Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353040 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10440 Dátum: 2016.07.21 11:59:52 »
Nálam 6 évesen 65ekm-nél ment tönkre egy trafó, ahhoz képest nem is rossz. (én amúgy arra gyanakszom, hogy a gyertyákra rá sem néztek addig, mivel úgyis 80e-nél kellene cserélni, de lehet, hogy már csereérettek voltak.)

A gyertyáim elvileg jók, már voltak cserélve pár éve :) Km nem sok ment beléjük. Neked milyen márkájú trafót tettek be?

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10441 Dátum: 2016.07.21 23:51:36 »
Gyárit, ami azt hiszem, hogy DENSO gyártmány.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10442 Dátum: 2016.07.30 22:25:24 »
Valahogy átállítódott(?) a helyzetjelző, mert nem ég egyik se a bal oldalon, mármint se elöl, se hátul. (Annak kisebb esélyt adok, hogy egyszerre égett ki mindkettő, bár akkor sem ég egyik sem, ha a tompítottat is ráadom.) Most egy hétig nem vagyok gépkönyv közelben, létezik, hogy ezt valahol állítani lehet, vagy ezek egy biztosítékon vannak tán, és az ment ki...?
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.30 22:28:38 írta music »
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10443 Dátum: 2016.07.31 14:26:55 »
Valahogy átállítódott(?) a helyzetjelző, mert nem ég egyik se a bal oldalon, mármint se elöl, se hátul. (Annak kisebb esélyt adok, hogy egyszerre égett ki mindkettő, bár akkor sem ég egyik sem, ha a tompítottat is ráadom.) Most egy hétig nem vagyok gépkönyv közelben, létezik, hogy ezt valahol állítani lehet, vagy ezek egy biztosítékon vannak tán, és az ment ki...?
A helyzetjelzők oldalanként vannak biztosítva. Javasolom először a biztosítéktábla ellenőrzését. Ezt követően a hibás izzó cseréjét.  Állítási lehetőség nincsen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10444 Dátum: 2016.08.01 22:15:19 »
Közben az jutott eszembe, miért gondolom, hogy egyszerre égtek ki.(Tudom, elvileg minden elindulás előtt ellenőrizni kéne, de tegye a szívére a kezét, aki tényleg...) A hátsóért még csak-csak szólna valaki, mert az látszik, de az első? Magában szinte sose használom.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10445 Dátum: 2016.08.01 22:18:33 »
A helyzetjelzők oldalanként vannak biztosítva. Javasolom először a biztosítéktábla ellenőrzését. Ezt követően a hibás izzó cseréjét.  Állítási lehetőség nincsen.
A gépkönyv szerint egy biztosítékon van az összes helyzetjelző, a rendszámtábla világítás, és még valamelyik ködlámpa is, szóval mégis inkább kiégés lesz az. Majd otthon megnézem.
music     

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10446 Dátum: 2016.08.03 19:05:01 »
 :hmmmm:
Corolla Verso tolatóradar: egyszercsak nem jelez. Volt már ilyen egyszer, aztán kb. 1 hét után megjavult, fél évre. Most megint: egyszercsak nem jelez. Tudom van a hátsó burkolat alatt egy kapcsoló, na ez nem játszik, ki lett próbálva!
Megköszönöm ha van ötletetek!
hul270kukact-onlineponthu a közvetlen

HPeter

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10447 Dátum: 2016.08.03 22:32:46 »
Kedves Márkatársak! Valószínű, hogy egy ritka problémával fordulok hozzátok: Az autó egy 2005-ös Corolla (E12) 1.6, 188 ezer km, mindig pedánsan szervizeltetem, mai napig márkaszervizbe hordom olajcserére 10 ezer kilométerenként és minden mást fele annyi km után cseréltetek, mit ahogy a könyv előírja. Szóval van egy motorzajom, csak alapjáraton és csak melegen (már 20 perccel indulás után) Van amikor hangosabb, van amikor nem hallani, amikor a Toyotás szerelőm hallgatta, azt mondta, hogy ne foglalkozzak vele, valószínű, hogy kezdődő lánchang.Egy másik Toyotás szerelő is ezt mondta.  Tudom, hogy a vezérlésre nincs csere előírva, élettartamra szól (Emil Freynél még soha nem is cseréltek). De engem még is zavar. Valaki találkozott már ezzel a háttérben hallható, "klattyogással" ? Az biztos, hogy nem az ékszíj feszítőkar. A válaszokat előre is nagyon köszönöm!  Felraktam youtube-ra:

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10448 Dátum: 2016.08.03 23:05:14 »
Kedves Márkatársak! Valószínű, hogy egy ritka problémával fordulok hozzátok: Az autó egy 2005-ös Corolla (E12) 1.6, 188 ezer km, mindig pedánsan szervizeltetem, mai napig márkaszervizbe hordom olajcserére 10 ezer kilométerenként és minden mást fele annyi km után cseréltetek, mit ahogy a könyv előírja. Szóval van egy motorzajom, csak alapjáraton és csak melegen (már 20 perccel indulás után) Van amikor hangosabb, van amikor nem hallani, amikor a Toyotás szerelőm hallgatta, azt mondta, hogy ne foglalkozzak vele, valószínű, hogy kezdődő lánchang.Egy másik Toyotás szerelő is ezt mondta.  Tudom, hogy a vezérlésre nincs csere előírva, élettartamra szól (Emil Freynél még soha nem is cseréltek). De engem még is zavar. Valaki találkozott már ezzel a háttérben hallható, "klattyogással" ? Az biztos, hogy nem az ékszíj feszítőkar. A válaszokat előre is nagyon köszönöm!  Felraktam youtube-ra:


Kedves Cartárs!

A floodok miatt töröltem egy keveset, kérlek, ha időd engedi olvasd át a fórum Etikai kódexét, akkor nem leszünk ilyen kellemetlen helyzetben sem Te, sem pedig a modik, hogy törölni kell a triplázásokat.


A kérdésedre válaszolva keresd meg a ToyoTeamGarage topicját és linkeld át (ne másold) ezt a HSZ-t, biztosan tudnak segíteni.  Ha FB-n is fent vagy, akkor ott is rájuk írhatsz.  Én speciel nem tartom aggasztónak ezt a hangot.

Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

lef818

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 197
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10449 Dátum: 2016.08.04 09:55:47 »
A nagytudású szerelőm azt mondja: "a hibát akkor tudjuk kezelni, ha jelentkezik". Ha rá vagy dugva és kiírja, vagy ha észlelsz valamit, amit érdemes és/vagy meg kell keresni. Ha kezdődő lánchang, akkor az még nem gáz, lehet egy feszítő, bármi, el nem szakad, de figyelni érdemes és ha lépni kell, megerősödik a hang, akkor elég majd megbontani. Mondjuk egy nagyszervíznél.
Különben a félidős cserék tök feleslegesek, mint ahogyan nagyon fontos az időbeni csere pl. olaj- szűrők-fékbetétek(ha elfogyóban van) stb.
Az is nagyon fontos, mire cseréled, azért nem véletlen az olaj előírás, és a jobb minőségű alkaltészek magasabb ára (bár itt vannak márkapresztizs plusz %-ok, annyival nem biztos jobb valami). Az olajcsere, ha a használat vagy a fogyás indokolja, lehet 10 v 15e km-enként (vannak ugye az agyrém 30 ezres "javaslatok") de oda kell figyelni: a márkaszevíz tényleg cserélte-e? Mert vannak erre rossz tapasztalatok, ők is látják, hogy felesleges és átvernek. (ok ez egy Volvo ! szervíz volt)
Hogy mennyire érdekes: a párom kis autójába 3,4 l olaj megy. A második gari szervíz papírját az este nézegettem és az olajcsere ki van számlázva, de csak 1 l olaj szerepel anyagként. Vagyis nem cserélték le, vszleg a szűrőt sem... (Mazda, Magyo.)

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10450 Dátum: 2016.08.07 21:10:18 »
Még nem néztem utána, de anyám arra panaszkodik, hogy menet közben egyik pillanatról a másikra elszállt a féke, és kézifékkel tudott csak megállni. Ez kétszer fordult már elő, amiből az is következik, hogy közte vissza is jött. Holnap kipróbálom, mert itt vagyok nála, ezért ha egyéb tünet van, azt is csak skkor fogom tudni mondani. A leírás alapján mi lehet a gond? 15 éves 1,3-as Swift.
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10451 Dátum: 2016.08.07 21:20:55 »
Még nem néztem utána, de anyám arra panaszkodik, hogy menet közben egyik pillanatról a másikra elszállt a féke, és kézifékkel tudott csak megállni. Ez kétszer fordult már elő, amiből az is következik, hogy közte vissza is jött. Holnap kipróbálom, mert itt vagyok nála, ezért ha egyéb tünet van, azt is csak skkor fogom tudni mondani. A leírás alapján mi lehet a gond? 15 éves 1,3-as Swift.
Ereszt a vákumrásegítő.
Elgázosodik a soha nem cserélt fékfolyadék.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10452 Dátum: 2016.08.07 21:35:51 »
Elvileg rendes a szerelője, de az utóbbi tipp beleférhet, és az azt is megmagyarázná, miért csak egy bizonyos idő után történik mindez.
music     

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10453 Dátum: 2016.08.08 00:51:33 »
Ha felkeményedik a pedál, akkor az előbbi, ha beesik az utóbbi. Ebből már sokat ki lehet szűrni.  ;)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10454 Dátum: 2016.08.08 18:48:52 »
A yarisomból hidegindításnál 1-2 mp-ig lehet hallani a vezérműlánc hangját. Ez lánccserét jelent, vagy csak a feszítő van megkopva? Vagy esetleg valami más?
Prius 2 - a mosolygós autó.