Palaczk : Németországban ugye nincs sebesség korlátozás bizonyos autópályákon. Ez ott működik. Szerinted mihhez vezetne ez nálunk?
Amúgy a szabályokat ott is politikusok hagyják jóvá. Azt meg legkevésbé érdekli, hogy egy szabály miatt meghal 1-2 ember, amikor őt megválasztják.
Németország az egyetlen olyan hely a világon , ahol nincs sebességkorlátozás . Tehát egy példa áll szemben az összes többivel . Ellenben az alkohol esetében NAGY TÖBBSÉGBEN vannak azok az európai országok , ahol ez megengedett (kisebb-nagyobb mértékben) - a múltkor soroltam fel , hogy talán öt olyan ország van , ahol 0.0 a limit . Szóval ez az összevetés szerintem sántít .
Ami pedig a politikusokat és a szabályokat illeti : ezt már mondtam Musicnak , mert ő is felvetette - ezekben az országokban a kismértékű alkoholfogyasztás legalitása régi megoldás , amely számtalan kormányváltást túlélt , tehát nem valami hirtelen , népszerűség-hajhászó intézkedésről van szó .
-------------------------------------
Egyébként , ha már szóba jött : nem hiszem , hogy akkora baj lenne a sebességkorlátozás felemelése . Az igazán gyors autók így is többnyire annyivel mennek , amennyivel akarnak - így viszont nagyobb a sebességkülönbség köztük és a zöm között . Emlékeztetnélek pl. a dán példára , ahol a korlátozás 110-ről 130 kmh-ra emelése 25 %-al (!!!) CSÖKKENTETTE az autópálya-balesetek számát , továbbá az olasz példára , ahol egy ideje több szakaszon 150 kmh-ra emelték a limitet ; továbbá az osztrák példára , ahol szintén ennek bevezetését tervezik .