Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353022 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7965 Dátum: 2011.11.23 22:18:34 »
Ha a saját szórakozásodra veszed, akkor van olcsóbban is. Ha nem működik, akkor sem buksz nagyot. Viszont ettől ne várd, hogy esetleg Toyota specifikus hibakódot olvasson ki.
Ha bizotsan akarod tudni a hibát, akkor márkaszervíz - vagy valamivel komolyabb kütyü, mondjuk 200e-ért. ;)

Ez a márkaszervizes komoly kütyü nem értem miért lehet akkora csoda. Más is mondta már hogy az a biztos megoldás, de ahogy én tudom az is ugyanazon a csatlakozón keresztül veszi ugyanazt a kódot, tehát maga a kütyü nem lehet nagyon más csak a szoftver ami fut rajta. Gondolom ugyanazt a szoftvert meg lehet PC-re is írni. Ha meg csak annyi a különbség, hogy nagyobb adatbázisból dolgozik, ami a toyotás kódokat is tartalmazza, akkor még egyszerűbb megoldani, hogy a házi PC is tudja ugyanazt. Érti ezt valaki?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7966 Dátum: 2011.11.23 22:22:53 »
tehát maga a kütyü nem lehet nagyon más csak a szoftver ami fut rajta.

Pontosan ez a lényeg. Szerinted a szoftver nem kerül pénzbe?  :hmmmm:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7967 Dátum: 2011.11.23 22:47:45 »
Pontosan ez a lényeg. Szerinted a szoftver nem kerül pénzbe?  :hmmmm:

Hát, ez már egy másik téma, hogy drága szoftvereket ki hogyan szerez be, de gondolom az olcsó kütyüknél is felmerül ugyanez a probléma, tehát a többség ott is csak a hardverért fizet, mivel csak azért kénytelen fizetni.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7968 Dátum: 2011.11.23 22:50:52 »
De nem tudom mit pörögsz ezen egy márkaszervízben pár ezerért kiolvassák neked, és mindenki boldog...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7969 Dátum: 2011.11.24 07:52:55 »
Egyetértünk, ezek a háromezer forintos vackok biztos nem tökéletesek. A Micunál pl nem véletlen, hogy darabja a különböző diagnosztikai kütyüknek 3 milla volt sok évvel ezelőtt... ::)
         

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7970 Dátum: 2011.11.24 10:11:26 »
Ez a márkaszervizes komoly kütyü nem értem miért lehet akkora csoda. Más is mondta már hogy az a biztos megoldás, de ahogy én tudom az is ugyanazon a csatlakozón keresztül veszi ugyanazt a kódot, tehát maga a kütyü nem lehet nagyon más csak a szoftver ami fut rajta. Gondolom ugyanazt a szoftvert meg lehet PC-re is írni. Ha meg csak annyi a különbség, hogy nagyobb adatbázisból dolgozik, ami a toyotás kódokat is tartalmazza, akkor még egyszerűbb megoldani, hogy a házi PC is tudja ugyanazt. Érti ezt valaki?
Konkrétan ez a kütyü kiolvassa a hibakódot, a program meg értelmezi. Egyébként ehhez a kék-narancssárga ELM327-hez is illegális programot adnak - vagy legalább is olyat is. Nem véletlen, hogy a Scantool újabb verzióival nem működik.
Az más kérdés, hogy a szabványosan nem használt kivezetéseket hogy használja Toyota, mert ezt egyetlen ELM327 se fogja tudni. Már ha egyáltalán használ ilyet a Toyota - a Ford tudtommal igen.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7971 Dátum: 2011.11.24 10:37:34 »
De nem tudom mit pörögsz ezen egy márkaszervízben pár ezerért kiolvassák neked, és mindenki boldog...

Márkaszervízben (Tsusho) 11.000 ft a kiolvasás, meg csak munkaidőbe eső időpontokat lehet erre foglalni, ezért gondolkodtam el azon, hogy mennyivel lehet rosszabb megoldás az ennél jóval olcsóbb házi kütyüvel kiolvasni a kódot, vagy egyáltalán van-e különbség.
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.24 10:41:28 írta yng »

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7972 Dátum: 2011.11.24 10:51:10 »
Menj el a Mayerhez Budakeszire. Egyrészt szerintem olcsóbb, másrészt 8-18-ig vannak nyitva.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7973 Dátum: 2011.11.24 10:52:49 »
Márkaszervízben (Tsusho) 11.000 ft a kiolvasás, meg csak munkaidőbe eső időpontokat lehet erre foglalni, ezért gondolkodtam el azon, hogy mennyivel lehet rosszabb megoldás az ennél jóval olcsóbb házi kütyüvel kiolvasni a kódot, vagy egyáltalán van-e különbség.
A kiolvasás ára különböző - nekem a Mayernél olvastak ingyen is hibakódot, igaz, akkor mást is csináltak.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7974 Dátum: 2011.11.24 12:23:40 »
Mayeréknál kiolvasták a kódot, nem fizettem semmit, megrendelték az oxigén szenzort, másnapra megvolt a cucc, harmadnap kicserélték, egy óra munkadíjat fizettem. Ide kell jönni, nem a Tsushohoz. :yes:

celicas86

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7975 Dátum: 2011.11.30 01:15:25 »
Hello,
A segítségeteket szeretném kérni, egy 2000-es évjáratú GTS Celicával kapcsolatban.
Légtelenítettük a hűtő rendszert, normálisan bemelegszik az autó normál üzemi hőfokra, de bent egyszerűen nem fúj meleget, csak jég hideg jön be...
Egy idő után elkezdi kinyomni a vizet a túlfolyón, egy darabig csinálja utána abba marad.
Amikor megnyomom neki, dől be a meleg mint az állat, de 1-2 percen belül ismét csak hideg jön...
Egyébként miután kinyomta a vizet, még érezni hogy van belőle a csövekben, és ugyan úgy normálisan bemelegszik, és nem forr a műszer szerint.. Egyszer volt hogy feljebb ment a mutató, de akkor is megnyomtam, aztán azonnal vissza állt normálra...
Egyszerűen nem értjük mi lehet vele. Hengerfej? Esetleg valami dugulás?
Köszönöm előre is!

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7976 Dátum: 2011.11.30 13:28:13 »
üdv!

- Előfordulhat, hogy levegő maradt a rendszerben, belement annyi (a veszteség nélkül) amennyit előírnak?
Ha ez oké, akkor hideg motort elkezded bemelegiteni és a termosztátháztól a nagy hűtő felé menő csövet tapogasd, mikor kezd el melegedni, keringeni a víz.
Akkor jó, ha a motor felmelegszik üzemi hőfokra 80-90°C és utána nyit a termosztát a nagy kör felé. Ha indítás után röviddel elindul a langyosodás, korán nyit a termosztát, kuka. Arra figyelj, ne közvetlen a motornál tapizd, mert átvezeti a hőt és átver, hanem a cső középtájától inkább a hűtő felé!
Amúgy indítás után a fűtő (belső) radiátorba azonnal keringeti a vizet, a csöveknek mindig forrónak kellene lenniük.
Aztán eltömödhetett a radiátor is falevéllel, vizköves a hűtő stb..

Számolj be!
Az is lehet, (mint nálam), hogy a termosztát hajszálpontosan 82°C-nál nyit, de bezárni csak 69°C-nál hajlandó... folyamatosan hűtve a rendszert... cserélve lett...
« Utoljára szerkesztve: 2011.11.30 13:31:01 írta kamikaze »

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7977 Dátum: 2011.11.30 19:23:16 »
Légtelenítéskor a fűtőradiátor nyitott állapotban volt?  Mert a leírásod alapján ott pang a levegő.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7978 Dátum: 2011.11.30 19:40:46 »
Hello,
A segítségeteket szeretném kérni, egy 2000-es évjáratú GTS Celicával kapcsolatban.
Légtelenítettük a hűtő rendszert, normálisan bemelegszik az autó normál üzemi hőfokra, de bent egyszerűen nem fúj meleget, csak jég hideg jön be...
Egy idő után elkezdi kinyomni a vizet a túlfolyón, egy darabig csinálja utána abba marad.
Amikor megnyomom neki, dől be a meleg mint az állat, de 1-2 percen belül ismét csak hideg jön...
Egyébként miután kinyomta a vizet, még érezni hogy van belőle a csövekben, és ugyan úgy normálisan bemelegszik, és nem forr a műszer szerint.. Egyszer volt hogy feljebb ment a mutató, de akkor is megnyomtam, aztán azonnal vissza állt normálra...
Egyszerűen nem értjük mi lehet vele. Hengerfej? Esetleg valami dugulás?
Köszönöm előre is!
Szerintem levegő maradt a hűtőrendszerben, és emiatt csak nagy fordulatszámon kering át a folyadék a fűtőradiátoron is. A leírás alapján más magyarázatot nemigen tudok elképzelni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7979 Dátum: 2011.11.30 19:52:08 »
Kíváncsiságból, meg tudja valaki mondani pontosan, hogyan lehet alapjáratot állítani E10-es Corollán? Szigorúan az 1,3-as, '95-ig gyártottra gondolok  :hmmmm:
Köszi!