A nagytudású szerelőm azt mondja: "a hibát akkor tudjuk kezelni, ha jelentkezik". Ha rá vagy dugva és kiírja, vagy ha észlelsz valamit, amit érdemes és/vagy meg kell keresni. Ha kezdődő lánchang, akkor az még nem gáz, lehet egy feszítő, bármi, el nem szakad, de figyelni érdemes és ha lépni kell, megerősödik a hang, akkor elég majd megbontani. Mondjuk egy nagyszervíznél.
Különben a félidős cserék tök feleslegesek, mint ahogyan nagyon fontos az időbeni csere pl. olaj- szűrők-fékbetétek(ha elfogyóban van) stb.
Az is nagyon fontos, mire cseréled, azért nem véletlen az olaj előírás, és a jobb minőségű alkaltészek magasabb ára (bár itt vannak márkapresztizs plusz %-ok, annyival nem biztos jobb valami). Az olajcsere, ha a használat vagy a fogyás indokolja, lehet 10 v 15e km-enként (vannak ugye az agyrém 30 ezres "javaslatok") de oda kell figyelni: a márkaszevíz tényleg cserélte-e? Mert vannak erre rossz tapasztalatok, ők is látják, hogy felesleges és átvernek. (ok ez egy Volvo ! szervíz volt)
Hogy mennyire érdekes: a párom kis autójába 3,4 l olaj megy. A második gari szervíz papírját az este nézegettem és az olajcsere ki van számlázva, de csak 1 l olaj szerepel anyagként. Vagyis nem cserélték le, vszleg a szűrőt sem... (Mazda, Magyo.)