oszilvi, esetleg még annyit megtehetsz, hogy - még jobban beazonosítsuk a hibaforrást - nézd meg, hogyan működik a kuplung, mert én pl. a saját autóm esetében innen jöttem rá, hogy azzal van a gond.
Mivel benzines autód van, így a kuplungnak szó szerint vajpuhának kell lennie, amikor benyomod a pedált. Ha azt érzed, hogy jobban kell taposni a pedált, keményebb a kuplung, akkor az gyanús, hogy csere érett lesz. Továbbá azt is könnyen meg tudod nézni, hogy, amikor indulásnál kezded kiengedni a benyomott kuplungpedált, akkor hol kezd fogni a kuplung, kb milyen pedálállásnál érzed, hogy kezd mozdulni az autó. Ha rögtön, ahogy engedni kezded, vagy már majdnem teljesen kiengedted, mire megmozdul a kocsi, akkor az valószínűleg kuplung hiba lesz.
1,5 éve cseréltem teljes kuplung szettet a saját autómban, abban úgy volt, hogy túl hamar kezdett fogni a kuplung -, majdnem érte még a lábam a padlót -, és nehezen is járt a pedál, rendesen taposni kellett. Kicserélve az újjal, viszont vajpuha lett, és a pedálút 1/3-ánál, vagy felénél érzem azt, hogy kezd mozdulni az autó. De, ha jól emlékszem, a jogsi megszerzésénél is kb ugyanezt tanítják, hogy így kell működnie helyesen.
Remélem, érthetően írtam le a teendőket.