Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355957 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9270 Dátum: 2013.09.07 14:46:51 »
akkor jó,ügyes vagy.
de azért figyelj.

Köszönöm!  :flowers:
vd1234 ötletére csináltam képeket mielőtt szétszedtem volna meg közben is ahogy haladtam lépésről lépésre, ez már jó alap volt hogy helyesen tegyem össze. Aztán igazából a kengyelt tartó két csavart kellett meglazítani(14es és csillag villás ajánlott) majd kitekerni teljesen és le is jött az. Aztán felkötöttem a telszkópra hogy ne lógjon mert a fékcső nem szereti. A két betétet már ezután csak ki kellett venni ügyesen a nyeregből, itt mondanám, hogy mennyire egyszerű az egész mert a toyota ezt nagyon okosan kitalálta sztem. A fékbetét egyik végénél van egy kis laprugó szerűség ami ráilleszkedik/pattan és ez nyomódik/pattan bele a kengyelnek szintén a rugós/lemezes tartójába, sima ügy az egész (csak azért a tárcsát nemárt mozgatni közben mikor már bent van a betét a helyén hogy még illeszkedjen jobban a helyére). Aztán mivel a csere betétek vastagabbak a kengyelben lévő dugattyút visszább kellett nyomni, hogy majd utána vissza lehessen tenni, ezt meg úgy csináltam, hogy levettem a féktartály fedelét a motortérben, hogy kisebb legyen a nyomás/ellenállás és kézzel jó erősen (majd bexartam) vagy 3x-4x rányomtam és szépen bentebb ment. Aztán ha a kengyelt visszatettük meghúzzuk a két csavart, ha kell akkor ellentartunk a belső csavarnak (17-es amivel elhet a kengyelt állítgatni ahogy nézegettem). Azután még mielőtt feltennénk a kereket visszatesszük a féktartály kupakját és kézzel megpumpáljuk a fékpedált addig amíg fel nem keményedik az, aztán megnézzük, hogy ráfeszült-e szépen a dugattyú a betétekre az meg a tárcsára, ilyenkor nehezebben forog az. Aztán mehet fel a kerék és próbafékezések, igazából ennyi a lényege. 
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9271 Dátum: 2013.09.07 22:17:29 »
Köszönöm!  :flowers:
vd1234 ötletére csináltam képeket mielőtt szétszedtem volna meg közben is ahogy haladtam lépésről lépésre, ez már jó alap volt hogy helyesen tegyem össze. Aztán igazából a kengyelt tartó két csavart kellett meglazítani(14es és csillag villás ajánlott) majd kitekerni teljesen és le is jött az. Aztán felkötöttem a telszkópra hogy ne lógjon mert a fékcső nem szereti. A két betétet már ezután csak ki kellett venni ügyesen a nyeregből, itt mondanám, hogy mennyire egyszerű az egész mert a toyota ezt nagyon okosan kitalálta sztem. A fékbetét egyik végénél van egy kis laprugó szerűség ami ráilleszkedik/pattan és ez nyomódik/pattan bele a kengyelnek szintén a rugós/lemezes tartójába, sima ügy az egész (csak azért a tárcsát nemárt mozgatni közben mikor már bent van a betét a helyén hogy még illeszkedjen jobban a helyére). Aztán mivel a csere betétek vastagabbak a kengyelben lévő dugattyút visszább kellett nyomni, hogy majd utána vissza lehessen tenni, ezt meg úgy csináltam, hogy levettem a féktartály fedelét a motortérben, hogy kisebb legyen a nyomás/ellenállás és kézzel jó erősen (majd bexartam) vagy 3x-4x rányomtam és szépen bentebb ment. Aztán ha a kengyelt visszatettük meghúzzuk a két csavart, ha kell akkor ellentartunk a belső csavarnak (17-es amivel elhet a kengyelt állítgatni ahogy nézegettem). Azután még mielőtt feltennénk a kereket visszatesszük a féktartály kupakját és kézzel megpumpáljuk a fékpedált addig amíg fel nem keményedik az, aztán megnézzük, hogy ráfeszült-e szépen a dugattyú a betétekre az meg a tárcsára, ilyenkor nehezebben forog az. Aztán mehet fel a kerék és próbafékezések, igazából ennyi a lényege.

Annyit még hozzátennék ami azért fontos/hasznos főleg új betétek berakásánál, hogy ha csak egy kis válla is van a tárcsának a betéteket reszelővel felül és alul be kell reszelni 45fokban egy kicsit, tesztelhetjük közben odaillesztéssel a tárcsához, hogy mikor fekszik fel már jól. Azért szükséges ez, hogy a betét ne a tárcsa vállába érjen bele hanem a tárcsa nagy felületére feküdjön föl teljesen és így elkerülhető a rossz fékhatás, kanyarokban való nyikorgás és hamarabb "bekopik" a tárcsába a betét, hasonlók.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9272 Dátum: 2013.09.07 22:54:50 »
Azt is hozzátenném, hogy fékbetétet cserélni tárcsa csere/ szabályzás nélkül félmunka!
A tárcsa ugyanis nem egyformán kopik a külső és a belső peremén, V alakúra is kophat, illetve hullámosodhat.
Ezek az egyenetlenségek mind "lyukként" jelentkeznek a tárcsa és a betét közt, ergo eleinte, míg össze nem kopik, drasztikusan rosszabb lehet a fékhatás!!!  :nono:

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9273 Dátum: 2013.09.07 23:09:34 »
Azt is hozzátenném, hogy fékbetétet cserélni tárcsa csere/ szabályzás nélkül félmunka!
A tárcsa ugyanis nem egyformán kopik a külső és a belső peremén, V alakúra is kophat, illetve hullámosodhat.
Ezek az egyenetlenségek mind "lyukként" jelentkeznek a tárcsa és a betét közt, ergo eleinte, míg össze nem kopik, drasztikusan rosszabb lehet a fékhatás!!!  :nono:

Valóban valóban... 6évet/60ezer km-t mentek ezek a betétek belegondolok ezekbe...hasznos! De ez sos volt és nem is új hanem régi, félig kopottak mentek vissza a 1mm-es (a jobb belső tizedes vastagságú) betétek helyére.
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9274 Dátum: 2013.09.08 11:50:53 »
Azt is hozzátenném, hogy fékbetétet cserélni tárcsa csere/ szabályzás nélkül félmunka!
A tárcsa ugyanis nem egyformán kopik a külső és a belső peremén, V alakúra is kophat, illetve hullámosodhat.
Ezek az egyenetlenségek mind "lyukként" jelentkeznek a tárcsa és a betét közt, ergo eleinte, míg össze nem kopik, drasztikusan rosszabb lehet a fékhatás!!!  :nono:
Akkor szerelőm eddig mindig félmunkát végzett  ;) ... nyilván a határtalan felelőtlenségéből adódhat ez (és véletlenül sem abból, hogy szeretne minket a fölösleges kiadásoktól megkímélni). De tényleg: tökmindegy hogy Camry, Corolla, Carina, Avensis, Yaris - eddig még egyiken sem kellett tárcsát cserélni (  :eek: ) vagy akár csak szabályozni, betétcsere után.

És azért valami fékhatás is maradt  :D ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9275 Dátum: 2013.09.08 12:42:19 »
Blue Print fékbetétről hallottatok már? Nekem ma ajánlottak az autóhoz ilyet, a szerelők tapasztalati állítólag elég jó vele és mindössze 7200Ft a 2pár előre. Van textar 11500 körül és Nipparts 13500ft-ért, de pl a textar-t már annyi mindenki gyártja hogy... :wacko: Eléggé sürgős a csere mert majdhogynem fém éri a tárcsát  :wacko:

Más: Csapágy cseréje megtörtént szervízben és úgynézki ez a 20km alatt jó lesz, SKF :cool2:
Csapágy présgéppel csinálták, azért egy kis kalapácsolás volt (ahogy a múltkor volt róla szó) itt is, de az elején a illesztésnél ahogy láttam. JHA azon meg bexartam kb mikor a műhelyben bent a munkafelvevő csávó kiejti a csapágyat a dobozából a földre!! :ph34r: Mondom rem nem lett baja... "á nem aranyból van ez..." szerintem meg de!!!

Megint más: Eddig úgy volt lukas a hűtőm mert a szerelő óta 700km után eltűnt a kiegy. tartályból a víz(6-7dl), azaz legalul volt és láttam is pár folyást és kis tócsát a betonon, amiről tettem is fel képet, de ma nézem hogy semmi folyás a környékén, gondolom lukas még ettől csak most valamiért nem nyomta ki a vizet, de miért???

A Blueprint angol "csomagoló" cég. Én amit legutóbb vettem Blueprint fékbetétet egy versoba, az KAshiyama volt, made in japan. Előtte persze utánaolvasgattam, és jókat írtak róla, soxor adnak japán cuccokat saját csomagolásban. És árban is jók.

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9276 Dátum: 2013.09.08 20:30:31 »
Akkor szerelőm eddig mindig félmunkát végzett  ;) ... nyilván a határtalan felelőtlenségéből adódhat ez (és véletlenül sem abból, hogy szeretne minket a fölösleges kiadásoktól megkímélni). De tényleg: tökmindegy hogy Camry, Corolla, Carina, Avensis, Yaris - eddig még egyiken sem kellett tárcsát cserélni (  :eek: ) vagy akár csak szabályozni, betétcsere után.

És azért valami fékhatás is maradt  :D ...

Kinek mik az igényei, és mit gondol elvégzett munkának...  :flowers:

Egyértelműen szükség van a "fogadó" felület "rendbetételére" is. Persze megáll az autó enélkül is, de én nem kockáztatok. (Láttam már nem méretpontos betét miatt meglilult, és elvetemedett tárcsát... Onnan meg nincs messze a repedés/törés. Ami pl autópályán sok-sok ember halálát okozhatja... Mindezt ~ 4-5e Ft spórolásért.)

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9277 Dátum: 2013.09.08 20:34:59 »
Akkor szerelőm eddig mindig félmunkát végzett  ;) ... nyilván a határtalan felelőtlenségéből adódhat ez (és véletlenül sem abból, hogy szeretne minket a fölösleges kiadásoktól megkímélni). De tényleg: tökmindegy hogy Camry, Corolla, Carina, Avensis, Yaris - eddig még egyiken sem kellett tárcsát cserélni (  :eek: ) vagy akár csak szabályozni, betétcsere után.

És azért valami fékhatás is maradt  :D ...

Nem is (fék) betétcsere után kő féktárcsát szabályozni, hanem előtte.
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9278 Dátum: 2013.09.08 20:55:44 »
Mondom én, hogy nagyon felelőtlen az ember.

----------------------------

Na hagyjuk!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9279 Dátum: 2013.09.08 21:08:18 »
OFF

Egy kérdés már régóta furdalja az oldalam...

Mitől vagy minden esetben 100%-ig biztos a saját igazadban? Csak kijelentő módban írsz, és bárki bármit ír képtelen vagy elfogadni, ha esetleg a véleményeddel ellentétes. Olyan érzésem van, mintha mindenkit hülyének néznél, egy magas dombról...

Sose értettem ezt a hozzáállást, ezért kérdezem.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9280 Dátum: 2013.09.08 21:14:16 »
Sajnálom, ha így jön le  ::) ... nem ez a célom.

Egy olyan mozgatórugója mindenképpen van a dolognak, hogy ha megnézed, mennyit írtam már ide, sejtheted, hány vitás kérdés hányszor merült már fel. Ez (sajnos) gyakran eredményez némi türelmetlenséget a részemről.

Egy másik háttérinfó: borzasztó sokat (jellemzően havi 300 óra fölött) dolgozom. Több mint két éve folyamatosan, gyakorlatilag mindig, amikor itthon vagyok Pécsett. Ez ugyancsak ingerültté és türelmetlenné tesz. Próbálok küzdeni ellene... ennyire sikerül.

Az sem könnyíti meg a helyzetet, hogy az oktatás során pont hogy határozottságot és következetességet kell mutatnom. Tudod, oktatás és kioktatás között néha nehéz megtalálni a határvonalat - ez az egyik nehézsége az ilyen jellegű munkáknak. Korábban egy jó ismerősömön figyeltem meg, hogy miután bíró lett, nekiállt "civilben" is az álláspontját sokkal keményebben és ellentmondást nem tűrőbben előadni. Nehéz az ilyesmit napi 8-10 órában csinálni, és aztán haza (vagy a másik munkahelyre...) érve "a szögre akasztani".

Egy biztos: bosszantani, sérteni, bántani senkit nem akarok  :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.08 21:19:00 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9281 Dátum: 2013.09.08 21:21:55 »
Ja: és nem, korántsem vagyok mindig 100 %-ig biztos az igazamban  :lol: :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9282 Dátum: 2013.09.08 21:33:37 »
Értem, akkor munkahelyi ártalom.  :D

ON

A fékre visszatérve: Érdemes lenne másik szerelőt is megkérdezni, mert be lehet szopni könnyen. Az hogy az adott szerelő véleménye ez, lehet olyan okból is, hogy csak szimplán nincs gépműhelyes ismerőse, és/vagy lusta utánajárni.
Az esetek 90%-ában valóban nem feltétlenül szükséges a felszabályozás, de ugye az elővigyázatosságba még senki nem halt bele...  :innocent:

Ártani meg biztos nem árt...

Amúgy ismét egy kis OFF:

Furcsa, hogy a jobbról előzéses témában végig azzal érveltél, hogy azért vitázol, hogy ez nehogy elterjedjen, és milyen felelőtlen dolog egy nyílt fórumon ilyet állítani.
Erre most ezzel ugyanazt csinálod, csak pepitában. Műszaki szempontból ez kb ugyanakkora veszélyforrás szerintem. Elég hozzá egy eléggé akaratos tulaj (akkor sem fogom felszabályoztatni, mert ezt mondták, engem ugyan nem fog lehúzni a szerelő), vagy egy figyelmetlen szerelő, dilettáns tulaj (Féktárcsa vállán felfekvő, és bebukó fékbetét, ami megszorul a sínben, komoly fékhatás nincs, de 10km alatt szarrá égeti a tárcsát a folyamatos surlódás. Ilyen volt a fent említett eset)

Szóval, legyünk következetesek sztem, ha már a biztonságra törekszünk.  :flowers:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9283 Dátum: 2013.09.08 22:24:53 »
Furcsa, hogy a jobbról előzéses témában végig azzal érveltél, hogy azért vitázol, hogy ez nehogy elterjedjen, és milyen felelőtlen dolog egy nyílt fórumon ilyet állítani.
Erre most ezzel ugyanazt csinálod, csak pepitában. Műszaki szempontból ez kb ugyanakkora veszélyforrás szerintem. Elég hozzá egy eléggé akaratos tulaj (akkor sem fogom felszabályoztatni, mert ezt mondták, engem ugyan nem fog lehúzni a szerelő), vagy egy figyelmetlen szerelő, dilettáns tulaj (Féktárcsa vállán felfekvő, és bebukó fékbetét, ami megszorul a sínben, komoly fékhatás nincs, de 10km alatt szarrá égeti a tárcsát a folyamatos surlódás. Ilyen volt a fent említett eset)

Szóval, legyünk következetesek sztem, ha már a biztonságra törekszünk.  :flowers:
OK, ebben igazad van  :yes: ... Szerintem közös nevezőre juthatunk abban, hogy mindig eseti döntés szükséges: szükséges-e a tárcsa felszabályozása/cseréje, vagy sem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9284 Dátum: 2013.09.08 22:26:11 »
Ez így korrekt.  :yes: