Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353129 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7995 Dátum: 2011.12.16 10:55:15 »
Az elem nem csak távirányító miatt kell? A szervíz kulcsban nekem sincs elem és azzal is beindul.

Jól beszél afekete!
Az immo külön téma, az elem a távirányításhoz kell!

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7996 Dátum: 2011.12.16 14:51:11 »
Music említette, hogy nem az ő autójáról van szó, tehát lehet, hogy nem is Toyota. Más márkánál kellhet az elem az immohoz is. (Renault-nál konkrétan tudom, hogy kell).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7997 Dátum: 2011.12.16 14:56:34 »
Az előző autómról van szó. ;)
music     

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7998 Dátum: 2011.12.16 20:02:51 »
Music említette, hogy nem az ő autójáról van szó, tehát lehet, hogy nem is Toyota. Más márkánál kellhet az elem az immohoz is. (Renault-nál konkrétan tudom, hogy kell).

Ez kokrétan nem minden Renaultra igaz.  :tt2:

A kártyások elem nélkül is indíthatóak, csak a fészekbe be kell helyezni a kártyát még a szabadkezeseknél is.  ;)
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7999 Dátum: 2011.12.17 22:15:30 »
Ez kokrétan nem minden Renaultra igaz.  :tt2:

A kártyások elem nélkül is indíthatóak, csak a fészekbe be kell helyezni a kártyát még a szabadkezeseknél is.  ;)

Oké. Jóbarátom Clioja pl ilyen.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Szmuki

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8000 Dátum: 2011.12.22 19:35:12 »
Sziasztok!

Régebben írtam ide hogy nem indul pöccre az autó (1.4VVTI) és hidegen rángat.

Nos a fejlemény:->

2. komputeres olvasánál nem igazán értette a csákó miért nem megy  2-es henger! szikra+kaja van.

Akkor nem akarta a falra festeni az ördögöt, de megemlítette hogy mechanikus hibája is lehet a motornak.

Sajna igaza lett:(!

Kompresszimérésnél kibukott.

A 2-es hengerembe 5bar nyomás van 13helyett.

A szerelő azt mondta, de ez csak "irány mutatás" hisz addig ő sem tud többet mondani amíg nincs megbontva a hengerfej, hogy ha gyűrűnél menne el a kompresszió akkor a niívópálcánál ki kellett volna hogy lőjön az olaj.

MIntha ha szívószelepnél sziszegne.

Sajna csak január első hetébe tud fogadni. Remélem addig nagy kárt nem okozok addig a motornak(bár ha jobban belegondolok 4e km-t már gurult így). Amúgy annyira nem érződik hogy baj van a mocival. csak hidegen torpan. illetve fura az alapjárat. hisz 3 henger dolgozik. 4. , vagyis a 2-es csak úgy van... nem végez munkát hisz nem sűrít...

Nekem jó kis karácsonyom lesz:( -$

Nézegettem az alkatrész árakat egy komplett hengerfej tömítés készlet 35e és még sehol a munkadíj meg a hiba oka. Remélem csak szelep baja lesz (szelepvezető) vagy valami ilyesmi.

Szurkoljatok!

Üdv_Szmuki

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8001 Dátum: 2011.12.22 20:47:51 »
üdv!
Előzménye van a dolognak? Csak úgy nem megy el a kompót sehonnan!
A többiben mennyi a végnyomás?
Volt már a fórumon olyan eset, amikor kevés kompressziót mértek valakinél, de kiderült egy másik méréssel, hogy tévedtek...
Méress rá mégegyszer!

TZoli

  • Vendég
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8002 Dátum: 2011.12.22 21:07:25 »
Simán elmegy a kompót bárhonnan ha úgy gondolja.
Ezt az Opelt nemrég csináltam, 2 henger harmatgyenge, 1 nullás és 1 jó volt.
A hiba a szokásos: szelepfészek kopás/szeleptányér kopás.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=v216cw1lppvsnxkm5oxx.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=oegs87v6a6y4memvvn7y.jpg
Égéstereket benzinnel felöntve máris megjelent a benzin a szívóoldalon, tehát nem tudtak zárni a szelepek rendesen

Gépműhely után, majd összerakva:
http://www.kephost.com/view3.php?filename=6kp2pqy6xcsdv6uvpcvl.jpg
http://www.kephost.com/view3.php?filename=cldc8uuf6hwmqvwuy26y.jpg

Ugyanez a hiba volt szintén nemrég egy Renault Megane I-en, (1.4 energy motoros), ott is a szelepfészkekett kellett megigazítani és 4 szívószelepet/vezetőjét cserélni, és egy Clio II 1.9 Dti-n.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.22 21:10:41 írta TZoli »

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8003 Dátum: 2011.12.22 21:16:14 »
Najó, el tud menni, de akkor inkább fokozatos elgyengülés formájában.
Egy plusz mérés belefér azért szerintem.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8004 Dátum: 2011.12.22 21:37:23 »
A múltkor mintha azt olvastam volna, hogy a Toyotánál nem nagy divat a hidrotőke (4A-FE-nél tényleg hézagállító alátétek vannak, a többinél nem tudom):
esetleg elképzelhető, hogy nincs szelephézag, és így égett be a szelep?

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8005 Dátum: 2011.12.22 21:49:26 »
A múltkor mintha azt olvastam volna, hogy a Toyotánál nem nagy divat a hidrotőke (4A-FE-nél tényleg hézagállító alátétek vannak, a többinél nem tudom):
esetleg elképzelhető, hogy nincs szelephézag, és így égett be a szelep?
azt nem tudod milyen ára van ezeknek a hézagállítóknak?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8006 Dátum: 2011.12.22 21:57:47 »
Amúgy annyira nem érződik hogy baj van a mocival. csak hidegen torpan. illetve fura az alapjárat. hisz 3 henger dolgozik. 4. , vagyis a 2-es csak úgy van... nem végez munkát hisz nem sűrít...
Hát, azért egy ekkora, négyhengeres motornál igencsak érezhető kellene legyen, ha folyamatosan 3 hengerrel menne  :hmmmm: ... Más (lenne) a hangja, és jóval gyengébb is (lenne).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8007 Dátum: 2011.12.22 22:05:52 »
azt nem tudod milyen ára van ezeknek a hézagállítóknak?
November elején vettem párat, ha jól emlékszem olyan 6-700 volt darabja.

rokafiu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1022
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8008 Dátum: 2011.12.23 07:20:59 »
November elején vettem párat, ha jól emlékszem olyan 6-700 volt darabja.
és mekkora meló kicserélni ezeket? Mit kell hozzá levenni/szétszedni hogy ki lehessen cserélni?

600Ft de jó, attól féltem 5-10-szerese! :D

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #8009 Dátum: 2011.12.23 08:40:36 »
és mekkora meló kicserélni ezeket? Mit kell hozzá levenni/szétszedni hogy ki lehessen cserélni?

600Ft de jó, attól féltem 5-10-szerese! :D
Nekem nem volt nagy gond, mert kivettem a vezérműtengelyeket a szelepszárszimeringek cseréje miatt. De enélkül is megoldható. Itt egy leírás:
http://discodan.org/gfx/celica/servicemanual/engine/em.pdf
Itt van mindenféle más leírás is (pl. EFI, stb.), de ez a motorleírás rendesen tárgyalja. Angolul van, de sok képpel  :)
Elegendő a szelepfedelet levenni. Először mérni kell a megadott módon, aztán ha kell, kiszámítani az új alátét vastagságát, majd cserélni. Nálam volt cserebere a hengerek között, mert mindet állítottam, de olyan 7-8 db kellett új. Csendesebb lett a motor hála Istennek.
Célszerszámokat ír hozzá, ha benne vannak a tengelyek. De anno Szamarában csavarhúzó meg telefonfogó segítségével cseréltem őket, tehát tényleg benne lehetnek a vezérműtengelyek ::) Ide max. még kell egy jó mágnes. A hézagállítókat autósboltban vettem, állítólag Szakálmetáltól szerezték be.
Ha esetleg részletek kellenek, csak írj, amint tudok, válaszolok.
« Utoljára szerkesztve: 2011.12.23 08:42:40 írta vd1234 »