Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355927 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10215 Dátum: 2015.07.03 12:23:28 »
a végén a Corsa nekem is csinalt olyat 2x-3x,  hogy nagyon halványan elkezdett világítani az index visszajelző lámpa - ezen 1db van, tehát ebből nem látszik, melyik oldali indexet használod épp - de a külső lámpákon nem volt ilyenkor eltérés és az indexkart óvatosan felhúzva megszüntethető volt. Valszeg ott indexkarcsere lenne a megoldás a helyzet elfajulása esetén, ha a probléma nálad is hasonló, lehet, hogy elég lenne itt is a kart cserélni, lényegesen olcsóbb...
music     

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10216 Dátum: 2015.07.03 12:30:11 »
Egy OFF-os auton nàlam is bevillant néha vélétlenszerüen, hol a helyzetjelzö, hol a vilàgitàs belsö visszajelzöje, de ezt egy alapos kontakt-takaritàs megoldotta, mert valahol oxidàlodva lehetett...
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10217 Dátum: 2015.07.03 13:28:45 »
Azt jelzi bent, hogy rossz az index. A kocsin kint minden jó, de olyan hangja van és olyan gyorsan villog bent, mintha nem lenne jó. Ki lett mérve, tuti a műszerfalat kell cserélni, de nem érdekel. Azt mondták néha toljam be az elakadásjelzőt és nézzem meg égnek-e az indexek.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10218 Dátum: 2015.07.03 17:39:08 »
Ki lett mérve, tuti a műszerfalat kell cserélni, de nem érdekel. A

durva tud lenni a muszerfalcsere! nyűgös! hagyd a francba. műszakin menjen át.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10219 Dátum: 2015.07.03 17:54:46 »
durva tud lenni a muszerfalcsere! nyűgös! hagyd a francba. műszakin menjen át.

Friss műszakija van, szóval 2 évig nyugis. Inkább a klímát rakom majd rendbe, ősszel egy új akksit is teszek bele és a motor billegésgátló szilenteket is lehet kicseréltetem.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10220 Dátum: 2015.07.03 20:51:19 »
Sikerült néhány nem túl jó minőségű, endoszkópos felvételt csinálni a Micra dugattyúiról  ...újból terítéken van az olajfogyi illetve annak orvoslása, szóba került a kokszos dugattyú, leragadt gyűrű etc... A lényeg egész jól látszik.






Csak 3 kép, de 4 dugó van, a 4. vmivel jobban néz ki.

Mivel nálam két olajcsere között nem telt el több, mint 8e km, a "legrosszabb" olaj MOL 10W 40 volt, nem hiszem, hogy ez nálam kezdődött...  :cry:
« Utoljára szerkesztve: 2015.07.03 21:15:41 írta MFerenc »

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10221 Dátum: 2015.07.04 07:02:19 »
és ilyenkor mivan Feri?  mit kell csinálni?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10222 Dátum: 2015.07.04 07:39:26 »
és ilyenkor mivan Feri?  mit kell csinálni?

Ilyenkor decarbonizálni kell a motor belét. Nem tudom, hogy idehaza valaki foglalkozna vele, de van egy gép, amit, ha rácsatlakoztatsz a motorra, akkor valami emulziót belefecskendezve kitisztítja a belét.  Valahol a YT-on láttam videót róla, ha jól emlékezem az angoloknál üzemszerűen művelik.  Emlékeim szerint a YT-n a decarbonization vagy valami ilyesmi a keresőszó.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10223 Dátum: 2015.07.04 08:00:31 »
és ilyenkor mivan Feri?  mit kell csinálni?
Há' mit, szétszedni! :D
Néztem youtube-on videot, nem tudom, hogy az segít-e a leragadt gyűrűkön... Több Nissan szerelő egybehangzóan állítja, amióta ez a Micra széria fut, összesen 3-4 olajzabálóssal találkoztak (nyilván került máshoz is javításra), mindegyiknél a leragadt gyűrű és elkokszosodott dugattyú volt a probléma, ezek pedig az elhanyagolt karbantartás miatt alakultak ki...

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10224 Dátum: 2015.07.04 08:02:18 »
nem erre van valami árajánlatod a múltkorról?
mit veszel észre? füstöl?
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10225 Dátum: 2015.07.04 08:14:36 »
De, ez volt az...
Mostanában láttam füstöt magam mögött. Meg az olajat is sűrűn kell nézni. Eljutott a "végső állapotba", jövő héten talán tud valamit mondani a szerelő, mikor, kb mennyiért tudná megcsinálni...

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10226 Dátum: 2015.07.06 18:07:48 »
Még nem volt Opelom, csak VW-el van kapcsolatom német fronton, ott ez normálisnak számított, de nem tudom Opelnél milyen. Reggel elindultam melóba ~25km. Egyszer álltam meg ~12km-re 5 percre reggelit venni, a 12km alatt a vízhőfok olyan 85 környékén állt, elindultam tovább, elég kanyargós szakasz, sok 60-as táblával, 5.-ben mentem 70-80 között, a vízhőfok 80-on állt, mire melóba mentem. Kint 21 fok volt. Hazafelé, kint 35,5 fok, jöttem egy 10km-t, akkor 88 környékén volt a hőfok, onnan mentem tovább, 4.-ben 90-100 között 3000-3500 közötti fordulattal, mire hazaértem 92 fokot mutatott, betolattam az udvarba, kiszálltam, kipakoltam, ekkor bekapcsolt a venti, ránéztem és olyan 95-öt mutatott, 1 perc alatt visszament 92-re, a venti ki kapcsolt, betolattam a garázsba és leállítottam. Ez kb a normális? VW-nél hasonlókat tapasztaltam, csak a toyota bebetonozott 90 foka után fura volt ezt látni.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10227 Dátum: 2015.07.06 21:00:01 »
Még nem volt Opelom, csak VW-el van kapcsolatom német fronton, ott ez normálisnak számított, de nem tudom Opelnél milyen. Reggel elindultam melóba ~25km. Egyszer álltam meg ~12km-re 5 percre reggelit venni, a 12km alatt a vízhőfok olyan 85 környékén állt, elindultam tovább, elég kanyargós szakasz, sok 60-as táblával, 5.-ben mentem 70-80 között, a vízhőfok 80-on állt, mire melóba mentem. Kint 21 fok volt. Hazafelé, kint 35,5 fok, jöttem egy 10km-t, akkor 88 környékén volt a hőfok, onnan mentem tovább, 4.-ben 90-100 között 3000-3500 közötti fordulattal, mire hazaértem 92 fokot mutatott, betolattam az udvarba, kiszálltam, kipakoltam, ekkor bekapcsolt a venti, ránéztem és olyan 95-öt mutatott, 1 perc alatt visszament 92-re, a venti ki kapcsolt, betolattam a garázsba és leállítottam. Ez kb a normális? VW-nél hasonlókat tapasztaltam, csak a toyota bebetonozott 90 foka után fura volt ezt látni.
Én ami japán kocsit ismerek látókörömben (E11, Swift Sedan, Civic), így működik: beáll a mutató középre (skálázás nuku) oszt marad. Állítólag ez 60-90 fokot jelent.
A Lancia már más világ, 90 fokot városi araszolásnál éri el, amúgy 80-ra beáll. 90 felé egyszer ment, amikor éppen frissen le volt benne cserélve a fagyálló.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10228 Dátum: 2015.07.06 21:12:31 »
Én ami japán kocsit ismerek látókörömben (E11, Swift Sedan, Civic), így működik: beáll a mutató középre (skálázás nuku) oszt marad. Állítólag ez 60-90 fokot jelent.
A Lancia már más világ, 90 fokot városi araszolásnál éri el, amúgy 80-ra beáll. 90 felé egyszer ment, amikor éppen frissen le volt benne cserélve a fagyálló.

Azt írják a opelosok, ez így a perfekt, ahogy nálam van.

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10229 Dátum: 2015.07.06 22:28:50 »
Azt írják a opelosok, ez így a perfekt, ahogy nálam van.
Alapvető feladata hogy a víz ne menjen 100 fölé, ezt teljesíti. Ha meg télen nem fúj meleget, még mindig lehet cserélni. Corollán nekem is nyitott állapotban volt vásárláskor (Március), csak Decemberben lett cserélve. Igaz már mások szóltak hogy nem igazán oké a hőfok odabent :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer