Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353063 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9645 Dátum: 2014.07.22 09:32:07 »
üdv TZoli!
Féktisztítóra reagált vagy szemmel találtátok meg?

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9646 Dátum: 2014.07.23 19:26:36 »
üdv djbogy!

Jól értem, hogy a bal oldalon egyáltalán nincsen lemez a betétek hátulján?
Amúgy formára teljesen egyformák a betétek, gondolok itt az akusztikus kopásjelzőre is, az van mindegyiken?
Ha igen, akkor az történt nálad, hogy egy oldalra lettek berakva a lemezes betétek, holott azokat kellene a dugattyú felöli oldalra tenni, jobb és bal oldalon is!

Először is sorry a késői válaszért de nyaralni voltam.
Szóval nem nem érted jól, sajna nem írtam le jól a problémát. A betétek mind a 4db egyforma és mind a 4-en volt ragasztott lemez amin volt a márka stb írás... ez a jobb oldalon elcsúszott és beleért a tárcsába és ezt én arra feltételeztem hogy a bal oldalt mivel voltak lemezek(gyárik)amik a dugattyú és a betét közé mennek nem nyalódott le a betétről az a ragasztott lemez, mivel nem azt érte közvetlenül a dugattyú. Csak nem tudom hogy miért történt ez meg... valamint a kis ciripelő nyikorgás menet közbe és kanyarodásnál/hirtelen kormányozásnál megmaradt... :helpsmilie:
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9647 Dátum: 2014.07.26 20:34:29 »
Mi lehet a magyarázata annak, hogy Cucu hűtővize a leállítás UTÁN felforr  :sorcerer: :?: ?

Jelenség: mész az autóval, minden OK, hűtőfolyadék hőmérséklete szépen a normál mezőben. Megállsz, leállítod a motort. Pár mp után már bugyogó hangok kezdenek hallatszani a motortérből; egy-két perc után már jópár méterről hallatszik a forrásban lévő folyadék bugyborgása, és folyik is a kocsi alá, a kiegyenlítő tartály túlfolyóján keresztül  :ph34r: !

Ez mi a bánat? Nem láttam még ilyet, de nem is hallottam róla  :wacko:

(A hűtőventillátor ilyenkor nem működik; az a gyújtás kikapcsolásakor leáll.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9648 Dátum: 2014.07.26 21:54:32 »
Én elsőre hengerfejre gondolnék. Nézd meg, hogy van-e olaj a kiegyenlítőtartályban a víz felszínén.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9649 Dátum: 2014.07.26 22:14:09 »
Én elsőre hengerfejre gondolnék. Nézd meg, hogy van-e olaj a kiegyenlítőtartályban a víz felszínén.
Nekem is megfordult ez a fejemben. De a víz és az olaj egyaránt tiszta, a víz szintje nem csökken, nem jön gőz a kipufógóból stb - tehát nincsenek "hengerfejességre" utaló jelek. És amíg jár a motor, addig nem is melegszik túl.

Fura, fura  :hmmmm:

Mindenesetre köszi a tippet  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9650 Dátum: 2014.07.26 22:17:54 »
Szerintem inkább termosztát. Áramlási irányba nyit gondolom, szóval a vízpumpa ki tudja nyitni a rugó ellenében, de amint leáll a mesterséges keringetés, utána lezár a termosztát, és nem tud "átfordulni" a víz.

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9651 Dátum: 2014.07.26 22:45:08 »
Én meg nézném, hogy amikor jár a motor alapjáraton, jönnek-e buborékok a kiegyenlítő tartály felé. Célszerű meleg motornál megnézni óvatosan. A Nissanom hasonlóan viselkedett, amikor gátas volt. Bár a víz nem bugyogott leállítás után, de a leállítás után néhány perccel visszaadva a gyújtást magasabban állt a vízhőmérő, mint leállításkor. Ha már áll a motor, akkor úgy gondolom, hogy mindegy, hogy mi van a termosztáttal, mert a vízpumpa úgy sem megy.
ha hengerfejes, akkor az égéstér felé átégett tömítésen, vagy repedt gáton keresztül a forró gázok felhevítik a vizet.

Azért, reménykedjünk, hogy nem hengerfejes.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9652 Dátum: 2014.07.26 22:54:56 »
Palaczk:

Olyan ez a jelenség, mint amikor nyomás alatt levő forró rendszerről levesszük a nyomást és felforr az alacsonyabb nyomáson, mint a kuktánál. A nyomást tartja pl. a hűtősapka, az jó? Vagy kis repedés valahol a hűtőn, nem tudom. Ha a leállítás után visszarakod gyújtásra, és hűtene a ventilátor, akkor is ez van?

spet:
Mi az, hogy "gátas"? 
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.26 22:57:26 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9653 Dátum: 2014.07.26 23:48:22 »
Szerintem inkább termosztát. Áramlási irányba nyit gondolom, szóval a vízpumpa ki tudja nyitni a rugó ellenében, de amint leáll a mesterséges keringetés, utána lezár a termosztát, és nem tud "átfordulni" a víz.
De a víz amúgy sem kering a rendszerben, ha áll a motor.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9654 Dátum: 2014.07.26 23:52:29 »
Palaczk:

Olyan ez a jelenség, mint amikor nyomás alatt levő forró rendszerről levesszük a nyomást és felforr az alacsonyabb nyomáson, mint a kuktánál. A nyomást tartja pl. a hűtősapka, az jó? Vagy kis repedés valahol a hűtőn, nem tudom. Ha a leállítás után visszarakod gyújtásra, és hűtene a ventilátor, akkor is ez van?
Na, itt lehet valahol a kutya elásva  :hmmmm: ... ennél a nyomás-dolognál. Mert tényleg megdöbbentő volt, hogy a leállítást követően 2-3 percen belül bugyogva forrt (sőt ki is csordult) a víz, holott közvetlenül leállítás előtt még normál üzemi hőmérsékletet jelzett a műszer (és valóban nem is volt forrás, mert közvetlenül a leállítás után még csend volt).

Próbáltam a gyújtás-dolgot. Ahogy ráadtam a gyújtást, elindult a ventillátor. És a műszer mutatója egyből felment a túl forró tartományba! Maga a forrás ezt követően nagyon hamar (mondjuk, egy percen belül) abbamaradt; utána a ventillátor még pár percig működött, ezalatt a hőmérséklet is folyamatosan csökkent. Miután a ventillátor leállt, kikapcsoltam a gyújtást.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9655 Dátum: 2014.07.27 11:27:09 »
De a víz amúgy sem kering a rendszerben, ha áll a motor.

Azért intenzív hőmozgás van a rendszerben (mint a gravitációs fűtésnél) a motor hőforrás miatt, amit a bezáró termosztát akadályoz, a nyitott bypass ellenére.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9656 Dátum: 2014.07.27 12:58:38 »


spet:
Mi az, hogy "gátas"?

Bocsánat a pongyola fogalmazásért! A "gátas" szakkifejezés azt jelenti, hogy a hengerfej anyagában a szeleptányérok közötti vékonyka "gát" pl. termikus sokk következtében úgy reped meg, hogy vízteret is elér a repedés. (elsősorban dízel betegség, hidegen meghajtás tipikus következménye, de benzinesnél is hallottam már ilyet.) Gátrepedésnek is szokták nevezni, vagy simán csak azt mondják, hogy megrepedt a hengerfej.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9657 Dátum: 2014.07.27 13:14:20 »
Bocsánat a pongyola fogalmazásért! A "gátas" szakkifejezés azt jelenti, hogy a hengerfej anyagában a szeleptányérok közötti vékonyka "gát" pl. termikus sokk következtében úgy reped meg, hogy vízteret is elér a repedés. (elsősorban dízel betegség, hidegen meghajtás tipikus következménye, de benzinesnél is hallottam már ilyet.) Gátrepedésnek is szokták nevezni, vagy simán csak azt mondják, hogy megrepedt a hengerfej.

Köszönöm szépen, sikerült megérteni  :yes:

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9658 Dátum: 2014.07.27 13:18:08 »
Sajna az is sanszos amit Spet ír. Akkor viszont a buborék az gőz+kis gáz is, és az tudja kergetni a vizet rendesen.
Remélem valami más lesz!!
« Utoljára szerkesztve: 2014.07.27 13:24:45 írta micila »
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9659 Dátum: 2014.07.27 13:21:26 »
És még annyi, hogy a hengerfejesség nem feltétlenül jár együtt olaj és víz keveredéssel, de még intenzív vízfogyás sincs feltétlenül, bár a vízfogyásnak jelentkeznie kell valahol. Nem lehet, hogy levegős lesz a rendszered? Nem feltétlenül a vízrendszer tömítetlensége miatt, de pl. egy átégett tömítésnél belepöfög a henger a vízbe, az a buborék hamar gőzbuborékká fejlődik. Kezdeti stádiumban, járó motornál nem látsz hőmérséklet emelkedést, mert a hűtés hatékony. Az esetlegesen a hengerben maradó forró gázok leállítás után éppúgy átjuthatnak a vízbe és lassan túlhevíthetik. Meg kell nyomni a hűtőre menő víztömlőt hidegen, majd meleg motornál is. Ha melegen felkeményedik, akkor valószínűleg jó a sapka. Ha nagyon kemény, akkor beledolgozik valahol a rendszerbe valamelyik henger. vagy eldugult a sapka. (Ha melegedéssel együtt nő a nyomás, és a tartályban a  vízszint emelkedik, akkor jó lehet a sapka. Ha belepöfög valamelyik henger a vízbe, akkor a buborékok szépen megérkeznek a kiegyenlítő tartályba ahogy jár a motor. Az enyémnél ez akkor volt látványos, amikor a termosztát már kinyitott.

Persze ezek csak tippek és találgatások, remélem segítenek!