Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2355372 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7230 Dátum: 2011.04.23 14:41:30 »
Amikor még az avét vettem úgy volt, hogy sokat kell használnom az autót, erre 2 hónapra rá kiderült kapunk szolgálatit, így az avét én hetente kb 2szer használom, semmi értelme, hogy itt álljon, ráadásul ugye nekem van benne az 1.45 millióból több mint 1 millióm, a többit fater adta. Ésszerűbb lenne ezt átvizsgáltatni, megnézetni mi a baja, megcsináltatni és eladni, venni egy régi swift-et mászkálós autónak és egy régi nagyobbat (Carina, Accord, 200-as merci stb) arra az esetre ha kell így nekem is lenne autóm, faternek is külön-külön. Persze nem újabb, de ha hozzájuk kell nyúlni nagyon sok bontott alkatrészt találni olcsón. A Carinát kénytelen voltam eladni, mert a karosszéria botrányos állapotban volt, plusz volt egy érdekes alapjárat hibája, 1000-alá nem ment. Attól szabadulni kellett, nem gondoltam, hogy az új Ave ennyire kényes lesz, ha tudom, akkor inkább valami off autót, vagy egy újabb Carinát veszek.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7231 Dátum: 2011.04.23 15:10:20 »
...a tavalyi baleset. után szét kellett bontani az egész elejét és szerintem akkor nem raktak valamit jól össze.
Jaaa?  ;) ...  :otlet: ...  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7232 Dátum: 2011.04.23 15:16:03 »
A Carinát kénytelen voltam eladni, mert a karosszéria botrányos állapotban volt, plusz volt egy érdekes alapjárat hibája, 1000-alá nem ment. Attól szabadulni kellett, nem gondoltam, hogy az új Ave ennyire kényes lesz, ha tudom, akkor inkább valami off autót, vagy egy újabb Carinát veszek.
Szóval eszerint a Carina sem volt tökéletes. Nahát.

Ami az Avét illeti, eddig adódott két hiba, mindkettő esetében sanszos, hogy az előző sérülés okozta. Ha ez neked az "ennyire kényes" kategória, hát  :hmmmm: ... te tudod.

Egyet ne felejts el - amit music is ír: az a Carina, amit most meg tudsz venni, minimum 14 éves lesz, ennek minden lehetséges következményével. Az off autókkal pedig (hacsak azok mondjuk nem Mazdák vagy Hondák lennének) ugyancsak nem csökkented a szívás esélyét - sőt.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7233 Dátum: 2011.04.23 15:17:53 »
Diego fogd fel a mai toyoták ugyanolyanok mint a többi autó. a legenda a régi autókra vonatkozik. az e11 vvti motorjával vége is szakadt a szép múltnak.
nekem sem lesz több toyotám ezen kivül ha fiatalabb  autóm lesz.  ford, skoda, francia stb.
Mert azok jobbak, mi? Bocs Mester, de ez volt a Bullshit Of The Week  ::) ... De tudod, mit? Próbáld ki. Ha nehéz megérteni, hogy a Toyota a korábbi önmagához képest kevésbé megbízható, akkor tessék: próbáld ki  :yes: :D

Ugyanolyanok, mint a többi autó? Aha  :) ...
Ehh  :eek: Hát, a magam részéről a büdös életben nem vennék Corolla helyett Focust, vagy Mégane-t!!! Max egy Golf V-VI, vagy Astra H. Írtózom a Focustól, SOHA nem vennék Fordot. Pláne Corolla helyett. Csak azt nem értem, murray, mire gondolt, hogy a VVt-ikkel végeszakadt a legendás Toyota minőségnek. Bocs murray, de tényleg f.szság, amit írtál.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7234 Dátum: 2011.04.23 15:18:58 »
A Carinát kénytelen voltam eladni, mert a karosszéria botrányos állapotban volt, plusz volt egy érdekes alapjárat hibája, 1000-alá nem ment. Attól szabadulni kellett, nem gondoltam, hogy az új Ave ennyire kényes lesz, ha tudom, akkor inkább valami off autót, vagy egy újabb Carinát veszek.
Szóval eszerint a Carina sem volt tökéletes. Nahát.

Ami az Avét illeti, eddig adódott két hiba, mindkettő esetében sanszos, hogy az előző sérülés okozta. Ha ez neked az "ennyire kényes" kategória, hát  :hmmmm: ... te tudod.

Egyet ne felejts el - amit music is ír: az a Carina, amit most meg tudsz venni, minimum 14 éves lesz, ennek minden lehetséges következményével. Az off autókkal pedig (hacsak azok mondjuk nem Mazdák vagy Hondák lennének) ugyancsak nem csökkented a szívás esélyét - sőt.
:yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7235 Dátum: 2011.04.23 15:47:49 »
Ehh  :eek: Hát, a magam részéről a büdös életben nem vennék Corolla helyett Focust, vagy Mégane-t!!! Max egy Golf V-VI, vagy Astra H. Írtózom a Focustól, SOHA nem vennék Fordot. Pláne Corolla helyett. Csak azt nem értem, murray, mire gondolt, hogy a VVt-ikkel végeszakadt a legendás Toyota minőségnek. Bocs murray, de tényleg f.szság, amit írtál.  :flowers:
Nem olyan rossz autó a Focus. De Corolla helyett azt venni, megbízhatósági megfontolások alapján (!!!), nonszensz lenne.

Ami a VVTi érát illeti: nem lehet tagadni, hogy korábbi önmagához képest itt visszaesés következett be a Toyotánál. DE-CSAK-KORÁBBI-ÖNMAGÁHOZ-KÉPEST, és ez meglehetősen fontos különbség  :excl:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

djbogy

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 927
  • 1st verso
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7236 Dátum: 2011.04.23 16:43:21 »
Ma már szinte minden gyár 7-9 év futásra méretezi az autóit. Ebből sokat le lehet vonni.....
Anno a Ford csinálta azt hogy a roncstelepre leadott autóit mentek el a gyárból a mérnökök szerelők átnézni és azt keresték hogy mi az az alkatrész az autóból ami a legjobb állapotban van és abból vettek vissza egy keveset az új autóik gyártásánál, jó mi?! Ha jól tudom egy futómű alkatrész volt náluk olyan jó állapotban még egy több éves roncsnál is hogy azt mondták hogy oké akkor ebből visszaveszünk nem kell ilyen jóra csinálni ezt, a beruházást és energiát másra fordítjuk, de viszont még ma is dicsérik a Ford futóműjét. Szóval ebből is sok mindent le lehet vonni, de amire most pontosan gondolok az az hogy már nem érdeke egy gyártónak sem az hogy a középkat. autóik 20-30 évekig szinte komoly hiba nélkül tökéletesen menjek, mert akkor kinek kéne új autó.... és azt meg egy autógyár sem akarja....(pénzpénzpénz).....!??
Toyota Corolla Verso 1,8 VVT-I (2002') 1ZZFE/E12J


Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7237 Dátum: 2011.04.23 17:04:35 »
Idézet
Igaz, csak amíg  carinába 100-ért komplett motort veszek, ebbe 100-ért kapok 2 csavart, ez azért nem mindegy.

Ez igaz, csakhogy az egy bontott motor lesz kb 400 ezer km-rel... Tehát felújításra szorul!
Xanyi

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7238 Dátum: 2011.04.23 18:57:55 »
Szóval eszerint a Carina sem volt tökéletes. Nahát.

Ami az Avét illeti, eddig adódott két hiba, mindkettő esetében sanszos, hogy az előző sérülés okozta. Ha ez neked az "ennyire kényes" kategória, hát  :hmmmm: ... te tudod.

Egyet ne felejts el - amit music is ír: az a Carina, amit most meg tudsz venni, minimum 14 éves lesz, ennek minden lehetséges következményével. Az off autókkal pedig (hacsak azok mondjuk nem Mazdák vagy Hondák lennének) ugyancsak nem csökkented a szívás esélyét - sőt.

A Carina nem csoda, hogy nem volt jó, semmit nem költöttem rá, csak amit nagyon muszáj volt. Ennek viszont nem lehetett a balesetből kifolyólag baja, mert ma kérdeztem meg apámat és néztem meg a számlát, csak a hűtőt vették le róla, tovább nem bontottak, de a hűtő se volt cserélve, de az tény, hogy most már szinte abszolút nem hallani a csörgést. Minél többet megyek vele mióta benne az injektortisztító annál halkabban és kevesebbszer hallani. Kedden kipucoltatom a motort és kicseréltetem az olajat. Meglátjuk milyen lesz utána.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7239 Dátum: 2011.04.23 20:14:53 »
Ehh  :eek: Hát, a magam részéről a büdös életben nem vennék Corolla helyett Focust, vagy Mégane-t!!! Max egy Golf V-VI, vagy Astra H. Írtózom a Focustól, SOHA nem vennék Fordot. Pláne Corolla helyett. Csak azt nem értem, murray, mire gondolt, hogy a VVt-ikkel végeszakadt a legendás Toyota minőségnek. Bocs murray, de tényleg f.szság, amit írtál.  :flowers:
Nem olyan rossz autó a Focus. De Corolla helyett azt venni, megbízhatósági megfontolások alapján (!!!), nonszensz lenne.

Ami a VVTi érát illeti: nem lehet tagadni, hogy korábbi önmagához képest itt visszaesés következett be a Toyotánál. DE-CSAK-KORÁBBI-ÖNMAGÁHOZ-KÉPEST, és ez meglehetősen fontos különbség  :excl:
...DE-CSAK-EGY-BIZONYOS-ÉVJÁRATBAN-MERT-UTÁNA-KIJAVÍTOTTÁk-SŐT-GARANCIÁBAN-CSERÉLTÉK-A-MOTORT.  :whistling: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7240 Dátum: 2011.04.26 12:11:12 »
Avensis kerepelő hang témában előrébb jutottam. Megjöttem Koto-ból. Mentem egy kört a szerelővel meghallotta a hangot rávágta, hogy itt az égés nem megfelelő azt hallom. Hozzátette, hogy szerinte ettől nem lesz baja az autónak a közeljövőben, mert az erő megvan, szóval nagy baj nem lehet, átnézte a motort, minden rendben. Azt mondta 3 teli tanknyi injektortisztítót nyomassak át rajta, ha utána is megmarad a hang, akkor mérjünk egy hengerenkénti kompressziót, de ő biztos benne, hogy a nem használat (heti 5km az is hidegen) miatt van ez és az injektorba lerakódott minden ami nem oda való, ezért is halkult rögtön a tisztító betöltése után a kerepelés. Továbbá azt mondta, hogy tény, hogy ez a világ legkényesebb motorja, de ha odafigyelek rá a világból kivisz. Rakjak bele normális olajat, normális szűrőt, normális benzint, normális gyertyát és nem lesz vele gond. Típushibának 1 dolgot tud mondani, a katalizátor alulméretezett és az szokott meghalni, de nem ennyi km után. Szerinte ezzel az autóval egy baj van, hogy nem használom.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7241 Dátum: 2011.04.26 12:15:16 »
Na ebben lehet ráció. :hmmmm: Meg kéne küldeni az injektortisztítóval telivert verdát pár száz km-t pályán... Ekkora dögnek heti 5 km semmi. Hozzátenném, hogy hiába az injektortiszító, ha továbbra is csak így használod, úgy tudom, hogy ilyen használatnál nem fogja tudni kifejteni a hatását.

Nem cserélünk pár hétre kocsit?  :D
         

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7242 Dátum: 2011.04.26 12:20:41 »
Na ebben lehet ráció. :hmmmm: Meg kéne küldeni az injektortisztítóval telivert verdát pár száz km-t pályán... Ekkora dögnek heti 5 km semmi. Hozzátenném, hogy hiába az injektortiszító, ha továbbra is csak így használod, úgy tudom, hogy ilyen használatnál nem fogja tudni kifejteni a hatását.

Nem cserélünk pár hétre kocsit?  :D

Már mondtam az asszonynak, hogy tervezzen valami túrát, ha más nincs felmegyek a pályára, elmegyek siófokig, megfordulok és hazajövök :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7243 Dátum: 2011.04.26 12:22:29 »
Nem jöttök a tavaszi talira?
Oda-vissza-ott lehetne kocsikázni rendesen (nem mellesleg az én legjobb, teli tankra vetített fogyijaim is mindig ilyenkor jönnek ki). ;)
         

diegho

  • Vendég
Re: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #7244 Dátum: 2011.04.26 12:26:34 »
Múltkor mikor Palaczk-al találkoztam mondtam neki, hogy elmegyünk talira, ha nem az én Névnapom/Szülinapom (ápr 12, júl 24) és nem az asszony névnap/szülinapjára esik (május 4/16) nos hát persze, hogy a névnapja utáni hétvégén van, de majd még egyeztetünk, lehet elgurulunk egy ilyen reggel megyünk délután jövünk konstrukcióban.