Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353111 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10230 Dátum: 2015.07.08 18:41:38 »
E12 klímánál keressük a hiba forrását:
Automata klíma.
Régebben működött.
Nagy melegben újabban gyengélkedik.
Még újabban meleget fújt.
Elvitték megnézetni a gázt.
Lefejtették, 700-800gr anyagot, ha jól emlékszem és 230gr felesleg volt benne, az előírt mennyiséget töltötték vissza. (valószínű már az előző tulajnak is gyenge volt és valamikor túltöltötték, vagy WTF)
Nem lett sokkal jobb.
Utána ki lett csapatva magasnyomásúval a radiátornál vagy kondenzátornál. (a kocsi elejében, a benti részekhez nem nyúltak, nem olt tisztítva, de a pollenszűrőt szokták néha cserélgetni 1-2 évente, nem büdös, légmennyiség is rendben)
Úgy tűnt, hogy megjavult, mert jó volt a klíma.
Aztán nagy melegben megint gyenge lett.
Lett még klíma relé és kürt relé cserélve.
Úgy tűnt, hogy megjavult, mert jó volt a klíma.
Aztán nagy melegben megint gyenge lett.
Talán összefüggés van a kinti hőmérséklet és a klíma nem működése között és a többi javítási kísérlet az semmit sem ért.
Most itt tart a dolog.

Tünet:
melegben a klima meleget fúj (vagy alig hűt vagy semennyire), motor alapjáratot megemeli, relé kattan, de meleget fúj. Beavatkozás nélkül, hűvösben magához tér.
Mondtam nézze meg, hogy a relé kattanásakor jár e a kompresszor. A kompresszor kuplungja jól láthatóan nem zár.

Kérdés:
Mi szokott elromlani az E12 klímában?
A relé és a kompresszor kuplung közt van még valami védelmi kapcsoló (nyomás kapcsoló, hőmérsékleti kapcsoló) ami blokkolhatja a kompresszor működését?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10231 Dátum: 2015.07.09 08:52:41 »
diegho: igaz, ezek 25 évvel ezelőtti konstrukciók voltak, de anno az F Astrán és a B Corsán is 92 fok volt az üzemi hő, és mindkettő elég könnyen melegedett, pl. kánikulában szabályos autópálya tempóban már 94 fokon volt.
music     

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10232 Dátum: 2015.07.09 09:17:09 »
E12 klímánál keressük a hiba forrását:
Automata klíma.
Régebben működött.
Nagy melegben újabban gyengélkedik.
Még újabban meleget fújt.
Elvitték megnézetni a gázt.
Lefejtették, 700-800gr anyagot, ha jól emlékszem és 230gr felesleg volt benne, az előírt mennyiséget töltötték vissza. (valószínű már az előző tulajnak is gyenge volt és valamikor túltöltötték, vagy WTF)
Nem lett sokkal jobb.
Utána ki lett csapatva magasnyomásúval a radiátornál vagy kondenzátornál. (a kocsi elejében, a benti részekhez nem nyúltak, nem olt tisztítva, de a pollenszűrőt szokták néha cserélgetni 1-2 évente, nem büdös, légmennyiség is rendben)
Úgy tűnt, hogy megjavult, mert jó volt a klíma.
Aztán nagy melegben megint gyenge lett.
Lett még klíma relé és kürt relé cserélve.
Úgy tűnt, hogy megjavult, mert jó volt a klíma.
Aztán nagy melegben megint gyenge lett.
Talán összefüggés van a kinti hőmérséklet és a klíma nem működése között és a többi javítási kísérlet az semmit sem ért.
Most itt tart a dolog.

Tünet:
melegben a klima meleget fúj (vagy alig hűt vagy semennyire), motor alapjáratot megemeli, relé kattan, de meleget fúj. Beavatkozás nélkül, hűvösben magához tér.
Mondtam nézze meg, hogy a relé kattanásakor jár e a kompresszor. A kompresszor kuplungja jól láthatóan nem zár.

Kérdés:
Mi szokott elromlani az E12 klímában?
A relé és a kompresszor kuplung közt van még valami védelmi kapcsoló (nyomás kapcsoló, hőmérsékleti kapcsoló) ami blokkolhatja a kompresszor működését?


Szervusz Kalmi!

Van a típushoz service könyved? Az 55 fejezet segít tovább lépni. Az 55.7 és az 55.43 lapokon van szűkebb infó a lehetséges hiba okára.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

dui81

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10233 Dátum: 2015.07.09 18:20:34 »
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni? Van egy Toyota Corolla Versom, 2007 2.2 D4D. Kb. 70.000 km-e szakszervízben (németországban) cseréltek motrot. Eddig nem volt semmi baja, mos az a jelenség, hogy 1300-1700 -as fordulat között a jobb oldalról csörgő, zörgő hang hallatszik, de csak menet közben, terhelésen. Esetleg ötlete valakinek, hogy mi lehet a hiba? Mert a szerelő nem tudott segíteni... Előre is köszönöm!

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10234 Dátum: 2015.07.09 19:16:46 »
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni? Van egy Toyota Corolla Versom, 2007 2.2 D4D. Kb. 70.000 km-e szakszervízben (németországban) cseréltek motrot. Eddig nem volt semmi baja, mos az a jelenség, hogy 1300-1700 -as fordulat között a jobb oldalról csörgő, zörgő hang hallatszik, de csak menet közben, terhelésen. Esetleg ötlete valakinek, hogy mi lehet a hiba? Mert a szerelő nem tudott segíteni... Előre is köszönöm!

Szia,
Jobb oldalon van a vezérmű lánc is, ami csöröghet, de sajnos a befecskendezők is okozhatják. Nekem nem volt még nagyon vészes a csörgés, nem is nagyon foglalkoztam vele, de a porlasztók tűzkarikájának cseréje után elmúlt. Egyébként az EGR-szeleppel is volt már egy hasonló kalandom egy autón: hiába takarítottuk ki, nem zárt rendesen, cserélni kellett...persze, ez nagyon ritka.

Kalmi

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 818
  • Corolla 1.3 XLI HB 1994
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10235 Dátum: 2015.07.09 20:21:58 »
Szervusz Kalmi!

Van a típushoz service könyved? Az 55 fejezet segít tovább lépni. Az 55.7 és az 55.43 lapokon van szűkebb infó a lehetséges hiba okára.
Szia micila!

Kösz a tippet. Megvan az említett manual. Meg fogom nézni az 55. fejezetet, ha lesz egy kis időm.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10236 Dátum: 2015.07.10 07:19:48 »
Sziasztok! Valaki tudna nekem segíteni? Van egy Toyota Corolla Versom, 2007 2.2 D4D. Kb. 70.000 km-e szakszervízben (németországban) cseréltek motrot. Eddig nem volt semmi baja, mos az a jelenség, hogy 1300-1700 -as fordulat között a jobb oldalról csörgő, zörgő hang hallatszik, de csak menet közben, terhelésen. Esetleg ötlete valakinek, hogy mi lehet a hiba? Mert a szerelő nem tudott segíteni... Előre is köszönöm!

......és még persze érdemes körülnézni a hosszbordás szíj és görgői környékén. Ott aztán elég sok forgó vacak van, ami csörgés-jellegű hangot adhat terheléskor.

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10237 Dátum: 2015.07.11 08:43:08 »
Sziasztok.

Van egy kis problémám a yaris versoval.
Nehezen lehet sebességet váltani.
Olyan mintha szárazon működne.
Szerelőm szerint a váltóolaj rendben.
Lehet ezen valamit zsirozni, olajozni?

Üdv. Feri

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10238 Dátum: 2015.07.11 09:31:53 »
eddig jó volt, vagy mindig nehéz volt?
music     

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10239 Dátum: 2015.07.11 12:21:56 »
eddig jó volt, vagy mindig nehéz volt?

Fél éve van meg(15 éves),nálam mindig ilyen volt.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10240 Dátum: 2015.07.11 13:22:45 »
Sziasztok.

Van egy kis problémám a yaris versoval.
Nehezen lehet sebességet váltani.
Olyan mintha szárazon működne.
Szerelőm szerint a váltóolaj rendben.
Lehet ezen valamit zsirozni, olajozni?

Üdv. Feri

próbáld meg lebontani a váltókar mellett a műanyag boxot és alatta a rudazatot felülről bezsírozni.
nekem a skodánál sokat javult tőle.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10241 Dátum: 2015.07.11 14:35:24 »
próbáld meg lebontani a váltókar mellett a műanyag boxot és alatta a rudazatot felülről bezsírozni.
nekem a skodánál sokat javult tőle.

Köszi,megpróbálom.

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10242 Dátum: 2015.07.11 15:42:23 »
Köszi,megpróbálom.

Bezsíroztam,javult valamit,de nem sokat.
Egyéb zsírozási pont?Ötlet valaki?

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10243 Dátum: 2015.07.11 16:20:57 »
igazából látni kéne, mit takar a "nehezen jár". A mi cov-nk is toyotás mércével nehezen jár, de mivel semmi más panasz nincs rá, és soha nem mondták szervizben sem, hogy rendellenes lenne, nem bolygatom a dolgot. 
music     

feconike

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10244 Dátum: 2015.07.11 16:40:33 »
igazából látni kéne, mit takar a "nehezen jár". A mi cov-nk is toyotás mércével nehezen jár, de mivel semmi más panasz nincs rá, és soha nem mondták szervizben sem, hogy rendellenes lenne, nem bolygatom a dolgot.

Tudom, hogy látatlanban nehéz diagnosztizálni,pl. a 2005-ös fábia ehhez képest egy ujjal működtethető,a 92-es opel astra is jóval könnyebben járt.
Néha olyan, mintha kuplung nélkül váltanák.(mintha hűvösebb időben még nehezebb lenne)
Lehet, hogy meg kell szoknom.