Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355384 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9600 Dátum: 2014.06.30 17:40:53 »
Éppen ezért ha egyszer bárki ilyet mond nekem, ahhoz többet nem is megyek. Szeretem én eldönteni mennyit vagyok hajlandó költeni egy probléma megoldására...

Értem én, nincs vita, de tényleg többnyire ez a szöveg és lássuk be a döntő többség nem foglalkozik vele vagy ha úgy tetszik nem tartja naprakészen a tudását, mert senki se tart majd rá igényt. Ezen túlmenően lusták is, főleg a karosszériások, egyszerűbb bontott és vagy utángyártott elemeket a helyükre tenni az igazi klasszikus formára kalapálgatás/igazítás helyett. Nagyon elkényelmesedtek a szakik sajnos.
Sokszor a diagnosztika is abból áll, hogy addig cserélnek alkatrészeket, amíg jó nem lesz az autó.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9601 Dátum: 2014.06.30 17:45:45 »
Pusztán racionálisan nézve, nehéz velük az élet.

Nem mondom, hogy megoldhatatlan, csak erősen meg kell küzdeni vele. Én is végigszoptam, csak azért mondom, hogy nem kellemes.
Sok jó dologgal van így az ember  :flowers: ... dehát ettől (is) szép  :yes:

Arról meg szó sincs, hogy csak a szívás lenne az öreg autókkal  :) ... adnak cserébe egy csomó örömet  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9602 Dátum: 2014.06.30 19:14:34 »
Rendben, a szerencsére erős kifejezés. De lássuk be, csak a szívás van velük. Nehézkes alkatrész utánpótlás, rozsdásodnak, állandó lakatolgatás. Erre gondoltam. Pusztán racionálisan nézve, nehéz velük az élet.

Pontosan ez a szép az öregautózásban.
És ezért különösen érték, ha van egy pöpec öregautód.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9603 Dátum: 2014.06.30 20:11:52 »
Nincs kfejezetten öregautó típuso, amit nagyon szeretnék, de adott esetben a restaurálásnál az elsődleges szempont - a lemez munkák igényessége mellett - a full hang-rezgés- és zajszigetelés, ahogy Karotta csináltatta meg az "elnöki limuzinját".  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9604 Dátum: 2014.06.30 20:19:09 »
Nincs kfejezetten öregautó típuso, amit nagyon szeretnék, de adott esetben a restaurálásnál az elsődleges szempont - a lemez munkák igényessége mellett - a full hang-rezgés- és zajszigetelés, ahogy Karotta csináltatta meg az "elnöki limuzinját".  :yes:
Azzal megváltoztatja az autót. Más lesz, mint amilyen eredetileg volt.

Ízlés dolga persze - van, akinek egyáltalán nem is célja, hogy az öreg kocsija olyan legyen, mint anno. Ők azok, akik belepakolják a Mantába az Omega 24 szelepes sor 6 motorját... stb. Valahol ez is lehet érdekes, ez is szülhet klassz autókat.

De az igazi veteránozás arról szól, hogy az autó olyan legyen, mint amilyennek a gyár megépítette. Persze éles határvonalak nincsenek - németeknél szokás pl. az öreg amerikai autókba minimum egy olajhűtőt, meg előre tárcsaféket beépíteni, hogy fel lehessen velük merészkedni az Autobahnra is. De ettől az autó feelingje nem is változik meg! Viszont a high-tech modern hangszigeteléstől már nagyon is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9605 Dátum: 2014.06.30 20:32:52 »
Nincs kfejezetten öregautó típuso, amit nagyon szeretnék, de adott esetben a restaurálásnál az elsődleges szempont - a lemez munkák igényessége mellett - a full hang-rezgés- és zajszigetelés, ahogy Karotta csináltatta meg az "elnöki limuzinját".  :yes:
Ha egy veteránt jobbra(=másmilyenre) csinálod meg, mint amilyen volt, az túlrestaurálásnak hívják és nem fog veteránminősítést kapni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9606 Dátum: 2014.06.30 20:45:49 »
MEgcsinálnám én olyannak, hogy kintről semmi ne látszódjon, a lemezek alatti tartalmat csak én tudnám.  :)

Pl. nekem tetszenek a 80-as évek végi, utolsó kiadású Opel Senatorok. Böszme nagy és tetszik a formája. Na, ezt pl. simán leszigetelném a picsába és csinálnék belőle egy naaagy, utazóhajót.  :yes:
Persze, a 3.0 V6-tal, ez nem is vitás...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9607 Dátum: 2014.06.30 20:48:10 »
Persze, semmi gond, lehet ilyen, csak az nem veteránautó lesz  :whistling: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9608 Dátum: 2014.06.30 21:11:29 »
Ha egy veteránt jobbra(=másmilyenre) csinálod meg, mint amilyen volt, az túlrestaurálásnak hívják és nem fog veteránminősítést kapni.
Hát, némi játéktér azért van  :yes: ... de nem sok (és ez így is van rendjén).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9609 Dátum: 2014.06.30 21:13:57 »
MEgcsinálnám én olyannak, hogy kintről semmi ne látszódjon, a lemezek alatti tartalmat csak én tudnám.  :)

Pl. nekem tetszenek a 80-as évek végi, utolsó kiadású Opel Senatorok. Böszme nagy és tetszik a formája. Na, ezt pl. simán leszigetelném a picsába és csinálnék belőle egy naaagy, utazóhajót.  :yes:
Persze, a 3.0 V6-tal, ez nem is vitás...
Ja, hát van ez a kategória is, aránylag sokan kedvelik  :) ... ezek igényes, egyedi autók - de nem veteránok.

Amúgy, milyen V6-ra gondolsz? Erre ;) ?

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9610 Dátum: 2014.06.30 21:23:07 »
Ja, hát van ez a kategória is, aránylag sokan kedvelik  :) ... ezek igényes, egyedi autók - de nem veteránok.

Amúgy, milyen V6-ra gondolsz? Erre ;) ?
Pontosan nem ismerem, csak tudom, hogy van belőle 3.0 V6. Talán ez a 24V-s?  :)

Persze, értem én, hogy így nem lehetne veterán, de nem is biztos, hogy arra vágynék. Én egy nagy, kényelmes utazó hajót csinálnék szívesen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9611 Dátum: 2014.06.30 21:59:49 »
Pontosan nem ismerem, csak tudom, hogy van belőle 3.0 V6. Talán ez a 24V-s?  :)

Persze, értem én, hogy így nem lehetne veterán, de nem is biztos, hogy arra vágynék. Én egy nagy, kényelmes utazó hajót csinálnék szívesen.
Nagy, kényelmes, nem-veterán utazó hajónak ott a Lexus GS vagy LS.

Amúgy a Senator veteránként is nagy és kényelmes utazó hajó  :yes:

Viszont nem volt belőle V6-os. A 3.0 24V (amit a Senator B-be tettek) is sor hatos volt.

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9612 Dátum: 2014.06.30 22:03:13 »
Ohh, ezt nem is tudtam, köszi az infót, mondom, nem néztem utána.

Az a helyzet, hogy az első gen. Lexus LS és GS nem kelt bennem birtoklási vágyat.  :cry: Azok nagyon nem, pedig, ismerem a kvalitásiat, főleg az LS-nek.

Inkább az Mr. IP-féle UCF20-as facelift típus.  :yes: :wub: Vagy a 430-as, de az még nagyon messze van a youngtimertől is...


Visszatérve a Senatorra: ez a sor6 is szívdöglesztő hangú motor lehetett!!! Megfelelő hengerszám, köbcenti, elrendezés... hmmm nyami... :clap: :wub:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9613 Dátum: 2014.06.30 22:04:46 »
Bocs, OFFolunk nagyon, átmehetnénk az egyéb autókba, ha folytatjuk...  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9614 Dátum: 2014.07.01 00:41:27 »
Elfelejtettem leírni: a fulladós jelenséget akkor is produkálja, ha álló helyzetben gázt adok. Tehát terhelés nélkül is.

A kocsi amúgy automata váltós, ami persze nehezíti a helyzetet. Pl. nem tudom elindulás előtt a motort felpörgetve, a fulladást áthidalni. Továbbá ha sebességben lefullad (tud ilyet, ha lassítás után újra rálépek hirtelen a gázra, hogy gyorsítsak), akkor üresbe kell kapcsolnom, állóra kell fékeznem, újraindítanom, és csak ezután mehetek tovább. A mögöttem lévők nem szoktak ennek örülni  :whistling: :helpsmilie: :lol:

Ha ugyanolyan "hirtelenséggel" nyomsz negyed/fél/teljes gázt, ugyanúgy befullad?