Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5910100 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23055 Dátum: 2013.01.06 13:10:44 »
Ezt a "módszert" én is ismerem (olvastam a linkelt cikket korábban), de még nem volt alkalmam használni.Véleményem szerint, csak alapos (megfelelően hosszú időtartamú, döntött helyzetű motorral történő kicsöpögtetés) és öblítő olajjal történő átmosást követően célszerű, a használati motorolajat beletölteni.Ráadásul, a fékolaj erősen higroszkópos tulajdonságú. Egyébként Robi a napokban cserélte le az autója motorolaját, így sztem nem a fékolajas tisztítást választaná. :)

Én próbáltam tavaly, de semmi nem történt  :hug: Igaz csak kb 3 decit mertem beleönteni, utána megemelve kifolyattam, meg olajszűrő nélkül indítóztam, hogy az olajcsatornákból is kinyomja.
Most viszont motoröblítőkön agyalok:

http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=n2uju0g69lgjfsvz&submenu=a9nll9zmiwp37th9

http://www.olajshop.hu/liqui-moly-pro-line-engine-flush-motor-tiszt-500-ml.html

Illetve a bárdinál valami másféle van liqui molyból, ami nem pro-line  :hmmmm:
 
http://bolthely.hu/webautoshop/id/02400_Liqui-Moly_Motoroblito_adalek_300_ml

Meg van Liqui Moly engine clean is

http://bolthely.hu/webautoshop/id/04632_Liqui-Moly_MOTOR_CLEAN_motortisztito_adalek__500_ml

Meg van olajiszap öblítő is :D

http://bolthely.hu/webautoshop/id/00261_Liqui-Moly_Olajiszap_oblito_300_ml


Dugattyúgyűrű pucolásra melyik lehet a jó? : :?: :)  Ezzel az olajiszapossal most nézem, azt írja 100kmt kell menni  :hmmmm:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23056 Dátum: 2013.01.06 13:54:43 »
Üdv!

Alapból én is féktisztítóval szoktam az olajos dolgokat pucolni.
OFF Maruti karburátora durván olajos-poros (kvázi sáros) volt, na adtam neki féktisztítót. Nem sokat segített a dolgon, alig valamit szedett le. Volt itthon elfekvőben karburátortisztító, ami utasítás szerint a karburátorba "belsőleg" használandó. Kíváncsiságból ráfújtam kívülről.
Pikk-pakk lepörgette róla a sokéves dzsuvát  :yes: Igaz, hogy kb. 2x annyiba került, mint a féktisztító.

Amennyiben csak az a szempont számít, hogy eltávolítsa a szennyeződést a nem kívánt helyről, akkor biztosan a legmegfelelőbb anyagot használtad.
Ilyen esetben, amikor a tisztátalanság ily mértéket ölt, alkalmazás (megvásárlás előtt) elolvasom a tájékoztatót -biztonsági adatlapot, ha hozzáférhető - és annak megfelelően járok el.Az oldószerek - még a jármű hűtőkörében alkalmazott észterolaj is a korábban alkalmazott gumi v. gumírozott hűtési csövek esetén - képes a gumi egyes alkotóit oldani. A így keletkező problémákat el bírjuk képzelni. A brigéciolt is ajánlott,- vizes öblítéssel, mert emulgeálható vele - az  alkalmazási helyről eltávolítani. Pláne ha ráfolyt v. fröccsent gumi v. műanyag alkatrészekre, tömítésekre. Ezért mindig segítek briginek, -mechanikus módszereket bevetve -a hatás gyors kifejtésében, majd  alapos zuhany következik. p.v. ;)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23057 Dátum: 2013.01.06 14:06:02 »
Én próbáltam tavaly, de semmi nem történt  :hug: Igaz csak kb 3 decit mertem beleönteni, utána megemelve kifolyattam, meg olajszűrő nélkül indítóztam, hogy az olajcsatornákból is kinyomja.
Most viszont motoröblítőkön agyalok:

http://www.pro-tec.hu/content.php?s=putart&f=proputart1&id=n2uju0g69lgjfsvz&submenu=a9nll9zmiwp37th9

http://www.olajshop.hu/liqui-moly-pro-line-engine-flush-motor-tiszt-500-ml.html

Illetve a bárdinál valami másféle van liqui molyból, ami nem pro-line  :hmmmm:
 
http://bolthely.hu/webautoshop/id/02400_Liqui-Moly_Motoroblito_adalek_300_ml

Meg van Liqui Moly engine clean is

http://bolthely.hu/webautoshop/id/04632_Liqui-Moly_MOTOR_CLEAN_motortisztito_adalek__500_ml

Meg van olajiszap öblítő is :D

http://bolthely.hu/webautoshop/id/00261_Liqui-Moly_Olajiszap_oblito_300_ml


Dugattyúgyűrű pucolásra melyik lehet a jó? : :?: :)  Ezzel az olajiszapossal most nézem, azt írja 100kmt kell menni  :hmmmm:

Szerintem közöttünk mozso bír a legkomplexeb infókkal a kérdéseddel kapcsolatban. Az elsőt kipróbálnám, bár elég drága nekem. :)
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23058 Dátum: 2013.01.06 14:15:41 »
Szerintem közöttünk mozso bír a legkomplexeb infókkal a kérdéseddel kapcsolatban. Az elsőt kipróbálnám, bár elég drága nekem. :)

MElyiket? Pro-tec?
Egyébként a motorom ilyen belül
A Honda amit most vettünk rokonnak, ennél sokkal dzsuvásabb volt, minden elemén állt a mikronos olajsár, fekete volt minden, nem látszódott a fém :D Mégse zabálja az olajat..

[a csatolmányt egy admin törölte]

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23059 Dátum: 2013.01.06 14:17:14 »
Szelepfedél



[a csatolmányt egy admin törölte]

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23060 Dátum: 2013.01.06 14:31:14 »
Most viszont motoröblítőkön agyalok:
Eláruljátok, hogy egy jó kondícióban lévő motoron miért van erre szükség?
Aztán ne lepődjetek meg, hogy olyan dolgokat is leold, amit nem kellene és megjelenik pár szivárgás... Én nem merném, de mondjuk az én motoromba nem is kell. Nem fogyaszt olajat, 10 ezer km után is szép világos az olaj. Mindezt 160 ezer kilométerrel a háta mögött.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23061 Dátum: 2013.01.06 14:38:50 »
Eláruljátok, hogy egy jó kondícióban lévő motoron miért van erre szükség?
Aztán ne lepődjetek meg, hogy olyan dolgokat is leold, amit nem kellene és megjelenik pár szivárgás... Én nem merném, de mondjuk az én motoromba nem is kell. Nem fogyaszt olajat, 10 ezer km után is szép világos az olaj. Mindezt 160 ezer kilométerrel a háta mögött.
Szerintem szakszerűen használva nem csinál szivárgást.
Néha jó kondícióban levő motornál is ésszerű használni, megelőzésképpen. Én tervezem minden 2.-3. olajcserénél. Xado öblítőt használtam eddig, Carinán és Marutin is, Öcsém a Nexiáján is, de nem ártott semminek. Majd próbálom az STP-t is Marutin. Tiédnél ilyen esetben lehet én sem használnám  ;)
De a lényeg, hogy szivárgást öblítőtől még nem láttam.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23062 Dátum: 2013.01.06 14:40:48 »
Szelepfedél
Carináé nálam is ilyen volt a régi. Az újat meg kiglancoltam.
De az öblítő nem nagyon vett le a régiről sem semmi színt, ez csak eszembe jutott.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23063 Dátum: 2013.01.06 14:42:38 »
Tisztelt Fórumozók!

Van, valakinek tapasztalata kartergáz kondenzátor használatáról, amit megosztana velem-ünk? :)
Ha az ún. olajleválasztóról van szó (bödön), pár Carinás kolléga megcsinálta. Tőlük érdemes esetleg megkérdezni, vagy rákeresni a fórum keresőjével.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23064 Dátum: 2013.01.06 14:48:43 »
Carináé nálam is ilyen volt a régi. Az újat meg kiglancoltam.
De az öblítő nem nagyon vett le a régiről sem semmi színt, ez csak eszembe jutott.

Namost, nekem látszólag annyira nem dzsuvás a motorom, mégis gond van a gyűrűknél, ugye a klasszikus vvti hiba. Tudom hogy valójában szét kellene szedni, ez is benne van távlati tervben, de hátha javítana a helyzeten ilyen öblítő. Mondjuk ha csak a gyűrűk ragadtak meg(és a furatok nincsenek bekokszosodva), akkor van esély rá. Egyszer leveleztem egy sorstárssal az indexfórumról, neki állítása szerint segített ez:

http://www.bgtech.hu/bg8.html

Squid Combustion Chamber Decarbonizing System: Égéstér dekarbonizáció

Neki E11 vvti-je volt és 1000-1500on evett 1 lityó olajat.

De visszatérve az öblítőre, LMből is van vagy 3 fajta, ehhez a problémához melyik lenne jó  :?:  Tehát nincs nagy dzsuva, mégis gond van a gyűrűknél.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23065 Dátum: 2013.01.06 14:55:46 »
MElyiket? Pro-tec?


Azt! :yes:

Egyébként a motorom ilyen belül
Egyébként, nézve a képeket megynyugodtam, hogy az csak az autód bontott motorjáról - és nem a te elektromotorodról - készült. ;) :)



A Honda amit most vettünk rokonnak, ennél sokkal dzsuvásabb volt, minden elemén állt a mikronos olajsár, fekete volt minden, nem látszódott a fém :D


Biztosan azért , mert közép-afrikai embercsempész autónak használták korábban. :D :lol: :D
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23066 Dátum: 2013.01.06 14:56:25 »
Neki E11 vvti-je volt és 1000-1500on evett 1 lityó olajat.

És utána mennyi volt a fogyás?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23067 Dátum: 2013.01.06 15:02:38 »
Namost, nekem látszólag annyira nem dzsuvás a motorom, mégis gond van a gyűrűknél, ugye a klasszikus vvti hiba. Tudom hogy valójában szét kellene szedni, ez is benne van távlati tervben, de hátha javítana a helyzeten ilyen öblítő. Mondjuk ha csak a gyűrűk ragadtak meg(és a furatok nincsenek bekokszosodva), akkor van esély rá. Egyszer leveleztem egy sorstárssal az indexfórumról, neki állítása szerint segített ez:

http://www.bgtech.hu/bg8.html

Squid Combustion Chamber Decarbonizing System: Égéstér dekarbonizáció

Neki E11 vvti-je volt és 1000-1500on evett 1 lityó olajat.

De visszatérve az öblítőre, LMből is van vagy 3 fajta, ehhez a problémához melyik lenne jó  :?:  Tehát nincs nagy dzsuva, mégis gond van a gyűrűknél.
Persze, ha gondolod, próbáld meg, hátha segít.
Anno én is hasonlóan gondoltam erre is, de azt a kokszot, ami a dugókban volt az olajvisszavezető furatokban, csak a csigafúró hozta ki, még kipiszkálni sem lehetett  :no:
Megértelek teljesen, én másfél évig küzdöttem a motor szétborítása ellen, mire végre összejött. Ma vettem ki a gyertyákat, benéztem a hengerekbe, a dugók szárazak, gyertyaképek normálisak, olaj egyáltalán nem fogy  hála Istennek.

Szóval egy próbát megér, de ahogy mondod, a szétszedés lesz a megoldás, ha ez nem válna be. Nálam gyűrűzés volt, dugók maradtak. Tömítéskészlet, vezérlésszett, szíjak, gyűrűszett, szerelési anyagok, gyűrűösszehúzó, hűtőfolyadék, stb., szóval az anyag volt olyan 80.000 pénz. Kedvezményekkel. Ha szerencséd van, kedvezményesen tudsz anyagot beszerezni, és ha ennél a motornál nincs gyűrűhiba, esetleg az sem kell, hanem elég kipucolni, de ezt nem tudom. Egy jó javítási alapján kell csinálni, itt a fórumon sokat tudnak segíteni a gyakorló szakemberek  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.01.06 15:06:24 írta vd1234 »

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23068 Dátum: 2013.01.06 15:03:27 »
És utána mennyi volt a fogyás?

Állítása szerint abbahagyta az olajevést, de el is adta később.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #23069 Dátum: 2013.01.06 15:12:37 »
Persze, ha gondolod, próbáld meg, hátha segít.
Anno én is hasonlóan gondoltam erre is, de azt a kokszot, ami a dugókban volt az olajvisszavezető furatokban, csak a csigafúró hozta ki, még kipiszkálni sem lehetett  :no:
Megértelek teljesen, én másfél évig küzdöttem a motor szétborítása ellen, mire végre összejött. Ma vettem ki a gyertyákat, benéztem a hengerekbe, a dugók szárazak, gyertyaképek normálisak, olaj egyáltalán nem fogy  hála Istennek.

Szóval egy próbát megér, de ahogy mondod, a szétszedés lesz a megoldás, ha ez nem válna be. Nálam gyűrűzés volt, dugók maradtak. Tömítéskészlet, vezérlésszett, szíjak, gyűrűszett, szerelési anyagok, gyűrűösszehúzó, hűtőfolyadék, stb., szóval az anyag volt olyan 80.000 pénz. Kedvezményekkel. Ha szerencséd van, kedvezményesen tudsz anyagot beszerezni, és ha ennél a motornál nincs gyűrűhiba, esetleg az sem kell, hanem elég kipucolni, de ezt nem tudom. Egy jó javítási alapján kell csinálni, itt a fórumon sokat tudnak segíteni a gyakorló szakemberek  :yes:

Hát ha szétsze(det)ném, maradna a dugó, a furatokat kellene kicsit felbővíteni, és új gyűrűk. Plusz 1 hengerfejtömítés, más nem igazán kellene.