Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2353067 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7605 Dátum: 2011.07.28 08:59:00 »
Sziasztok!
Nekem egy Yarisom van, 2000-es és mostanában egyre többször rángat induláskor 1-be, és néha akkor is ha vissza váltok menet közben.
Kicsit olyan a rángatás mint amikor még valaki bénán vezet és majdnem lefullad.
Nem szokott lefulladni, ha újra kuplungolok, vagy nagyobb gázt próbálok adni akkor általában megjavul, de azért aggaszt a dolog.
Egy szerelő már mondott rá valamit,  de több véleményre is kíváncsi lennék, mert voltak  rossz tapasztalataim.
Még egy kérdés, hogy ez a rángatás lehet-e összefüggésben azzal, hogy néha úgy érzem vissza esik az alapjárat?
Remélem érthető ahogy leírtam!
Köszi: Szilvi

Mit mondott a szerelő?
Amúgy 99% hogy a légtömegmérőt kell tisztítani!
Xanyi

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7606 Dátum: 2011.07.28 10:50:10 »
A szerelő kuplung szett cserét mondott rá, bár nem nézte meg, csak az elmondásom alapján. Nagyon örülnék, ha neked lenne igazad! Azt mondta kb. 70 ezer lenne a csere! Ha még ötletetek! Köszi

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7607 Dátum: 2011.07.28 11:14:47 »
Érdekes, hogy ránézésre akart kapácsból lehúzni...  :ph34r: :censored: Biztos, hogy hozzá akarod ezután is vinni?  :szemez:
A kuplung kopásnak-elhasználódásnak teljesen egyszerű, objektíven, szétszedés nélkül is meghatározható jelei vannak, viszont, ahogy leírtad, az inkább hasonlít egy - kuplungtól eltérő - xanyi által említett kisebb hibára...  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Maxim

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 568
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7608 Dátum: 2011.07.28 11:37:48 »
Érdekes, hogy ránézésre akart kapácsból lehúzni...  :ph34r: :censored: Biztos, hogy hozzá akarod ezután is vinni?  :szemez:
A kuplung kopásnak-elhasználódásnak teljesen egyszerű, objektíven, szétszedés nélkül is meghatározható jelei vannak, viszont, ahogy leírtad, az inkább hasonlít egy - kuplungtól eltérő - xanyi által említett kisebb hibára...  ;)

Szerintem is kb. ez a helyzet. Gondolta hátha behúz a csőbe.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7609 Dátum: 2011.07.28 11:48:40 »
A szerelő kuplung szett cserét mondott rá, bár nem nézte meg, csak az elmondásom alapján. Nagyon örülnék, ha neked lenne igazad! Azt mondta kb. 70 ezer lenne a csere! Ha még ötletetek! Köszi

Ha a kuplung csúsztatásakor jelentkezik a rángatás, akkor lehet kuplung is, ezt így neten keresztül nehéz megmondani.
De hogy az alapjárat is leesik az inkább az amit én mondok...

Hová valósi vagy?
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7610 Dátum: 2011.07.28 12:33:09 »
Érdekes, hogy ránézésre akart kapácsból lehúzni...  :ph34r: :censored: Biztos, hogy hozzá akarod ezután is vinni?  :szemez:
A kuplung kopásnak-elhasználódásnak teljesen egyszerű, objektíven, szétszedés nélkül is meghatározható jelei vannak, viszont, ahogy leírtad, az inkább hasonlít egy - kuplungtól eltérő - xanyi által említett kisebb hibára...  ;)
Szerintem is kb. ez a helyzet. Gondolta hátha behúz a csőbe.
Inkább csak nem hallgatta végig figyelmesen, és/vagy nem gondolta rendesen végig. Ettől függetlenül, így leírás alapján ezt szerintem is inkább a motor, mintsem a kuplung okozza. Jó eséllyel Xanyié lesz a nyerő tipp.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

oszilvi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7611 Dátum: 2011.07.28 14:55:30 »
Esetleg valaki tudna ajánlani megbízható, jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni? Budapesten, lehetőleg a belvárostól nem túl messze lenne jó! Köszi előre is! Most hogy szóba került ez a lehetséges motorral kapcsolatos probléma, megemlíteném hogy 3 évvel ezelőtt, motorgenerálos volt az autó. A vízjelző jelezte hogy gond van, elvittem egyből szerelőhöz, azt mondta hőgombát kell cserélni. Mikor elvittem még mindig pirosan világít
ott a jelző. A szerelő mondta hogy csak a jelző rossz még, majd kicseréli 1 hét múlva, de használjam nyugodtan addig. Elindultam aug. Közepén 40 fok melegbe Egerbe, Gödöllőnél megfőtt a motor. Ezután hosszú herce-hurca után decemberre lett kész az autó, többször nagyon hülyének akartak nézni. Több mint 300eft-ba került ez nekem, amiből 100ezret sikerült bevasalnom rajtuk. Egy másik szerelő javította meg végül. Teljesen fel lett újítva a motor, azóta nem volt gond vele. Remélem nem ebből maradt vissza valami! Mit gondoltok erről? Sajnos a nőket teljesen hülyére akarkák venni az autószerelők! Tisztelet a kivételnek! Én a kivételt keresem most! Ismertek ilyen jó embert?

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7612 Dátum: 2011.07.28 14:59:57 »
xanyit ajánlanám innen első körben.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

pzs

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7613 Dátum: 2011.07.28 15:02:23 »
xanyit ajánlanám innen első körben.  ;)

No es Budapestrol?  :flowers:

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7614 Dátum: 2011.07.28 15:12:17 »
Esetleg valaki tudna ajánlani megbízható, jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni? Budapesten, lehetőleg a belvárostól nem túl messze lenne jó! Köszi előre is! Most hogy szóba került ez a lehetséges motorral kapcsolatos probléma, megemlíteném hogy 3 évvel ezelőtt, motorgenerálos volt az autó. A vízjelző jelezte hogy gond van, elvittem egyből szerelőhöz, azt mondta hőgombát kell cserélni. Mikor elvittem még mindig pirosan világít
ott a jelző. A szerelő mondta hogy csak a jelző rossz még, majd kicseréli 1 hét múlva, de használjam nyugodtan addig. Elindultam aug. Közepén 40 fok melegbe Egerbe, Gödöllőnél megfőtt a motor. Ezután hosszú herce-hurca után decemberre lett kész az autó, többször nagyon hülyének akartak nézni. Több mint 300eft-ba került ez nekem, amiből 100ezret sikerült bevasalnom rajtuk. Egy másik szerelő javította meg végül. Teljesen fel lett újítva a motor, azóta nem volt gond vele. Remélem nem ebből maradt vissza valami! Mit gondoltok erről? Sajnos a nőket teljesen hülyére akarkák venni az autószerelők! Tisztelet a kivételnek! Én a kivételt keresem most! Ismertek ilyen jó embert?

Ők hozzáértők és nyugodtan hivatkozz a toyotaclub-ra !!!  ;)
http://www.mobil-auto.hu/
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

evyke76

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
  • Én
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7615 Dátum: 2011.07.28 15:13:28 »
Syasztok én Evyke vagyok és lenne egy kérdésem hozzátok!Nos van egy Celicám,1989es,2ezres benzines,és a bal oldali müszer,azaz a fordulatszám mérö,és azon középen 2 lámpa,egyik zöld másik narancssárga.Nos az lenne a kérdésem,hogy az mi?alá van irva hogy economy,ha mindkettö ég vagy csak a narancssárga,akkor rángat a kocsi nemakar menni,ez legtöbbször esöbe csak,és ha zöld akkor minden rendben.Erre lennék kiváncsi hogy az mi,és miért ég vmikor mindkét lámpa.....egy elveszett hölgy várja a választ:)elöre iss köszönöm! :surrender:
Evyke

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7616 Dátum: 2011.07.28 15:28:04 »
Esetleg valaki tudna ajánlani megbízható, jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni? Budapesten, lehetőleg a belvárostól nem túl messze lenne jó! Köszi előre is! Most hogy szóba került ez a lehetséges motorral kapcsolatos probléma, megemlíteném hogy 3 évvel ezelőtt, motorgenerálos volt az autó. A vízjelző jelezte hogy gond van, elvittem egyből szerelőhöz, azt mondta hőgombát kell cserélni. Mikor elvittem még mindig pirosan világít
ott a jelző. A szerelő mondta hogy csak a jelző rossz még, majd kicseréli 1 hét múlva, de használjam nyugodtan addig. Elindultam aug. Közepén 40 fok melegbe Egerbe, Gödöllőnél megfőtt a motor. Ezután hosszú herce-hurca után decemberre lett kész az autó, többször nagyon hülyének akartak nézni. Több mint 300eft-ba került ez nekem, amiből 100ezret sikerült bevasalnom rajtuk. Egy másik szerelő javította meg végül. Teljesen fel lett újítva a motor, azóta nem volt gond vele. Remélem nem ebből maradt vissza valami! Mit gondoltok erről? Sajnos a nőket teljesen hülyére akarkák venni az autószerelők! Tisztelet a kivételnek! Én a kivételt keresem most! Ismertek ilyen jó embert?

Ezért mondom én mindig, hogy márkaszervízbe kell járni, ott ilyesmi nem fordulhatott volna elő... Miért nem keresel fel egyet Budapesten a közeledben? Csak azt ne mond, hogy a pénz miatt, mert ahogy a saját példád is mutatja, egy márkaszervízben kb 20-30 ezres javítás helyett 200 ezredbe került egy maszeknál...
Xanyi

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7617 Dátum: 2011.07.28 15:46:02 »
Syasztok én Evyke vagyok és lenne egy kérdésem hozzátok!Nos van egy Celicám,1989es,2ezres benzines,és a bal oldali müszer,azaz a fordulatszám mérö,és azon középen 2 lámpa,egyik zöld másik narancssárga.Nos az lenne a kérdésem,hogy az mi?alá van irva hogy economy,ha mindkettö ég vagy csak a narancssárga,akkor rángat a kocsi nemakar menni,ez legtöbbször esöbe csak,és ha zöld akkor minden rendben.Erre lennék kiváncsi hogy az mi,és miért ég vmikor mindkét lámpa.....egy elveszett hölgy várja a választ:)elöre iss köszönöm! :surrender:
Az economy lámpa azt jelzni, hogy mennyire vezetsz takarékosan. Ha zöld, akkor igen, ha sárga, akkor kevésbbé. Ezek a lámpák talán a szívótorok nyomása alapján működnek, de ezt nem udom.
Viszont a rángatásnak hogy mi az oka, azt nem tudom. Ezt valaki nálam okkosabb majd megmondja - talán elkoszolódott légszűrő, porlasztó(?). Jól gondolom, hogy ez porlasztós?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7618 Dátum: 2011.07.28 15:48:23 »
Syasztok én Evyke vagyok és lenne egy kérdésem hozzátok!Nos van egy Celicám,1989es,2ezres benzines,és a bal oldali müszer,azaz a fordulatszám mérö,és azon középen 2 lámpa,egyik zöld másik narancssárga.Nos az lenne a kérdésem,hogy az mi?alá van irva hogy economy,ha mindkettö ég vagy csak a narancssárga,akkor rángat a kocsi nemakar menni,ez legtöbbször esöbe csak,és ha zöld akkor minden rendben.Erre lennék kiváncsi hogy az mi,és miért ég vmikor mindkét lámpa.....egy elveszett hölgy várja a választ:)elöre iss köszönöm! :surrender:

Szia!
Az a gazdaságos vezetésre ösztökélő mini játék a Toyotákban. Ez egy üzemanyag-átáramlást érzékelő kis szerkezet, ami a zöld (takarékos) és a narancs (gazdaságtalan) színek segitségével kívánja tudatni a motor pillanatnyi üzemanyagfelhasználását. A fedélzeti fogyasztásmérők kezdetleges elődje, viszont sokak szerint működik. Ha zöldben van 'normál' a benzinfogyasztás, ha piros, akkor többet eszik.
Akkor világít mindkettő, ha a kettő határán vagy éppen.
Nagy vonalakban ennyi.
Gyújtás, de akár keverékképzési probláma is lehet a rángatás oka.
Milyen mértékű a rangatás ilyenkor, illetve a gázpedált mennyire tartod nyomva ezen esetekben?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7619 Dátum: 2011.07.28 16:41:57 »
Esetleg valaki tudna ajánlani megbízható, jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni? Budapesten, lehetőleg a belvárostól nem túl messze lenne jó! Köszi előre is! Most hogy szóba került ez a lehetséges motorral kapcsolatos probléma, megemlíteném hogy 3 évvel ezelőtt, motorgenerálos volt az autó. A vízjelző jelezte hogy gond van, elvittem egyből szerelőhöz, azt mondta hőgombát kell cserélni. Mikor elvittem még mindig pirosan világít
ott a jelző. A szerelő mondta hogy csak a jelző rossz még, majd kicseréli 1 hét múlva, de használjam nyugodtan addig. Elindultam aug. Közepén 40 fok melegbe Egerbe, Gödöllőnél megfőtt a motor. Ezután hosszú herce-hurca után decemberre lett kész az autó, többször nagyon hülyének akartak nézni. Több mint 300eft-ba került ez nekem, amiből 100ezret sikerült bevasalnom rajtuk. Egy másik szerelő javította meg végül. Teljesen fel lett újítva a motor, azóta nem volt gond vele. Remélem nem ebből maradt vissza valami! Mit gondoltok erről? Sajnos a nőket teljesen hülyére akarkák venni az autószerelők! Tisztelet a kivételnek! Én a kivételt keresem most! Ismertek ilyen jó embert?
Gyönyörű (és tipikus) sztori  ::) ... Nekem is így szakadt el a Camryben a vezérműszíjam. Szerelő (Toyota márkaszervízes) azt mondta, hogy még nyugodtan használhatom egy darabig  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )