Még annyit hogy nekem akkor a TAB-019 és TAB-056os-ra van szükségem ha a két hátsót akarom cserélni? Még annyit hagy kérdezzek szinkrongyűrűket honnan tudom beszerezni? Jó lenne azt is ebayről megrendelnem csak nem tudom hogy keressek rá. A 2-est és 3-ast szeretném kicseréltetni. Köszönöm a nagyon sok segítséget!
Így van, a hátsó hosszlengőkarba azok valók. Azért személyesen is nézesd meg a szerelőddel, hogy mi a helyzet, mert ki tudja, lehet, hogy egy másik szilent is ludas, aztán ne arra kelljen már várni 10 napot. Ezen kívül a szerelés mikéntje sem egyszerű, mert speciális préselő eszköz kell a régi és új szilentek ki- és bepréseléséhez, a csonkállványt pedig elképzelhető, hogy teljesen ki kell szerelni, ha abban is kell cserélni (TAB-056). Ezt csak ezért írom, mert nem annyira triviális a dolog.
Találtam magyarországi Febest forgalmazót (Japauto.hu), ők is csak rendelni tudnak és mindig hétfőn kapnak árút. A TAB-019 ára 2.500 Ft, a TAB-056 3.720 Ft. Jó árakon dolgoznak, és ahogy a honlapon is írják a Febest kifejezetten extrém körülmények közé tervezi a szilenteket, szóval tartós is lehet.
De a legfontosabb, hogy van mindenféle szilentjük a hátsó futóműhöz, még a csonkállványba valók is, és ez eddig egyáltalán nem volt elérhető!!
Én így most tuti kicseréltetem hátul az összeset, ami kicsit is esélyes a letérdelésre, még egyszer nem akarok hozzányúlni.
A szinkronproblémának az a nyűgje, hogy ott előre nem fogod látni, hogy mi a cserés. Neked C50-es jelzésű váltód van az autódban, ha jól gondolom. Ekkor a 3. fokozat szinkrongyűrűje 33369-20040 cikkszámú, a 2-é 33368-12120 vagy 33368-12121. Erre rákeresve fogsz találni. Viszont ezen kívül is cserés lehet egy két szinkronhoz kapcsolódó dolog, amit már én sem tudok, de
itt láthatod. lehet, hogy a szerelő nagy pontossággal meg tudja mondani előre, hogy mi fog kelleni, de mi van, ha szétborítva az látszik, hogy 1-2 csapágy, esetleg másik szinkron is határon van, csak nem hagyja úgy az ember, mert egy váltó le, váltó fel mutatvány azért nem olyan kifizetődő.
Egyébként volt a családban úgy 8-9 éve egy pontosan ilyen autó (1.6 T22 MT), aminek ismert volt az előélete és 160e km körül (!!) a 2. szinkronja kuka lett. Gyakorlatilag 80 %-ban városban ment az autó (egy női sofőr kezében). Ha jól emlékszem annak nem márkaszervizben 2-3 nap állás és 100e körül (nem mai 100e Ft, hanem akkori!!) volt a vége.
Üdv:
BF