E12 klímánál keressük a hiba forrását:
Automata klíma.
Régebben működött.
Nagy melegben újabban gyengélkedik.
Még újabban meleget fújt.
Elvitték megnézetni a gázt.
Lefejtették, 700-800gr anyagot, ha jól emlékszem és 230gr felesleg volt benne, az előírt mennyiséget töltötték vissza. (valószínű már az előző tulajnak is gyenge volt és valamikor túltöltötték, vagy WTF)
Nem lett sokkal jobb.
Utána ki lett csapatva magasnyomásúval a radiátornál vagy kondenzátornál. (a kocsi elejében, a benti részekhez nem nyúltak, nem olt tisztítva, de a pollenszűrőt szokták néha cserélgetni 1-2 évente, nem büdös, légmennyiség is rendben)
Úgy tűnt, hogy megjavult, mert jó volt a klíma.
Aztán nagy melegben megint gyenge lett.
Lett még klíma relé és kürt relé cserélve.
Úgy tűnt, hogy megjavult, mert jó volt a klíma.
Aztán nagy melegben megint gyenge lett.
Talán összefüggés van a kinti hőmérséklet és a klíma nem működése között és a többi javítási kísérlet az semmit sem ért.
Most itt tart a dolog.
Tünet:
melegben a klima meleget fúj (vagy alig hűt vagy semennyire), motor alapjáratot megemeli, relé kattan, de meleget fúj. Beavatkozás nélkül, hűvösben magához tér.
Mondtam nézze meg, hogy a relé kattanásakor jár e a kompresszor. A kompresszor kuplungja jól láthatóan nem zár.
Kérdés:
Mi szokott elromlani az E12 klímában?
A relé és a kompresszor kuplung közt van még valami védelmi kapcsoló (nyomás kapcsoló, hőmérsékleti kapcsoló) ami blokkolhatja a kompresszor működését?