Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355841 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

barnabas32

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10470 Dátum: 2016.08.20 11:43:58 »
Sziasztok!
Remélem nem rossz helyre írok,ha igen akkor elnézést.
A következő lenne a problémám:
Két napja vásároltam egy Daihatsu Cuore 1.0 2000 évjératú 3 hengeres benzines autót,amiben elvileg csak 93000km(az első üzembehelyezéstől minden papírja meg van)van az
autóban.200 km mentem vele nagyon jól húz,viszont amikor hidegen beindítom 2-3 percig füstöl kissebb gázfröccsre is ontja a füstöt,utána teljesen abba marad mint ha sosem füstölt volna,víz 200km alatt egyáltalán nem fogyott nem olajos,motorolaj sem,vizet nem forralja REMÉLEM NEM HENGERFEJES,mi lehet a baja,mire számolhatok?Kérek miden hozzáértőt SEGÍTSEN!!Előre is köszönöm mindenkinek :cry:

pecagabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10471 Dátum: 2016.08.20 17:36:07 »
sziasztok . segítségre lenne szükségem 2007 avensisem 2.0 d4d motorral  120 felett 6. ikban érezhetően rezeg vibrál  kaszni tükrök kissé remeg . motor húz gond nélkül hibajelzés nincs 268000 van benne . kormány stabil.  mi a bánat okozhatja? köszönöm előre is

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10472 Dátum: 2016.08.20 20:10:54 »
120 felett 6. ikban érezhetően rezeg vibrál  kaszni tükrök kissé remeg .
Üdv. Nézd meg álló helyzetben , üresben ua. fordulaton.

Deka

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1104
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10473 Dátum: 2016.08.20 22:03:50 »
Sziasztok!
Remélem nem rossz helyre írok,ha igen akkor elnézést.
A következő lenne a problémám:
Két napja vásároltam egy Daihatsu Cuore 1.0 2000 évjératú 3 hengeres benzines autót,amiben elvileg csak 93000km(az első üzembehelyezéstől minden papírja meg van)van az
autóban.200 km mentem vele nagyon jól húz,viszont amikor hidegen beindítom 2-3 percig füstöl kissebb gázfröccsre is ontja a füstöt,utána teljesen abba marad mint ha sosem füstölt volna,víz 200km alatt egyáltalán nem fogyott nem olajos,motorolaj sem,vizet nem forralja REMÉLEM NEM HENGERFEJES,mi lehet a baja,mire számolhatok?Kérek miden hozzáértőt SEGÍTSEN!!Előre is köszönöm mindenkinek :cry:

Ha 1000 cm3 és 3 henger jól húzott 200 km-en át... nah azt széthajtottad :)
Viccet félretéve: milyen színű a füst: fehéres? szürkés? kormos-feketés?
Olajszaga van-é?
Nekem elsőre olajnak tűnik, szelepszár-szimmering... 200 km alatt ~1 dl olajt nem veszel észre a nívón, hacsak nincs beskálázva, mint egy hőmérő
'10 Avensis 1.8 Valvematic Wagon
'07 Yaris  1.8 TS

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10474 Dátum: 2016.08.21 08:46:11 »
Sziasztok!
Remélem nem rossz helyre írok,ha igen akkor elnézést.
A következő lenne a problémám:
Két napja vásároltam egy Daihatsu Cuore 1.0 2000 évjératú 3 hengeres benzines autót,amiben elvileg csak 93000km(az első üzembehelyezéstől minden papírja meg van)van az
autóban.200 km mentem vele nagyon jól húz,viszont amikor hidegen beindítom 2-3 percig füstöl kissebb gázfröccsre is ontja a füstöt,utána teljesen abba marad mint ha sosem füstölt volna,víz 200km alatt egyáltalán nem fogyott nem olajos,motorolaj sem,vizet nem forralja REMÉLEM NEM HENGERFEJES,mi lehet a baja,mire számolhatok?Kérek miden hozzáértőt SEGÍTSEN!!Előre is köszönöm mindenkinek :cry:

Pont ennyi idő alatt megy át a belemelegedési fázison a kihűlt kipufogórendszer, pláne, hogy ebben szerintem már van katalizátor is. Ez akkor igaz, ha fehéres, szinte azonnal eloszló páráról beszélünk.   Ha fehéres-kékes, akkor szelepszárszimmering valószínűsíthető. Ahogy bemelegszik "bedagad".  Viszonylg egyszerű és olcsó ezek cseréje a Dai-nál emlékeim szerint, habár nekünk 1.0 1991-es Charade volt, de gondolom a motor ua.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

barnabas32

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10475 Dátum: 2016.08.21 10:06:25 »
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Egyébként igen katalizátoros és azt említette az előző tulaj hogy a motorolajat csipegeti,bár most fogom lecserélni a kötelező dolgokat olajat,szűrőket,vezérlést,mert akitől vettem nagyon keveset ment vele évente 3-5 ezer km-t és a motorolaj 2 éve volt cserélve utoljára 10W40-es,csúnya fekete színe van.A füstje fehér inkább mint szürke de amint melegszik egy picit a motor kb 1-2 perc és abbahagyja.

pecagabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10476 Dátum: 2016.08.21 12:27:12 »
 köszönöm Agyarka . üresben 2200 3400 közé forgatva teljesen rezgés mentes tökéletesen veszi a fordulatot nem rángat nincs késés jövőhéten át centiroztatom a kerekeket . további ötleteket is várok

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10477 Dátum: 2016.08.21 13:54:56 »
Belső féltengelycsuklók kopottak?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10478 Dátum: 2016.08.21 14:09:13 »
Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat mindenkinek.
Egyébként igen katalizátoros és azt említette az előző tulaj hogy a motorolajat csipegeti,bár most fogom lecserélni a kötelező dolgokat olajat,szűrőket,vezérlést,mert akitől vettem nagyon keveset ment vele évente 3-5 ezer km-t és a motorolaj 2 éve volt cserélve utoljára 10W40-es,csúnya fekete színe van.A füstje fehér inkább mint szürke de amint melegszik egy picit a motor kb 1-2 perc és abbahagyja.
Atyavilág, 10W-40 és két éves...   Azt  javallom, hogy első körben valami olcsó olajjal cseréld le, majd 500 km után mehet bele a normális 5W-30-as olaj.   Hagy mossa ki a dzsuvát, ahonnan lehet... Esetleg egy olajöblítő adalékkal még a régi két éves olajjal át lehet pörgetni, az is hozza ki, amit csak lehet.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Soma01

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1587
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10479 Dátum: 2016.08.21 14:12:17 »
Mostanában elkezdett rángatni alacsonyabb fordulatszámon a Yaris-unk. Egyesben és kettesben is, fentebbi fokozatokban nem jellemző.
Próbáltuk, 95-ös és 100-as prémium üzemanyaggal is és mindkettővel csinálja. Csak OMV-nél tankolunk. Ha lassan megyünk vele és lassan kezdek gyorsítani, kezdem nyomni a gázt, akkor csinálja leginkább, olyan 2-3000-es fordulat között. Meg persze ha tartom egy bizonyos pozícióban a pedált, akkor szinte folyamatosan rángat. (gyertya 1 éve volt cserélve, gyári Toyota gyertyákra, márkaszervizben, indulni könnyen indul, alapjárat sima, csak ez a rángatás van)
Mi lehet a gond?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10480 Dátum: 2016.08.21 14:37:59 »
üresben ... tökéletesen  jövőhéten át centiroztatom a kerekeket
Amennyiben a kerekek rendben vannak, akkor valahol az erőátvitelben lehet probléma. Centirozás után érdemes megnézni, hogy másik sebességben, azonos fordulaton is van-e rezonancia.

pecagabi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10481 Dátum: 2016.08.21 15:45:39 »
centirozás után megírom , hogy hogyan viselkedik addig is köszönöm

barnabas32

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10482 Dátum: 2016.08.22 13:34:38 »
Köszönöm a segítségeket,amint meglesznek a szervizelések jelentkezem a fejleményekkel.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10483 Dátum: 2016.08.22 17:51:52 »
köszönöm Agyarka . üresben 2200 3400 közé forgatva teljesen rezgés mentes tökéletesen veszi a fordulatot nem rángat nincs késés jövőhéten át centiroztatom a kerekeket . további ötleteket is várok
Üdv! Centrírozásnál érdemes nézetni a felninek tengely irányban való esetleges deformálódását, "ütését" is. Nálam anno a harmadik helyen vették csak észre...

Palló Attila

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10484 Dátum: 2016.08.31 18:11:56 »
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni van egy 2006-os 2.2-es diesel avensisem , az a gondom vele megnövekszik a nyomás a hűtővíz tartályba és kinyomja a vizet a túlfojó csövön . a szalon szerint az egr hűtő miatt , de ezt ledugóztuk és nem jó. Hengerfejes sem lehet mert azt is megcsináltattam . Segítségeteket előre is köszönöm.