Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353108 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9855 Dátum: 2014.09.15 19:55:07 »
Más..... corolla verso linea sol 2.2 D4-D. Tavaly ősszel kezdte csinálni hogy reggel nem indul az autó hidegen. Ill. elindul csak ép nem azonnal. Gomb benyom, autó indul pöc röf, ez tart kb 1 másodpercig, azután már csak az önindítót hallani ahogy teker. Kb 5 másodperc tekerés után már elindul rendesen. Akkoriban kérdeztem is itt a fórumon.Akkut kicseréltem azóta hátha az a baja. Elmult a tél, a hiba megszünt. Most kb két hete megint elkezdte reggelente amikor hüvösebb van. Hátha tapasztalta azóta valaki, ill tudni e hogy mi okozza.
Köszi

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9856 Dátum: 2014.09.15 20:04:04 »
Esetleg bekapcsolva pl. tompítottat megnézhetnéd, hogy a reléig eljut-e a feszültség(a meghúzótekercsre és a munkaérintkezőre is) :otlet:

Hát ez a munkaérintkező és meghúzótekercs nekem kínai. Abban vagyok csak biztos hogy a relé nem kattan, ebből következtetek arra hogy a relé előtt lesz a hiba nem pedig utánna. Mondjuk az is a kapcsolóhiba melett szól hogy nem egy időben jelentkeztek a hibák, hanem szépen sorjában. Előbb ugye a tompitott, később a refi. Mindha lassan kezdett volna szétolvadni a kapcsolóba valami.............
Köszi

andras69

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1142
  • T22 Avensis 1.6 Vvt-i, BMW E46 320D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9857 Dátum: 2014.09.15 20:13:52 »
Én is kapcsolóra tippelek. Én nem biztos, hogy szét merném szedni. Túl közel van a légzsák (akkusaru le szétszedéskor).??? Mondjuk én bátortalan vagyok... :wacko:
Unokáink úgy fognak nézni a belsőégésű motorra, mint mi a gőzgépre.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9858 Dátum: 2014.09.15 21:24:35 »
Én is kapcsolóra tippelek. Én nem biztos, hogy szét merném szedni. Túl közel van a légzsák (akkusaru le szétszedéskor).??? Mondjuk én bátortalan vagyok... :wacko:

Hát nem akarnék pluszba még légzsákot is venni.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9859 Dátum: 2014.09.15 22:16:50 »
na jó :)
leveszed a kormány burkolatot...ott van a kapcsoló...multiméterrel vagy próbalámpával ki kell mérni...
alap állásban van a világítás és indexkarban egy állandó pozitív...ha kapcsolód egyet, akkor helyzetjelző, még egy pozitív lesz, ha tompított állásba teszed...ha fényszóróra, akkor tompított + eltűnik és másik szálon lesz +....
nekem az furcsa, hogy fénykürt van, az egy szálon szokott lenni...de lehet, hogy a kapcsoló fáradt el belül...



légzsák nincs ott...sárga csati...közvetlen a kormány kerék alatt...

« Utoljára szerkesztve: 2014.09.15 22:21:09 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

dgh

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 294
  • '03 Yaris D4D, '15 Honda HR-V 1,6D
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9860 Dátum: 2014.09.16 13:03:21 »
Más..... corolla verso linea sol 2.2 D4-D. Tavaly ősszel kezdte csinálni hogy reggel nem indul az autó hidegen. Ill. elindul csak ép nem azonnal. Gomb benyom, autó indul pöc röf, ez tart kb 1 másodpercig, azután már csak az önindítót hallani ahogy teker. Kb 5 másodperc tekerés után már elindul rendesen. Akkoriban kérdeztem is itt a fórumon.Akkut kicseréltem azóta hátha az a baja. Elmult a tél, a hiba megszünt. Most kb két hete megint elkezdte reggelente amikor hüvösebb van. Hátha tapasztaltoha azóta valaki, ill tudni e hogy mi okozza.
Köszi
izzítógyertyák rendben vannak?
volt:'84 Corolla 1.8D,  '89 Corolla 1.3, '93 Carina E 2.0 D

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9861 Dátum: 2014.09.16 19:38:27 »
na jó :)
leveszed a kormány burkolatot...ott van a kapcsoló...multiméterrel vagy próbalámpával ki kell mérni...
alap állásban van a világítás és indexkarban egy állandó pozitív...ha kapcsolód egyet, akkor helyzetjelző, még egy pozitív lesz, ha tompított állásba teszed...ha fényszóróra, akkor tompított + eltűnik és másik szálon lesz +....
nekem az furcsa, hogy fénykürt van, az egy szálon szokott lenni...de lehet, hogy a kapcsoló fáradt el belül..

légzsák nincs ott...sárga csati...közvetlen a kormány kerék alatt...


Nah.... ez korrekt. Köszönöm. Ja és még valami ami gyanús. Féynykürtnél világít a topított és a refi is együtt. Ez normális? Soha nem néztem még csak most. Lehet csak nekem fura....
« Utoljára szerkesztve: 2014.09.16 19:54:14 írta farout »

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9862 Dátum: 2014.09.16 19:47:50 »
izzítógyertyák rendben vannak?

Persze azokat is megnézettem. Meg mindent amit lehetett. A szerelő is csak néz neki, szakszervizet hajtogatja. Gőze sincs mi lehet. Amig nem muszály nem akarom bevinni és egy rakás pénzt otthagyni csak azért hogy találgassanak és a 20-ik alkatrész cseréje után eltatálják.Persze az én zsebemből. Hibakód nincs. Előbb utóbb kiforja magát és akkor tudni fogom konkrétan mit kell cserélni. Addig is azért próbálkozok innen onnan egy kis infót hátha.......
Kösz

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9863 Dátum: 2014.09.16 20:15:05 »
Nah.... ez korrekt. Köszönöm. Ja és még valami ami gyanús. Féynykürtnél világít a topított és a refi is együtt. Ez normális? Soha nem néztem még csak most. Lehet csak nekem fura....

olyan van, hogy tompítottat nem altatja el..de fénykürtözés esetén csak a fényszórókat működtetheti...
milyen izzó van neked elől?
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9864 Dátum: 2014.09.16 21:05:17 »
olyan van, hogy tompítottat nem altatja el..de fénykürtözés esetén csak a fényszórókat működtetheti...
milyen izzó van neked elől?

H7-es. Két különálló izzó egyik a tompított, másik a refi. Fénykürtnél mindkettő müködik együtt, úgy is ha a lámpa nincs felkapcsolva.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9865 Dátum: 2014.09.16 23:06:58 »
holnap megnézem a sajátomat..mintha nálam nem menne...sima corolla, u.a., mint a verso....
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9866 Dátum: 2014.09.16 23:42:40 »
Jólvan, köszi!

farout

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 50
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9867 Dátum: 2014.09.17 21:10:00 »
na jó :)
leveszed a kormány burkolatot...ott van a kapcsoló...multiméterrel vagy próbalámpával ki kell mérni...
alap állásban van a világítás és indexkarban egy állandó pozitív...ha kapcsolód egyet, akkor helyzetjelző, még egy pozitív lesz, ha tompított állásba teszed...ha fényszóróra, akkor tompított + eltűnik és másik szálon lesz +....
nekem az furcsa, hogy fénykürt van, az egy szálon szokott lenni...de lehet, hogy a kapcsoló fáradt el belül...

Nos..... ma kimértem a leírásod alapján.
Alaphelyzetben nem 1 hanem 3 állandó + van ami nem válltozik lámpakapcsoláskor. Se tompítottnál se refinél. Amikor helyzetjelzőt kapcsolok, megjelenik még kettő +.
Tompítottnál, refinél nincs válltozás, ugyanabban az 5 szálban van + mindt a helyzetjelzőnél. Amikor fénykürtöt kapcsolok, egy eltünik az "elsőként" említett 3 állandó + -ból és máshol megjelenik egy új + de mindt említettem fénykürt müködik amugy is. Ebből arra következtetek hogy a kormánykapcsoló végén lévő elcsavarható switch adta meg magát, a kar "töve" jó. Ugye az felelős a fénykürtért. Jól gondolom?

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9868 Dátum: 2014.09.18 13:46:26 »
Nah.... ez korrekt. Köszönöm. Ja és még valami ami gyanús. Féynykürtnél világít a topított és a refi is együtt. Ez normális? Soha nem néztem még csak most. Lehet csak nekem fura....
Valószinüleg igen. A T22 Avensisnél a fénykürt behuzza a tompitott reléjét is, mivel azon keresztül kap tápot.
Tompított: Akku - tompított relé - tompitott izzó - test
Reflektor: Akku - tompított relé - reflektor izzó - reflector kapcsoló - test
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9869 Dátum: 2014.09.18 13:52:00 »
Nos..... ma kimértem a leírásod alapján.
Alaphelyzetben nem 1 hanem 3 állandó + van ami nem válltozik lámpakapcsoláskor. Se tompítottnál se refinél. Amikor helyzetjelzőt kapcsolok, megjelenik még kettő +.
Tompítottnál, refinél nincs válltozás, ugyanabban az 5 szálban van + mindt a helyzetjelzőnél. Amikor fénykürtöt kapcsolok, egy eltünik az "elsőként" említett 3 állandó + -ból és máshol megjelenik egy új + de mindt említettem fénykürt müködik amugy is. Ebből arra következtetek hogy a kormánykapcsoló végén lévő elcsavarható switch adta meg magát, a kar "töve" jó. Ugye az felelős a fénykürtért. Jól gondolom?
Szerintem jól gondolod. Nincs meg a service manual az autódhoz? Abban elég jól látszik mi mit csinál és könnyű kimérni mi romlott el. Meg szerintem csak komplett kart tudsz cserélni, ha elromlott, nem tudom szét lehet-e szedni.
Attila 31
  - Avensis
- Prius