Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353127 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9585 Dátum: 2014.06.30 09:37:18 »
Mindenképpen túldúsulásra utal a dolog. Nem tudom milyen rendszerű a karbi, de a legalapvetőbb az alapjárati fúvóka mérete lenne (túl nagy).

Hidegindítónak annyiban lehet köze hozzá, hogyha kicsit átereszt/nem zár el teljesen, akkor ott is tud ömleni befelé a nyál rendesen. Itt lehet csak egy tömítést kell cserélni.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9586 Dátum: 2014.06.30 09:59:25 »
elöször a porlasztó pontos típusa kéne, rajz, FAQ és így elindulni valamerre  :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9587 Dátum: 2014.06.30 10:42:11 »
elöször a porlasztó pontos típusa kéne, rajz, FAQ és így elindulni valamerre  :hmmmm:
Ilyen autóról van szó: http://www.toyodiy.com/parts/g_E_1980_TOYOTA_CORONA_TT132L-TLHDSW.html
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9588 Dátum: 2014.06.30 10:45:39 »
Mindenképpen túldúsulásra utal a dolog. Nem tudom milyen rendszerű a karbi, de a legalapvetőbb az alapjárati fúvóka mérete lenne (túl nagy).

Hidegindítónak annyiban lehet köze hozzá, hogyha kicsit átereszt/nem zár el teljesen, akkor ott is tud ömleni befelé a nyál rendesen. Itt lehet csak egy tömítést kell cserélni.
Gyorsítószivattyút nem tartod lehetségesnek?

Füstölni nem füstöl, hidegen-melegen egyaránt jól indul, magasabb fordulaton már a gázra is jól, fulladás nélkül reagál. Gyertyát nem köpi be, gyertya-elektródák szép barnák.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9589 Dátum: 2014.06.30 11:03:57 »
Szerintem inkább túl dús a keverék abban a tartományban, azért fullad le, és azért indítható utána könnyedén. Ha a gyorsítószivattyú lenne rossz, akkor inkább elszegényedne a keverék (ilyenkor ha kinyomod a kuplungot, akkor fel kéne pörögnie terheletlenül, terhelve meg úgy áll meg mint a szög  :D). Persze a gyorsítófúvóka mérete is gond lehet...

Én első sorban fúvókákat cserélnék kisebbre, aztán kiderül hogy, jobb, vagy rosszabb lesz...
De ha nincs kedved játszani vele, akkor el kell vinni szakihoz, aki ki tudja mérni a gyári értékeket.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9590 Dátum: 2014.06.30 11:31:38 »
Szerintem inkább túl dús a keverék abban a tartományban, azért fullad le, és azért indítható utána könnyedén. Ha a gyorsítószivattyú lenne rossz, akkor inkább elszegényedne a keverék (ilyenkor ha kinyomod a kuplungot, akkor fel kéne pörögnie terheletlenül, terhelve meg úgy áll meg mint a szög  :D). Persze a gyorsítófúvóka mérete is gond lehet...

Én első sorban fúvókákat cserélnék kisebbre, aztán kiderül hogy, jobb, vagy rosszabb lesz...
De ha nincs kedved játszani vele, akkor el kell vinni szakihoz, aki ki tudja mérni a gyári értékeket.
Elfelejtettem leírni: a fulladós jelenséget akkor is produkálja, ha álló helyzetben gázt adok. Tehát terhelés nélkül is.

A kocsi amúgy automata váltós, ami persze nehezíti a helyzetet. Pl. nem tudom elindulás előtt a motort felpörgetve, a fulladást áthidalni. Továbbá ha sebességben lefullad (tud ilyet, ha lassítás után újra rálépek hirtelen a gázra, hogy gyorsítsak), akkor üresbe kell kapcsolnom, állóra kell fékeznem, újraindítanom, és csak ezután mehetek tovább. A mögöttem lévők nem szoktak ennek örülni  :whistling: :helpsmilie: :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9591 Dátum: 2014.06.30 14:35:24 »
Nos... lévén a Corona elkészült, itt az ideje újra beleásnom magam a "karburátor" témakörbe  :sorcerer: ...

Jelenség: ha alapjáraton/nagyon alacsony (mondjuk, maximum 1200-1300-as) fordulaton rálépek a gázra (pl. lassítás után újra gyorsítani akarok, vagy épp álló helyzetből elindulni), a motor fordulatszáma leesik, vagy akár le is fullad. Utána már felpörög (persze csak ha nem fulladt le), és magasabb fordulaton már rendben működik, gázadásra is normálisan reagál.

Tehát csak alapjáratról nem pörög fel azonnal.

Ha a gázt nagyon lassan (több másodperc alatt), fokozatosan nyomom be, akkor kimarad a "lyuk", a motor rendben felveszi a fordulatot. De mondjuk egy zöldre váltó lámpánál induláskor ez azért nem igazán opció, a többiek megőrülnek mögöttem  :surrender:

Mi lehet ez? Én magam a gyorsítószivattyú hibájára tippelnék. Szerelőm a hidegindítóról magyarázott valamit, de szerintem ennek ahhoz nincs köze, lévén a motor hidegen (is) jól indul, viszont ez a gázadásra fulladás hideg-meleg motornál egyaránt adott.

Apa kezdődik...

Orsolya utca? Az az első balra fel a Búza tér felől Zsolnay irányba és az Adyra nyit?
Ha igen, akkor oda ment anno szegény megboldogult Bettsye is. Ha ott nem tudják, akkor sehol Pécsett.
Amúgy ezért nem lesz nekem már semmim se, ami karbis, max. egy Mustang, de az se mert drága.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9592 Dátum: 2014.06.30 14:40:45 »
Apa kezdődik...

Orsolya utca? Az az első balra fel a Búza tér felől Zsolnay irányba és az Adyra nyit?
Ha igen, akkor oda ment anno szegény megboldogult Bettsye is. Ha ott nem tudják, akkor sehol Pécsett.
Amúgy ezért nem lesz nekem már semmim se, ami karbis, max. egy Mustang, de az se mert drága.
Nem kezdődik, hanem folytatódik  :lol: ...

Amúgy azért gondolj bele, hogy ez a kocsi először is 10 évet töltött egy gondatlan tulajnál (1995-2005), utána pedig az elmúlt 9 évben nagyrészt csak állt  ;) ... Ezt  nagy valószínűséggel egy injektoros autó sem vészelte volna át úgy, hogy most 100 % hibátlanul működjön.

Amíg nálunk volt a Corona, nem volt semmi baj a karbijával. Anno a Moszkvicsoké is jól működött. A Starletével sem volt semmi probléma, és a Cucuéval sincs  :) !

Más kérdés, hogy ma már tényleg kevesen értenek ezekhez. Na, EZ valóban nehézséget okozhat.

Azt a karbis szakit nem Kozma Tibornak hívják véletlenül?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9593 Dátum: 2014.06.30 14:48:22 »
Nem kezdődik, hanem folytatódik  :lol: ...

Amúgy azért gondolj bele, hogy ez a kocsi először is 10 évet töltött egy gondatlan tulajnál (1995-2005), utána pedig az elmúlt 9 évben nagyrészt csak állt  ;) ... Ezt  nagy valószínűséggel egy injektoros autó sem vészelte volna át úgy, hogy most 100 % hibátlanul működjön.

Amíg nálunk volt a Corona, nem volt semmi baj a karbijával. Anno a Moszkvicsoké is jól működött. A Starletével sem volt semmi probléma, és a Cucuéval sincs  :) !

Más kérdés, hogy ma már tényleg kevesen értenek ezekhez. Na, EZ valóban nehézséget okozhat.

Azt a karbis szakit nem Kozma Tibornak hívják véletlenül?

A nevét most így hirtelen passzolom, mert kb. 5 éve eladtuk Bettsykét, de tutira ott van abban az utcában balra fent és előtte volt ugye mindenki másnál is.
A legnagyobb gond egyébként nem az, hogy mennyit állt vagy ki szúrta el előtte, hanem az, hogy közel sem olyan plug & play mint egy injektor, meg nem is
számítógépes, nincs rá "recept". Egyszer eltér a gyáritól, jó eséllyel sose lesz többet olyan, inkább erre céloztam. Bazinehéz játék és időigényes, ellenben nem
tudnak elkérni érte komoly pénzt, meg az ügyfél se fizetnék ki, ezért nem is foglalkoznak vele és nem is értenek hozzá, amiből következik, hogy nem vállalják el.
Ez itt a gond mindösszesen, ráadásul ezek a japán karbik túlbonyolított darabok, nem olyan egyszerű, primkó amcsi darabok.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9594 Dátum: 2014.06.30 15:14:07 »
A nevét most így hirtelen passzolom, mert kb. 5 éve eladtuk Bettsykét, de tutira ott van abban az utcában balra fent és előtte volt ugye mindenki másnál is.
A legnagyobb gond egyébként nem az, hogy mennyit állt vagy ki szúrta el előtte, hanem az, hogy közel sem olyan plug & play mint egy injektor, meg nem is
számítógépes, nincs rá "recept". Egyszer eltér a gyáritól, jó eséllyel sose lesz többet olyan, inkább erre céloztam. Bazinehéz játék és időigényes, ellenben nem
tudnak elkérni érte komoly pénzt, meg az ügyfél se fizetnék ki, ezért nem is foglalkoznak vele és nem is értenek hozzá, amiből következik, hogy nem vállalják el.
Ez itt a gond mindösszesen, ráadásul ezek a japán karbik túlbonyolított darabok, nem olyan egyszerű, primkó amcsi darabok.
Az utolsó mondatot aláírom, bonyolult szerkezetek ezek az automata szivatós, vákuumos, elektromos érzékelős japán karbik.

Ami a többit illeti... az injektor csak kb. az utóbbi 20 évben lett "plug and play" - de azért előtte bizony sokszor jóval durvábban feladta a leckét, mint a karbik. 60-as, 70-es, és még részben 80-as évek injektoros autóinak gazdái tudnak mesélni erről.

Ami a receptet illeti: de, hogyne lenne rájuk recept. Amíg a gondot nem az okozza, hogy mondjuk vmelyik alkatrészben kopás lépett fel, addig két dolog kell csak a precíz javításukhoz illetve beállításukhoz: gyári dokumentáció, és képzett szakember. Nem varázslat ez sem, emberek hozták létre és évtizedeken át autók százmillióiban üzemeltek ilyen szerkezetek.

Viszont mivel mára ilyen autóból már kevés maradt, ergo valóban nem éri meg vele foglalkozni - legalábbis a szakemberek nagy többsége számára. Szerencsére azért van kivétel  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9595 Dátum: 2014.06.30 16:28:51 »
Az utolsó mondatot aláírom, bonyolult szerkezetek ezek az automata szivatós, vákuumos, elektromos érzékelős japán karbik.

Ami a többit illeti... az injektor csak kb. az utóbbi 20 évben lett "plug and play" - de azért előtte bizony sokszor jóval durvábban feladta a leckét, mint a karbik. 60-as, 70-es, és még részben 80-as évek injektoros autóinak gazdái tudnak mesélni erről.

Ami a receptet illeti: de, hogyne lenne rájuk recept. Amíg a gondot nem az okozza, hogy mondjuk vmelyik alkatrészben kopás lépett fel, addig két dolog kell csak a precíz javításukhoz illetve beállításukhoz: gyári dokumentáció, és képzett szakember. Nem varázslat ez sem, emberek hozták létre és évtizedeken át autók százmillióiban üzemeltek ilyen szerkezetek.

Viszont mivel mára ilyen autóból már kevés maradt, ergo valóban nem éri meg vele foglalkozni - legalábbis a szakemberek nagy többsége számára. Szerencsére azért van kivétel  :yes:

Irreleváns, hogy a 20 évvel ezelőtti injektorokkal mi a helyzet, jó részt meghaltak, nem léteznek többé. Manapság, mindenki injektorból él, azt könnyen és gyorsan javítják.
De igazad van, legyünk korrektek, nem vennék 20 évnél idősebb benzines autót, kivétel amerikai muscle car.

Az utolsó mondatban jól megfogalmaztad, ma már ezek az autók kihaltak szerencsére, így a szerelők nem is értenek hozzá, ráadásul dokumentáció se nagyon van.
Ráadásul mindennek tetejébe túlkomplikált japán karbiról van szó. Nehéz küzdelem lesz és Pécsen tuti nem is fog tudni más segíteni, ha csak nem Ők ott abban az utcában.
  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9596 Dátum: 2014.06.30 16:35:44 »
...ma már ezek az autók kihaltak szerencsére...

Ráadásul mindennek tetejébe túlkomplikált japán karbiról van szó. Nehéz küzdelem lesz és Pécsen tuti nem is fog tudni más segíteni, ha csak nem Ők ott abban az utcában.
Miért "szerencsére"  :eek: ? Sok szempontból jobb autók voltak, mint a maiak. Sok szempontból meg nem... OK. Nade miért szerencse, hogy kihaltak? Minden régi autó elbontása, minden új autó megépítése egy lépés a Föld kinyírása felé (energiahordozók és nyersanyagok felhasználása, környezet szennyezése).

"Túlkomplikált japán karbi" - nem japán specialitás a túlkomplikált karbi. Az angoloknak, olaszoknak, franciáknak és németeknek is sikerült sok ilyet létrehozniuk (pl. a Mercedes W123 250-es modellje egyetlen okból nem keresett: a karbija miatt).

A feladat pedig nyilván nem megoldhatatlan - főleg nem úgy, hogy van még két komplett tartalék karbi is (az egyik egy alig futott autóból).

De amúgy köszi a biztatást és a (burkolt) minősítést  :tt2: :flowers: (lásd "szerencsére"...)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9597 Dátum: 2014.06.30 16:42:28 »
az ügyfél se fizetnék ki
Ez a kedvencem... Ha van egy gondom, akkor mondjon egy árat és majd eldöntöm, hogy kifizetem-e.
Volt az 2000-es évek elején egy roszdásodó kispolskink kerestünk szakit aki megcsinálná a kasznit, és minden szerelő azt mondta hogy "ááá, úgyem fizeted meg". Aztán egyszer az egyik mondott egy olyan árat, ami több volt mint amennyit az autó ér, és láss csodát megfizettük, mert meg akartuk csináltatni. Ha neki snassz egy autót dolgozni x napot, akkor mondja azt, de ha az idejét fizetem meg, akkor miért nem mindegy, hogy egy kispolskiról van egy 126-os merciről van szó? Mondjuk és eldöntöm, hogy megéri-e nekem.
Nem szeretem, amikor helyettem döntik el...

Éppen ezért ha egyszer bárki ilyet mond nekem, ahhoz többet nem is megyek. Szeretem én eldönteni mennyit vagyok hajlandó költeni egy probléma megoldására...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9598 Dátum: 2014.06.30 17:03:03 »
Ez a kedvencem... Ha van egy gondom, akkor mondjon egy árat és majd eldöntöm, hogy kifizetem-e.
Volt az 2000-es évek elején egy roszdásodó kispolskink kerestünk szakit aki megcsinálná a kasznit, és minden szerelő azt mondta hogy "ááá, úgyem fizeted meg". Aztán egyszer az egyik mondott egy olyan árat, ami több volt mint amennyit az autó ér, és láss csodát megfizettük, mert meg akartuk csináltatni. Ha neki snassz egy autót dolgozni x napot, akkor mondja azt, de ha az idejét fizetem meg, akkor miért nem mindegy, hogy egy kispolskiról van egy 126-os merciről van szó? Mondjuk és eldöntöm, hogy megéri-e nekem.
Nem szeretem, amikor helyettem döntik el...

Éppen ezért ha egyszer bárki ilyet mond nekem, ahhoz többet nem is megyek. Szeretem én eldönteni mennyit vagyok hajlandó költeni egy probléma megoldására...
Ebben egyetértünk. Engem is kiráz a hideg ettől a szövegtől. Fel kéne fogniuk a szakembereknek, hogy pl. Magyarországon is terjed a young- és oldtimeres hobbi - márpedig aki ebben utazik, az eleve nem a "megéri-nem éri meg" séma szerint gondolkodik. Nekem pl. 80 ezrembe került, hogy szerezzek egy hűtőrácsot a Coronához (Ausztráliából). Megérte? Értelmetlen kérdés, mivel NEM volt alternatíva!

Ugyanígy: ha kiderül, hogy ezt a karbi-problémát mondjuk 50 ezerért lehet orvosolni, szemrebbenés nélkül kifizetem. Mert egyrészt ez az autó nem egy racionális használati eszköz; másrészt, ismételten: nincs alternatíva.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OK fine

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1357
  • mazda mx-5
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9599 Dátum: 2014.06.30 17:35:42 »
Miért "szerencsére"  :eek: ? Sok szempontból jobb autók voltak, mint a maiak. Sok szempontból meg nem... OK. Nade miért szerencse, hogy kihaltak? Minden régi autó elbontása, minden új autó megépítése egy lépés a Föld kinyírása felé (energiahordozók és nyersanyagok felhasználása, környezet szennyezése).

"Túlkomplikált japán karbi" - nem japán specialitás a túlkomplikált karbi. Az angoloknak, olaszoknak, franciáknak és németeknek is sikerült sok ilyet létrehozniuk (pl. a Mercedes W123 250-es modellje egyetlen okból nem keresett: a karbija miatt).

A feladat pedig nyilván nem megoldhatatlan - főleg nem úgy, hogy van még két komplett tartalék karbi is (az egyik egy alig futott autóból).

De amúgy köszi a biztatást és a (burkolt) minősítést  :tt2: :flowers: (lásd "szerencsére"...)

Rendben, a szerencsére erős kifejezés. De lássuk be, csak a szívás van velük. Nehézkes alkatrész utánpótlás, rozsdásodnak, állandó lakatolgatás. Erre gondoltam. Pusztán racionálisan nézve, nehéz velük az élet.

Nem mondom, hogy megoldhatatlan, csak erősen meg kell küzdeni vele. Én is végigszoptam, csak azért mondom, hogy nem kellemes.

  "The fact is that if you want a sports car, the MX-5 is perfect. Nothing on the road will give you better value. Nothing will give you so much fun. The only reason I’m giving it five stars is because I can’t give it 14." /Jeremy Clarkson/