üdv!
- Előfordulhat, hogy levegő maradt a rendszerben, belement annyi (a veszteség nélkül) amennyit előírnak?
Ha ez oké, akkor hideg motort elkezded bemelegiteni és a termosztátháztól a nagy hűtő felé menő csövet tapogasd, mikor kezd el melegedni, keringeni a víz.
Akkor jó, ha a motor felmelegszik üzemi hőfokra 80-90°C és utána nyit a termosztát a nagy kör felé. Ha indítás után röviddel elindul a langyosodás, korán nyit a termosztát, kuka. Arra figyelj, ne közvetlen a motornál tapizd, mert átvezeti a hőt és átver, hanem a cső középtájától inkább a hűtő felé!
Amúgy indítás után a fűtő (belső) radiátorba azonnal keringeti a vizet, a csöveknek mindig forrónak kellene lenniük.
Aztán eltömödhetett a radiátor is falevéllel, vizköves a hűtő stb..
Számolj be!
Az is lehet, (mint nálam), hogy a termosztát hajszálpontosan 82°C-nál nyit, de bezárni csak 69°C-nál hajlandó... folyamatosan hűtve a rendszert... cserélve lett...