadva, azért eléggé gatyák voltak már... :ph34r:




Deformálódva, repedve, lapulva. Ezeket a műszaki előszeretettel megnézik, és ha ilyet találnak, elvileg rántás van.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:szervó olaj és szilent csere
« Válasz #2004 Dátum: 2014.12.02 07:42:57 »

Ki lettek cserélve a szilentek is az első lengőkar hátsó részén. Eredmény szintén a TUDAT.  :clap:

Deformálódva, repedve, lapulva. Ezeket a műszaki előszeretettel megnézik, és ha ilyet találnak, elvileg rántás van.

Ezeket nekem is most cserélték, de egyik sem volt így "eltojásosodva". Itt a külső fém perselyre gondolok. Szerintem ezek a helyükön nem így néztek ki, csak kiszereléskor "kaptak a pofájukra". A rozsda, meg a kilágyulás az ok.
Múltkor szó volt a gyári beszállító kérdéséről: A stab. pálcákat, meg ezeket is eltakarítottam. A stab. pálcák gumiharangján találtam NOK feliratot, azonban a szilenteken semmilyen gyártói jelzés nincs az eredeti Toyota cikkszámot leszámítva.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.02 08:00:15 írta keeper83 »

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2005 Dátum: 2014.12.02 08:07:06 »
Muszáj megosztanom:
Múlt héten csak próbaképpen kértem árajánlatot a helyi Toyota márkaszerviztől komplett vezérlés, kuplungszett és generátorcsapágy cserére. Nem tudom, hogy ez mennyire egyértelmű ilyenkor, de kértem, hogy az összes alkatrész árát, illetve minden egyes művelethez tartozó normaidőt külön tüntessék fel.
Kíváncsi voltam a gyári alkatrészek árára is, meg olvastam már több helyről, hogy mivel rövid normaidőket határoznak meg, ezért a drágább óradíj ellenére versenyképesek tudnak lenni szerelési díjban, mint egy nem spec. szerelő, aki dupla annyi időt eltökörészik a melóval és még a szakszerűség is Toyotások felé billenti a mérleget (?).
Az eredményt itt láthatjátotok:
https://www.dropbox.com/s/2e9rbt6vufvp666/Toyota%20Kovacs%20aj%C3%A1nlat.jpg?dl=0
Azóta ezen röhögök :). (Vagy inkább  :lol: [rohog])
Ezt most külön csak nekem adták, mert "utcáról estem be", vagy bárkinek ezt tolnák az arcába?
Ezek a műveletek, MÁRKÁS utángyártott alkatrészeket felhasználva, szereléssel, mindennel együtt bőven megállnak 150e Ft-nál...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2006 Dátum: 2014.12.02 08:54:41 »
Nem mondom, vastagon fogott az e-toll.  :eek:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2007 Dátum: 2014.12.02 10:10:16 »
Muszáj megosztanom:
Múlt héten csak próbaképpen kértem árajánlatot a helyi Toyota márkaszerviztől komplett vezérlés, kuplungszett és generátorcsapágy cserére. Nem tudom, hogy ez mennyire egyértelmű ilyenkor, de kértem, hogy az összes alkatrész árát, illetve minden egyes művelethez tartozó normaidőt külön tüntessék fel.
Kíváncsi voltam a gyári alkatrészek árára is, meg olvastam már több helyről, hogy mivel rövid normaidőket határoznak meg, ezért a drágább óradíj ellenére versenyképesek tudnak lenni szerelési díjban, mint egy nem spec. szerelő, aki dupla annyi időt eltökörészik a melóval és még a szakszerűség is Toyotások felé billenti a mérleget (?).
Az eredményt itt láthatjátotok:
https://www.dropbox.com/s/2e9rbt6vufvp666/Toyota%20Kovacs%20aj%C3%A1nlat.jpg?dl=0
Azóta ezen röhögök :). (Vagy inkább  :lol: [rohog])
Ezt most külön csak nekem adták, mert "utcáról estem be", vagy bárkinek ezt tolnák az arcába?
Ezek a műveletek, MÁRKÁS utángyártott alkatrészeket felhasználva, szereléssel, mindennel együtt bőven megállnak 150e Ft-nál...
Megstudiroztam a gen. csapágycserémet , ami a mayernél volt:
a 2db volt 6.745 Ft + munkadij 1,8 óra 20.700 Ft
Az összesen 27.445 Ft volt (2011-ben)

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2008 Dátum: 2014.12.02 10:20:48 »
Megstudiroztam a gen. csapágycserémet , ami a mayernél volt:
a 2db volt 6.745 Ft + munkadij 1,8 óra 20.700 Ft
Az összesen 27.445 Ft volt (2011-ben)

Erre most 45.500 Ft-ot ajánlottak... Hát, igen. Az én autóm 56,8 %-kal többet ér (májnusz infláció), mint a tiéd ért 2011-ben.
Muhahaha :lol: [rohog] [rohog]

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2009 Dátum: 2014.12.02 10:21:05 »
Szerintem az a baj, hogy nem magyarországi az autó, és nincs rá kedvezményes "csomag ár". Az órák nincsenek eltúlozva: egy D4D-ről levenni a generátort, szétszedni, csapágyat cserélni, összerakni szerintem 1.5 óra alatt elég necces. Az alkatrész árak, leszámítva a csapágyakat, nem annyira vészesek.

Amikor meg akartam venni a gyári Toyota első fék cuccait, hogy majd én kicserélem, 60k fölött volt az anyag, amiben még nem voltak benne a járulékos anyagok (féktisztító, zsír/paszta...). Ha ők csinálták (ugyanaz a márkaszervíz), akkor az egész mutatvány valamivel 60k alatt volt munkadíjjal, mindenel együtt, mert magyarországi a kocsi és van rá "csomag".