Feltennék egy régi lemezt, (ami örökzöld):
P0420
Szóval Gyűrűzés után vagyok most már bő 1000 km-el. A saját kis bluetooth-os "OBDII"-m és a Windows telóra töltött "CarScanner"-el tudom lesegetni mi az újság.
- A talira indulva dugtam fel a kütyüt. Indulás után nem sokkal be is dobta a 0420-t, amit menet közben töröltem és Kakucsig nem is tért vissza (~140 km). Visszaindulva megint indulás után 6-8 km-el villant fel a sárga motor-piktogram, ismét töröltem menet közben és hazáig úgy is maradt (újabb ~140 km).
- A kütyü azóta le sem lett húzva... S éljük a hétköznapokat. 20 km reggel (ovi-suli-meló) du ugyanez vissza. Amit észrevettem, hogy bármikor törlöm a korábban jelzett hibát, MINDIG hideg motorral való indulás után 6-8 km-el dobja vissza, kb. amikor eléri az üzemi hőfokot.
(Off Skodám csinált olyat - máshol már írtam, hogy annak a vízhőfokmérője tényleg a vízhőfokot mérte: tisztán látszott mikor nyit-zár a termosztát, legalábbis az első 2-3-4 nyitásnál - hogy -3 C és +5 C között, jellemzően párás-taknyos időben a termosztát 2. nyitásakor "áramtalanította magát". Motor ki-rádió ki, csak suhant, mint egy Prius. Ezt csak reggeli első menetkor produkálta, bár nem mindig. Volt, hogy a teljes off helyett, egy határozott rántással, mint egy gyújtáskihagyással letudta. A gyújtás mellett felengedem a kuplungot sem működött, mint újraindítás. Egyedül a gyújtáskapcsoló 0-ba, majd újra indítózás gurulás közben, ami segített. ECU cserénél jobb ötlete nem volt rá senkinek, így együtt éltem a problémával, azt a heti 1-2 alkalmat kibírtam az évnek annak a max 1 hónapjában.... Mindez csak azért villant át a fejemen, mert itt is valami hasonló jelenséget vélek felfedezni, hogy valamilyen jel-együttállás nem tetszik a lambda szondának, és picsog nekem. Esetleg tényleg szar a szonda vagy a kati... Esetleg a 5kHuF-os kütyüt kéne jó messzire eldobni, és egy rendes diagnosztikai eszközzel-programmal törölni.)
Bocs a terjedelmességért.