Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355495 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

gabor.soltesz

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10500 Dátum: 2016.10.11 09:32:37 »
Köszönöm a tippet, meg fogom próbálni!

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S60-w eszközömről


Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10501 Dátum: 2016.10.17 11:46:47 »
Feltennék egy régi lemezt, (ami örökzöld):
P0420
Szóval Gyűrűzés után vagyok most már bő 1000 km-el. A saját kis bluetooth-os "OBDII"-m és a Windows telóra töltött "CarScanner"-el tudom lesegetni mi az újság.
- A talira indulva dugtam fel a kütyüt. Indulás után nem sokkal be is dobta a 0420-t, amit menet közben töröltem és Kakucsig nem is tért vissza (~140 km). Visszaindulva megint indulás után 6-8 km-el villant fel a sárga motor-piktogram, ismét töröltem menet közben és hazáig úgy is maradt (újabb ~140 km).
- A kütyü azóta le sem lett húzva... S éljük a hétköznapokat. 20 km reggel (ovi-suli-meló) du ugyanez vissza. Amit észrevettem, hogy bármikor törlöm a korábban jelzett hibát, MINDIG hideg motorral való indulás után 6-8 km-el dobja vissza, kb. amikor eléri az üzemi hőfokot.

(Off Skodám csinált olyat - máshol már írtam, hogy annak a vízhőfokmérője tényleg a vízhőfokot mérte: tisztán látszott mikor nyit-zár a termosztát, legalábbis az első 2-3-4 nyitásnál - hogy -3 C és +5 C között, jellemzően párás-taknyos időben a termosztát 2. nyitásakor "áramtalanította magát". Motor ki-rádió ki, csak suhant, mint egy Prius. Ezt csak reggeli első menetkor produkálta, bár nem mindig. Volt, hogy a teljes off helyett, egy határozott rántással, mint egy gyújtáskihagyással letudta. A gyújtás mellett felengedem a kuplungot sem működött, mint újraindítás. Egyedül a  gyújtáskapcsoló 0-ba, majd újra indítózás gurulás közben, ami segített. ECU cserénél jobb ötlete nem volt rá senkinek, így együtt éltem a problémával, azt a heti 1-2 alkalmat kibírtam az évnek annak a max 1 hónapjában.... Mindez csak azért villant át a fejemen, mert itt is valami hasonló jelenséget vélek felfedezni, hogy valamilyen jel-együttállás nem tetszik a lambda szondának, és picsog nekem. Esetleg tényleg szar a szonda vagy a kati... Esetleg a 5kHuF-os kütyüt kéne jó messzire eldobni, és egy rendes diagnosztikai eszközzel-programmal törölni.)

Bocs a terjedelmességért.
« Utoljára szerkesztve: 2016.10.17 11:54:06 írta Deka »
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Duke

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 54
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10502 Dátum: 2016.10.25 20:36:12 »
Volna egy utánfutó hátsó lámpa elektromos problémám.
OFF autóba bedugtunk egy utánfutót, az irányjelző és a piros hátsó lámpa rendesen működik, de ha megnyomjuk a fékpedált, akkor az összes lámpa egyszerre elkezd halványan világítani mint egy karácsonyfa. Valami testelési probléma lehet?

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9521
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10503 Dátum: 2016.10.25 20:42:21 »
Nem biztos. Van ahol egy külön relé bonyolítja az utánfutó villany részét, lehet az döglött meg. Anno az E10-es Corollán előző tulaj rakatott vonóhorgot, csak simán le volt párhuzamosítva az autó áramköre, semmi relé - és teljesen jó volt.
Meg lehet persze az utánfutó is hibás.

remrendes

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 24
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10504 Dátum: 2016.10.31 19:56:27 »
Jo estet!
T3-X Avensisen kormanyszog jeladot hogy lehet kalibralni?
Toyota Avensis T3-X 2.0 2004
BMW E30

glasi1017

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10505 Dátum: 2016.10.31 21:50:06 »
Sziasztok!Egy ideje én is keresek megoldást a VSC / TRC OFF hibakódra. Viszont nekem motor hibakódot nem párosít, csak ezt a kettőt. Indítás után kb 10 percig semmi, majd bevillan mindkettő. Amíg nem gyullad ki, olyan helyzetekben is befékezi a kerekeket, ami nem ad rá okot. Például: enyhe kanyar 30-40Km/h-nál, vagy egyenes de egy kicsit buckás úton. Voltam több szerelőnél és szakszervízben is, de nem tudtak semmi hibát kiolvasni, és ötletük sem sok volt. Esetleg ti tudtok valamit?
Köszi

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10506 Dátum: 2016.11.01 07:21:49 »
Vedd le az akksisarut fél percre! ;)
music     

glasi1017

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10507 Dátum: 2016.11.01 07:26:47 »
Igen, ezt próbáltam, de semmi változás. Van jelentősége, hogy mennyi időre veszem le az aksit? Mert csak rövid ideig próbáltam

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10508 Dátum: 2016.11.01 08:04:38 »
Igen, ezt próbáltam, de semmi változás. Van jelentősége, hogy mennyi időre veszem le az aksit? Mert csak rövid ideig próbáltam

Igen, attól függ, hogy honnan!!
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10509 Dátum: 2016.11.01 09:50:15 »
Igen, ezt próbáltam, de semmi változás. Van jelentősége, hogy mennyi időre veszem le az aksit? Mert csak rövid ideig próbáltam
Van. Ha csak másodpercekre, az nem elég hosszú idő ahhoz, hogy törölje a memóriát. Ha leveszed 1 percre, az biztosan elég. Ha ezek után is előjön a hibajelzés, akkor a probléma nem egyszeri kontakt hiba.
music     

glasi1017

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10510 Dátum: 2016.11.01 12:23:37 »
Köszönöm a választ!
Kipróbáltam 15 percre, de utána is előjött. Igazából a kerék fékezés egyenlőre nem jött elő, csak a VSC és TRC Off hibajelző gyullad ki 10 percre az autó indítása után menet közben.
Esetleg kormány kerék szenzor hiba nem lehetséges?

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10511 Dátum: 2016.11.01 21:51:50 »
Ennyiből bármelyik érzékelő, elektronika, és beavatkazó hibás lehet ami kapcsolatban van a VSC/TRC-vel... Márkaszervizben azért mondjuk a kerékfordulat jeladók, kormányszög érzékelő, és keresztgyorsulást figyelő g szenzor értékeit megnézhetnék onboard...  ::)

glasi1017

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10512 Dátum: 2016.11.01 22:48:26 »
Hogy megnézték e, nem tudom. Ezért vittem márka szervízbe, mikor már a 3. autó szerelő sem tudott mit mondani. A keresztgyorsulás érzékelőt már kicseréltem toyota bontóból. A következő amit nézek az a kormányszög jeladó. Megyek szép sorba.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10513 Dátum: 2016.11.01 22:59:29 »
Ez így azért elég drága buli, és ha csak egy kontakt hiba van, akkor tényleg kidobott pénz...

Keress inkább egy megbízható, profi szervizt...  ;)

glasi1017

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10514 Dátum: 2016.11.01 23:04:04 »
Hát valóban az. De ha kontakt hiba lenne akkor az elvileg aksi levétellel helyre kellett volna jönnie? Már próbáltam pár percet, 15 percet, 5 órát, most éjjelre levettem, de ez az utolsó. Ha nem sikerül akkor gondolom nem ez a hiba  :wacko: