Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353011 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7620 Dátum: 2011.07.28 16:47:30 »
Syasztok én Evyke vagyok és lenne egy kérdésem hozzátok!Nos van egy Celicám,1989es,2ezres benzines,és a bal oldali müszer,azaz a fordulatszám mérö,és azon középen 2 lámpa,egyik zöld másik narancssárga.Nos az lenne a kérdésem,hogy az mi?alá van irva hogy economy,ha mindkettö ég vagy csak a narancssárga,akkor rángat a kocsi nemakar menni,ez legtöbbször esöbe csak,és ha zöld akkor minden rendben.Erre lennék kiváncsi hogy az mi,és miért ég vmikor mindkét lámpa.....egy elveszett hölgy várja a választ:)elöre iss köszönöm! :surrender:
Az a lámpa azoknak való, akik maguktól nem jönnek rá, hogy ha kevésbé nyomják a gázt, akkor kisebb lesz a fogyasztás  ;) ... Asszem, a szítócsonkban (amiben a légszűrőtől a motorba áramlik befelé a levegő) lévő vákuum működteti. Ha kevésbé nyomod a gázt, akkor zöld; ha jobban, akkor sárga. A rángatás, amit leírsz, mindenképpen abnormális jelenség, de nem függ össze magával ezzel a visszajelző lámpával. A kocsid valamiért rángat, mikor nagyobb gázt adsz; mivel említed az esőt, ezért én arra gyanakodnék, hogy a problémát a gyújtás okozza, ami ilyenkor kicsit bepárásodik (ennyi idős autónál már simán előfordulhat ilyesmi), és emiatt rángat az autó gázadásra. A Camrym (szintén 2.0 benzin injektoros) is szokott így rángatni ilyen, ugyancsak jellemzően esős, ködös napokon, az indulás utáni első néhány kilométeren.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7621 Dátum: 2011.07.28 17:10:43 »
Syasztok én Evyke vagyok és lenne egy kérdésem hozzátok!Nos van egy Celicám,1989es,2ezres benzines,és a bal oldali müszer,azaz a fordulatszám mérö,és azon középen 2 lámpa,egyik zöld másik narancssárga.Nos az lenne a kérdésem,hogy az mi?alá van irva hogy economy,ha mindkettö ég vagy csak a narancssárga,akkor rángat a kocsi nemakar menni,ez legtöbbször esöbe csak,és ha zöld akkor minden rendben.Erre lennék kiváncsi hogy az mi,és miért ég vmikor mindkét lámpa.....egy elveszett hölgy várja a választ:)elöre iss köszönöm! :surrender:

Szia!
Az a gazdaságos vezetésre ösztökélő mini játék a Toyotákban. Ez egy üzemanyag-átáramlást érzékelő kis szerkezet, ami a zöld (takarékos) és a narancs (gazdaságtalan) színek segitségével kívánja tudatni a motor pillanatnyi üzemanyagfelhasználását. A fedélzeti fogyasztásmérők kezdetleges elődje, viszont sokak szerint működik. Ha zöldben van 'normál' a benzinfogyasztás, ha piros, akkor többet eszik.
Akkor világít mindkettő, ha a kettő határán vagy éppen.
Nagy vonalakban ennyi.
Gyújtás, de akár keverékképzési probláma is lehet a rángatás oka.
Milyen mértékű a rangatás ilyenkor, illetve a gázpedált mennyire tartod nyomva ezen esetekben?
  Sya,örülök hogy ilyen hamar választ kaptam:)köszönöm:)szoval nem is igazán rángat,hanem nyomom olyankor a gázpedállt tövig és alig akar menni,persze aztán beindul ám,s csak esöbe ezt észrevettem,na ez mi lehet? :helpsmilie:
Evyke

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22265
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7622 Dátum: 2011.07.28 17:23:21 »
Ez akár még valamelyik gyújtáskábel szigetelésének hibája is lehet. Amikor párás a levegő, akkor időlegesen áthúz.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7623 Dátum: 2011.07.28 17:33:39 »
Sya,örülök hogy ilyen hamar választ kaptam:)köszönöm:)szoval nem is igazán rángat,hanem nyomom olyankor a gázpedállt tövig és alig akar menni,persze aztán beindul ám,s csak esöbe ezt észrevettem,na ez mi lehet? :helpsmilie:
Amit írtam... Bepárásodó gyújtás. Vagy a kábelek (amik az elosztóból mennek a gyertyákhoz), vagy az elosztófej, vagy mindkettő. Ha nagyon zavar a jelenség, ez(ek)nek a cseréjével lehet orvosolni. Ilyenkor az a megoldás, hogy picit visszaveszed a gázt, és aztán finomabban, fokozatosabban nyomod újra. Aztán ahogy a motor bemelegszik (megszárad), megszűnik a jelenség. Ugye?

Kééérlek ne írd y-al a sziát, mert hideglelést kapok tőle  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7624 Dátum: 2011.07.28 17:47:07 »
Sya,örülök hogy ilyen hamar választ kaptam:)köszönöm:)szoval nem is igazán rángat,hanem nyomom olyankor a gázpedállt tövig és alig akar menni,persze aztán beindul ám,s csak esöbe ezt észrevettem,na ez mi lehet? :helpsmilie:
Amit írtam... Bepárásodó gyújtás. Vagy a kábelek (amik az elosztóból mennek a gyertyákhoz), vagy az elosztófej, vagy mindkettő. Ha nagyon zavar a jelenség, ez(ek)nek a cseréjével lehet orvosolni. Ilyenkor az a megoldás, hogy picit visszaveszed a gázt, és aztán finomabban, fokozatosabban nyomod újra. Aztán ahogy a motor bemelegszik (megszárad), megszűnik a jelenség. Ugye?

Kééérlek ne írd y-al a sziát, mert hideglelést kapok tőle  :lol:
  Szia :hmmmm: hát egy idö után kezdi el amikor esik,2-3km után,aztán nehezen mulik el...eddig mindig siettem haza ilyenkor,szoval nemtudom valojában megszárad e,bár másnap pöccre indul meg ilyenek,ugyhogy akkor lehet kikell cseréltetnem a gyujtást!ez mennyibe szokott kerülni?Toyotát még nem vittem szerelöhöz... :no:Calibrám volt sokáig!köszönöm válaszod ismét!
Evyke

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7625 Dátum: 2011.07.28 21:48:41 »
Szia :hmmmm: hát egy idö után kezdi el amikor esik,2-3km után,aztán nehezen mulik el...eddig mindig siettem haza ilyenkor,szoval nemtudom valojában megszárad e,bár másnap pöccre indul meg ilyenek,ugyhogy akkor lehet kikell cseréltetnem a gyujtást!ez mennyibe szokott kerülni?Toyotát még nem vittem szerelöhöz... :no:Calibrám volt sokáig!köszönöm válaszod ismét!
Ehm, az enyém is így csinálja: esős időben, indulás után nem rögtön, hanem pár km után, ahogy kezd bemelegedni. Aztán újabb pár km után el is múlik, és ettől még indul rendben meg minden.

Ha nem tudsz/akarsz ezzel együtt élni, akkor minden bizonnyal gyújtáskábeleket és/vagy gyújtáselosztó-fedelet kéne cserélni; ez nem olyan őrült nagy pénz, és nagyon minimális munkával jár.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7626 Dátum: 2011.07.28 22:56:01 »
A szerelő kuplung szett cserét mondott rá, bár nem nézte meg, csak az elmondásom alapján. Nagyon örülnék, ha neked lenne igazad! Azt mondta kb. 70 ezer lenne a csere! Ha még ötletetek! Köszi

Ha a kuplung csúsztatásakor jelentkezik a rángatás, akkor lehet kuplung is, ezt így neten keresztül nehéz megmondani.
De hogy az alapjárat is leesik az inkább az amit én mondok...

Hová valósi vagy?



Budapest, V. kerületi vagyok!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.29 01:08:43 írta Palaczk »

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7627 Dátum: 2011.07.28 23:13:02 »
A rángatás csúsztatáskor van mindig! Általában elinduláskor egyesbe, de néha akkor is amikor pl. kanyarba visszaváltok és engedem fel a kuplungot.
A fordulatszám visszaesést csak azért említettem, mert ilyesmit is csinál néha. Nem biztos hogy van összefüggés, de ki tudja....  sajnos én nem tudom ezért kérdezlek titeket, hogy ne legyek teljesen vakon!
Holnap megyek egy másik szerelőhöz, remélem végre kiderül hogy mi is a gond!
Minden véleményt szívesen olvasok!
Köszönöm nektek!

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7628 Dátum: 2011.07.28 23:42:52 »
Ha csak csúsztatáskor, akkor viszont mégiscsak kuplung lehet... Na majd a szerelő megmondja!
Xanyi

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7629 Dátum: 2011.07.28 23:49:24 »
Ha csak csúsztatáskor, akkor viszont mégiscsak kuplung lehet... Na majd a szerelő megmondja!


Remélem nem lesz nagyobb gond! Azért köszi hogy foglalkoztál a problémámmal! :)

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7630 Dátum: 2011.07.28 23:51:26 »
Esetleg valaki tudna ajánlani megbízható, jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni? Budapesten, lehetőleg a belvárostól nem túl messze lenne jó! Köszi előre is! Most hogy szóba került ez a lehetséges motorral kapcsolatos probléma, megemlíteném hogy 3 évvel ezelőtt, motorgenerálos volt az autó. A vízjelző jelezte hogy gond van, elvittem egyből szerelőhöz, azt mondta hőgombát kell cserélni. Mikor elvittem még mindig pirosan világít
ott a jelző. A szerelő mondta hogy csak a jelző rossz még, majd kicseréli 1 hét múlva, de használjam nyugodtan addig. Elindultam aug. Közepén 40 fok melegbe Egerbe, Gödöllőnél megfőtt a motor. Ezután hosszú herce-hurca után decemberre lett kész az autó, többször nagyon hülyének akartak nézni. Több mint 300eft-ba került ez nekem, amiből 100ezret sikerült bevasalnom rajtuk. Egy másik szerelő javította meg végül. Teljesen fel lett újítva a motor, azóta nem volt gond vele. Remélem nem ebből maradt vissza valami! Mit gondoltok erről? Sajnos a nőket teljesen hülyére akarkák venni az autószerelők! Tisztelet a kivételnek! Én a kivételt keresem most! Ismertek ilyen jó embert?

Ők hozzáértők és nyugodtan hivatkozz a toyotaclub-ra !!!  ;)
http://www.mobil-auto.hu/


Köszi szépen!  :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7631 Dátum: 2011.07.29 01:12:53 »
A rángatás csúsztatáskor van mindig! Általában elinduláskor egyesbe, de néha akkor is amikor pl. kanyarba visszaváltok és engedem fel a kuplungot.
A fordulatszám visszaesést csak azért említettem, mert ilyesmit is csinál néha. Nem biztos hogy van összefüggés, de ki tudja....  sajnos én nem tudom ezért kérdezlek titeket, hogy ne legyek teljesen vakon!
Holnap megyek egy másik szerelőhöz, remélem végre kiderül hogy mi is a gond!
Minden véleményt szívesen olvasok!
Köszönöm nektek!
Na, ez alapján viszont lehet, hogy mégiscsak kuplung. Az induláskor rángatást okozhatja az, hogy a kuplungtárcsa felülete megégett, ezáltal nem egyenletes a tapadása és ezért rángat. A visszaváltáskor rángatás lehet sima kezelési hiba  ;) ... Értsd: túl hirtelen engeded fel, ez nem feltétlenül utal technikai hibára. Az időnként leeső fordulat pedig, ezek alapján, tényleg lehet független is a rángatástól. Ha a kuplung felkapcsolása UTÁN, gázadásra rángatna az autó, az utalna inkább a motorban keresendő hibára.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7632 Dátum: 2011.07.29 01:14:36 »
oszilvi, ha látod, hogy egy hozzászólásod nem megfelelően sikerült, bizonyos időn belül te magad is tudod szerkeszteni, illetve ki is tudod törölni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7633 Dátum: 2011.07.29 06:11:40 »
ennyi segítőkész úriembert... :clap: ::) :wub: [rohog]
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7634 Dátum: 2011.07.29 08:15:36 »
oszilvi, esetleg még annyit megtehetsz, hogy - még jobban beazonosítsuk a hibaforrást - nézd meg, hogyan működik a kuplung, mert én pl. a saját autóm esetében innen jöttem rá, hogy azzal van a gond.
Mivel benzines autód van, így a kuplungnak szó szerint vajpuhának kell lennie, amikor benyomod a pedált. Ha azt érzed, hogy jobban kell taposni a pedált, keményebb a kuplung, akkor az gyanús, hogy csere érett lesz. Továbbá azt is könnyen meg tudod nézni, hogy, amikor indulásnál kezded kiengedni a benyomott kuplungpedált, akkor hol kezd fogni a kuplung, kb milyen pedálállásnál érzed, hogy kezd mozdulni az autó. Ha rögtön, ahogy engedni kezded, vagy már majdnem teljesen kiengedted, mire megmozdul a kocsi, akkor az valószínűleg kuplung hiba lesz.

1,5 éve cseréltem teljes kuplung szettet a saját autómban, abban úgy volt, hogy túl hamar kezdett fogni a kuplung -, majdnem érte még a lábam a padlót -, és nehezen is járt a pedál, rendesen taposni kellett. Kicserélve az újjal, viszont vajpuha lett, és a pedálút 1/3-ánál, vagy felénél érzem azt, hogy kezd mozdulni az autó. De, ha jól emlékszem, a jogsi megszerzésénél is kb ugyanezt tanítják, hogy így kell működnie helyesen.

Remélem, érthetően írtam le a teendőket.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i