Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355360 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8925 Dátum: 2013.06.03 21:57:40 »
3500-on már majdnem elnyomja a motorzaj. Üresben próbáltam, de ott nem hallom a motortól.
Ha ez tényleg előgyújtás-csörgés, akkor az jellemzően csak menet közben, nagy terhelés alatt, alacsony/közepes fordulatszámon jön elő. Álló helyzetben maximum úgy, ha nyitott motorháztető mellett fülelsz, és hirtelen padlóig nyomod a gázt - üzemmeleg motornál. Olyankor is be tud csörögni egy-egy pillanatra, mielőtt felpörög magasabb régiókba.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8926 Dátum: 2013.06.03 22:11:56 »
Tényleg csak akkor csörög, ha erőlködik a motor, mondjuk nekiindulok egy nagyobb 4-500m-es emelkedőnek 100-al, nem nyomom neki, csak tartom a pedálállást, akkor kb az emelkedő felénél kezd el csörögni, onnantól pedig folyamatosan csörög, amíg fel nem érek, ahogy megszűnik a terhelés, a csörgés abbamarad.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8927 Dátum: 2013.06.03 22:59:13 »
Tényleg csak akkor csörög, ha erőlködik a motor, mondjuk nekiindulok egy nagyobb 4-500m-es emelkedőnek 100-al, nem nyomom neki, csak tartom a pedálállást, akkor kb az emelkedő felénél kezd el csörögni, onnantól pedig folyamatosan csörög, amíg fel nem érek, ahogy megszűnik a terhelés, a csörgés abbamarad.
Túl nagy az előgyújtás.

Kérdés tényleg az, hogy van-e benne kopogás-érzékelő - ezekben a modern(ebb) autókban tipikusan az szokott ilyen hibát produkálni. Főleg, ha a hiba úgy jött elő, hogy közben senki nem nyúlt bele a motorba (tehát nem állította el pl. az alapelőgyújtást).

A jelenség okának utána kéne járni, mert ez a csörgősdi nem veszélytelen: ilyenkor a hengerben a kelleténél korábban berobban a benzin-levegő keverék, és ez -legrosszabb esetben- hosszú távon akár a dugattyú tetejének az átégéséhez is vezethet. Persze ez a worst scenario, amihez idő kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8928 Dátum: 2013.06.03 23:15:13 »
Lassan 1 éve van ez a csörgés, de ahogy vezetek és amennyit mentem vele, nem mentem le vele összesen 500km-t csörgősen. Van itt egy szerviz, az egyik dolgozónak carina-ja van, oda benézek vele a  héten, szerintem ő tudni fogja mit hogyan.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8929 Dátum: 2013.06.04 08:50:57 »
No azt mondja a szerelőm, akivel futóművet szoktam csináltatni (gumis), hogy neki nincs stroboszkópja ehhez, hogy rendesen kimérje, inkább vigyem el olyan helyre, ahol meg tudják rendesen mérni, mert ő is tud állítani rajta, de ez csak próbálkozás. Lehet az lesz, hogy bemegyek vele a koto-ba kanizsára, mennyit kérhetnek el egy ilyenért?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8930 Dátum: 2013.06.04 09:21:48 »
Üdv!

Szerintem nincs benne kopogásérzékelő, de tévedhetek persze. Nem azért, mert az enyémben sincs, hanem mert nincs sehol a toyodiy-es ábrákon, és 94-es autónál könnyen előfordulhat.
Menet közben is állítódhat, igaz, lassanként. Öcsém Nexiájában vándorolt, ott viszont a gyújtáselosztó tengelyen lógott a jeladó, csere lett a vége.

Stroboszkóp  nélkül tényleg csak tippelés. Egy pontos leírás és érték kell hozzá, mert nálam pl. diag. csatl.-ban rövidre kell zárni az E1-TE1 kapcsokat, ami kikapcsolja az előgyújtásállítást a számítógépben. Utána kell belőni stroboszkóppal (ezt az első hengerről kell vezérelni) a főtengely szíjtárcsán levő jelet a porvédő műanyagon levő skálával 10 fokra az elosztóház megfelelő elforgatásával (azt tartó csavarokat lazítva és persze majd visszahúzva). Aztán rövidzár kivesz,  ellenőrzés stroboszkóppal megint, hogy 5-15 fok között legyen a jel szabályozva, aztán kész. Mindezt üzemmeleg motornál kell persze. Érdekes, hogy a motorháztető belsején egy matricán is leírják a lényeget az enyémen :yes:

A gyertyákat jó megnézni, mert nagy hőterhelés meglátszik azokon is, így valószínűsíthető a nagy előgyújtás még. Azt, hogy mennyiért csinálják, érdemes telefonon megkérdezni. De szerintem a szakik itt is el tudják mondani, és nem gondolom, hogy az előbb leírtnál sokkal bonyolultabb lenne  :otlet:
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.04 09:23:32 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8931 Dátum: 2013.06.04 14:12:18 »
Valami jól jönne hozzá, de letölteni nem találtam még leírást:


A Maróti könyvkernél 8500 pénz.

Esetleg a megfelelő topicokban kérdezz rá, hátha van valakinek hozzá leírás!
« Utoljára szerkesztve: 2013.06.04 14:14:27 írta vd1234 »

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8932 Dátum: 2013.06.04 15:56:14 »
Csütörtökön mennem kell egy helyre, ott benézek egy szervizbe, hátha be tudják állítani, ha nem, akkor marad a koto.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8933 Dátum: 2013.06.04 18:32:44 »
Kicsit belenéztem a Corollaclub-os hsz-ekben a témában.
Sok okot hoznak fel, van, például van, akinek a gyertyacsere sokat számított, van, hogy ECU csere segített, mivel az újabbaknál már nincs rotoros elosztó, csak kinézetre az. A tiédben van rotor? Azokban elvileg lehet állítani az előgyújtást, mert valaki ezt írta:

"HozzászólásElküldve: 2012 Okt. 15, 04:18 pm    Hozzászólás témája:    Hozzászólás, az előzmény idézésével
Jó hír a motorcsörgésre: gyújtás állítással megoldódott a probléma!!
_________________
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE "

Egyébként ezen az oldalon lehet keresgélni.

Remélem, hogy nem probléma a link.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8934 Dátum: 2013.06.04 20:09:03 »
Kicsit belenéztem a Corollaclub-os hsz-ekben a témában.
Sok okot hoznak fel, van, például van, akinek a gyertyacsere sokat számított, van, hogy ECU csere segített, mivel az újabbaknál már nincs rotoros elosztó, csak kinézetre az. A tiédben van rotor? Azokban elvileg lehet állítani az előgyújtást, mert valaki ezt írta:

"HozzászólásElküldve: 2012 Okt. 15, 04:18 pm    Hozzászólás témája:    Hozzászólás, az előzmény idézésével
Jó hír a motorcsörgésre: gyújtás állítással megoldódott a probléma!!
_________________
'95 E10 Hatchback 1.3 XLi 4E-FE "

Egyébként ezen az oldalon lehet keresgélni.

Remélem, hogy nem probléma a link.

Fogalmam sincs, de bárdinál pl lehet kapni hozzá rotort. Gyertyát már cseréltem nem segített semmit, bemegyek majd szervizbe és megnézik mi van.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8935 Dátum: 2013.06.04 20:26:51 »
Fogalmam sincs, de bárdinál pl lehet kapni hozzá rotort. Gyertyát már cseréltem nem segített semmit, bemegyek majd szervizbe és megnézik mi van.
Ok, kíváncsi vagyok, mit találnak!
Csak nehogy olyan banális dolog legyen, hogy pl. rotor, vagy elosztófedél hiba (ezt egyszerű cserélni, otthon is kis munka).
Említettek még olyat is, hogy szelephézag állítás  (na ez picit bonyolultabb) :otlet:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8936 Dátum: 2013.06.04 21:19:38 »
Üdv!

Szerintem nincs benne kopogásérzékelő, de tévedhetek persze. Nem azért, mert az enyémben sincs, hanem mert nincs sehol a toyodiy-es ábrákon, és 94-es autónál könnyen előfordulhat.
A mi Carinánkban volt, de az már faceliftes verzió volt... csakugyan évjárat-függő lehet a dolog. Ha a toyodiy nem hozza, akkor sanszos, hogy tényleg nincs benne.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8937 Dátum: 2013.06.05 23:08:37 »
Holnap viszem egy független szervizbe, ott csinálták az ave-t a baleset után, emlékezett is a nevemre a munkafelvevő és az autóra is.

diegho

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8938 Dátum: 2013.06.06 15:48:58 »
Kész az autó. Gyújtást kellett állítani. A szerviz vezetője ahogy elmondtam neki a hibát azt kérdezte, hogy milyen benzineket tankolok, hátha amiatt van, mondtam neki, hogy avia, agip, shell, omv-vel is ezt csinálja, akkor rögtön mondta, hogy 10 perc és beállítja a gyújtást egy stroboszkóppal. Mivel volt dolgom otthagytam az autót és megnézettem a dudát, mert az sem szólt, valamint a kesztyűtartót nem lehetett kinyitni. 10-et fizettem kereken, kesztyűtartót 2 óra alatt nyitották ki!!!!! Most nincs benne zár, az volt eltörve, kell majd vennem valahol bontóban, duda is szól, minden szuper.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8939 Dátum: 2013.06.06 16:15:14 »
Kész az autó. Gyújtást kellett állítani. A szerviz vezetője ahogy elmondtam neki a hibát azt kérdezte, hogy milyen benzineket tankolok, hátha amiatt van, mondtam neki, hogy avia, agip, shell, omv-vel is ezt csinálja, akkor rögtön mondta, hogy 10 perc és beállítja a gyújtást egy stroboszkóppal. ... duda is szól, minden szuper.
Hála Istennek, ennek nagyon örülök, hogy így sikerült!  :clap: Már kíváncsi voltam nagyon  :)
Jobban megy a gép? Lehet, hogy még a fogyasztás is lejjebb tudna menni így  ;)