Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353119 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8985 Dátum: 2013.06.19 15:56:06 »
Elég sokáig jártam elég nagy alapelőgyújtással (kb. 20ezer km-t én de ki tudja még mennyit előző tulaj) remélem nem történt sérülés a motorban emiatt, egyre többet gondolok rá, hogy meg kéne bontani a motort és akkor kiderülne minden  :hmmmm:, úgyis eszi az olajat (kb. 2.5dl/1000km), mondtak olyat is, hogy kékes füst jön hátul néha gyorsításkor, meg mintha lenne már enyhe hajtókarcsapágy féle hangja is indításnál. Eredetileg köv. vezérműszíj cserénél terveztem, de az még vagy 55ezer km múlva lesz (5 év kb.). Nem tudom érdemes lenne e. Még 5 évig valszínű, hogy hajtanám az autót, ha másikat vennék is utána, ezt lehet már nem is adnám el, fullra nem érné meg. Akkor meg miért ne legyen már most pöpec? :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8986 Dátum: 2013.06.19 17:07:38 »
Elég sokáig jártam elég nagy alapelőgyújtással (kb. 20ezer km-t én de ki tudja még mennyit előző tulaj) remélem nem történt sérülés a motorban emiatt, egyre többet gondolok rá, hogy meg kéne bontani a motort és akkor kiderülne minden  :hmmmm:, úgyis eszi az olajat (kb. 2.5dl/1000km), mondtak olyat is, hogy kékes füst jön hátul néha gyorsításkor, meg mintha lenne már enyhe hajtókarcsapágy féle hangja is indításnál. Eredetileg köv. vezérműszíj cserénél terveztem, de az még vagy 55ezer km múlva lesz (5 év kb.). Nem tudom érdemes lenne e. Még 5 évig valszínű, hogy hajtanám az autót, ha másikat vennék is utána, ezt lehet már nem is adnám el, fullra nem érné meg. Akkor meg miért ne legyen már most pöpec? :)
:clap:
Ha szükséged lenne rá, szívesen megosztom a tapasztalatokat, mire érdemes figyelni, már azt a keveset, amit tudok erről.  :yes: Akkor is, ha szerelő csinálja, és meghallgatja a tulajt.
Ezenkívül rengetegen tudnak segíteni, ahogy anno nekem is segítettek. Az alkatrészek topicban meg biztosan lehet "jóárasított" termékeket lebeszélni  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8987 Dátum: 2013.06.19 18:51:04 »
Kicsit OFF

Minden részlet nem ismert előttem, csak ahogy megértettem.
Sógorom most nemrég jött hazafelé Angliából egy 10 éves kombi Mercedes-szel. Nem tudom a típusát, de ahogy nézem a használtautón, valószínűleg C 220 T CDI lehet. Vagy C180, esetleg 220. De benzines is lehet, nemcsak dízel  :whistling: Majd megkérdezem, ha elérem.
A lényeg, hogy jól megpakolva, tetőcsomagtartó, stb. 160-nal német autópályán, itthon valahol megállt benzinkúton, és elkezdett gőzölni a motor. Számítógép letilt, de meg sem próbált eljönni vele, trélerrel hozták haza az autót. Állítólag a vízpumpa szimering fordult ki. Ahogy tudja, a hűtés túlnyomásos (nem tudom, mennyire, a Carina is 0,9 bar túlnyomással megy).

Nem kérdezte, de engem érdekelne, hogy szerintetek elég lehet egy vízpumpa-csere? Tudja valaki, kellhet-e még valami ilyenkor?

ON
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.19 18:58:37 írta vd1234 »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8988 Dátum: 2013.06.19 20:47:37 »
üdv!

Ha a tömitése fordult ki, akkor mindenképp VP csere.
Illetve utána meg lehetne mérni a rendszer nyomását, egy kis T elágazóval megoldható és kiderül, megfelelő nyomáson nyit-e a túlnyomásszelepe a vízkörnek. (sapkán van általában) Menet közben, forró rendszernél!

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8989 Dátum: 2013.06.19 20:56:18 »
üdv!

Ha a tömitése fordult ki, akkor mindenképp VP csere.
Illetve utána meg lehetne mérni a rendszer nyomását, egy kis T elágazóval megoldható és kiderül, megfelelő nyomáson nyit-e a túlnyomásszelepe a vízkörnek. (sapkán van általában) Menet közben, forró rendszernél!
Köszi, igazad lehet, inkább tömszelence lehet ott, mint szimering.
Arra gondoltam, hogy vízpumpa tuti kuka, de más, ami cserés ezért, pl. hengerfejtömítés, vagy nem tudom  :hmmmm:  :?:

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8990 Dátum: 2013.06.19 21:15:18 »
Igaz magától nem nyomja ki a tömítést...
Beledolgozhat esetleg...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8991 Dátum: 2013.06.19 22:07:36 »
Elég sokáig jártam elég nagy alapelőgyújtással (kb. 20ezer km-t én de ki tudja még mennyit előző tulaj) remélem nem történt sérülés a motorban emiatt, egyre többet gondolok rá, hogy meg kéne bontani a motort és akkor kiderülne minden  :hmmmm:, úgyis eszi az olajat (kb. 2.5dl/1000km), mondtak olyat is, hogy kékes füst jön hátul néha gyorsításkor, meg mintha lenne már enyhe hajtókarcsapágy féle hangja is indításnál. Eredetileg köv. vezérműszíj cserénél terveztem, de az még vagy 55ezer km múlva lesz (5 év kb.). Nem tudom érdemes lenne e. Még 5 évig valszínű, hogy hajtanám az autót, ha másikat vennék is utána, ezt lehet már nem is adnám el, fullra nem érné meg. Akkor meg miért ne legyen már most pöpec? :)
Szerintem csak akkor költs a motorra nagyobb összeget, ha tutira eldöntötted, hogy megtartod még évekig. Amúgy ennyi olajfogyasztás miatt még mindig nem piszkálnám. ;-)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8992 Dátum: 2013.06.19 22:21:33 »
Igaz magától nem nyomja ki a tömítést...
Beledolgozhat esetleg...
Nem ismerjük az adott motort... azt sem tudjuk, mi történt egészen pontosan. Így kissé bizonytalan dolog távdiagnosztizálni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8993 Dátum: 2013.06.19 22:27:36 »
Nem ismerjük az adott motort... azt sem tudjuk, mi történt egészen pontosan. Így kissé bizonytalan dolog távdiagnosztizálni.
Bocsánat, akkor nem voltam egyértelmű, nem gondoltam diagnózisra, mivel rengeteg dolog nem (még a típus sem) ismert.
Csupán az a kérdés, hogy megfővésgyanús motornál általában mire kell figyelni? Az meg főleg jó lenne, ha ilyen (körülbelüli...) típusról lenne plusz infó  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.19 22:29:41 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8994 Dátum: 2013.06.19 22:33:00 »
Szerintem csak akkor költs a motorra nagyobb összeget, ha tutira eldöntötted, hogy megtartod még évekig. Amúgy ennyi olajfogyasztás miatt még mindig nem piszkálnám. ;-)
Igen, ennyi olajfogyás még elmehet. A kérdés pl. az, hogy mennyire nő majd?
De jól írja netferry is, mert ha jó lenne javítás után, akkor jobb kedvvel használja az ember, és lehet, hogy még tovább megtartja a tervezettnél  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8995 Dátum: 2013.06.19 22:45:33 »
Igen, ennyi olajfogyás még elmehet. A kérdés pl. az, hogy mennyire nő majd?
De jól írja netferry is, mert ha jó lenne javítás után, akkor jobb kedvvel használja az ember, és lehet, hogy még tovább megtartja a tervezettnél  ;)
Ez igaz, csak azt is vállalnia kell, hogy a motorra költött pénz egy tetemes részét nem fogja visszakapni egy esetleges eladáskor. Ezért érdemes jól átgondolni. Az való igaz, hogy bazi jó érzés, amikor nem szükséges, csak ajánlott ellenőrizni az olajszintet. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8996 Dátum: 2013.06.19 22:55:06 »
Bocsánat, akkor nem voltam egyértelmű, nem gondoltam diagnózisra, mivel rengeteg dolog nem (még a típus sem) ismert.
Csupán az a kérdés, hogy megfővésgyanús motornál általában mire kell figyelni? Az meg főleg jó lenne, ha ilyen (körülbelüli...) típusról lenne plusz infó  :yes:
Nem neked írtam ezt, amire reagáltál :)

Megfőzés-gyanús motornál arra kell figyelni, hogy nem lett-e hengerfejes. Tünetek: rejtélyes random túlmelegedés; fogyó hűtőfolyadék; gőz a kipufogóból; üzemmeleg motornál, levett hűtő-sapkánál (óvatosan kell levenni a túlnyomás miatt, egy nagy rongyot kell rányomni és azzal lassan elcsavarni!), buborékok jönnek fel a hűtőfolyadék felszínére.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re: Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8997 Dátum: 2013.06.19 22:59:49 »
Ez igaz, csak azt is vállalnia kell, hogy a motorra költött pénz egy tetemes részét nem fogja visszakapni egy esetleges eladáskor. Ezért érdemes jól átgondolni. Az való igaz, hogy bazi jó érzés, amikor nem szükséges, csak ajánlott ellenőrizni az olajszintet. ;)
Így van. Egy ilyen munkát nem fizet meg senki, de élvezni élvezné  :nono:
Viszont egy valóban jól működő autót a gazdája nem igazán akar majd eladni, mert ő akarja élvezni az áldozata gyümölcsét.
Pl. én sem tervezem eladni igazán, sőt, semennyire sem, hanem addig használjuk, amíg csak lehet  :yes:
Szerintem ez az ésszerű döntés.

Ha meg biztosan nem lesz meg 5 év múlva már, akkor ezt rá szokták hagyni a következő tulajra, ami nem is olyan nagy baj, ha az ár is tükrözi ezt, és tájékoztatják róla - na ez meg nem így megy  :censored: Persze ezt nem netferry-ről feltételezem  :flowers:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8998 Dátum: 2013.06.19 23:04:11 »
Nem neked írtam ezt, amire reagáltál :)

Megfőzés-gyanús motornál arra kell figyelni, hogy nem lett-e hengerfejes. Tünetek: rejtélyes random túlmelegedés; fogyó hűtőfolyadék; gőz a kipufogóból; üzemmeleg motornál, levett hűtő-sapkánál (óvatosan kell levenni a túlnyomás miatt, egy nagy rongyot kell rányomni és azzal lassan elcsavarni!), buborékok jönnek fel a hűtőfolyadék felszínére.
Tudom, de mivel a témát én kezdtem, gondoltam pontosítok  :)

Értem, szóval füstöl a hűtőfolyadék valamilyen szinten... Olyat is hallottam, hogy az olaj színe megváltozik/hat ilyenkor, zavaros, fehéres lesz, esetleg a kipufogófüst fehér (ahogy írod is). OFF Marutinál az volt rendesen...
De a veszélye az új pumpa tönkremenésének nem állhat fenn, ha nagyon beledolgozik?
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.19 23:06:11 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8999 Dátum: 2013.06.19 23:36:26 »
Tudom, de mivel a témát én kezdtem, gondoltam pontosítok  :)

Értem, szóval füstöl a hűtőfolyadék valamilyen szinten... Olyat is hallottam, hogy az olaj színe megváltozik/hat ilyenkor, zavaros, fehéres lesz, esetleg a kipufogófüst fehér (ahogy írod is). OFF Marutinál az volt rendesen...
De a veszélye az új pumpa tönkremenésének nem állhat fenn, ha nagyon beledolgozik?
A pumpának ez mindegy.

Az olaj csak akkor színeződik el (ilyen tejeskávé-kinézetű trutymóvá alakul), amikor már durván keveredik a hűtőfolyadékkal. De ez nem törvényszerű velejárója a hengerfej-tömítés átégésének. Illetve csak nagyon előrehaladott stádiumban.

Én annyit tennék, hogy most egy darabig fokozottan figyelném a hőmérőt, meg a hűtőfolyadék szintjét - és gyakrabban nézegetném az olajat. Ha minden OK egy darabig, akkor meg lehet nyugodni. Én is főztem fel a Camry motorját (behalt a ventillátor termokapcsolója), de azóta sem kellett cserélni a hengerfej-tömítést. Pedig orrán-száján nyomta ki a gőzt, és folyt belőle a földre a hűtőfolyadék, szóval megbuggyant rendesen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )