Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353110 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8310 Dátum: 2012.06.29 17:57:47 »
Nekem akkor is gyanús a hűtő... ::)

Hiába gyanús, linkre nem fog venni a tulaj új hűtőt 15-20 ezerért.. Annyira nem veti fel a pénz. Amúgy meg ha van is benne dugulás, akkor is, korábban használható volt az autó, tehát legalább azt el kellene érnj újra, hogy ne melegedjen nagyon. (a vízpumpacsere előtt csak országúton melegedett kicsit).
Az biztos sztem, hogy nincs teljesen eldugulva, használható a hűtő. Tehát van benne áramlás.

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8311 Dátum: 2012.06.29 18:02:21 »
Ha át is megy a víz, akkor se biztos jó lesz...én pont ugyan ilyen swift fűtőradiátorjával jártam így, víz a szépen átment rajta, csak fűtés nem volt. végül ki kellett cserélnem.
Utána jó lett.

Nekem meg ne mond...autót szerelek minden nap, semmit nem akarnak cserélni...csak mennek az autóval...
De még mindig jobban jár, akár egy bontott hűtővel, mintha motorgenerál lenne...értesd meg vele, 2 közül valamelyik okoz ilyan hibát, az egyszerűbb és olcsóbb megoldást, érdemes lenne megpróbálni.
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8312 Dátum: 2012.06.29 18:23:04 »
Kisfiatal!

Azt a hűtőt elég lett volna forró állapotában infrás hőmérővel átpásztázni és máris kiderül hogy jó-e vagy sem, ha van benne hőmérsékletileg "folt" akkor kuka.
Az sem igaz hogy b.zi megoldások vannak a Suzukiban, főleg ebben, pofon egyszerű, csak nincs szerszámod/ "nem értessz hozzá".

Én elég sok Suzuki-t javítok, semmi extra dolog nincs benne, itt egy dugattyútörött is, e hónapban csináltam, pikk-pakk megvan egy ilyen beavatkozás is.
Negyedik hozzászólás itt:
http://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=1000.11325







Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8313 Dátum: 2012.06.29 18:41:48 »
Idézet
Most indítás után átmelegszik(nincs benne termosztát), majdnem teljes felületén(van egy folt, ami hideg marad)
Ha egy folt hideg marad, akkor nem is kell az infrás hőmérő, az a hűtő rossz.
Nem olyan bonyolult dolog a hűtőrendszer. Ha vízpumpa és termosztát jó, hűtősapka megfelelő nyomáson dolgozik, akkor már csak mindennek átjárhatónak kell lennie. Esetünkben a hűtő biztosan nem az, tehát csere. Ezzel kell kezdeni.

Amúgy a termosztát kihagyással csak óvatosan. Nem tudom a Suzukinál hogy van, de néhány típusnál a termosztát nem csak kinyit vagy elzár egy járatot, hanem a nyitással párhuzamossan elzár egy másikat és fordítva. Gondolom a kő egyszerű Suzuki nem ilyen, csak leírtam.
Xanyi

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8314 Dátum: 2012.06.29 18:49:41 »
Lehet hogy nem tökéletes a hűtő sem, de akkor azt mondja meg valaki: ha a vízpumpacsere előtt használható volt az autó, akkor most miért nem az? Tegyük fel hogy volt/van dugulás a hűtőben, akkor az új vízpumpával miért rosszabb?

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8315 Dátum: 2012.06.29 20:31:51 »
Nézd, úgy jött le nekem, hogy akármit is írnak a vájtfülű kollégák, és a szerelésből élő fórumtársak, eldöntötted, hogy az a hűtő még jó.  Pedig hidd el, hogy az a hűtő eltömődött, kukába való, akárhogyan is néz ki.

Kérdésedre pedig nagyon egyszerű a válasz: A friss pumpa jobban megkeverte a hűtőfolyadékot, mit a megfáradt régi, ezáltal a szmötyi is megindult a rendszerben, és szépen eldugította az amúgy sem acélos áteresztőképességű hűtőt.  Szóval lehet ezt szépíteni jobbra meg balra, de ki kell cserélni. Ha nem cseréled ki, akkor megfőzheted a motort, síkoltathatod a hengerfejet, kiadhatsz egy rakat pénzt.  Most csak 15E  hűtő.  Nyilván a Te döntésed.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8316 Dátum: 2012.06.29 23:33:56 »
Volt autó, amiben kicserélték a folyató hűtőt egy eredeti gyári újra, és melegedni kezdett az autó nagy sebességnél. Újabb hűtőcsere lett a megoldás... Annál is a közepe hideg maradt!

Hogy mér? Gondolom a megpiszkált rendszer és a utántöltésre használt fagyálló valamit odamosott ami eddig valahová le volt rakódva!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8317 Dátum: 2012.06.30 20:10:16 »
Elmentem a hűtőért a szakihoz, de sztem át akar baxni.. :S
Állítása szerint rendesen el van dugulva és ki kell cserélni..
Én is egyből mondtam, hogy szerintem a hűtőd rossz; a szakember is ezt mondja; erre ezt reagálod. Minek kérsz te egyáltalán tanácsot? Pfff, részemről a te problémáidon való bármiféle agyalást ezennel befejeztem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8318 Dátum: 2012.06.30 20:41:40 »
Nézd, úgy jött le nekem, hogy akármit is írnak a vájtfülű kollégák, és a szerelésből élő fórumtársak, eldöntötted, hogy az a hűtő még jó.  Pedig hidd el, hogy az a hűtő eltömődött, kukába való, akárhogyan is néz ki.

Kérdésedre pedig nagyon egyszerű a válasz: A friss pumpa jobban megkeverte a hűtőfolyadékot, mit a megfáradt régi, ezáltal a szmötyi is megindult a rendszerben, és szépen eldugította az amúgy sem acélos áteresztőképességű hűtőt.  Szóval lehet ezt szépíteni jobbra meg balra, de ki kell cserélni. Ha nem cseréled ki, akkor megfőzheted a motort, síkoltathatod a hengerfejet, kiadhatsz egy rakat pénzt.  Most csak 15E  hűtő.  Nyilván a Te döntésed.

Máshol meg hengerfejet is mondanak  :hug: Nem mondtam hogy tuti jó az a hűtő, de azt se gondolom, hogy egyből ki kéne dobni.. és amikor a hűtős azzal jön hogy teljesen el van dugulva, nem megy át rajta a víz, miközben magam próbáltam, hogy átmegy, majd egyből felajánlja hogy vegyek nála újat, akkor persze hogy eszembe jut az is, hogy jobban akar keresni  :whistling: Ettől persze még lehet, hogy néhány csöve el van dugulva. Ma vegyszeresen kimostam(amit ugye a hűtős nem tett meg), átöblítettem többször nagy nyomással, és úgy tűnik javult a helyzet. Most van keringés, bár a hűtőnek kb egy negyede nem meleg, tehát az a rész valszeg dugult. De most ventibekapcsolás után is meleg, nem hűl vissza mint korábban. A venti is később kapcsolt be. A tulaj pénztelen, és keveset használja az autót, nyilván mindent megpróbálok, hogy ne kelljen 15-20 ezret kiadnia (most adott ki 10en valahányat vízpumpára, termnosztátra). Sokaknak ez aprópénz tudom. Sokaknak meg nem. Holnap viszi máshoz az autót, a vezérlés miatt, de jeleztem neki, hogy nem kizárt hogy vennie kell majd egy új hűtőt. Tudom, hogy az a legegyszerűbb megoldás, hogy cseréljünk mindent újra, azt majdcsak jó lesz.. Csak ezt nem mindenki bírja megfizetni.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8319 Dátum: 2012.06.30 20:49:55 »
Mégegy: én csak azt akartam, hogy a korábbi állapotot elérjük, tehát ne melegedjen vészesen, használható legyen. Innentől az ő döntése, megcsináltatja e rendesen.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8320 Dátum: 2012.06.30 20:58:49 »
Holnap viszi máshoz az autót, a vezérlés miatt...

Az ilyen embernek nem kell dolgozni, ha nincs pénze járjon gyalog!
ÚÚÚÚÚtálom a fillárbaxókat!
(Miért nem te csinálod a vezérlést?  :?:)

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8321 Dátum: 2012.06.30 21:10:16 »
Ha hengerfejes is, akkor az meg a hűtő miatt lett olyan, valamikor megmelegedhetett! Tehát a hűtő kuka! Nem kell mindent kicserélni újra, de ha valami rossz, azt igen. Aztán utána lehet tovább agyalni, hogy mi még?!
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8322 Dátum: 2012.06.30 21:14:16 »
Máshol meg hengerfejet is mondanak  :hug: Nem mondtam hogy tuti jó az a hűtő, de azt se gondolom, hogy egyből ki kéne dobni.. és amikor a hűtős azzal jön hogy teljesen el van dugulva, nem megy át rajta a víz, miközben magam próbáltam, hogy átmegy, majd egyből felajánlja hogy vegyek nála újat, akkor persze hogy eszembe jut az is, hogy jobban akar keresni  :whistling: Ettől persze még lehet, hogy néhány csöve el van dugulva. Ma vegyszeresen kimostam(amit ugye a hűtős nem tett meg), átöblítettem többször nagy nyomással, és úgy tűnik javult a helyzet. Most van keringés, bár a hűtőnek kb egy negyede nem meleg, tehát az a rész valszeg dugult. De most ventibekapcsolás után is meleg, nem hűl vissza mint korábban. A venti is később kapcsolt be. A tulaj pénztelen, és keveset használja az autót, nyilván mindent megpróbálok, hogy ne kelljen 15-20 ezret kiadnia (most adott ki 10en valahányat vízpumpára, termnosztátra). Sokaknak ez aprópénz tudom. Sokaknak meg nem. Holnap viszi máshoz az autót, a vezérlés miatt, de jeleztem neki, hogy nem kizárt hogy vennie kell majd egy új hűtőt. Tudom, hogy az a legegyszerűbb megoldás, hogy cseréljünk mindent újra, azt majdcsak jó lesz.. Csak ezt nem mindenki bírja megfizetni.
Hajrá, csak így tovább. Majd ha túlmelegedés miatt tönkrement az új vízpumpa, és jó esetben sikerült megfőzni a hengerfej-tömítést is, akkor majd lehet sírni, mennyivel jobb lett volna 15-20 ezerből megúszni a sztorit.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8323 Dátum: 2012.06.30 22:14:45 »
Az ilyen embernek nem kell dolgozni, ha nincs pénze járjon gyalog!
ÚÚÚÚÚtálom a fillárbaxókat!
(Miért nem te csinálod a vezérlést?  :?:)

nem bírtam levenni a főtengely ékszíjtárcsát  ::) 4 8as fejú csavar fogja, és olyan mélyen van bent, hogy csillagkulcs nem fér oda, csőkulcsom meg nincs  :hug: Meg olyan kis "műszerész" krovám se(vagyis fej van, csak hajtót nem találtam hozzá), meg T kulcsom se. Nem, nincs jól felszerelt műhelyem, csak magamnak szerelgetek amúgy  :hug: Mondjuk eddig elég sokmindent meg bírtam csinálni  :) Meg a hengerfejezést se vállalnám, ezért is mondtam, keresgéljen mást is, ha esetleg az lenne majd..
 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8324 Dátum: 2012.06.30 22:50:00 »
Meg a hengerfejezést se vállalnám, ezért is mondtam, keresgéljen mást is, ha esetleg az lenne majd..
Most még nem az. Annak nem ilyen a tünetcsoportja, vágod? De ha sokat mászkáltok eldugult hűtővel, hamarosan tényleg kereshettek majd szakit a hengerfejezésre is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )