Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355352 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10620 Dátum: 2017.01.08 18:50:23 »
Garis autónál szó nélkül kellene cserélni. Egyébként is, ha eddig nem fagyott meg, akkor az éjszaka elég hideg lehet hozzá.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10621 Dátum: 2017.01.08 18:51:54 »
Garish autónál szó nélkül kellene cserélni. Egyébként is, ha eddig nem fagyott meg, akkor az éjszaka elég hideg lehet hozzá.
Én is remélem, hogy gariban cserélik, és nem állnak vele szórakozni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10622 Dátum: 2017.01.08 19:33:36 »
Hasonlóképp jártam a Yaris-al tavaly első munkanapján. Kb. másfél hetet állt az autó, egy kintinél melegebb mélygarázsban. Csontra lemerült. Mivel indulni kellett a melóba, nem foglalkoztam mérésekkel stb. be tudtam bikázni a másik autóról és mentem is. Az eset után hallani lehetett hogy picit nehezebben röffenti be a motort de szépen lassan magához tért ahogy visszamelegedett az idő. Az év folyamán nem volt vele többet gond, de októberben cseréltem, mert nem mertem bevállalni vele még egy telet. Varta volt.

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10623 Dátum: 2017.01.09 01:13:55 »
Sziasztok!
Különös dolgot vettem észre így a nagy hidegben, ha felkapcsolom a hátsó ablakfűtést, elkezd irdatlanul recsegni a rádió. Valamiféle kábeltörés lehet? Vagy van esetleg zajszűrő rákötve, és az mehetett gallyra? Merre és hogyan keressem a problémát, volna bármi ötletetek?  :wacko:

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10624 Dátum: 2017.01.09 07:20:03 »
Sziasztok!
Különös dolgot vettem észre így a nagy hidegben, ha felkapcsolom a hátsó ablakfűtést, elkezd irdatlanul recsegni a rádió. Valamiféle kábeltörés lehet? Vagy van esetleg zajszűrő rákötve, és az mehetett gallyra? Merre és hogyan keressem a problémát, volna bármi ötletetek?  :wacko:
Csak a rádió? Összes rádióadáson tapasztalod, vagy csak egyiken? Am vagy Fm? Úton végig?

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10625 Dátum: 2017.01.09 08:47:51 »
Sziasztok!
Különös dolgot vettem észre így a nagy hidegben, ha felkapcsolom a hátsó ablakfűtést, elkezd irdatlanul recsegni a rádió. Valamiféle kábeltörés lehet? Vagy van esetleg zajszűrő rákötve, és az mehetett gallyra? Merre és hogyan keressem a problémát, volna bármi ötletetek?  :wacko:
Jobb hátsó ablaknál van az antenna, az ablakfűtés tőszomszédságában. Az első tippem az lenne, hogy lefagy a kocsi és a kettő közti vízmolekulákon áthúz az áram a hátsó ablakfűtés száljából. Ha mész egy órát a meleg kocsival és elpárolgott, akkor is recseg?
Ilyen hidegben leállás előtt negyed órával szoktam légkondit kapcsolni, hogy kinyomja a párát. Így nincs minek odafagyni belül.

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10626 Dátum: 2017.01.09 10:28:15 »
Az összes állomáson, fm-en, és útközben végig. Bekapcsoltam már kb 15km után is, amikor felmelegedett a kocsi, csak hogy lássam recseg-e még. És  akkor is csinálta sajnos..

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10627 Dátum: 2017.01.09 13:46:25 »
Kontakthiba az ablakfűtésnél hátul?

TtkRN2


Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10628 Dátum: 2017.01.09 13:55:16 »
Autó villamossági szakemberhez lenne a legcélszerűbb begurulni, aki gyorsan feltárja és javítja.

adamf

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10629 Dátum: 2017.01.10 00:44:25 »
Valamelyik nap majd ránézek már kicsit jobban erre a dologra, ha semmi nem szúrja ki a szemem,akkor bizony irány a szaki. Bár most néztem egy bekötési ábrát, és ott van egy "Noise filter" rákötve, nagyon arra gyanakszom.
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.10 00:48:55 írta adamf »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10630 Dátum: 2017.01.10 13:30:16 »
Kicsit off autó, de érdekes a probléma. Feleségem a héten nem dolgozott a céges kocsit leállítottuk hétvégén. Egy Ford Connect 1.5TDCI-ről van szó, ami júliusban kapott, tehát fél éves autóról beszélünk, 23 ezer kilométerrel. Szóval én állítottam le az autót, világítás nem maradt rajta, tudomásom szerint semmi fogyasztó (sípol, de körbe is néztem). Péntek délután (5 nap állás után) az autó nem indul, de se kép-sem hang, a központi zár sem megy, minden ajtót kézzel zárni. Rámértem az akkura, 3,2V volt benne, tehát durván nincs benne semmi áram (le tud egyáltalán ennyire merülni, fogyasztótól?). Próbáltuk bikázni, a Corollával járó motor mellett, sőt magasabb 2000 körüli fordulatszámmal is, és a műszerfali cuccok világítanak, de a motort csak leheletnyit mozdítja meg... A Corollában, 56Ah akku van, a Fordban 60Ah, tehát nem lényegesen nagyobb. Ez alapján indulnia kellene, de esélytelen...

Én cellazárlatra tippelek, de bikázva akkor is kellett volna indulni. Mit gondoltok?
Holnap elviszi a tréler, ki fog derülni, de addig is kíváncsi vagyok...
Jött az assistance, gyorsindítóval (nem tudom hogy hívják, egy akkut rákötött az akkura, mintha bikázná, és egyből indult. Azt mondta nem cellazárlat (nem részletezte mi alapján), hanem valami leszívta. Szóval át fogjuk nézetni a szervízben szívja-e valami az akkut... Mentem vele egy 20 perces kört, ha este beindul, akkor megyek vele egy 40-50 kilométeres kört, töltsön fel szépen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10631 Dátum: 2017.01.13 07:56:44 »
Üdv!

A következőben kérek segítséget:
Utólagos központozár vezérlő van a kocsiban, mivel így lehetett távnyitós. A vezető oldali ajtóban utólagos a vezető motor, a többiben a gyáriak dolgoznak.
Először a bal hátsó ajtó nem nyílt-zárt, mondom kiszáradt, szétszedtem, megkentem, oké. Aztán a hidegben megint nem ment, követte a jobb hátsó. Oké, nagy a hideg. Tegnap a jobb első sem ment már, ma meg egyik sem. Tegnap az volt a furcsa, hogy kézzel váltva a zárat bevillan a műszerfal világítás is. Ez eddig nem volt. Ma meg melegebb van és ugyanez. A vezérlőegység próbálkozik, index is villan, de ennyi.
Kábeltörés is eszembe jutott, de inkább a vezető motorra gyanakszok nagyon. Gondolom ha veszek egyet, akkor berakhatom a régi helyére nem? Mármint nem kell még mást is vennem hozzá, lévén a mostani is univerzális.
Ha valakinek volt ilyen, sokat segítene, ha megosztaná a megoldást.

TtkRN2
« Utoljára szerkesztve: 2017.01.13 07:58:47 írta vd1234 »

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10632 Dátum: 2017.01.13 10:53:13 »
Egy 5 vezetékes vezérlő motor kb 1500Ft, én ott kezdeném, és igen, csereszavatosnak kell lennie.  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10633 Dátum: 2017.01.13 14:07:05 »
Köszönöm, beszéltem a bolttal, van még egy polcon nekik, remélem sikerül megvenni és ez lesz a baja.

TtkRN2


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10634 Dátum: 2017.01.14 17:40:48 »
Üdv!
Tegnap megvettem, beépítő csomaggal 1600 pénz volt, ma sikerült beletenni. Forgatható fejes természetesen (360 fokban), ami benne volt, azt nem lehetett, Thunder márkájú volt az, jó régi lehet. Bement az új simán a régi helyére, kicsit állítani kellett a mechanikára kapcsolódáson. Vezetékek szín színre és működik minden egyből, hála Istennek! Mondták a boltban, hogy nem biztos a szín színre, de nem kellett méregetni :)
A szigetelőszalaggal volt gondom, mert +3 fokban bemerevedett, nem ragadt, szakadt,  rátettem a kazánra és meggyógyult :D Pedig villamossági boltban vettem, nem piacos.
Hihetetlen, milyen macera nyitni-zárni a kocsit, úgy hogy csak a két jobb oldali ment tegnap úgy-ahogy, és az ember megszokta, hogy csak egy  gombnyomás... most már újraéledt :)

TtkRN2