Amint azt néhányan tudjátok a Versom MMT szerkezetének garanciális cseréje miatt 6 napig egy Aygoval kocsikáztam. Az alábbi néhány sorban leírnám az ez idõ alatt szerzett tapasztalataimat.
Ne várjatok profi autós tesztet... :nagymosoly:
A csereautó:
Az autó egy 2005.05. havi, japán(!) gyártású 998ccm3-is (68LE), 5 ajtós alapmodell volt, 13.000km-el.
Országúton nem volt alkalmam vezetni, de itt a városban közel 400km mentem vele.
A tapasztalatok:
A futómûve viszonylag sportosnak mondható, kemény, rázós (vesekövesek receptre irathatják fel a körzetinél). A keresztbordákon könnyen elpattog.
A motorja meglepõen fürgévé teszi az autót. A morgós hangú kis háromhengeres városi közlekedéshez tökéletesen elég. Könnyen tartható a városi tempó.
Az utastér szigetelése a kategóriájához képest szerintem jó. (Tavaly márciusban néhány napig egy 1.3-as Coltal rohangáltam, ami egy fél számmal nagyobb, de csak motorzaj tekintetében volt valamivel csendesebb.) Az összeszerelési minõség szerintem tökéletes volt, nem állt el semmi, nem zörgöt, nem csörgöt a kárpit vagy bármi más.
Voltak persze negatívumok is:
Leszögezném, hogy értem én, hogy ez egy "olcsó" autó (Bár a használt modell 2.307.000 alapárát a felszereltség tekintetében nem nevezném alacsonynak.), de engem ez a spórolás már-már a 90-es évek elején forgalmazott Swift extralistás kalaptartójára emlékeztet.
- A belsõ világítás csak a vezetõ oldali ajtó kinyitása esetén kapcsol fel, a többi ajtónál nincs kapcsoló. :crazy:
(Ha valaki sötétben keresgél a hátsó ülésen valamit, akkor vagy kinyitja a vezetõ ajtaját, vagy elõremászik, hogy felkapcsolja a belsõ világítást. Ajtónyitást érzékelõ risztót sem lehet így bekötni.)
A fenti hiányosság miatt nyitott ajtóra figyelmeztetõ kontrollámpa sincs.
- Nincs belsõ levegõ keringetés, a 7-173 gyors Euro 2-es motorja így könnyen letüdõzhetõ. (Toyotáék az elmúlt években mindenhol a környezetvédelmi szempontokat hangoztatják. Hibrid hajtás, újrafelhasznált anyagok minél nagyobb részben való felhasználása a gyártásban, stb. Jó lenne, ha ezt a kifejezetten fiataloknak szánt autót legalább ezzel a funkcióval felszerelnék. Alapáron...)
- A fûtésszabályzó tekerentyûk nehezen mozognak. Nem nõi kezeknek találták ki...
- A kuplung pedál olyan mintha a gyártás végén vették volna észre, hogy "Hoppá, nem terveztünk bele kuplung pedált, gyorsan hozzatok valamit a raktárból!". Alaphelyzetben majdnem akkora szintkülönbség van a fékpedálhoz képest, mint a gázpedál és a fékpedál között. Nem láttam extralistán, de szerintem lehet rendelni egy pici mozgólépcsõt, ami felfuvarozza rá a vezetõ bal lábát. Enélkül legalábbis 2 év használat után jelentõsen eltérhet a bal és jobb láb izomzata.
Összességében tetszett az autó, könnyen vezethetõ, fürge, ideális városi lóti-futi autó.
Ha hátsó kerekes lenne, go-kartnak is elmenne.
Csak lenne kicsit kedvezõbb az ára...