Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355462 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10035 Dátum: 2014.12.20 18:36:22 »
Sziasztok,

Adott egy OFF-os auto, amely alatt elég sok olajcsepp gyülik össze az utobbi idöben. Az lenne a kérdésem, hogy elvileg a a hengerfej-tömités okozhatja ezt, vagy ezt teljesen ki lehet zàrni? Ezen kivül màs hibajelenség (vizfogyàs, vizforràs stb.) nincs.

Elöre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.20 18:38:06 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

szfp

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10036 Dátum: 2014.12.20 18:44:32 »
Figyelmesen meg kell nézni.
Legalább annyira okozhatja:
-Szelepfedél-tömítés
-Szimmering
-Olajcső
-Egyéb tömítés
hibája.
Nem biztos, hogy rögtön a legmacerásabb javíthatóságú okozza.
Aztán lehet, hogy nem is motorolaj.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10037 Dátum: 2014.12.20 19:22:44 »
Le kell takarítani a blokkot olajmentesre, mindenhol, körben, és utána figyelni, hogy hol a forrás.

A motor geometriája, a motortérben lévő örvénylések könnyen elviszik az olajat a kiindulóponttól.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10038 Dátum: 2014.12.20 19:27:13 »
Sziasztok,

Adott egy OFF-os auto, amely alatt elég sok olajcsepp gyülik össze az utobbi idöben. Az lenne a kérdésem, hogy elvileg a a hengerfej-tömités okozhatja ezt, vagy ezt teljesen ki lehet zàrni? Ezen kivül màs hibajelenség (vizfogyàs, vizforràs stb.) nincs.

Elöre is köszönöm.

Bármelyik tömítés, olajgomba, szimmering lehet, le kell takarítani tisztára mindent, aztán ellenőrizni kell, hogy nincs-e eldugulva kartergázcső ill. rendben van a motor "szellőzése".  Azután el kell indulni az autóval és figyelni hogy hol jelenik meg olajfolyás.
Egyébként milyen autó?

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10039 Dátum: 2014.12.20 20:00:14 »
Egyébként milyen autó?
Egy a csalàdban ùj koràtol lévö 7 éves, benzines (1.4l) Peugeot 206-rol van szo. Jol megy az auto, nincs vele különösebb gond, az olajcsöpögésen kivül de a màrkaszervizes szerelö azt mondta ennek orvoslàsàra hengerfej-tömités cserét javasol...
Az auto nem fogyaszt hütövizet sem, ezt azért mondom, mert az én régi Opelem mikor hengerfejes lett, akkor 20 km utàn màr tölthettem is utàna a vizet... azt hittem ezek a tipikus jelei a hengerfej-tömités csere szükségességének, és egy kicsit meglepett, hogy a szerelö ezt mondta.
De akkor ezt sem lehet tehàt kizàrni mint hibalehetöséget, ugye?
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.20 20:02:42 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10040 Dátum: 2014.12.20 20:06:03 »
Több irányban szakadhat, engedhet a tömítés. Simán lehet, hogy az. Egyben ez a legdrágább is...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10041 Dátum: 2014.12.20 20:16:16 »
Egy a csalàdban ùj koràtol lévö 7 éves, benzines (1.4l) Peugeot 206-rol van szo. Jol megy az auto, nincs vele különösebb gond, az olajcsöpögésen kivül de a màrkaszervizes szerelö azt mondta ennek orvoslàsàra hengerfej-tömités cserét javasol...
Az auto nem fogyaszt hütövizet sem, ezt azért mondom, mert az én régi Opelem mikor hengerfejes lett, akkor 20 km utàn màr tölthettem is utàna a vizet... azt hittem ezek a tipikus jelei a hengerfej-tömités csere szükségességének, és egy kicsit meglepett, hogy a szerelö ezt mondta.
De akkor ezt sem lehet tehàt kizàrni mint hibalehetöséget, ugye?
Kizárni nem lehet. De a kevésbé valószínű okok közé tartozik - és a legdrágább az összes közül. Gondolni sem merek rá, persze, hogy a szerelő esetleg emiatt említette pont ezt  :whistling: ...

Ahogy a többiek is írják: SOK más helyről is jöhet az olaj. Egy rakás helyről. És ezt behatárolni csak úgy lehet, hogy a motort alulról-felülről le kell mosatni, majd miután megszáradt, menni valamennyit a kocsival, majd megvizsgálni, hogy hol látható a szivárgás.

És még az is lehet, hogy a váltóból jön az olaj. De a fenti módszerrel az is behatárolható.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10042 Dátum: 2014.12.20 20:18:40 »
Ertem. De azért szàmomra egy kicsit furcsa, hogy egy ilyen alkatrész 7 év és kb. 70.000 km utàn megadhatja magàt... Az auto inkàbbb vàrosban, vagy rövid tàvokon van hasznàlva, üzemanyagbol is mindig a legjobbat kapta, olajcsere is mindig idöben meg volt csinàlva... Akkor mi okozhatja ezt a gondot?
A volt Opelemen amùgy ez a gond 210.000 km és kb 15 éves koràban jött elö. A Corollàm meg most mùlt 9 éves, 96.000 km-rel, remélem ezen nem jön ilyesmi elö...

@Palaczk hozzàszolàsàval kapcsolatban, ha tegyük fel megcsinàlja a szerelö a hengerfej-tömités cserét, és nem az volt a gond, akkor ùgyis tovàbbra is csöpögni fog az olaj, nem? Csak egy kicsit dràga mulatsàg igy keresgélni a hibaforràst....
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.20 20:22:01 írta espero1 »
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10043 Dátum: 2014.12.20 21:01:25 »
benzines (1.4l) Peugeot 206-rol van szo. Jol megy az auto, nincs vele különösebb gond, az olajcsöpögésen kivül de a màrkaszervizes szerelö azt mondta ennek orvoslàsàra hengerfej-tömités cserét javasol...

Ahham...két hónapja csináltam egy 2006-os Berlingot ugyanezzel a motorral. Ott is hengerfejtömítés gond volt, ott a hűtővíz keveredett össze az olajjal. Hengerfejtömítést cseréltem rajta azóta is hibátlan.  Ennek sem volt különösebb tünete, csak olajpárás volt a motor, plusz amikor belenéztem a kiegyenlítőtartályba akkor ez a massza fogadott...
Ilyen volt a leengedett hűtővíz:
http://kephost.com/image/FSzD

Majd hengerfej le:
http://kephost.com/image/FSzz
http://kephost.com/image/FSzU

Kapott egy új tömítést, meg az ilyenkor szükséges alkatrészeket amit még cserélni kell és had szaladjon.
Ennél a motornál ahogy feljön az olajnyomás a hengerfejbe egy furaton ott a tömítés meg van erősítve gumival, ami sajnos idővel megkeményedik és teljesen elenged, így tud szivárogni az olaj onnan, vagy kifelé vagy befelé...





« Utoljára szerkesztve: 2014.12.20 21:18:14 írta TZoli »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10044 Dátum: 2014.12.20 21:21:59 »
Csak egy kicsit dràga mulatsàg igy keresgélni a hibaforràst....
Hárman is leírtuk a hibaforrás megkeresésének olcsó módját  :otlet: :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10045 Dátum: 2014.12.21 09:32:33 »
Ennél a motornál ahogy feljön az olajnyomás a hengerfejbe egy furaton ott a tömítés meg van erősítve gumival, ami sajnos idővel megkeményedik és teljesen elenged, így tud szivárogni az olaj onnan, vagy kifelé vagy befelé...
Akkor ha jol ertem ennél a motornàl ez inkàbb egy tervezési hiba, mint hasznàlatfüggö gond, ugye?
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10046 Dátum: 2014.12.21 09:35:45 »
Nem tervezési hiba, hanem tömítéshiba

NyariG

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 397
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10047 Dátum: 2015.01.01 19:56:39 »
Sziasztok,

hazafele jövet azt vettem észre ha balra indexelek akkor nagyon halványan villog a hátsó ködlámpa visszajelzője.
Majd teszteltem úgy hogy jobbra indexelek, akkor nem villogott. Balra villog. Vészvillogónál villog.
Gyújtás levesz visszatesz. Balra indexelve nem villog már viszont jobbra indexelve villog. Aztán így játszadozva fel lekapcsolgatva lámpákat ill a motort addig jutottam el hogy most már a ködlámpa visszajelző nem villog halványan indexeléskor. Viszont a hátsó ködlámpám sem világit! Bekapcsoláskor a visszajelző világit relé kattan viszont hátul nem világit.
Szétszedve az izzó jónak tűnik.  :censored:
Tippek mit nézzek hol nézzem?


espero1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1483
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10048 Dátum: 2015.01.01 20:06:03 »
Elsö körben meg lehetne talàn takaritani az égök érintkezéseit, mert valahol oxidàlodhatott valami, de lehet majd màsoknak lesz jobb öteletük is.
E12 Corolla HB 2005 ; 1.6l 110 VVTi ; angol szerelés, 5 ajtos

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #10049 Dátum: 2015.01.01 20:10:30 »
Sziasztok,

hazafele jövet azt vettem észre ha balra indexelek akkor nagyon halványan villog a hátsó ködlámpa visszajelzője.
Majd teszteltem úgy hogy jobbra indexelek, akkor nem villogott. Balra villog. Vészvillogónál villog.
Gyújtás levesz visszatesz. Balra indexelve nem villog már viszont jobbra indexelve villog. Aztán így játszadozva fel lekapcsolgatva lámpákat ill a motort addig jutottam el hogy most már a ködlámpa visszajelző nem villog halványan indexeléskor. Viszont a hátsó ködlámpám sem világit! Bekapcsoláskor a visszajelző világit relé kattan viszont hátul nem világit.
Szétszedve az izzó jónak tűnik.  :censored:
Tippek mit nézzek hol nézzem?
zárlat?
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки